Mateleva Maaliskuu...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja MarjaKu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

MarjaKu

Vauhtiin päässyt keskustelija
Elomammat 2017
Hei. Huomenna alkaa sitten uusi kuukausi, niin ajattelin avata sille jo näin pikkaisen etukäteen oman keskustelun

Mä en ole kauheemmin kerennyt nyt tänne kirjoittelemaankaan. Kaikki aika vaan tuntuu menevän johonkin... Toivotaan että Maaliskuussa ois sitten enempi tunteja tarjolla.

No niin, minäkin siirryn nyt tänne. Minimii tuolla kyseli, että miten saada ajatukset pysymään poissa raskaudesta. Sepä se, ei sille oikein mitään voi että raskaus on kyllä jatkuvasti äidin mielessä melkeinpä siitä päivästä saakka kun testi näyttää positiivista. Siksihän niitten miestenkin on varmaan niin vaikee pysyä mukana varsinkin siinä alkuvaiheessa. Tuntuu, että toinen kertoilee jotain omasta päivästään ja itse vastaa tyyliin "onkohan se tyttö vai poika?" :-D  

Nyt musta kyllä tuntuu, että helpommin unohtaa kun touhuaa tytön kanssa. Ja kun tää on toka niin se ei kuitenkaan oo ihan yhtä jännää ja uutta, eikä yhtä iso elämänmuutos kuin silloin ekan kanssa. Mulla ainaki ekassa raskaudessa meni tosi pitkään tottua siihen ajatukseen, että nyt meidän elämä ihan oikeesti muuttuu ja peruuttamattomasti. Toisaalta ekan kanssa sai helpommin muuta ajateltavaa kun kävi töissä. Mut jotenkin musta silti tuntuu, että nyt on mennyt aika nopeampaa kuin viimeksi. Että välillä oikein havahdun, että onko tää "jo" kohta rv9. 

Mateleva maaliskuu...TODELLAKIN! Aika tuntuu pysähtyneen melkein kokonaan.Väsyttää ja työt ei oikein innosta(nytkin pitäis kaikkee tehdä, mutta täälläpä kirjoitan). Alkuhuuman jälkeen ei ihan koko ajan mieti vauvajuttuja, mutta useampana kertana päivässä kuitenkin..Jännittävää..:)

Niinpä niin. Mä vielä niin elävästi muistan sen viimeraskaudesta et tuntu et aika vaan matelee näin alkumetreillä. Nyt kun toinen tulossa niin ei kerkee kokoaikaa vaan miettimään tulevaa ja kyttäämään koska on seuraava neuvola/ ultra tai jokin muu etappi mitä ekaa odottaessa kyttäs.
Munkin pitäs lopettaa tää koneella kökötys ja mennä pakkaamaan tavaroita kun lähdetään kohta esikon kanssa mun äitin luo yökylään, mut jotenkin tää mun takamus on juurtunut tähän tuoliin... ;D

Maaliskuu tosiaan matelee!

Ultraan on vielä tasan kaks viikkoa ja kyllä tää mamma vaan ehtii laskea päiviä monta kertaa päivän aikana, vaikka esikoisen kanssa kaikkea touhuankin.. Onhan siinä tietty neuvolakin ennen ultraa, mutta kun siellä ei edes yritetä kuunnella sydänääniä, niin en laske sitä kovinkaan tärkeäksi merkkipaaluksi..

Kun vaan saa varmistuksen, että kaikki on hyvin, ehkä sitten aikakin alkaa kulua nopeammin, kun ei tarvitse enää miettiä, että onko kyytiläinen elossa vai ei

Kyllähän siellä ultrassa näkyi 2senttiä pitkä kaveri pötköttelevän. Viikot oli samat kuin oli laskettukin, eli 8+4. Maksettavaa jäi 112€, ja kyllä kannatti!

Täällähän on mahtavia ultrakuulumisia! Onnittelun kaikille! :)

Koin järkytyksen toissayönä. Imetin tyttöämme istualteen toissa yönä, kun tunsin jotain lämmintä ja märkää holahtavan alushousuihin. Ensimmäisenä tuli mieleen että sen täytyi olla lapsivettä. Mutta sitten tajusin että se taisikin olla verta. Ja mietin, että tässäkö tämä oli. Kokeilin kädellä, mutta kädessä ei näkynytkään punaista. Ihmettelin hetken, kunnes tajusin kokeilla tyttömme kylkeä/reittä. Pissahan sieltä oli tullut suoraan vaipan ohi. :D Oli sen verran iso satsi, että lirahti minunkin syliin asti. :D Ei siinä sitten auttanut kuin lähteä vaihtamaan tytön yöpukua ja vaippaa. Sekä tietysti omia alushousuja. :D

Moikka!

En oikein tiedä minne tässä pitäis kirjotella, ku täytyy vähän saada purkaa tätä oloa.

Edellinen tyhjennysvuoto (niukka sellainen) alkoi 16.1. ja kesti noin 3 päivää.. Sen jälkeen ei vuotoa ole tullutkaan, ja siis e-pillerit olleet käytössä. Neuvolasta jo viikko sitten kyselin, vuodon ollessa pari viikkoa myöhässä ja testi siis oli selvä negatiivinen.
Nyt viikko viimeisimmästä testistä, vuoto edelleen tulematta ja tein varmuuden vuoksi nyt äsken testin, tunti edellisestä vessassa käymisestä aikaa ja kaksi selvää viivaa testissä..Ja samalla testillä testasin viikko sitten.
Eniten kauhistuttaa asiassa se, että täytän kesällä vasta 18. Ja koulu on pahasti kesken.

Toinen ihmettelyn aihe on mun maha.. Pari viikkoa sitten olin selvästi turvonnut ja pikkusisko jo kyselikin, että olenko raskaana..

Nyt kuitenkin maha ei ole enää turvonnut vaan on selvästi näkyvissä :O ! Mietinkin raskauden kestoa, onko jo pidemmällä, vaikka testi viikko sitten ei näyttänyt positiivista vai onkohan tulossa useampi kuin yksi ..

Hienoja uutisia Matti. :)

sannnna: Asiat järjestyvät kyllä, tavalla tai toisella, vaikka koulu onkin kesken. Ota sinne neuvolaan nyt pikapikaa yhteyttä he auttavat eteenpäin. Pääset varmaankin ensimmäiseksi ultraan, jossa selvitetään raskauden kesto ja sikiöiden määrä. Älä stressaa liikaa, asia kerrallaan. Täällä on monia muitakin nuoria odottajia. :)

Tämä on kyllä älyttömän stressaavaa nyt kun tiedän, että lapsukaisia on kolme. Jatkuvasti pelkään keskenmenoa. Tai siis, että joko osalla tai kaikilla on sydän siellä pysähtynyt. :( Vuotoa ei kyllä onneksi ole ollut. Maha kipuilee kuitenkin rasituksessa inhottavasti. Ja voi tätä oksentamista. Oli aika hehkeää putsailla esikkoa ja sen vaatteita kunnon ripulituotoksista ja oksentaa samaan aikaan... :/ Tänään oltiin myös hammaslääkärissä aamusta. Sekin oli aikamoinen kokemus. Siitäkin selvittiin kuitenkin. :D Hirmuisesti odotan jo sitä np-ultraa. Mä vähän mietin, että jos tää on edelleen monikkoraskaus niin varmaan siirryn naistenklinikalle raskauden seurantaan ja synnyttämään. On niillä siellä varmasti paremmat resurssit ja osaamiset kuin täällä suht pienessä Porvoon sairaalassa. On vaan sitten vähän enemmän matkaa synnärille. En tiedä hoidetaanko Porvoossa edes monikkosynnytyksiä tai ennenaikaisia synnytyksiä. On tässä monenmoista.

Niin ja mmj: mä voin niin kuvitella tuon tilanteen. :D Onneksi pääsit säikähdyksellä. :)

Mietityttää nyt eniten se, että kuuluuko mun ottaa yhteyttä kaupungin neuvolaan jossa nyt asun vai kunnan neuvolaan jossa olen kirjoilla. Onko tietoa?
Luulen kyllä, että sinne missä olen kirjoilla..

Tosiaan otin eilen mahasta kuvan, ja lähetin sen poikaystävälleni, jonka näin viimeksi viikonloppuna. Jopa hän kauhisteli kuinka selvästi se jo näkyy ! Ja kuvan tosiaan otin päivällä, eikä siinä kamalaa turvotusta pitäisi olla, illalla oli ehkä hieman myös turvotusta, mutta ei se maha mihinkään häviä yön aikana .. :D

Hei, ihanaa tänne on maaliskuun turinat jo aloitettu :)

Täälläkin aika matelee, mut tosissaan ei ehdi kyllä kokoaikaa miettimään raskautta, kun esikoisen kanssa touhuilee :) En ees välttämättä aina oo varma mikä viikko ja päivä nyt on menossa, esikoisen kanssa kun oli sellasta että joka päivä mietti ainaki sen sata kertaa että "tänään on 5+1" jne :) Ja tosissaan kun tietää että ei se elämä tästä mitenkään ihan hirveesti muutu, no tietysti jonkun verran kun on sit 2 lasta, mut kun on jo oppinu hyvin tuon yhden kanssa olemaan nii eiköhän se toinen siinä mene :)

Mä oon niin kateellinen teille kun kerrotte ihania ultrakuulumisia! :) Itsekkin haluais jo ultraan, mut siihen on ikuisuus, kun en edes tiedä millon se on, mut aikasintaan joskus 6 viikon päästä vasta. Täällä päin suomea kun ei pääse varhaisultraan kun yksityiselle, eikä täällä ainakaan neuvolassa ultrata koskaan, ei varmaan oo edes niitä laitteita. Mutta no, enköhän minä kestä, olis vaan niin ihana nähdä että onko siellä mahassa edes elämää. No, mut itse päätin etten yksityiselle sinne ultraan mene niin itsehän se on kärsittävä.. :)

Neuvolaan on vajaa 2 viikkoa vielä, joten sitä odotellessa. :)

Meillä on eka muksu matkalla maailmaan (toivottavasti) ja kyllä se vaan niin on, että joka hetkessä tavalla tai toisella matkalainen on ajatuksissa. Miehellä tuskin on, mutta mulla! Eilen suunniteltiin ulkosaunan remonttia ja mä mietin että missäs se kakkapylly pestään ennen saunaan menoa ja mihin tulee roskis (remppa tehdään joskus kunhan talo on kunnossa..). Yläkertakin pitäis laittaa asumiskuntoon ennen kuin taloon tulee lisää väkeä, käy muuten olohuone pieneksi kaikkien nukkua! :) Mutta maaliskuu on ihanaa aikaa odottaa! Kelit hellii ja mullakin on pohkeet jo ihan muussina kun oon koko menneen viikonlopun vaan liihottanut koiran kanssa ulkona. Kohta taas ajattelin lähteä, ensin vaan kunnon reilu aamupala ja reitin suunnittelu (vessoja täytyy olla matkan varrella..). Mamma puhkuu intoa, mutta "aina valmis" parsoni ei oo korvaansa tänä aamuna lotkauttanu mun menohaluille =D

MEEMI: Tsempit sinne kaikkeen:).
Varmasti kivempi olo jos on hyvä synnytyssairaala
ja just kun monikkoraskaus!.
Mä olen syntynyt ite Porvoossa;).

MATTI: KIvat ulrauutiset oli!.

Oma olo himpun verta parempi
aamusta saa kyllä pinnistellä että pystyy
syömään aamupalan.

Joo ei kerkiä kyllä niin miettiä
kokoaikaa raskautta kun ekan kans
kun on muutama lapsi itellä jo;).

Mutta kun se paha olo iskee
ei pääse unohtuu että on raskaana kans:P.

Todella välillä tuntuu silti et viikot
matelee.

Onneksi ultrassa näky kaikki oli
hyvin joten huojensi mieltä
hiukkasen.

Tsempit kaikille ja hyviä vointeja:)

Tervehdys kaikille!

Ajattelin nytten kirjoittaa tänne lokakuisten puolelle ja kysyä teiltä että haittaako teitä hirveästi jos kirjoittelen myös tänne lokakuisiin. Tällä hetkellä laskettuaikani olisi 26.9, ja viikkoja tänään tasan 11 jotka on laskettu 28pv kierron mukaan, mutta hedelmöitys ajankohta on vähän epäselvä edellisen kiertoni takia joka oli pitkä joten on hyvinki mahdollista että viikot voi pompata jopa viikolla ja siinä tapauksessa myös LA osuisi 1.10-3.10 tienoille.

Vaikka viikot eivät muuttuisi eikä LA tuosta nii minusta tuntuu siltiki siltä että tämä vaaveli menee kans yliaikaiseksi ja syntyy lokakuun puolella =) esikoinenki meni yli lasketusta viikon ja päivän =)

19pv minulla on nt ultra jossa selviää tarkat viikot ja LA ja muutenki että onko kyytiläinen ja kaikki kunnossa =)

Huoh, täällä pahaolo tuntuu vaan pahenevan. Tänään ollu karmasevin aamu aikoihin, ihan kauhee olo :/ Ei sitä todellakaan voi missään vaiheessa unohtaa että raskaana on, kun on tällanen olo :) Mä niin  toivon että n 5 viikon päästä tämä helpottas.. toivon toivon toivon. :D

Huomenna olis tarkotus leipoa serkun avustuksella meidän pienen herran synttäreille, joita siis vietetään lauantaina :) Muumi-aiheiset synttärit on tulossa, ja minut tunteneet ovatkin sanoneet että "yllätys yllätys", meillä kun kämppä pursuaa muumiaiheista tavaraa :) 

Itselle on nyt myös ollut tuo ulkoilu tosi tärkeetä, se on ainoa mikä saa tän pahan olon helpottamaan edes pikkasen. Tänään on taas lähdettävä jossain vaiheessa, kunhan saa vähän kotihommia hoidettua alta. :)

Ihanaa alkavaa kevättä ja odotusta kaikille! :)

Ite taas vierastan tota ulkoilemista, kun ei tiiä millon jalat lähtee alta, tai oksennus lentää :D

3 viikon sisällä oon käyny 4 kertaa ulkona. ;D

Eilen oli eka neuvola, ja sinnekkin just ja just pääsin. Nyt vaan odotellaan ultra-aikaa, jonka pitäis viikon sisällä postista tulla:)

Mulla on nyt helpottanu paha olo kun syö 2 tunnin välein. Just söin aamupalaks jogurttia ja teetä, mutta tuntuu, ettei noin kevyt ihan riittänyt. Pitää kai mennä jotain kiinteetä vielä väsäämään. Painokin on tippunu vielä tasasesti, mistä oon tosi tyytyväinen, kun vieläkin normaalipainoon on matkaa yli 10 kiloa. Toi diabetes pelottaa sen verran paljon, että siksi oon tosi iloinen, että oon vähän saanu painoa alemmas tässä vaiheessa.

Nukkua vois vaikka kuinka paljon, ja mitään ei jaksa tehä. Oon nyt vissiin pari viikkoa nukkunu 10-12 tunnin yöunia, sit on aamulla pari tuntia virkeä, kunnes se väsymys taas hiipii koko ajan pahentuen iltaa kohti. Oon nyt pari viikkoa lomalla, ja olis kiva kun jaksais tehä jotain hödyllistä. Suunnittelin ikkunoiden pesua ja vaatehuoneen siivoamista, mutta saapa nyt nähdä jaksaako sitä...

Takaisin