Masu mittoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja bambuli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

bambuli

Jostain jotain jo tietävä
Olin tänään ekalla lääkärikäynnillä ja otettiin myös eka masumitta. Jänskää! :)

Olen nyt rv 19 + 1 ja mitta oli 15cm. Olisi kiva kuulla millä mitoilla muut ovat olleet näihin aikoihin.

Viime neuvolakäynnilla ei mitattu, kun ei ole oikein mitattavaa (rv18+5). Seuraavalla kerralla sitten.

Voih.... onkohan tuo masumitta yksilöllistä, kun näyttää muihin verrattuna omani olevan pienempi. Tuskin mitää hätää, kun ei täti mittauksen jälkeen kommentoinut.

Kaikkihan näissä raskauksissa on yksilöllistä, kuten me odottajatkin, joten ei siitä kannata huolestua, jos ei joku oma mitta vastaa muiden mittoja.

Ja sf-mittailussa on käsittääkseni "käsialaeroja" mittaajien välillä, on tiukkaa mittaa ja löysempää. Jotkut terkat mittaa korkeimman kohdan vatsan keskilinjan mukaan, toiset kokeilee oikeasti sen korkeimman kohdan riippuen miten vauva on asettuneena.
Ja masun kasvaminen on kyllä ihan yksilöllistä :)

Eikös tuo sf-mitta ole aika vanhanaikainen juttu? Se kun antaa vain mutua ja osviittaa. Tosiaan ei kannata huolestua jos pikkuisempi maha mitta, yksilöitä me ollaan. Lääkäri sanoi minulle että riippuu ruumiinrakenteesta ja toki siitäkin kuinka paljon niitä peitteitä on omastakin takaa keskivartalolla ;) Mulla esim.ollut isompi aiemmin mitä useampi raskaus, kudokset antaa helpommin periksi ja vissiin vatsanseudullakin enempi "ylimääräistä" :D

Myönnän ett olen huolissani ja ihmeissäni kaikesta. :wink Heti ei tuu mieleen noita päivänselviä asioita eli kaikki me olemme eri pituisia, kokoisia yms. Mielenkiinnosta on tietää miten muilla on ollut mitat. :)

Taidan vaan odottaa kovasti vauvamasun kasvamista isommaksi. Toki äiti meinas, ett ehdin kyllästyä siihen... Hmmm...enpä taidan. :p Silittelen nyt jo toisinaan pienehköä kumpuani rakastavasti. :rolleyes:

Ei siihen ehdi kyllästyä <3

En siitä sf-mitan vanhanaikaisuudesta tiedä, itellä 2013 sitä seurattiin ja loppuraskaudesta polikeikkaa kun mitta ei ollut kasvanut viikossa ollenkaan ( eri mittaajat ainakin ), kättäriltä totesivat tuolloin että neuvoloista aika herkästi laitetaan heille. Hyvä tietty niin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä en nyt sf-mittaa muista enkä jaksa kortista kaivella, mutta just sanoi eilen kuntoillessa yks nainen että ihmeen vähän näkyy maha kun ajattelee että oon puolivälissä, oli kuulemma itse ihan sotanorsu jo tässä vaiheessa. Ei sitä kyllä silleen huomaa jos ei tiedä tai yhtään osaa aavistella. Tutut kyllä jo huomaa, kun ei mulla normalisti mitään mahaa oo. Ekassa raskaudessa ei varmaan tässäkään vaiheessa näkyny vielä juuri mitään, jos oikein muistan. Mutta aika eri tahdissa kyllä kaikilla kasvaa, lähinnä se pointti mittailussa olis kai että ylipäätään kasvaa.

20+2 ja 17cm. Se on hyvinniiin yksilöllistä neuvolatätin mielestä hyvä tulos, kun kuitenkin pyöreä olen.

22+5 oli neuvolassa 18,5cm, tiukka mitta kuulemma. Pienempi kuin esikoiselta tässä vaiheessa. :)

Takaisin