Masukuvia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lellu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei se litteä vatsa saisi olla itseisarvo elämässä. Osalle se tulee kaupanpäällisenä hyvistä elämäntavoista, osalle se on litteä geeneistä johtuen kuten omalla kohdalla. Osalla on vatsa aina hiukan pyöreä. Ollaan kaikki yksilöitä ja upeita juuri sellaisenaan. En ole itsekkään enää ihan tyttönen, niin tälle kierrokselle olen suunitellut hankkivani palautumista tukevan korsetin joka on tarkoitettu synnyttäneille. Että saa sisäelimet tukea paikalle palautumisessa.
 
Ei pidä ihan paikkansa, että radi äideillä olisi vauvat isoja..minulla oli raskausdiabetes ja vauva painoi 2875g..
 
Mä haluaisin liikkua nyt raskausaikana enemmän, mutta mua vähän pelottaa kun en ole varmaan plussausta ennen puoleen vuoteen-vuoteen liikkunut paljoa erinäisistä syistä. Ajattelen, että jos nyt alan kuntoilemaan niin se tulee aiheuttamaan ennenaikaisia supistuksia jne.. Aiemmin kun sitä verta tuli niin edellisenä päivänä olin pelaillut jalkapalloa ja pomppinut, en tiedä oliko vain sattumaa..
 
Varpahat, hyvin voi aloittaa vähän kerrallaan vaikka kävelemällä ja lisätä joka kerta vähän matkaa/nopeutta. Jos maltillisesti liikkuu omien voimien mukaan, ei siitä pitäisi olla haittaa. Kunhan lopettaa jos alkaa tuntuun ikävältä. Nuo jalkapallo ja pomppiminen ei kyllä taida olla suositeltavia vaihtoehtoja raskauden aikana kun tulee tärähdyksiä. Mulla varmaan hajoaisi pää jos en voisi liikkua :woot:
 
Mä en pysty edes pieniä kävelylenkkejä tekemään. Alkaa heti sattumaan mahaan. Toivoisin että pystyisin liikkumaan enemmän.
 
Kehon painolla tehtävät harjoitteet kuten punnerrukset, kehonpainokyykyt ja esim lantionnostot käy hyvin lihaskunnosta. Jos epäilyttää niin keskustelu lääkärin kanssa auttaa :) . Ja tosiaan löytyy myös personal trainereita, joilla on kokemusta raskaana olevien äitien treenauttamisesta. Myös jooga on erittäin hyvä laji vasta-alkajille. Taisi täällä vaussa olla just artikkeli mammajoogasta jota en kyllä ehtinyt lukemaan. Malla Rautaparta on kirjoittanut monta hyvää joogakirjaa.

Ei pidä ihan paikkansa, että radi äideillä olisi vauvat isoja..minulla oli raskausdiabetes ja vauva painoi 2875g..
Niin radi äideille on tyypillisempää saada liian isoja lapsia, mutta osa on myös keskiarvoa huomattavasti pienempiä.
 
Joskus radissa istukka toimii heikommin minkä takii voi syntyy pienikokoinen lapsi
 
Joskus radissa istukka toimii heikommin minkä takii voi syntyy pienikokoinen lapsi
Minun tapauksessa ei ollut siitäkään kyse, istukka tutkittiin ja se oli hyvässä kunnossa, ei ollut kalkkeumia tms. Minä ja veljeni ollaan oltu melkein tarkalleen syntyessämme saman painoisia, joten uskon sen olevan syy.
 
4e849117a621ec0a419ba1905f1c25d5


Aamun pötsi.. Vaakakin alkaa uhkaavasti lähentyä uutta kymmenystä :S
 
Uudet kymmenykset on karut, mulla on reilu 9 kg seuraavaan kymmenykseen, toivottavaa ettei sinne kivuta :) (Mahdollista se toki on)
 
Takaisin
Top