Masukuvia<3

Älä välitä Rosytar, täälläkin jo sen näköistä kuin olisi viikkoja enemmänkin (kuin mitä nyt ne huimat 18). Raskaus kävi selväksi heti lähipiirille viikoilla 10, ei tarvinnut odotella edes ensimmäiseen ultraan asti, toista se oli sen ensimmäisessä raskaudessa jota pysty pitään salassa yli puolenvälin...

 
Tämä nyt ei suoranaisesti ole masukuva, mutta ihan uutta keskustelua en viitsinyt aloittaa... tein eilen kuvasarjan raskaudesta tähän saakka :) 

 


Tässä tän mamman mahaa. Kuvassa viikot vasta 21! Huomaa kyllä että on nejäs tulossa.
 
Noko
minulla väliin painavalta vatsa tuntuu, että pitää ihan levätä.
samaa koko luokkaa varmasti ja ja ylimäärästäkin löytyy.
katselin vanhempaa kuvaa, päivää ennen synnytystä näytti kolme kertaa isommalta, vielä se vatsa kasvaa.


perhana kun ei raaski ostaa mitään vatsatukeja kun nekin on niin kalliita.
kun on lainannut raskaushousuja, parhaimmat sitten tottakai katos jotka oli 60€ maksanut vaikka erikseen sanoin etten halua näiden hukkuvan, niin nykyää on vaikeaa antaa tavaraa pois jos tykkää jostain vaikka olisi tarpeeton sillä hetkellä.


 
Kyllä täälläkin on sitä samaa tunnetta Rosytar.
Välillä iskee paniikki siitä kuinka pitkä kevät vielä on edessä kun tosiaan tietää että maha kasvaa eikä olo tästä kevene. Lasten pukeminen ja uloslähtö on niitä hetkiä kun maha alkaa olla jo tiellä ja olo on tukala. 2- ja 1-vuotiaitten huvia kun on, meillä ainakin, pakoon juokseminen kun pitäisi pukea...

Minä jouduin jo ensimmäisessä raskaudessa ostamaan tukisukat pahojen laskimovaivojen ja tulehduksien takia, ja nyt myöhemmin ostin tukisukkahousut. Ne on ollut tosi hyvät myös sen kannalta ettei ole tarvinnut erikseen käyttää tai hommata tukivöitä vaikka selkäkipujakin tuli. Ne sukkahousut on niin napakat että vielä kolmen vuoden jälkeenkin joudun pukemaan kumihanskat kädessä ne jalkaan. Eli siina samalla saa tukea myös selkä ja vatsa.

Menipäs masukuva-aiheesta taas raiteeltaan...
 
Uskaltudumpa minäki laittamaan ekan kuvani. Raskaus tässä 21+0. Esikoinen. Ei tuo maha oo häävi. Ei sillä vielä voi koreilla tai kampata ihmisiä :) Ja tuolla on muka se 410grammanen mukelo. Kai se uskottava on.
 
 
Ihana pikku masunen! Mulla oli kanssa esikoisesta noilla viikoilla vielä sellanen maha, että jos ei tiennyt mun olevan raskaana niin ei sitä kyllä huomannutkaan. Nyt tokassa maha pullahti esiin jo vko 10 ja nyt vko 25 rupee olemaan vähän tuskanen olo tän kanssa. Kauhulla odotan millaseksi se vielä ehtii paisua!
 
valkyyria

on on  vaan uskottava,kyllä siellä jymyä voirasian painoinen vauva.
tuollaista vatsaa kantaisin mielelläni.
mitä paremmin vatsa pysyy piilossa, sitä paremmin varmasti saa vatsankin pois kun vauva on sylissä.
rasvausta suositellaan paljon mutta itse en ole perehtynyt mikälaista rasvaa kannattaa käyttää.

 
NoKo

meillä myös 2 vuotias lähtee karkuun ja omille teille,  itse suosin aina aidattua leikkipihaa.


uskallatko suositella, minkä merkkisiä sukkahousuja ? ja muistatko hintaa??
 
Toivottavasti tulee lämmin kevät ja saa vähentää noita puettavia kerroksia nopeasti! Meillä yllättäen ihan sama meno 2-vuotiaan pukemisen kanssa kuin teillä muillakin... Olen aikeissa tehdä vaatekortit ja sen myötä tehdä pukemisesta leikkiä. Siis sellaisen leikin, jossa vaatteet menee oikeasti päälle ;)

Mutta joo, vertasin myös kuvia ja näillä viikoilla oli selvästi pienempi vatsa ekalla kerralla. Muutenkin koko raskauden on nyt ollut isompi pallo mukana matkassa. Ja kyllä, se on jo tiellä. Ei muuten, mutta noissa leikkitouhuissa kun pitäisi ryömiä lattialla ja ties mitä, niin voi jumantsuikke kun tekee inhaa.

Asiaan. Pitäisi saada aikaiseksi nyt ottaa edes yksi kuva. P.S. Kaikkien teidän mahat on kauniita, oli ne minkä kokoisia tai muotoisia tahansa :)
 
Rosytar: Ne sukkahousut on SIGVARIS- merkkiset, ostettu terveys instrumentariumista ja hinta oli n.100e.
 
Hetken mielijohteesta otettu masukuva, 22+0. Housuja olis toki voinut nostaa takaa, kaikkea ei voi huomata... Mutta huomio tärkeimpään: maha alkaa jo näkyä! Piti ihan mieheltä tiedustella, että onko tämä realistinen kuva mahan koosta, ja kuulemma on :)

 
Noko

oho,


itseeni, ei ole noin paljoa varaa laittaa.
katsotaan sitten vanhempana kun köyhyydestä päästää eroon kun korjataan itseään tukiliiveillä ja muilla hökötyksillä.

ei sossun tuilla ihan kaikkeen pysty jos ei lääkäri laita reseptille sukkahousuja sairauden hoitoon.
mutta tuskin pistää.


 
 
Belegwen

onhan tuo ihan ihanteelinen masu, mullahan juokseen edellisistä myös raskaus arvet pituus suunnassa kuin oisi juoksu kilpailut tulossa.
voin vain kateellisena katsella pientä vatsaasi, heti kun alkaa kutiaa suosittelen rasvausta todella tiheään tahtiin, muuten varmasti riittää muutavan kertaa päivässä.
kannattaa yrittää ehkäistä jos ei tulis arpia mutta en tie onko kukaan onnistunut.
varmasti on ihon tyypilläkin valtaa tässä asiassa, kuinka moni on käynyt edes ihotyyppinsä diagnosoimassa, että on oikeat rasvat käytössä?

 
Rosytar: Mulla ei tullut yhtaan arpea ekassa raskaudessa kun kaytin kuivalle iholle tarkoitettuja voiteita, paa-asiassa Bodyshopin body butter ja siita kookosta. Rasvasin aamuin illoin ja koskaan ei tuntunut silta etta iho kiristais vaan rasvasin joka paiva vaikka mitaan ei tuntuiskaan. Ja rasvaaminen kannattaa aloittaa ihan raskauden alussa etta iho ehtii imemaan kosteutta ja siten venyminen onnistuu. Kaikki ei halua kayttaa hajustettuja rasvoja mutta apteekistakin loytyy tujua tavaraa esim Bepanthenin vaaleanpunainen salva. Kannattaa ostaa ihan suosiolla iso putkilo heti alkuun silla rasvaa kuluu.

Viela ihan sivu tietona se etta ihoni ei todellakaan ole sellainen ettei arpia tulis silla pillereilla onnistuin raidottamaan alaselkani ja peppuni jo kakskymppisena kun en ikina ole ollut innokas rasvaaja vaikka kuiva iho minulla onkin... Ja muitakin arpia on enemman kuin kahden kaden sormilla pystyy laskemaan. :@
 
Mä en edellisessä raskaudessa, kuten en nytkään, rasvannu laisinkaan. Eikä mulle silti tullu arpiakaan. En tiedä mistä johtui, kuitenkin vattanympärys kasvoi runsaasti ja tuntui kiristävän. Mulla on myös kuivanhko ihotyyppi. Uskon, et arvet tulee jos on tullakseen. Rasvauksella voi sit hillitä niitä.
 
Takaisin
Top