Masukuvaus & vastasyntyneen kuvaus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mams
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

mams

Päivystävä dosentti
Syyskuunmammat 2015
Oletteko ajatelleet käydä masukuvauksessa raskauden aikana tai varata kuvausta vastasyntyneelle?

Esikoisestakaan ei oo, niin ei kyl varmaan tästäkään aiota. Olishan se iha kiva tietty, mut kallista..

Ihana idea olis, mut ei varmaan aiota noihin investoida.. tai voihan se olla että mieli muuttuu matkan varrella mutta tällä hetkellä ei :)

Mulla on hyvä kamera ja paljon ideoita, niin yritän saada jonkun kuvaamaan mun masua :) Vauvaa kuvaan itse.
Ehkä jossain vaiheessa voitais mennä perhepotrettiin ammattilaiselle..

En usko, että ammattilaiselle lähdetään kuvauttamaan mitään. Mies saa kuvailla - itse kirjoittelen blogia, niin poloinen tottunut kuvaamaan :D

Ainakin tällä hetkellä on sellanen fiilis, ettei lähdetä mihinkään "ulkopuolelle" kuviin. Ihan kotona vaan. :)

Tuskin lähdetään kuvauttaan ulkopuolisella. Mulla on yks kaveri joka kuvailee vaikka mitä, mutta masuja ja vauvoja hän ei oo kuvaillu. Oon joskus malleillu kun hän on kokeillu uusia juttuja ja ajattelinkin ehdottaa että jos haluaa laajentaa niin mun mahalla/vauvalla saa harjoitella :)

Meillä mun sisko saa hoitaa nuo kuvailut kun on ihan alan ihmisiä. Katotaan kesällä tulisko masusta jotain kivaa materiaalia.
Ite sitten toki vauvaa kuvailen, mut ottakoot sisko sit "virallisemmat" kuvat. Itekin tykkään kyllä valokuvata, osaaminen ja kalusto ei kyllä päihitä siskoa :P

Onks sulla Abu ihan "julkinen" blogi, että uskaltaisit osoitetta tänne heittää..? :)

Mä haluaisin vauvasta jonkun "hienomman" kuvan muistoksi, ehkä jopa tauluksi asti :) Mä olen itse harrastanut kuvausta useamman vuoden ja kalusto on ihan hyvä, vaikkakin vähän vanha. Serkku olis kyllä ihan ammatiltaankin valokuvaaja, tiedä sit pyytäiskö häntä ottamaan kuvia :) Jos ei studioon asti lähdetä.

Kiitos aBu linkistä, täytyy itsekin lukea :)

Molemmat olis ihania, mutta tosiaan aika kallista lystiä. Esikoisestakaan ei otettu masu- tai vauvakuvia, yksvuotiskuvassa sitten käytiin ammattikuvaajalla. :) Näin varmaan nytkin. Olis ihanaa, kun olis joku tuttu kuvaaja, joka vois muutamat kuvat ottaa.

Ja kiitti abu linkistä, täältä sait uuden lukijan!

Mäkin mietin, josko mies vois ottaa masukuvia, mut aina ollaan saatu riita aikaseksi, kun kuvat ovat olleet vääränlaisia :D Pitää miettiä. Ite voisin ottaa vauvasta kuvia, mut en oo yhtään tehnyt kuvankäsittelyä, joten niistä ei tuu kivoja. Mustavalkokuvaa olin ajatellut mahasta

Ois kyllä kiva jos olis tuttu joka osais käsitellä kameraa ja kuvia. Ehkä sitä ite sitten pukee vaaville jonku naamiaisasun ja vaihtelee käsien ja jalkojen asentoa ja laittaa vaikka mustavalkoseks niin eiköhän tule kuvaa.. :D

Noeih, yksvuotis kuvaan jos veisi ammattilaiselle sitten, niinkuin pari muutakin on maininnut :)

Meilläkin panostetaan sitten tuohon 1v kuvaan :) esikoisen kanssa meistä on otettu perhekuva kun poika oli 5kk. Täytyy kattoo olisko varaa ottaa sitten joku perhekuva, kun vauva on isompi kans..

En oo tullu ajatelleeks asiaa... En mä kyllä halua että mun mahasta ainakaan kukaan ottaa mitään kuvia muistoks. Sisko on aika hyvä kuvaamaan vaikkei mikään ammattilainen oo, niin ottakoot sit vauvasta kuvat. Eiköhän mekin 1v-kuvaukseen mennä sit oikeen ammattilaiselle.
Vois myös harkita serkun kanssa jotain yhteiskuvaa kun heille tulee kans samoilla päivillä vauva, vois olla ihan hauskaa:)

Mulla riippuu paljon siitä, miltä masu näyttää. Jos on ruma, ni siitä ei oteta kuvia :D

Mä luulen kyllä, että sulle tulee minis aika nätti masu. Semmonen pieni pallo :)

Takaisin