Masut <3

pikkuinen81

Oman äänensä löytänyt
Onks muilla minkälaista masu kasvu ollut? Siis turvotustahan tää on mutta ku ei pysty enään normi farkkuja pitää eli mammahousut otettu käyttöön :) Mulla rv nyt 6+3
 
Mulla (noloa myöntää!!) on pieni pömppö ollu jo ennen raskautta. Nyt on turvotuksesta (ainakin) johtuen pienimmät farkut ja tiukimmat T-paidat pakkasin pois. Käyttöfarkuistakin avaan napin jo jos on pitempää istumista eessä. Ostin muuten parit masutuubit, äärettömän käteviä ja lämmittää kipuilevaa vatsaa paidan allakin vaikka. :)
 
Mulla on kans ollu pieni pömppö aina, mutta nyt jotenki tuntuu et vatsa olis turvonnut myös ylempää. mutta farkut menee ihan kivasti vielä päälle enkä niitten suhteen ole huomannut mitään muutosta. En tosiaan osaa sanoa, niin päätettiin ottaa joka perjantai valokuva vatsasta niin näkee sitten kasvaako se oikeasti vai ei  Viikkojahan mulla on vajaa kuusi, niin ei kai sen nyt ihan kauheesti pitäiskään näkyä vielä? Vähän epäilyttää, että pystyisin pitää tän salassa 3kk kun piakkoin alkaa jo ilmat lämmetä ja vaatetta pitäisi vähentää.. nyt oon viihtynyt isoissa villapaidoissa kun jotkut työkaverit pyörii tuolla töissä pelkässä t-paidassa.. 
 
Olo on, ku ilmapallolla! Löysimmät farkut menee vielä päälle, mutta uudet kuppikokoa isommat rintsikat piti jo ottaa käyttöön, kun vanhoista vain yhdet pahtui päälle.
 
Oikeesti mä en tiiä, joko TE liioittelette tai sitten MINÄ olen outo..

Täällä mennään 6+5 enkä ole turvonnut mihinkään. Samat vaatteet on päällä kun sanotaan nyt 3kk aiemminkin. Kyllä syön normaalisti niinkuin normaalit ihmiset tekee, sillointällöin herkuttelenkin. En ole tikku eikä pallo. Kaikinpuolin koen olevani "keskiverto suomalainen" Ylipainoa ei ole mutta ei sitä painoa tarvittis yhtään lisää tullakkaan, saisi omasta mielestäni ehkä jopa pudota 5kg.

Toivoisin että tämä forumi pysyisi järkevänä ja todellisena jotta me "uudet" äidiksi tulevat saisimme realistista tietoa oloista ja kasvuista.
 
Liioittelua tai ei, kyllä mullakin jo farkunnappi puristaa istuessa. Mut tämäkin on ilmeisesti yksilöllistä tai jopa raskauskohtaista: Ensimmäisestä mulla ei tullut mitään oireita mihinkään suuntaan viikkoihin, maha alkoi kasvaa (tai turvotusta tulla?  ) vasta joskus viikolla 9-10, ekassa neuvolassa ei ollut tietoakaan. Nyt toisen kohdalla näyttää et pömppö jo pullottaa - voisko johtua siitäkin et edellisen jäljiltä ei niin tiukassa kunnossa ole ollutkaan
 
Aikaisemmissa raskauksissa vatsani pysyi ihan normaalin kokoisena yli kymmeneen raskausviikkoon, esikoisen kohdalla oli varmaan yli 15 viikkoa, ennen kuin mitään näkyi. Nyt on viikkoja 7, enkä todellakaan pysty pitämään tavallisia farkkuja, koska ne kiristävät liikaa. Peittelen kumpuani väljillä vaatteilla, koska en halua kertoa odotuksesta vielä kaikille. Eilen neuvolassa kysyin, pitäisikö tästä huolestua varsinkin, kun aiemmin en ole pullistunut näin nopeasti. Terveydenhoitajan mielestä on ihan normaalia tämäkin (kuten myös se, että vatsa kasvaa vasta myöhemmin), eikä syytä huoleen ole. Hänen mukaansa joillakin odottajilla vatsa vain alkaa näkyä tosi varhaisessa vaiheessa, mutta kasvu tasoittuu sitten myöhemmin. Toivotaan näin - meinasi jo itku päästä, kun mietin, millainen valtamerialus mahdan olla lokakuun lähettyvillä.
 
Varmasti tosiaan vaikuttaa kuinka mones raskaus on menossa! Mulla vaihtui ekassa raskaudessa tavalliset housut mammahousuihin tai isompiin housuihiin rv 21. Nyt ei varmasti voi olla niin kauaa "omissa" housuissa. Eli ei varmaan kukaan liioittele tai ole outo. Eiköhän tälle palstalle mahdu kaikki navan kokoon katsomatta ;)
 
Sykerö enpä usko, että täällä kukaan liioittelee, mahan kasvu on hyvin yksilöllistä ja todellakin raskauskohtaista.
Ensimmäinen raskaus alkoi kohdallani näkyä noin viikoilla 16-17, siihen asti mahduin hyvin omiin housuihin. Toista raskautta en pystynyt peittelemään millään enää viikolla 10. Nyt kolmannella kerralla, vaikka edellisestä raskaudesta on jo yli kymmenen vuotta, alkoi maha pullottaa siinä 8. viikon paikkeilla ja reilu viikko sitten annoin sille periksi ja siirryin mammahousuihin. Tämä siitäkin huolimatta että paino ei ole vielä noussut.
 
Vatsan kasvuun varmasti vaikuttaa myös kohdun asento. Itselläni on voimakkaasti taaksepäin kääntynyt kohtu ja vaikka kyseessä on jo kolmas raskaus ei mulla ole kuin iltaisin lievää turvotusta. Omat housut menee vaivatta jalkaa eikä purista mistään.

Mutta yksilöitä me olemme kaikki.

 
Ekat mammahousut nököttää jo käyttövalmiina...ainoat housut jotka vielä oikeesti menevät jalkaan eivätkä purista/kiristä mistään ovat mun kevyt-toppahousut! :D
Tosiaan,vasta toista odotan ja toistaiseksi laitan ton möhömahani ihan turvotuksen piikkiin...
 
Milloin uskalletaan alkaa laittaa masukuvia?? Mulla on ainakin maha niin turvoksissa iltaisin, ettei ole epäilystäkään mistä on kyse. Normaalin pikkupömpön lisäksi turvotus alkaa jo ylävatsasta ja näytän tosiaan siltä että olisin jo kuudennella kuulla :D
Löysin viikonloppuna kahdet todella hyvät mammahousut jotka ovat olleet aivan mahtavat varsinkin töissä kun joutuu istuu koko päivän!! 
 
Vaihdoin myös virallisesti mammafarkkuihin töissä tänään, kun liikun ja kumartelen koko ajan ja muissa housuissa "tukehdun". Henkisesti ei helppoa, kun "eihän sen vatsan vielä pitäisi näkyä!!" Oon turvoksissa välillä ja ihan kirjaimellisesti lihonut, muutama luvaton kilo on viime viikkoina tullut. Josko ne kompensoituisivat, kun päätin vahvasti elää nyt terveellisemmin.. Tänään kolmannet vaatteet vasta kelpasivat, kun piti lähteä ihmisten ilmoille vatsa häivytettynä. ;) Vaikeeks menee! Ens viikolla tiistaina ultra ja sitten huokaisen - ja esittelen vapaammin suurentunutta olemustani. :)
 
Minä oon vaan laihtunu 3kg vaikka en ole muuttanut mitenkään ruokailu tai liikkumistottumuksiani :S .. rv9+0
 
Rohkeana laitan ensimmäisen ns mahakuvan tai rantapallon tai turvotuskuvan, rakkaalla on monta nimeä emoticon

Tai ainakin yritän emoticon



Tässä vielä ohjeet jos myös muille tulee ongelmia...

hymiön vierestä ylhäältä image manager--> ylhäältä upload --> select --> valitse kuva --> alhaalta upload --> kuva ilmestyy keskellä olevaan listaan --> klikkaa listasta kuvaa jonka haluat lisätä --> oikealta alhaalta insert. Pienehkö kuva onnistuu todennäköisimmin.


Jaahas, en edes selkeillä ohjeilla saa kuvaa ladattua tänne. Uusi yritys huomenna!
 
10+2

Höh.. en vieläkään saa kuva lisättyä, vaikka se onkin paljon pienempi kun mitä se sallittu koko on :/

 
Voi apua...kauhukseni huomasin,että mun ihana pitkä tunikamainen paitapusero paljastaa kaiken...menee napit vielä alas asti kiinni,mutta se mahan koo!!!! se on ISO!!
edellisessä raskaudessa onnistuin peittämään mahani johki 18-19 viikoille asti,mut nyt on 13+2 ja näkyy jo eikä muotokaan jätä arvailujen varaan et mistä on kyse...ei enää auta mitkään jättihupparitkaan... ja kaikist oudoint on,että olin kokoa 38/40 ennen ensimmäistä raskautta ja nyt oon kokoa 44/46 ja näkyy paremmin?!? :O

Ehkä mä voin vielä jotenkin keksiä eettä on pääsiäismunat maistunu liikaa tai jotakin... :D
 
Kyllä! Olen jo iso... viikot 14+4 eikä mitään mahkuja peitellä enää. On toki tullut mässättyäkin, eli ylipainoo tullut ja rutkasti. Mutta eilen olimma sukuloimassa niin jopas tätini huomasi  Mutta onhan se niinkin että neljättä kertaa venytään ja yhdet täysaikaset tuplatkin kyydissä olleet... Ettei mistään littana vatsasta ole ollut koskaan tietoakaan
 
Mä en tajuu miksi mä en saa noita kuvia lisättyä tänne :( Mun maha näyttää jotenkin niin valtavalta nyt jo, että olisi kiva verrata muiden kanssa missä mennään ja jos tää oikeesti on niin iso kun luulen, vai jos vain kuvittelen :D 

11+211+2

Hihi... tollasen hienon kuvan sain laitettua... mutta missä itse kuva??
 
Tämä ei voi olla todellista...mun kaikki topit kiristää meinaan mahan päältä niin et pahaa tekee... :D eli olisikohan se taas turvonnu lisää.. siis olen oikeesti ISO!
 
Takaisin
Top