Masukuvia alkuraskaudesta

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja melela
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ah, ihania masuja kaikilla!!! Käy vähän kateeks ku ittellä 15+2 ja mahaa ei oikein näe ollenkaan viel...illaksi se turpoo hieman, mut aamulla taas litteä. Mulla on kans istukka edessä, mut tuskin se mahan kasvuu vaikuttaa mitenkään...saas nähdä milloin se oikeesti alkaa näkyä:)

19+2

Se vaan kasvaa viikko viikolta. Poksahankohan?

En kait mä kohta enää kehtaa ees laittaa tänne näitä maha kuvia :D

En oo vielä saanu selville montako on tulossa.. :) reilu viikon päästä on rakenneultra nii josko siellä selviäis sitte :) joskus vaan tuntuu, et oonko mä jotenki epänormaali ku maha kasvaa niin hurjaa kyytiä... :D 

melela: juu älä hätäile ihana maha sulla. [:)] Mulla oli esikoista odottaessa tollanen maha tossa vaiheessa. Äitini + muut kauhistelivat että kuinka monta siellä on... välillä ärsytti.. Mahani oli kuitenkin koko ajan käyrissä, aluksi yläkäyrissä ja loppua kohden jo hieman alakäyrissä. Pieni poika kuitenkin syntyin 3184g eli ei mikään goljatti niinkuin isäni vannotti että sellainen sieltä tulee...[;)] Nyt taas oon "kauhuissaan" siitä kun toi mun maha ei tunnu kasvavan yhtään. Onneksi ensi viikolla mulla on neuvola samoin myös rakenne ultra. Toivottavasti kaikki on hyvin ja suren turhaan mahattomuuttani.[:(]

Nonni, kokeillaan onnistuuko mun kuvan laittaminen...:)
Kuva otettu tänään rv 15+4 :) Melkoiselta pömpöltä tuntuu jo, kun olen tottunut littanamasuun.

Katsotaan onnistuisko minunkin lisätä kuva.. Kuvassa 15+5. Onhan tuota mahaa jo kertynyt.. :D

Tämmönen ihana pömppis löytyy täältä nykyään aamusin.. on nyt sivusta otettu, mut ylhäältä katsottuna rötköttää aina tolla oikeella puolella. Sit kun nousen ylös ja käyn takas makaamaan ni maha onkin yhtäkkiä kadonnu ja näkyy vaan seistessä. Aika hassua [:)]

eli rv 16+2

anteeks alastomuuteni ja vaaniva kisu [:D]
..ja toi kauhee arpi on umpparileikkauksesta.. vähänkö täällä pelätään kuinka rumaks repee raskauden edetessä,
kun on muutenkin tommonen kauheen iso ja ällöttävä [:'(]

Hehe, iso se tosiaan jo on! [:D] Saa nähä kuinka isoksi tässä vielä muututaankaan! [:D] 

voi mitä mahoja :) muutaman kk päästä katsellaan näitä ja mietitään "olipas se tuolloin pieni" :)

tässä oma pöde.

Aivan ihania masuja teillä :) Pitää itsekin päivitellä kuvaa ku ehtii. Ihana ku näkee jo selkeästi, että vauvamasuhan se siellä. Tosin ku laittaa toisenlaiset vaatteet päälle, niin muut voi katsoa vain, että ompa tuo syöny tänään hyvin [:D]

Kivoja masukuvia <3 yritän itsekin saada jotain postattua, kun saa kuvia koneelle. Hirveämmin en ole kuvia ottanut, en tiiä miten oon nyt pitänyt jotenkin hiljaiseloa tän raskauden kanssa.

Semmonen mietityttää (en varmaa oo ainut) että miten muitten painot nousee...?
Ja onko teillä tietoa, miten paino sitte loppuajasta nousee tai milloin se on kiihkeintä?

itellä on noussut nyt n.4,5 kg jo paino, vaikka vasta RV 17.
En tiiä , että miten tähän pitäis suhtautua. Omasta mielestäni en syö liikaa ja liikun vielä suht normaalisti /rauhallisemmin tosin...

rechaka, suuri äitiyskirja (joka muuten on aivan loistava) kertoo näin: äidin paino nousee ensimmäisen raskauskolmanneksen (rv 1-13) aikana noin 0.9-1.8kg, josta vain noin 650g johtuu sikiöstä. toisen raskauskolmanneksen (rv 14-27) aikana äidin paino nousee noin 5.4kg, joista 900g johtuu vauvasta. äidin paino nousee viimeisen raskauskolmanneksen aikana yleensä noin 4.5-5.4kg, josta 3-3.6kg on vauvan painoa.

eli yhteensä se tekis sit niinku....about 12-13kg. kaikilla se tietenkin on yksilöllistä, toisilla paino nousee enempi, toisilla vähempi. toi on varmaan aika tommonen keskevertohomma tossa kirjassa.

Tässä olisi tältä aamulta, eli rv 19+2

Niin, ja tosta painosta sen verran että itellä tuli 3kg ihan alussa (about 1 kk aikana), sitten 2kg, ja nyt ei ole noussut n kuukauteen.

Mulla tuntu maha eilen ihan super isolta ja ajattelinkin, et otan tänään uuden kuvan.. ja pah, mitä vielä -tänään oo mahaa taas nimeksikään :D

..vaikka ihka ensimmäistä lisäkiloa vaaka kyllä aamulla näytti! Tähän mennessä painoa ei ollut tullut vielä yhtään lisää ja nyt siis ilmeisesti +1kg.. ja viikkoja päivää vaille 17. Mä varmaan sitte paisun ihan yhtäkkiä kun mikäkin ilmapallo :D

Puolivälin kuva :) eli otettu eilen, 20+0

Niin hassua miten on olemassa erilaisia vauvamahoja :) Mun maha alkaa het tissien alta ja jatkuu kaaaaaaaaaauas alas asti :D

Takaisin