Mateleva Maaliskuu...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MarjaKu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MarjaKu: voi ei!! :( Oon kauhean pahoillani sun puolestas. Voimia ja halaus sinne 

Mun eka neuvola on vasta 30.3... ja np.ultra vasta 16.4. Arghh!! Odottavan aika ON edelleen pitkä :)

Hei! Täällä yksi liittyisi vihdoin joukkoonne.. pitkän ja piinaavan alkuraskauden kohdunulkoisen epäilyjen jälkeen todettiin normaaliraskaudeksi.. LA 8.10 ja ensimmäinen tulollaan :)

mää tänne ilmottautuisin kanssa, oon jo pitkään selaillut näitä keskusteluja ja ilmottauduin jo kerran,mutta en löydä tekstiäni mistään. en oikein osaa käyttää tätä :D

mutta kerron siis uudestaan että ensimmäistä odottelen ja laskettu aika on 24.10 :)

Kovasti jännittää ja nyt on menossa rv 9. mitään pahoinvointeja ei ole ollut eikä
juuri muitakaan oireita.Ensimmäinen neuvola käynti mulla on nyt tiistaina elikkä 20.3 ja
mietin että kuunnellaanko siellä jo sydän ääniä vai ei ? :)

Pahoittelut MarjaKu! :((

Tervetuloa uusille!
Kävin maanantaina 12.3 np-ultrassa ja todettiin, että olen viikon oletettua pidemmällä eli laskettu siirtyi 21.9 päivälle. Mutta jatkan täällä lokakuisissa, koska on tullut jo porukka tutuksi. :)

Edelleen etova olo jatkuu, jos ei tajua syödä ennen nälän iskemistä. Ja pari päivää ollut tosi väsy, mutta onneksi tuo aurinko piristää! Mahtavaa kun kevät tulossa! :) Itsellä ainakin heti parempi mieli! Varasin meidän perheelle 29.3 Tallinnan risteilyn, sitä odotan kuin kuuta nousevaa! Eilen käytiin ottamassa esikosta ja itsestäni passikuvat ja huomenna hakemusta viemään.

Mukavaa kevään odotusta/jatkoa kaikille!

Arkku: Mulla oli ensimmäinen neuvola 9+3. Yritettiin kuunnella sydänäänet, ei kuitenkaan kuulunut.. Terveydenhoitaja sanoi että täysin normaalia ettei vielä välttämättä kuulu. Sen jälkeen minut on jo kyllä ultrattukin ja kaikki tosiaan on hyvin :)

Piippa ja pisku 10+3

Saa nähdä Piippa ollaanko samaan aikaan sit Hämeenlinnassa synnärillä, mulla LA 7.10.

Odottelen innolla sitä, että tää väsymys alkais helpottaa. Kaverit on kertonu, että tokalla kolmanneksella olis odotettavissa piristymistä. Kävin kyllä eilen kilpirauhaskokeissakin, tänään pitäis olla tulokset valmiit. Vähän toivon, että siellä olis jotain korjattavaa lääkityksessä, että se auttais tähän väsymykseen edes jotain.

Täällä oltu koko viikko sairaslomalla poskiontelotulehduksen takia. Nyt tuntuu että rupeaa vihdoin elämä voittamaan, mutta alkuviikko oli kyllä jotain aivan kamalaa! Mulla myös edelleen huono olo jatkunut ja melkein päivittäin joutunut käydä oksentamassa. Mulla oli eka neuvola viime viikolla ja sanoi, että ei edes yritetä kuunnella vielä sydänääniä. Nyt odottelen kutsua ekaan varsinaiseen ultraan ja seuraava neuvola vasta huhtikuun loppupuolella.

Juu no voi hitsit jos niitä sydänääniä kuunnellaa jo ekalla kerralla kun mun avopuoliso ei pääse mukaan ja sen tulee kyl paha mieli jos ne kuuluuki ja se eioo kuulemassa :/ tuntuu kyl et tää maaliskuu menee tosi hitaasti, mää niin toivosin et eka kolmannes ois kohta ohi ja tahtosin kauheesti et alkas masu jo kasvaa :D

Mulla ei kyllä ole kummassakaan raskaudessa eka kerralla edes yritetty kuunnella sydänääniä. Herkästi ne siinä vaiheessa sekoittuu äidin sydänääniin tai istukan ääniin.

Väsymystä on kovasti ilmassa. Tänään meillä kävi ensi kertaa lapsiperheiden kodinhoitaja ja teki kyllä tosi hyvää sen käynti. Sain levätä ja se hoiti lasta ja siivosi sillä aikaa. Luultavasti tuo käy meillä pitkään. Varmaan raskauden loppuun asti ja vielä sittenkin kun vauvat on syntyneet. Sitten sitä apua varmaan tarvitseekin erittäin kipeästi. ;)

no niinpäs onkin matti meillä peräkkäiset päivät. Saas nähä maataanko sielä samaan aikaan. :)

Mä odotan myös että vähän väsymys helpottais.. muuten onkin oireet ollu hyvin vähäiset. :)

Tuli yhtäkkiä sellainen pelko että mitä jos onkin tuulimunaraskaus,kai se varmistetaan jo ekalla neuvola käynnillä että onko vai ei ??

Ei sitä mielestäni neuvolassa voida varmistaa, vaan vasta ultrassa. Siksi mekin käytiin yksityisellä varhaisultrassa viikolla 7. Eka varsinainen ultra itsellä 2.4, jolloin ollaan jo lähellä 12 viikkoa.

Heippa vaan kaikille muille lokakuisille! :)

Jos minäkin tänne uskallaudun tänne kirjottelemaan, oon seurannu jo jonkin aikaa kirjotuksia täällä mut en oo sitten itse uskaltanu suutani avata :D
Toista siis odotellaan ja 15.3 käytiin ekassa ultrassa ja siellä se reilu 4cm pikkuinen pötkötteli :) LA siis mulla 4.10. Nyt odotan jo kuumeisesti toukokuuta että pääsis rakenne ultraan :D no toivotaan että aika kuluu nopiasti kotosalla ton esikon kans, on meinaan aika villi ja menevä tapaus, mamma kovilla.. :D

Heippa hei!

Mäkin voisin ilmoittautua mukaan, viikoilla 11+1 mennään. LA on 7.10  ja eka ultra 27.3, eli vielä reilu viikko niin voin sitten hieman rauhoittua.

Ensimmäinen raskaus ja vaikka pahemmin ei ole ollut pahoinvointia, niin väsymystä on riittänyt. Eniten on ollut totuttelemista muuttuneisiin olosuhteisiin, rajoitukset syömisessä ja juomisessa sekä turvotus heti alusta (kaikki housut menivät heti liian pieniksi..). Eiköhän tähän totu, vaikka hieman hankalaa onkin välillä.

Onko kellään muulla vastaanvanlaisia "sopeutumisongelmia"?

Tsemppiä kaikille!

Juu kyllä turvotusta on, onneks on jääny ekasta raskaudesta mammahousuja niin pärjää niillä hetken aikaa :D 

Täällä takana nt ultra ja kaikki oli hyvin! Alotinki uuden keskustelun nt ultra kuulumiset josta voi käydä lukemassa meidän ultra käynnistä ja minne te voitten käydä kirjoittamassa omista sitten ne ovat olleet =)

Mulle on aina sanottu että sydänääniä ei kuunnella ekalla käynnillä sen takia että harvalla ne sillon vielä kuuluvat, etteivät halua aiheuttaa ihmiselle turhaa huolta ja paniikkia sen takia juuri ettei kuulunut! Mulla viikkoja tänään 12+5 enkä ole vielä kuullu ekoja sydänääniä tästä toisesta tulokkaasta! Ultrassa kyllä näkyi hyvin sydämensyke! Ensi maanantaina sitten taas neuvolaan jollon kuunnellaan sydänäänet. Sitä odotellessa =)

Hei kaikille ja kiitos tervetulotoivotuksista :) Kiva päästä jakamaan asioita muiden tulevien äitien kanssa! Ja vouu, Meemille onkin tulossa oikein triplapotti, hurjaa! <3

Mutta..urrk..mulla on ollut niin inhottava olo ja pahoinvointi tuntuu vaan pahenevan, että en ole koneen ruutuakaan pystynyt katsomaan :( Jään vähän ulos jutuista, mutta seurailen täällä taustalla ainakin. Ei pitäisi vissiin olla huolta tuulimunista sun muista, kun nää oireet on tällaiset? Heh..

Onko tuo varhaisultra ihan normaalia käytäntöä? Meillä on eka ultra vasta ensi viikolla, ja musta tuntuu aika myöhäiseltä? :O

Niin juu, mitäs tietoja mun pitäisi pistää? La on 14.10 ja...muuta? :D

Noo, saa nähdä montako tänne lopulta tulee. Keskiviikkona on nt-ultra ja sitä jännityksellä odotan, että montako on hengissä. On aika paha tunne. Riskit on tässä raskaudessa kuitenkin moninkertaiset. Toivotaan, toivotaan... :)

Varhaisultraan pääsee kunnallisesti jos siihen on jokin kunnon peruste, esim. raskauden kesto on epäselvä tms. Suurin osa taitaa olla käynyt omalla kustannuksella yksityisellä varhaisultrassa.

Täällä on aika kettua tuo pahoinvointi. Mitään ei tahdo saada syödyksi. Esikoisen hoitaminen on välillä melkoinen haaste. Toivottavasti tämä ei tällä kertaa kestä koko raskautta...

Takaisin