Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään olin sokerirasituksessa ja aika meni loppujen lopuksi aika nopeasti. "Pelkäsin" etukäteen ehkä liikaa että miten saan sen 2h kulumaan siellä mutta suht nopeasti se kuitenkin meni. Vauvan vaatteet on jo silitettynä vaatekaapissa. Oli ihanaa taas silittää niin pieniä vaatteita. Toivottavasti eivät ehdi pölyttyä siellä [;)]

Voimia paljon nobodylle!!!!! Toivottavasti pikkuinen jaksaa vielä pysyä mahassa.

jaksamista nobody!!

mä kävin kans sokerirasituksessa tänään. ei se paha ollut, se litkukin viileää ja oli edes mukavaa kun jotain sai juoda, hirmu janokin oli jo. otin kirjan mukaan ni aika meni ihan siivillä.

Ulma_82 paljon onnea synttäreiden johdosta. Kerroit tuosta mansikkakakusta ja mun alkas tehdä ihan tajuttomasti mieli [:D] pitänee varmaa tällä viikolla yllättää ukko ja leipoa sille kakku, saa sitten hyvällä omatunnolla nautiskella sitä [:D]

Nobody jaksamisia ja yritä löytää positiivisia ajatuksia, aikas hyvin sä näytät niitä löytävänkin. Vahva äiti [:)] Aika hyvillä viikoilla jo olet, että vauvan kannalta hyvä <3 Toivon kaikkea hyvää sinne!

Viikko vierähtänyt viime käynnistä täällä kun on ollut lomailemassa, niin se aika vain rientää. Paljon näyttää täällä sillä välin tapahtuneen! Vierotusoireet oli kyllä tuntuvat[:D]

Loman aikana tuli kerättyä aimo kasa tuota vauvatavaraa takaisin siskolta ja tutuilta lainasta, nyt on jo kehto, turvakaukalo, leikkimatto, imetystyyny jne. löytäneet tiensä takaisin kotiin. Ihanaa hypistellä taas noita vauvatavaroita, mutta ei niitä vielä "uskalla" esiin ottaa, saavat odotella varastossa vielä hetken.. [:)]

Onnittelut Ulma_82:lle ja edelleen paljon voimia nobodylle!

Kiitos onnitteluista! Nukuin pitkästä aikaa hyvin yön. Masu asukki ei kovin möykännyt [:D]

Onko se ihan normaalia että ylämasusta on kipee välillä? [8|]

Voih, voimia Nobodylle! Voin vaan kuvitella siun huolen ja tunteiden myllerryksen kun on itselläkin kova huoli pikkuisesta ja huolet ovat pienemmät kuin siulla. Miulla on ruvennut tulemaan supistuksia ja kipuja.. Jouduin töistäkin sairaslomalle pariksi päiväksi supistelujen takia. Nyt olin tänään taas kokeilemassa töissä ja supisteluthan siellä töissä alkoi ja kotona sitten taas kivut [:(] Taitaa olla meikäläisellä edessä sairasloma loppuraskauden :( Saa nähä miten sitä jaksaa hoitaa edes koulun.. Jotenki on niin väsynyt tähän kaikkeen epätietoisuuteen ja huoleen, ettei tiedä miten päin olisi...

Positiivista on kuitenkin, että pikkuisen liikkeet on alkanut vihdoin tuntua kunnollisina "potkuina". Isukkikin sai oman osansa jo tuntea, oli ihan innoissaan ja hoki vain "mä tunsin sen, mä tunsin sen!" [:D] Toivottavasti pikkuinen kuitenkin pysyisi kyydissä loppuun asti, viikkoja on tässä vaiheessa 21+5, joten vielä olisi matkaa edessä...

Huh huh! Tulin voivottelemaan tänne omaa oloani [;)] Esikoisella on viikonloppuna synttärit ja olen siivonnut eilen ja tänään kuin päätön kana. Eilinen saldo, matot tampattu ja lattiat pesty + että kaupasta ostettu kaikki mitä tarvitsee leipomiseen. Eilinen sujui pojan kassa ihan hyvin kaksin siivoilu, mutta tänään hän on päättänyt että äiti ei tee mitään ja häne kanssaan pitää koko ajan leikkiä. Ei leiki siis tänään yhtään yksin.... Paljon on vielä siivoomatta ja huomisen aion pyhittää leipomiseen. Tänään sain mielen osoitukseksi kolme pissaa lattialle. Meillä siis opetellaan kuivaksi ja osaa jo kyllä tosi hyvin mennä itsekin pottaan mutta tänään kun on känkkä ränkkä päivä niin tuli pissaamaan ihan minun eteeni... että näin... no nyt onneksi sain pojan päiväunille ja saan hetken levähtää. Kohta ryhdyn kyllä pyhkimään pölyjä jne... Masuasukki ei myöskään ole tykännyt kovasta rehkimisestä vaan on kovin supistellut. Potkuja tuntui pitkin yötä, ei tainnut pikkuinen nukkua yöllä yhtään kun sai sellaista kyytiä päivällä. Itsellä siis jäi yöunet lähes nolliin. En tajuu miks aina stressaan niin kovin synttäreistä sun muista. Jos ottaisin rennosti ostaisin kaikki leivonnaiset kaupasta ja siivoisin vain pintapuolin. Mutta kun olen jonkin lainen perfektionisti niin kaikki paikat pitää olla tip top ja kaikki pitää olla itse leivottuja. Koskakohan osaan hellittää, ehkä vanhemmalla iällä. Toivotaan niin. Hyvää pävän jatkoa kaikille mammoille. [:)]

Nyt on pakko hehkuttaa! Oli siis taas kerran lääkäriaika poliklinikalla ja oikeen osaston ylilääkäri mut tutki [8D], kyseli kuulumiset, vuodosta yms, ultrasi ja päätti että koska sitä vuotoa ei maanantain jälkeen ole näkynyt niin tehdään se testi. Ja se oli NEGATIIVINEN! Joten seuraava tarkistusaika vasta rv 28. Nyt peukut pystyyn ja sormet ristiin että kaikki on ja pysyy hyvin.. Stressitaso tippu jostain kymmenestätuhannesta kolmeen [;)]

Ulma_82 On se ihan normaalia, että ylämasusta välillä kipuilee siis sellaisia kasvukipuja. Mulla on ainakin silloin tällöin selässä ja ylämasussa tuntunu, välillä alhalla. Tietty närästys voi kans aiheuttaa, mut sehän on vähän erilaista kipua.

Onnea nobodylle!

Nobody, ihanaa! Hyvä, että siellä oli nyt kaikki hyvin.

Tuota Luomuleenan intoa ihailen, olet kyllä ahkera ja jaksat. Itsellä menee kuin sattuu, välillä jaksan hirveesti ja olen intona kaikkea tekemässä, mutta välillä haluan vain olla ja lomailla. Ja lomailtuhan tässä onkin oikein kunnolla. Energiaa kyllä piisaisi, mutta ei vaan tee mieli turhia siivoilla. Leipominen ois muute mukavaa, mutta sitten koko talo on ihan sauna, joten senkin olen jättäny vähemmälle.

Eilen ultrassa selvisi, että pojalla on kaikki hyvin ja jalatkin oli ihan ok.t sillä se vaan ole tarpeeksi tilaa siellä, kun on koko ajan jalat alaspäin. Pitäisi kääntyä, että saa potkia vapaasti, jolloin kumpikin jalka suoristuisi. Nyt on toinen jalka hiukan linkussa. Lääkäri sanoi, että voi tulla kampurajalka, mutta ei uskota nyt viel siihen. Mies vaan sanoi, että on niin suloista, kun poika pitää samalla tavalla jalkojaan, kun äitinsä. Kyllä se toinenkin jalka siitä kunnolla suoristuu, kunhan se vain kääntyy ja saa tarpeeksi tilaa ittelleen [:)]

Tarunen, kiva kuulla sinusta. Olinkin jo vähän huolissani kun et pariin päivään kirjoitellut. Kaikki siis hyvin [:D] Ihanaa!

Huippujuttu nobody! [:)] Nyt vaan otat rennosti ja katsellaan sitten vko 28 taas tilannetta, kyllä se hyvin menee, usko pois!

Ootteko jo ostanu vaunut? Mä olen katsellu ahkerasti netistä ja muutamassa liikkeessäkin käyny testailemassa. Oon jo ottanu tästä itelleni vähän turhankin ison jutun tästä vaunujen hankkimisesta....tuntuu itestäkin että alkaa meneen jo ihan hullun touhuks [:)]
Onko kukaan kuullut mitään kommenttia pireuksen vaunuista? Ne olis mulle sopivan hintaiset 399e, mutta joku niissäkin vaan tökkii... Siis se että niissä on kiinteä koppa, kun olisin halunnut pehmeän kantokopan... huokaus.... Hartanin malliin ihastuin mutta on kovin kalliit ja epäilen että kantokoppa on kuitenkin liian ahdas... [8|] Sitten oli vielä gessleinin vaunut, malli F6 mutta hintaa on taas liikaakin.. [&o] Olisin niin halunnut noiden gessleinien värityksen, harmaa/v.pun, mutta sitä väriä kun ei tunnu muilta löytyvän, ei sitten millään... [&o] blaah.....

Ens viikko olis vielä lomaa, saas nähdä miten sitten käy kun palaan töihin, alkaako supistelut ja miten jaksaa.... [8|]

Ihana lueskella noita teidän kirjoituksianne! Itse en ole ollenkaan mikään ahkerin netteilijä, mutta on mukava tietää paikka, jossa samassa elämäntilanteessa olevat voivat kysellä ja kuulostella mietteitä.
Vähän alkoi hirvittää kun luin että siellä on jollain jo vauavn tarvikkeet kasassa jne. Meillä koko vauvan huoneen kunnostus on ihan alkutekijöissään puhumattakaan että olisin ostellut vaatteita! Apua - tuleeko mulle kiire? Onneksi vintissä on jemmassa miehen vanhat pinnis ja syöttötuoli, hyvässä kunnossa ja jotain vaatetta sain ystävältä. Ja lomaakin vielä kolme viikkoa että jospa tässä reipastuisi!

En usko että kiire tulee vaikka hankintoja ei ole vielä ehtinytkään tehdä. Tavallisempaa taitaakin olla suunnata nuo hankinnat lähemmäs 30. raskausviikkoa? [:)] Itse kuulun osastoon, joka ei vain yksinkertaisesti ole enää malttanut olla ostelematta uusia vaatteita ja keräilemättä esikoisen tavaroita lainasta. Rakenneultran jälkeen annoin itselleni luvan alkaa hössöttämään reippaasti. Keräilen tavaroita kokoon, mutten ole laittanut niitä vielä esille, se tuntuisi vielä tässä vaiheessa liian aikaiselta. Esikoinen tosin juuri ja juuri pääsi viikolle 36, eli tässäkin tapauksessa olen päättänyt varautua hyvin etukäteen, varsinkin kun enneaikaisen synnytyksen riski on olemassa jo pelkästään aikaisemman ennenaikaisen synnytyksen vuoksi.

Tuosta Lilypie tickeristä en osaa kovin hyvin neuvoa, joku taisi minuakin joutua täällä neuvomaan[:)]  Muistaakseni siitä tickeristä piti kopioida se pseudo html-koodi ja lisätä se tuonne oma käyttäjätilin allekirjoitukset osioon, olenkohan oikeassa?
Muoks: Niin ja muista lisätä viestin loppuun täppä "lisää allekirjoitus" kohtaan.

Takaisin