Masu & ulkoiset muutokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huisia, meinaan nyt kun kattoo tuota 40+ pattia niin se ei näytä niin kovin isolta, mutta sitten myöhemmin kun kuplaa ei enää ole sitä tajuaa miten HUGE se oli. :D ja kaikki paino suoraan eteen, ei näkynyt/näy takaapäin. Valtamerialus täällä hei! :hello

Mulla täällä sängyssä 4 normi tyynyä (pään alla oma tyyny ja monta kappaletta sit jalkojen alle), kiilatyyny ja sit tää ihana asento tyyny. :) ilman näitä tää makaaminen olis sata kertaa kauheempaa.

Minulle on tullut mahaan joko ensimmäiset raskausarvet tai suonikohjuja. :confused:

Ei kiva juttu kuitenkaan..

Käytätkä elaffy mitään öljyä /rasvoja nyt raskausaikana? Mä ostin sokoksen emotionista madaran öljyä, on ihanan tuntunen iho, tuntuu ainakin että tehois ja iho joustaa. Mutta todennäköisesti arpia tulee kuitenkin, harva niiltä säilyy, mut voi olla että tuo öljyäminen vähän hillitsee eikä tule niin pahoja :)

Mulla esikoisen aikaan tulleet arvet
Helahtanu osittain ihan punaiseksi. Toivottavasti ei tulis paljoa lisää mut nahka alkaa kyllä olla jo ihan tiukilla niin pakkokai sen on kohta alkaa antaa periksi. Rasvaan siis aamuin illoin ja välillä huvin vuoksi päivälläkin. :)

Olen rasvannut sebamedin raskausarpia ehkäisevällä ja hoitavalla rasvalla varmaan viikosta viisi lähtien. Tosin en ihan joka päivä. Täytyy varmaan hakea jotain tujumpaa tavaraa ja alkaa rasvata useammin. Iho ei ole kutissut tai ollut mitenkään kiristävä, joten en ole ihan joka päivä muistanut.

Arvet varmasti kuuluvat kaksosraskauteen, kun maha on lopussa niin iso, mutta kyllä niitä haluaisin niin vähän kuin mahdollista.

Ite rasvailen joka ilta ihan perusrasvalla. Oon sitä mieltä et arpia tulee jos on tullakseen. Riippuu paljon ihon laadusta. Edellisessä raskaudessa niitä tuli mut kyllä ne siitä sit ajan kans vaaleni.

Mulla on käytössä Vichyn masurasva, en tiedä onko apua, mutta koitan joka kerta suihkun jälkeen muistaa laittaa. Oma vatsanahka on joskus aikoinaan jo ollut suurempi, joten en tiedä olisiko muutenkaan vielä ollut tästä muutoksesta moksiskaan :p

Mä rasvailen lähinnä vaan suihkun jälkeen paksulla vartalovoilla ja sit joa kutisee kauheesti ni heitän Aqualan Oilia :)

Mä rasvailen oliiviöljyllä. Öööö ehkä 3-5krt kaiken kaikkiaan oon rasvaillut. Mul on jo niit raskausarpia vaik jakaa muille :D joten en enää jaksa kovin välittää. Pieni todistus suuresta lahjasta :D

Mulla ei ainakaan vielä (koputtaa puuta) tullut yhtään arpia. Ja rasvaan vaan silloin kun muistan ja yleensä juuri suihkun jälkeen :rolleyes:

Ihana kumpu Rosalina :) Mulla varmaan puolet pienempi, ootan että millonka se oikeesti pomppaa kunnolla esiin. Liekkö ees kerkeen kovin isoa mahaa saaha mutta toivotaan parasta :)

Mun kaveri kävi eilen kylässä, sillä on laskettu aika 3 viikkoa mua ennen... Sillä oli maha jo tipahtanut, yhdessä yössä, olin ihan monttu auki ku tuntuu että toissapäivänä sillä oli maha tisseissä ja eilen se olikin jo ihan lantiossa. On kuulemma kivat liitoskivut ku niitä oli jo aiemmin ni nyt se on ihan kauheeta. Ei käy kateeksi. Mulla ei tässä raskaudessa luojan kiitos ole ollut kovinkaan pahoja.

Kyllä mullakin maha tipahti edellisessä raskaudessa "yön aikana" mut ei sitä tietty ite samalla tavalla NÄE ja ei ollut viimeeksi ketään kenen raskautta seurata omansa kanssa lähes päivittäin. Oon nyt alkanut odottaa että millon tämä oma kessi tippuu, onpa sit itekin helpompi vähän seurailla että pysyykö mulla kohdunkaula kasassa kuin hyvin. Taisi viimeeksi maha tippua vko 28-30 paikkeilla. Nyt kun on vielä ylhäällä, lääkäreistä ei kukaan ole oikein yltänyt varmaksi tunnustella kohdunkaulaa kun se on niin hemmetin korkealla. Kaikenlaisia ongelmia.

Voi ei, multa on jäänyt masukuvien seuraaminen usealta viikolta. :( Ihania masukoita teillä! <3

Tässä mun onnen kumpu edellispäivänä rv 26+0, Jotenkin se tässä arjen tohinassa on pullahtanut vaan itsekseen ulospäin, ettei oo huomannutkaan. Vaikka sen verran oon vertaillu ekaan raskauteen, et nyt on jo saman kokoinen masu, kun joskus 30-31 viikoilla. Muoto on mun mielestä aika sama vaikka nyt on eri sukupuoli, kuin viime kerralla. Tiedä niistä uskomuksista sitten... :)

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    62 KB · Katsottu: 90
Takaisin