Masut <3

Mulla ei mahan seudulla mitään pullotusta, paitsi aina ILTAISIN, jolloin näytän siltä, kuin olisin niellaissut pallon. En voi edes laittaa "löysiä" pyjaman housuja jalkaan yöksi, kun se housun reunakin tuntuu niin ahdistavalta. Aamulla maha näyttää taas ihan normaalilta eikä  mitään pullotuksen merkkejäkään...

Minunkaan maha ei vielä näy :( En malta odottaa että saan silitellä pyöristyvää vatsaa. Viikonpäästä ultraan <3

Mulla on jo masu hieman pyöristyny. Ja sen kuulee myös muilta et nyt näkyy jo jotain. Silti itellä vähän väliä olo et onko siel mitään..? Neuvolassa ku ei pääse käymää täs alkuraskaudessa. Ensviikolla eka neuvolalekuri. Nyt 14+6

mulla on iltaisin vatsa isompi kun turvoksissa ja selkeästi syömisen jälkeen on isokin vähän aikaa, mutta aamuisin kun turvotus on poissa, mun masu on vielä aika pieni, mutta ei se ole sellainen mitä minulla oli ennen raskautta :) Kun töissä olen joillekin läheisille vilauttanut mahaa niin ne on ihan että no näkyyhän se... mun mielestä se on edelleen turvotusta :) mutta vaikee sanoo.

Huomaattehan että mahanne eivät vielä ole vauvamahoja, koska vauvamahaan ei tule housun reunan kohdalle pykälää.. kohtunne on n. 8cm navan alapuolella. Ei siis kannata vielä mitään mahakuvia kovin latailla, ei kukaan halua nähdä teidän turvotuksia/läskejä..

Heh.. Sie voit ssi varmastikin pysyä kaukana sitten näistä "läskimahaketjuista" jos noin etoo. Taitaa olla sinulla vielä aamupahoinvointia :) Trollollooo :D

^Mutta kyllä vähän pidemmällä viikoilla ollessakin tiukempi housunreunus pienen pykälän tekee. Ja vaikkei kohtu olekaan vielä kovin korkealla, niin se työntää sitten jo sisäelimiä vähän tieltään, mikä tekee mahaa myös vähän ylemmäs. Eihän kukaan sano, että vauvamaha on pelkästään itse vauvasta tuleva, sehän voi hyvinkin olla raskauden ja vauvan aiheuttama maha oli se sitten mitä oli. Eihän näitä ole pakko katsoa jos ei kiinnosta!

Veit sitten ilon tästä, kiitos siitä. Tiedoksesi, että raskauden aikana sisäelimet siirtyvät ja turpoavat ja aiheuttaa joillekkin "vauvamahan" jo aikaisessa vaiheessa. Ja kiitos, tiedän kyllä minkäkokoinen vauvani on tällä hetkellä ja missä kohtuni sijaitsee. Ja tiedoksesi vielä että 3kk sitten mahani oli ihan normaalin kokoinen enkä ole läski.

Pitää varmaan aloittaa ketju jonka nimi on MAHAKUVIA niin ei sitten tarvitse tulla sinne pilaamaan toisten onnellisia ja iloisia tunteita.

Mulla neuvolassa laskettiin, että kohdun korkein kohta 2 cm navan alapuolella! Rv 15+3. Ja tottahan toki kohtu raivaa tilaa itselleen, sisäelimet väistyköön. Vaikka pömpöttään ulospäin. :) Myös lähtökohta vyötärön ympäryksessä ja kohdun kallistuma määrää masun kokoa, sekä jossain mielessä pituus ja geenit. Myös kehoon kerääntyy vähän pehmusteita, se on ok, siitähän on ollut tutkimusta, että raskausaikana rasvaprosentti 0 on jopa haitallinen. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa kokoa tietyllä viikolla. Oma masu turvotuksen kanssa niillä viikoilla oli samaa luokkaa Sophie82 kuvan kanssa, eikä sitä enää voinut sekottaa pelkkään lihomiseen. Nyt vähän isompi.. Enää yhdet omat farkut mahtuu jalkaan ja oon siirtynyt jo matalavyötäröisiin housuihin, kun tuntuu, että tukehdun jos mikään puristaa mahaa. Ollaan iloisia ja ylpeitä masuistamme! Raskausaikana nainen (mä ainakin) on varmaan herkimmillään pahoittaan mielensä, joten melko ajattelemattomia nuo haukkumiset. :'( Kiitos kun enemmistö tällä palstalla on järkeviä ja huomaavaisia.

Kyllä, maha on nyt toisessa raskaudessa tosiaan pullahtanut esille nopeammin kuin ekassa. Eihän ne paikat ihan ennalleen raskauden ja synnytyksen jälkeen palaudu, mutta on se sitten tosi yksilöllistäkin: mun tuttava saa kesällä toisen lapsensa, ja hänellä on ihan pikkinen masu! Eli joillain ei vaan tuu semmosta isoa vaikka sais just useammankin lapsen.
Mä oon kans suosiolla ottanut mammafarkkuja käyttöön, ahistaa. :P :D

Noniin, poistin nyt kuvat niin ei jengillä mene aamukahvit väärään kurkkuun toisten läskejä tuijottaessa.

On se kumma, että raskauden aikana on asioita joista ei saa puhua kuten esim alkuajan kaikki mahdolliset vaivat ja oireet, ja toinen asia taitaa olla se että mahaa pitäisi yrittää peitellä mahdollisimman kauan ja jos vatsa turpoaa jo aikaisessa vaiheessa niin sitten ollaan läski. Mä en enää peittele mitään, jos jonkun mielestä olen lihava niin se on sitten heidän päänvaivansa, meinaan nauttia joka hetkestä varsinkin nyt kun oireet ovat loppuneet ja olo on mitä paras :)

Syyskuisista vierailen.. mulla la 30.9 ettei tiedä missä kuussa alkaa tapahtua.. :) pakko tuohon mahaläskeihin sanoa että voikun olis edes sitä läskiä mitä ihailla tai turvotusta että alkais edes vähän näyttää tulevalta mammalta. Mulla on oikein minimaha ja jos geenit on samat kun äidilläni niin en suurta mahaa tule saamaan.. Kyllähän ne mahan koon muutokset johtuu siitä vauvasta kaikki ja mä en käsitä miksi jonku pitää tulla toisten onnea pilaamaan. Tiedä vaikka vauva on pitkään toivottu ja nyt sitten iloitsee ihan pienistäkin muutoksista kropassaan ja haluaa jakaa sen muillekin.. ei voi elämä olla toisten "läskeistä" kiinni..

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

En mä haukkunu, te ette vaan tajunneet. Mulla on itsellä samanlainen maha, mutta realistina lääkärinä en ymmärrä miten jotkut haluaa netissä esitellä turvonneita mahojaan. Mä kyllä tykkään katsella kuvia oikeista vauvamahoista. Olen mäkin onnellinen min sisällä kasvavasta uudesta ihmisestä, mutta en vaan ymmärrä teidän hössötystä vauvamahoista, kun teillä ei vielä sellaista ole.

Jos et ymmärrä jotain keskustelunaihetta niin pidä pääsi kiinni äläkä tule arvostelemaan muita. Tällä foorumilla saa jokainen hössöttää tasan siitä mikä itsellä sattuu sillä hetkellä mielessä liikkumaan. Ja vaikka suusi avaisitkin, voi asioista mainita niinkuin aikuiset ihmiset eikä teini-ikäinen pissis.

Itse pidän mahaani ihan vauvamahana koska sen on nyt raskauden aikana kasvanut hurjasti. Tiedän hyvin ettei kasvu ei vielä johdu suoranaisesti vauvasta, koska hän on niin pikkuinen vielä, mutta vauvan aiheuttamista muutoksista kyllä. Joten olen ylpeä VAUVAmahastani jokaisena päivänä oli syy kasvuun mikä tahansa <3

Ihanaa viikonloppua kaikille ja muistakaa taputella mahaanne ;)

Ssi: Fiksuus ei maksa mitään. Luulisi sinun jo pelkän ammattisi vuoksi osaavan tuoda mielipiteesi vähän hienotunteisemmin esille.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Vaikka se ei vauva siellä vielä sitä mahaa niin kasvata, niin se on vauvan aiheuttamaa se turvotuskin, eli kyllähän tuo silloin on vauvamaha, Vai olisko paremminkin raskausmaha, kun raskaushan nuo muutokset tekee, mutta ihanaahan tuo on että muutokset näkyy ja tottakai kaikki saa niistä iloita ja niitä hehkuttaa ja kuvatakkin jos tahtoo :)

Raskausmaha tai vauvamaha, kutsukoon jokainen millä nimellä tahtoo, mutta ei se mikään läskimaha ole, koska muutokset ei johdu pelkästä lihomisesta :)

Onnellista odotusta kaikille ja kuvatkaa masujanne ja laittakaa kuvat näkyviin niin voitte vertailla ja ihastella kasvavia kumpujanne :)

Mikään ei ole niin hienoa kuin huomata, että oma tuleva lapsi alkaa ihan selvästi näkymään jo päälle päin, vaikka olisikin vaan sitä turvotusta :)

Voi hitto mua alkaa naurattaa, jos ei mammafoorumilla saa hehkuttaa mahaansa niin on se kyllä kumma! Hormoonit hyrrää ja asiat meitityttää. SITÄHÄN VARTEN tämä foorumi on. VAUVAMAHA MIKÄ VAUVAMAHA jos siellä kerran vauva on! Mullakin on turvotusta mutta se on VAUVAMAHA. Ja piste. :D Ilman sitä vauvaa mulla ei tällästä massua olisi, että tänne vaan niitä turvotusmahoja tai vauvamahoja tai miksi ikinä kukin niitä kutsua haluaa. Minä kyllä haluan nähä, etten koe olevani yksin tämän mahamassan takana :) SSI voisi mennä vielä hieman opiskelemaan vaikka viestintää ja sosiaalista kanssakäymistä...
:) ja varmaan munkin, kun pitää tälläseen typeryyteen reagoida edes.

Valitettavasti olen enemmistön kanssa samaa mieltä,että vauvastahan se mahan turvotus,sisä-elinten siirtyminen ja ehkä joillakin pieni lihominen johtuu. jos se ei mahdu lääkärin päähän,nii minun mielestäni saisi mennä vähän itseensä ja kenties avata niitä lääkiksen oppikirjoja uudestaan.
Kyllä jokaikisen odottavan naisen mahaa saa sanoa vauvamahaksi ja kuuluukin sanoa. Minä ainakin aijon hyvin ylpeänä esitellä vauvamahaani enkä mieti että onko läskiä,turvotusta taikka sitte vaa viikon vanhaa "jaskaa" mahas. kunhan siel on vauva,se on vauvamaha! nih!
ME over and out!

Takaisin