Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on sama kuin tulitikulla...ens viikolla eka ultra ja seuraava sitten vasta siellä viikolla 20. Ainakaan Helsingissä ei odottajille tarjota kuin kaksi ultraa ja nekin vapaaehtoisia. Tietty jos jotain hälyttävää niistä löytyy niin sittenhän niitä on tiheämmin. Itse kyllä tuota olen kans vähän ihmetellyt miksi noin harnoin mutta kaipa nuo tietää...

säde, mä luulen kans et siinä on joku virhe. mä soitan sinne neuvolaan ens viikon ultran jälkeen. tiedän ettei aikaa olisi ennen sitä kuitenkaan. ainakin edellisen raskauden aikana sovittiin et sovitaan uus tapaaminen np-ultran jälkeen. toimin siis nyt niin! eiköhän se sit selviä. puhuin mun neuvolan tädin kans tänään kun se soitti mulle niin olishan se sanonut jos olis kiire sen ajanvarauksen kanssa.

Sain tänään tietää et pääsen ylimääräseen ultraan viikolla 28 niitten keskenmenojen takia, jee. se on joku kasvuarvio juttu. en tiedä sen tarkemmin. muuten on samat palvelut kuin kaikilla muillakin.

Lune, tosiaan täsmälleen sama LA olisi ollut. Nyt vaan ikävästi vaikuttaa siltä, että meidän pienen pienellä vauvan alulla ei ollut tarpeeksi tarrasukkia matkassa..

Eilen illalla alkoi mieletön alavatsa/selkä kipu ja todella runsas vuoto verihyytymineen kaikkineen. Aamulla terveyskeskus lääkäri totesi keskenmenoksi ja antoi lähetteen jatkotutkimuksiin. Nyt odottelen miestä kotiin, jotta saan hänet henkiseksi tueksi sairaalaan.

Yritän tajuta tätä kaikkea. Olo on tyhjä. Nyt kai vain toivon, että luonto olisi hoitanut keskenmenon loppuun asti, jotta säästyttäisiin ylimääräiseltä härdelliltä.

Niin sitä tiputtiin hetkessä pilvilinnoista tukevasti maan tasalle.. :/

bamboo, voi harmi!!voimia jaksamiseen ja toivottavasti raskaudut mahd pian uudestaan!!!

mulla kans yks kaveri jolla on ollut vuotoa, sillä ultra ens tiistaina. jännittää tosi paljon sen kaverin puolesta!!

luomuleena:Koitahan jaksaa ottaa rauhassa siellä![;)]

Ketunleipä:Mulle lääkäri sanoi,etä kaikkea liikuntaa voi vielä harrastaa,kunhan pysyy samalla tasolla eikä yritä tehdä uusia ennätyksiä.Huomaa kuulemma kyllä,kun rajat alkaa tulla vastaan...[:D]

iines:Onnea 12 viikon täyttymisestä!Hienoa!!!

Bamboo:Jaksamista ja halauksia sinne...Tukekaahan toisianne!

Tulitikku:Mä kävin jo kurkkiis kans tuota äitiyspakkausta ja tykkäsin![:)] Oli mukavia kuoseja![:)]
Mä oon muuten ymmärtäny,että neuvola on aluksi joka kuukausi,ja sitte tihenee,mutta aina ei olis ultraa..?En tosin mee takuuseen...

paipapu, mä oon kans ymmärtänyt et neuvola olis aluks kerran kuussa ja sit tihenee. katotaan mitä se tätsy sit sanoo kun seuraavaa aikaa varailee!!!

tilasin muuten eilen angelsoundsin kotidopplerin, wuhuu! nyt pitää toivoo ettei ollut turha ostos...

Kiitos Paipapu. Yritän pitää mielen positiivisena jotta pikkuinenkin tuntisi olonsa turvalliseksi. (Oon ainakin lukenut jostain että äidin mieliala vaikuttaa syntymättömään lapseen).

Bamboo voimia paljon sinulle. Halaus ja rutistus.

Samoin myös kaikille muille!

Itse sain juuri esikoisen nukkumaan. Huomenna ei varmaan suostu päikkäreille menemään kun meille tulee kaivinkone tekemään pihahommia. Taitaa kiinnostaa meijän pikku-ukkoa niin paljon ettei sitä sisälle saa. Ja vaiks saisikin niin varmaan kaivinkoneen ääni tekee sen ettei uni tuu. Oonkin tossa miettinyt että sittenkun vauva syntyy saa nähdä miten esikoinen sitten nukkuu. Kun on niin herkkä uninen. Jos vaikka saatais niin että hän siirtyis hyvissä ajoin sitä ennen omaan huoneeseen nukkumaan. Aika näyttää.

ALKUPERÄINEN: iines*

Nipsu84 onko sulla kans ens viikolla niskaturvotus ultra?

joo on. jänittää jännittää jännittää :) kokoaika enemmän :)

Huomenta,
koirat herätteli ajoissa ja nyt ei oo tekemistä :( Te kaikki, jotka odottelette ultraa ja vielä todistetta siitä, että pieni on hengissä, pidätte seuraavaa kirjoitustani varmaan naurettavana jne. mutta, kun nyt ahistaa asiat, niin pakko avautua. Mulla oli siis reilu viikko sitten np-ultra ja kaikki oli hyvin. Ultran jälkeen mulla on näkynyt useana päivänä ihan pienesti verta pyyhkiessä. Nyt pariin päivään ei oo tainnu enää näkyä. Mutta on vetänyt mielen aivan matalaksi, kun noita keskenmenoja on taustalla. Ja sitten ottaa jotenkin päähän se, että seuraava ultra on kesäkuun puolivälissä! Sinne on aivan tuhat vuotta. Ja siinä välissä neuvolan täti kuuntelee vaan sydänääniä. Niistä pelkään, ettei niitä löytyis siinäkään tapauksessa, että kaikki hyvin, kun mulla on taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Tulee sitten turhaa huolta. Jotenkin haluaisin mieluummin käydä vaan ultrassa. Toisaalta mulla on kyllä mahatuntemuksia, että jotain siellä tapahtuu, mutta silti huolettaa. Osaako kukaan kertoa, että mikäli keskenmeno tapahtuu viikon 12 jälkeen, niin kai minä huomaan sen? Että voiko enää tulla keskeytynyttä keskenmenoa, joka mielestäni on pahin vitsaus, mitä voi olla? Se tais olla Luomuleena, joka sanoi, että yrittää olla positiivinen, kun baby sen aistii. Yritän noudattaa samaa. Ehkä pitää nyt vaan lähteä ihmisten ilmoille vaikka ostamaan raskausalushousuja ja sukkahousuja, jospa se piristäis! Ja kun painoa ei tullu lisää moneen viikkoon, niin palkita itsensä suklaakakulla tms.

Muuten, vaikka itse otin puheeksi nuo keskenmenot, niin ehken kuitenkaan sitten halua kuulla niitä pahimpia tapauksia, joita on tapahtunut kahdelle miljoonasta. En myöskään halua aiheuttaa huolta muille! Mitä vaan voi sattua, mutta käsitellään niitä sitten, jos pahin tapahtuu...

Moi kaikille pitkästä aikaa!

Muutama viikko on ehtinyt vierähtää, kun viimeksi oon tänne kirjoitellut. Uutta porukkaa on tullut ja osalla ollut ikäviäkin uutisia kerrottavana - suuret pahoittelut ja voimahalit heille kaikille!

Olo alkaa asettua pikkuhiljaa, väsymys oikeastaan enää vaivaa raskausoireita. Eka neuvolakin käyty ja ultra ois heti vapun jälkeen - jännää! Tällä hetkellä mulla on menossa se "onko siellä kukaan?"- fiilis. Mut eiköhän siellä joku ole kun maha vaan venyy ja pitkään en vatsaa enää piilottele - me kun päätettiin että asia virallistetaan vasta ultran jälkeen. On tää ollut kauheeta olla hiljaa!

Lella; Varmasti huomaat, jos km tapahtuu. Mielenrauhasi vuoksi ota neuvolaan yhteyttä ja ainahan voi sinne yksityiselle mennä ultraan.

Huomenta!

Kirjoitan nyt tälle puolelle, kun ei varsinaisia ultrakuulumisia ole, vaikkakin ajatuksia siihen liittyen...

Täällä odotellaan huomista ultraa kauhunsekaisin tuntein. Jollain lailla olen niin varautunut pahimpaan, mutta toisalta en kuitenkaan osaa varautua siihen...joten järkytyksenä tulee varmasti, jos tulee huonoja uutisia:(

On kyllä niin uskomatonta, kuinka paljon ajatukset voi ailahdella tällaisessa asiassa. Välillä on toiveikaskin olo ja välillä taas on aivan varma, että pikkuinen on menehtynyt! Vielä tarvis mennä töihin suoraan ultrasta...

Kuinkakohan kauan ne seuraavat tilannetta, jos ei nytkään vielä nähdä sykettä, eikä vuotoa kuitenkaan ole?

Noh, tämä on nyt tätä oman navan tuijotusta - anteeksi siitä.

Tsemppiä kaikille muille ultran odottelijoille:) Ja hyvää vointia kaikille muillekkin:)

Aurinko paistaa ja kevät tulee...se ainakin piristää mieltä[:)]

- hippu76

Hei täällä yksi uusi marrasmurun odottelija. Viikkoja menossa nyt 9+5, aikaisemmin tänne en vielä ole uskaltanut tulla kun niin alussa ollut raskaus ja hiukan pelottanut että jahka sitä liikaa hehkuttaa. Mutta nyt mennään jo varmemmin mielin eteenpäin :) uutta äitiyspakkausta ihastellen tutkinut, mieluisa pakkaus ainakin tänne suunnalle :)
laskettu aika 23.11 ja esikoinen on toivottu ja odotettu [:)] Ensimmäisessä neuvolassa käyty ja nyt odottelen ekaa ultraa mikä onkin vapun jälkeen. 

Teretulemast Amorea!

En ookkaan ainakaan viikkoon käynyt lukemassa palstaa, ja paljon on tapahtunut. Hyvää ja huonoakin... höh...

Kävin katsoo sitä pakkausta. Se oli ihan jees [;)]. Meinasin kyllä ottaa selvää, että kumpi  meidän tulokas olisi ja jos on poikuli, niin ehdottomasti pakkaus tulee.. tytölle en oo ihan varma. Mulla on jo yks poika, niin tyttö tulee saamaan varmasti sitä pinkkiä ihan kiitettävän paljon [:D] ja ei tuo pakkauksen värimaailma siks kamalasti silmää hivellyt.

Aaamupahoinvointi alkaa olemaan ohi mikä on niin mahtavaa!!!!!!! Illalla nukun kyllä aika kiitettävästi sohvalla, ja sitten kun herään niin on iltapahoinvointi [:'(] ei  kuitenkaan okseta.. Olo alkaa toivottavasti korjaantumaan, jee! Olis vaan puhtia lähtee pitkille lenkeille taas ja reenailemaan puntille. Ehkä enskuun alussa....

Neuvolaan tasan viikko aikaa, eli vapun jälkeen ma. Nyt viikot 9+2 menossa [:)]

Heips!

Täällä uusi tulokas, esikoista odottelen, rv 12+0 tänään ja LA 7.11 (jos kaikki menee hyvin).

Hirveä huoli on ollut koko ajan, kun rv 6+4 tuli veristä vuotoa (siis ekana päivänä semmoinen hyytynyt klimppi ja kirkasta verta) ja sitä jatkui sitten neljä päivää. Ekassa ultrassa, rv 11+4, selvisi sitten että kaksoisraskaudesta toinen pikkuinen luovuttanut rv 6+1. Onneksi toinen hengissä ja kasvanut normaalisti :)

Lella: Mulla on tullut myös muutaman päivänä ja huolestuinkin siitä sen verran että soitin neuvolaan. Sieltä sanottiin että kaikenlaisten sisätutkimusten ja ultraamisten jälkeen toi on yleistä, eikä muutenkaan tarvi huolestua tollasesta pienestä. Itekin olin ihan vauhkona kunnes terkkari rauhotteli :)

Täällä kans yks mamma ilmoittautuis mukaan marrasmuruihin[:)] Vihdoin ja viimein uskalsin..
Elikkäs nyt viikkoja 11+3. Ekassa neuvolla on käyty 7+ viikoilla ja varhaisultrassa käväsin 8+6 (kun en millään malttanut odottaa kutsua kunnalliseen..) La 12.11
Kaikki pikkusella hyvin ja nyt oottelen ens ke ultraa!
Olemme avopuolisoni kanssa 25v täyttäviä ja esikoista ootellaan. Ja helsinkiläisiä.

Kiva liittyä mukaan joukkoonne iloiseen[:D]

Aischa: kiitos tiedosta! Itsekin ajattelin, että voi johtua pelkästään tutkimuksesta, ja nyt ei oo muutamaan päivään onneks vuotoa ollutkaan enää. Hyvä, että saatiin kuitenkin ammattilaisen vahvistus asialle :) Eli nyt vaan pitäis uskoa, että kaikki hyvin!

Tulitikku eikös neuvolan pitäis olla noin 4vkon välein??? Onpa outoa jos sulla menis noin pitkään!
Mulla on juurikin tuo angelsouds doppler ja ihan oon tyytyväinen ollu! Ja oli nopea toimitus [;)]

Lella pieni verenvuoto voi johtua esim alkavasta hiivatulehduksesta, menkkojen ajankohdasta, myös istukka voi olla niin lähellä kohdun kaulaa että sekin voi aiheuttaa pientä vuotoa! Älä hätäile [:)] ..joo tiedän, helpommin sanottu ku tehty! [:)]

Onnittelut vielä uusille tulokkaille plussista!

Kävin kans kurkkimassa äitiyspakkausta kelan sivuilta ja kyllä kelpaa minulle! [:)] Aivan ihania juttuja suurin osa, erityisesti tykästyin makuupussiin! Olihan ne parit oranssin väriset jutut vähän, no, ei mun värimaailmaa mutta kelpaa [:D] On aivan huippu hienoa saada noin kattava paketti ja ihan ilmaiseksi! Vielä kun malttais odottaa että sen saa!! [:D]

Mulla oli kans vähän aikaa sitten se vaihe että onko sielä kohdussa ketään, mutta kummasti tuo oma doppleri helpottaa oloa kun saa varmistuksen, juu kyllä sielä sydän pamppailee [:)]
Maha pömpöttää jo pikkuisen ja vaikkei se nyt niin kauheesti ookkaan kasvanut niin mieluiten sitä kulkis vaan verkkareissa ja muutenkin vaatteissa jotka ei purista eikä kiristä!

Huomena ultraan! Tiistaina np-ultra [:)]

-iines* 12+2

iines*, kiva kuulla et siitä dopplerista on ollut iloa! kaverit on vähän naureskelleet kun kerroin et sellasen hankin. ihan oman mielenrauhan takia, voi aina välillä kuunnella et ollaanko siellä vielä hengissä [:D] ja ajateltiin anoppilaan laittaa sähköpostilla ultrakuva sydänäänten kera jos vain kaikki nyt menee hyvin!

Takaisin