Mulla neuvolassa laskettiin, että kohdun korkein kohta 2 cm navan alapuolella! Rv 15+3. Ja tottahan toki kohtu raivaa tilaa itselleen, sisäelimet väistyköön. Vaikka pömpöttään ulospäin. :) Myös lähtökohta vyötärön ympäryksessä ja kohdun kallistuma määrää masun kokoa, sekä jossain mielessä pituus ja geenit. Myös kehoon kerääntyy vähän pehmusteita, se on ok, siitähän on ollut tutkimusta, että raskausaikana rasvaprosentti 0 on jopa haitallinen. Ei ole yhtä ainoaa oikeaa kokoa tietyllä viikolla. Oma masu turvotuksen kanssa niillä viikoilla oli samaa luokkaa Sophie82 kuvan kanssa, eikä sitä enää voinut sekottaa pelkkään lihomiseen. Nyt vähän isompi.. Enää yhdet omat farkut mahtuu jalkaan ja oon siirtynyt jo matalavyötäröisiin housuihin, kun tuntuu, että tukehdun jos mikään puristaa mahaa. Ollaan iloisia ja ylpeitä masuistamme! Raskausaikana nainen (mä ainakin) on varmaan herkimmillään pahoittaan mielensä, joten melko ajattelemattomia nuo haukkumiset. :'( Kiitos kun enemmistö tällä palstalla on järkeviä ja huomaavaisia.