Masu mittoja

Mulla mitattiin tänään 21+2 ja se oli 16,5 cm. Kyllä se tästä vielä kasvaa :)
 
Niin kysyin tuosta mitasta..sillä ei ole mitään tekemistä sikiön koon kanssa eli ei kannata huolestua, kunhan on normaalin rajoissa. Idea tuossa mittaamisessa on seurata sitä käyrää, mikä tulee joka mittausten ansiosta. Jos kaikki mitat menee suurinpiirtein samallä käyrällä niin se on hyvä.
 
Mulla mitattiin eilen ekan kerran. 22+3 ja 21 cm. Oli siellä yläkäyrän puolella.
En nyt edes muista tarkalleen mitkä viikot mulla oli ja paljonko oli mitta, mutta muistaakseni jotain samaa luokkaa oli. Ainakin vaikuttaa tutulta lukemat. Yläkäyrillä siis meni. Kerran tosiaan vain mitattu, saa nähdä mitä ensi kerralla, jos mitataan.
 
Ja siis mullahan on ollut koko ajan tosi pieni maha, nyt vasta parin viime viikon sisään tullut esiin. Mutta sit tuo lukema yläkäyrällä :D Hassua.
 
Kitty, mullakin vasta tässä parin viikon sisällä alkanut maha kasvamaan. Neuvolassa sanoivat, että toisilla kasvaa alussa paljon ja toisilla vasta lopussa eli tosi yksilöllisesti menee.
 
Mulle sanoi neuvolantäti, että mittaa ei oteta ennen rv 24 ja ei siis sitä ottanut viime viikolla, kun viikkoja oli 23....
 
Näyttäs olevan raskausviikot ja sentit suunnilleen samoissa kun näin nopeesti kattelin. Ei saa sit alkaa huuella herjauksia kun toivon mukaa minulla mitataan ensiviikolla ekan kerran ja voi olla aika hurjia lukemia.. Näytän nyt jo sellaselta sotanorsulta! :-/ (hauska termi muuten!)
 
Takaisin
Top