Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tulitikku, mulla alkoin menkat 7.2. joten kyllä sullekin ois se kutsu kaiken järjen mukaan jo pitänyt tulla[&:] Ihme säätämistä kyllä jos se on nyt tuplaten hukkaantunut. Pidän peukkuja ja ilmoittelehan kun kuulet jotain. Jaksamista[;)]

ninnu76, mä niin toivon et ne sanoo et se on matkalla ja saan sen huomenna sit! laitan huomenna sit viestiä!!! peukut pystyyn!

Päätin minäkin liittyä tänne vuodattamaan, kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä, eikä oikein voi kenellekään puhua.
Mulla on joku rv 9 nyt menossa, ah onneksi viikon päästä ma on vihdoin eka neuvola, niin josko sitten saisin jotain tietoa, selvyyttä, varmuutta jne, on nimittäin niin epävarma olo kaikesta, eka raskaus, jota vuoden verran odoteltiin.
Ei olla miehen kanssa haluttu kertoa kenellekään vielä, paitsi mun yksi hyvä vanha ystävä tietää. Ollaan ajateltu, että jos kaikki menee hyvin, anopille voisi kertoa sitten äitienpäivänä..[;)]
Yllättävän helpolla olen tähän mennessä selvinny oireiden osalta, no rinnat on ollu aivan tajuttoman kipeet välillä, mutta muuten vain jonkin verran väsymystä, pieniä repäisykipuja. Yhtenä päivänä kolmisen viikkoa sitten oksentelin, ja olo on turvonnut.
No nämä oireet ei haittaa yhtään, toivoisin vaan, että aika menisi nopeammin että tulisi tämä raskaus jotenkin todemmaksi. Kauheesti tekisi mieli katsella ja ostella kaikkia vauvan vaatteita ja tarvikkeita, mutta ei niitäkään uskalla vielä.
Anteeks nyt kun tämä on niin epäselvää ja pomppivaa, en enää itekään tajua mitä halusin sanoa... Onko teillä muilla koko pääkoppa ihan sekaisin?

Kamalasti onnia kaikille marraskuulaisille! <3

Täällä yksi varovainen marrasmasu lisää [:)] Viikkoja on omien laskujen mukaan ehkäpä 8+2, eli LA olis sitten ihan marraskuun lopulla, 28.11.

Raskaus oli pienoinen yllätys, mutta silti hyvin hyvin tervetullut sellainen! Mitään suurempia oireita ei ole ollu (väsymystä lukuunottamatta.. Mä tosin tykkään aika lailla AINA nukkua, joten en osaa sanoa, oonko mitenkään erityisen väsynyt [;)]). Ehkä juuri tuo oireettomuus saa aikaan vielä suurempaa epäilystä. Välillä tuntuu, että oon keksinyt koko raskauden.. [:D] Oon tehnyt kaksi positiivista testiä kotona ja yksi positiivinen testi on tehty terveyskeskuksessa. Eli on siellä ainakin jossain vaiheessa joku ollut!

Eka neuvola on vasta vappuaattona, joten tässä eletään aikalailla epätiedossa vielä muutama viikko.. Toivottavasti tyyppi pysyis kyydissä mukana [:)]

- Bamboo

Ensiksikin, onnea kamalasti Ketunleipä ja Bamboo :)

Toiseksi, onko ketään kellä olis samat viikot menossa kuin mulla? Olis kiva vertailla, miten menee ja tulee oireita ja miten lähelle laskettua aikaa synnytys menee :)

Olin eilen ekaa kertaa neuvolassa ja tottakai mulle sattui sellainen kamalan huonomuistinen ja hössö täti, joka kyseli samoja asioita miljoonaan kertaan, sekoili tiettarin kanssa niin että varmasti jäi mun tiedot tallentamatta ja lähettämättä eteenpäin ja jopa otti hemoglobiinin kahteen kertaan (auts!) kun unohti ekalla kerralla lukea tuloksen. Lievästi nousi savut korvista sekä mulla että miehellä, mutta onneksi pokka piti... Ymmärrän kyllä että menee helposti sekaisin, kun on niin monta asiaa ja asiakasta mielessä, mutta silti jäi ärsyttämään, varsinkin kun tämä hlö ei osannut edes vastata kysymyksiini ja jäi jankkaamaan kasvisruokavaliostani (hänen mielestään ehdottomasti tarvitsen ravitsemusterapeuttia ihan automaattisesti, koska en syö lihaa- argh). Näinpä ollen jää nähtäväksi, meneekö tiedot Naistenklinikalle ollenkaan vai päädynkö synnyttämään jonnekin perähikiälle...ja minähän en suostu synnyttämään missään muualla kuin Naikkarilla, koska mies on siellä sairaalassa töissä, joten esim. vierailuajat ei päde meillä! :D

Oloja pitelee edelleen, välillä enemmän, välillä vähemmän...yleensä pahoinvointi ajoittuu iltaan. Muut oireet, kuten rintojen arkuus ja turvotus, ovat hävinneet, joten välillä sitä jopa unohtaa olevansa raskaana...silloin pitää vain kaivaa ultrakuva esiin :)
Niin ja tietty sitä pitää edelleen sormia ristissä että kaveri pysyisi loppuun saakka kyydissä, onhan tuohon 12 vkon rajapyykkiin vielä hetki aikaa.

lune, mulla oli aivan tollo neuvolan täti, sijainen. se unohti laittaa lähetteet eteenpäin ja osan lähetteistä kokonaan. muitakin juttuja oli unohtanut joten mun oma täti on nyt soitellut jälkeen päin ja korjaillut tilannetta. oli se kuitenkin onnistunut hoitamaan mut sinne kättärille seulaan. soitin sinne tänään ja tarkistin! sen kutsun pitäs tulla parin viikon sisällä neuvolakäynnistä. jos ei ala kuulumaan ni soita sinne naikkarille ja kysele sen perään!

Lune, me mennään samoilla viikoilla! Mulla on tänään menkoista laskettuna rv 8+4 menossa. Tasan viikonpäästä pääsen vihdoin ensimmäiseen neuvolaan. Onhan sitä jo odotettukin!

Oireista sitten sen verran, että pahoinvointia minulla ei ollut alussa lainkaan. Nyt viimeisen kahden viikon aikana on ollut sellaista kuojottelua ruokailun jälkeen. Esim. aamupalalla tänään piti käydä jo vessan ovella asti, onneksi mitään ei tullutkaan ulos. Pystyin jopa jatkamaan ruokailun loppuun. [:D] Sissi mikä sissi.. Iltaisin saattaa myös tulla ruokailun yhteydessä kuojotusta..[:'(]
Muita oireita on ollut FINNIARMEIJA, joka on ryhmittäytynyt otsalle. Ko. armeija ei ole tehnyt elettäkään poistumisen suhteen, vaikka mitä olen tehnyt. Tämä "vaiva" siis alusta asti, jatkuu yhä. Rintojen arkuutta ja vatsan vihlaisukipuja on silloin tällöin suhteellisen säännöllisesti. Kivasti muistuttaa, että on siellä pieni kaveri tuloillaan. [:)] Ai niin! Olenhan alkanut kärsiä myös aivan kamalasta turvotuksesta. Varsinkin keskivartalon seutu on kuin pullataikina, vaikka mitä tekis.... Kamalata.

Tähän mennessä raskaudesta tietää mun sisko ja hänen mies. Meidän vanhemmat saa tietää tod. näk. äitien päivän tienoolla.. Kuinka kekseliästä.. [:D] Töissä on nyt sellainen tilanne, että pitäisi ensi syksyn ja talven kuvioita selvittää. Onhan ne minulla selvillä, mutta niistä pitäisi vielä kertoa pomolle yms.. Hitsin vitsit. Koskahan sitä kertoisi...

Ilmoittaudunpa minäkin mukaan marrasvauvan odottajiin. Tällä hetkellä raskausviikkoja on kaiketi 8+5 eli ainakin Lunen ja Unna Myn kanssa samoilla viikoilla.

Oireita on ollut onneksi hyvin maltillisesti, ellei tietäisi olevansa raskaana, ei oireiden perusteellakaan arvaisi. Mutta kun ultrassa se sykkivä sydän näkyi, niin kaipa se pitää uskoa ;) Väsymys on tolkuton - pitkien yöunien lisäksi voisi kevyesti nukkua joka päivä muutaman tunnin päikkärit. Ja pientä nipistelyä on alavatsassa tuntunut, sekä rintojen arkuutta ja turvotusta etenkin keskivartalon seudulla. En vielä haluaisi töissä kertoa laajalti raskaudesta, joten pientä kikkailua pitää vaatevalintojen kanssa yrittää. Ja silti tuntuu, että maha näkyy jättimäisenä jo nyt...

Onnellista ja aurinkoista odotusaikaa kaikille!

Ottaa niin sairaasti päähän. Mun esimies, jolle olen luottamuksellisesti kertonut raskaudesta, oli sitten ystävällisesti kertonut siitä isommalle porukalle kokouksessa. Sanoin hänelle nimenomaan, että a) haluan julkistaa asian itse b) että olen siihen piakkoin valmis, mutta että kun historiassani on varsin monta keskenmenoa, niin ei huvita liian ajoissa kaikille kertoa. Asian piti olla ihan selvä, mutta onneksi jutut kulkee myös toiseen suuntaan ja minulla oli oma "agentti" samassa kokouksessa, joka sitten kertoi keskustelun sanasta sanaan. Uskomatonta! Ajattelin nyt sitten ilmoittaa virallisesti aiheesta ja kertoa siinä, että tiedän kyllä asian jo kulkeutuneen eteenpäin. Seuraavalla kerralla kerron vasta sitten, kun maha on niin iso, ettei voi enää piilotella!

Mullahan oli se niskaturvotusultra viime viikolla ja nyt viikkoja jotain 12+1, joten kyllähän tätä voikin jo alkaa julkistaa, kai. Mutta tuntuu siltä että mitä vaan voi tapahtua, joten ei oo kiva, että ihmiset levittelee asiaa.

Laitettiin porukoille vkl kirjeet ja ultrakuvat. Isä oli tänään sen saanut ja soitteli, äidistä ei oo kuulunu vielä mitään. JOtenkin en just tänään vaan jaksa, ku tää aihe aiheuttaa niin paljo hässäkkää ympärillä ja mä haluisin ottaa ihan rauhallisesti.

Sorry vuodatus!

lella, halaukset! onpas tökeröä toimintaa tollanen! mun kaverille kävi vähän samalla tavalla. se kertoi luottamuksellisesti pomollensa sairastaneensa syövän, jonka takia joutui käymään välillä kontrolleissa. asiasta ei pitänyt kertoa kenellekään mutta yhtäkkiä kaikki tiesivät siitä. ikäviä tuollaset hommat!!!

me oltiin suunniteltu, et kerrotaan mun äidille ja miehen porukoille ensi viikolla kun miehen porukat tulevat meille. he siis asuvat lapissa, joten näin olleen oltais saatu kerrottua asiasta kasvotusten. mutta kun tuo ultra on vasta to sen jälkeen kun he ovat lähteneet niin kerrotaankin vasta sitten äitienpäivänä. ei haluta ottaa sitä riskiä, että kerrotaan heille mut sit käykin niin, että siellä ultrassa selviää et raskaus onkin mennyt kesken. lähetetään siis äitienpäiväkortti kuvien kera anoppilaan ja mun äiti saa samanmoisen kortin sit äitienpäivänä kun nähdään. äitille en ainakaan halua kertoa ennenkuin tiedän et kaikki on np-ultrassa hyvin, la kun on äitin synttäripäivä! hullukshan se tulee siitä :) Saa mun äippä ihanan 60v lahjan!

tervehdys taas.

Kylläpä aika menee hitaasti. vielä olisi puolisentoista viikkoa ultraan. muut odottelee vappua ihan muista syistä :) Minä taas että päsisin tapaamaan uutta tulokastamme :)
Alkaa olemaan tä salailu jo aika vaikeeta kun alkaa masukin jo näkymään pikkusen. tosin vieläkin sitä mieltä että syömisestä se johtuu mutta paisuu kuitenkin.

Salilla käynti on tullut haasteelliseksi. Ei oikein voi kaikkia laitteita käyttää, joko vihloo masusta tai sitten masu on tiellä :) jalkaprässin ainakin voin unohtaa sen verran se vihloo. Onko muilla samanlaisia tuntemuksia, eli välillä kun nousee tai tekee äkkinäisen liikkeen niin aivan kun alavatsassa lihakset venähtäisivät. vetää vaistomaisesti sikiöasentoon kun juilii niin pahasti??

Kauhia nälkä vaan kokoajan. Vieläkin hedelmiä pupellan kun ne himottaa :) Nyt alkanut syömään raskaus ja imetysajan vitamiineja, se pikkusen on vienyt väsymystä. Viime lauantaina tosin vetäsin 14,5 tunnin yöunet. menin tosiaan vain hetkeksi pötköttelemäään :)

Ja alkaa huolestuttamaan kun joskus tulee unohdettua kokonaan että masussa joku pikkunen. eilenkin unohdin täysin raskauteni :) mietin miksi kahvi maistuu niin pahalle heheh tämäkin ilmeisesti aivan normaalia?

Ajattelin itsekkin laittaa isoäidilleni viestin kera kuvan. Jotenkin niin vaikee kertoa juuri sine suuntaan. Siskon mies oli asiasta jo siskolta kysellyt ja se on niin huono valehtelemaan että oli myöntänyt ja painotanut pitämään päänsä asiasta kiinni.

LELLa ikävä kun joku toinen pitää uutisoinnista huolen. varsinkin kun haluaisi pitää asian omanatietonaan. Meillä oli töissä yksi aika läheltä piti tilanne, onneksi ei paljastunut. :)

Hipsu:Mulla on laskettu aika 21.11. vaikka nyt kyllä näyttäis että 24.11...No,eipä parin päivän heitolla väliä!Ja lähekkäin siis ollaan![:)]

Amina:Huh,siellä teillä koetellaan kyllä hermoja!Pidän kädet ristissä,että se pikkuinen sissi on tarranut lujasti kiinni ja pysyy siellä loppuun asti!

luomuleena:Jee,12 viikkoa täynnä!Ihanaa,onnea![:)] Kyllä täälläkin on pyöritty jo vaunujen kimpussa ja miestä hillitsen koko ajan,että ei nyt vielä ostella mitään...[;)]

iines:Me ei haluttais tietää sukupuolta etukäteen,mutta nyt on mies ruvennut arpomaan,hmmm...Ollaan sitten päätetty,ettei varsinaisesti kysytä,mutta jos noissa kuvissa (3d,4d) näkyy,niin sitten näkyy![:D]

Ketunleipä:Onnea!Ja kyllä,pääkoppa on sekaisin ja koko ajan hypistelen kaupoissa tavaraa![:)] Toivoisin jo masunkin kasvavn ja potkujen tuntuvan ja...No,kaikki ajallaan!Oon vaan tämmönen hätähousu!

Bamboo:Onnea myös sinne!Tiedän tuon tunten,oireettomuus saa aikas epäileväiseksi...Mutta siellä se on,usko pois vaan![:)]

Krookus:Onnittelut!Lähes oireeton sinäkin,hienoa!

Mulla on Krookuksen,Lunen ja Unna Myn kans myös samat viikot,nyt 8+6.Mä oon siis ollu varsin oireeton.Väsy,nälkä ja jano,siinäpä tämän hetken oireet.Rinnat on pingottuneet,mutta ei oo pariin viikkoon ollu enää oikeen kipeät,eikä mitenkää suurentuneet.Mahaa nippailee,menkkamaiset kivut onneksi helpottaneet,lieventyneet.Ai niin,ja uutena tullu huimaus.Näillä mennään!

Lella:Kurjaa tuollainen...Hienoa kuitenkin että 12 viikkoa täynnä!Onnea!

Nipsu84:Mä jätin jalkaprässin heti salilla pois,kun tuli maha siitä niin kovin kipeäksi...Tänään tuntui ekan kerran juoksulenkillä,että maha olis vähän tiellä![:D] Ja joo,nappaa kyllä aina välillä,mulla makaaminen helpottaa sitten noita kipuja,tosin ei sitä viitti lenkkipolulla kovin kauaa maata![:D] Ei sillä,kuuntelen kyllä koko ajan miten maha ottaa urheilun vastaan ja nyt jo jäänyt tietyt vatsat ja jalkaprässi.En halua riskeerata...Tsemppiä ultraodotteluun![:)]

heipä hei taas!
Eilen olin toisella neuvolakäynnillä ja samalla oli lääkäri. Vähän jäi huolestunut olo kun mun hemo oli 162... aina mulla on ollut 140-150 välillä mutta nyt noin korkee. Neuvolatäti vaan sit totesi että jos en oo juonu tarpeeksi. No sitten oli lääkäri, eikä hän meinannu millään ensin löytää sykettä. Pelästyin aika lailla, mutta onneksi syke sitten löytyi. Mulla on myös ollut kuukautisten tapaisia kipuja ja lääkäri käskikin tämän viikon ottaa rauhallisesti eikä nostella paljoo. Mut miten tätä esikoista ei vois olla nostelematta... Jos kivut viel ens viikol jatkuu ni sit uudestaan lääkäriin. No nyt täytyy vaan ottaa rauhallisesti eikä touhuta tuolla puutarhassa niin paljoo. Tsemppiä kaikille odottajille. [:)]

Onpa inhottavaa että töissä ja tietty missä tahansa muussakin yhteisössä levitetään tietoa, joka on luottamuksella kerrottu.. :/
Sen takia en olekaan kertonu vielä töissä enkä muuallakaan, vaikka mieli jo tekis, ja tuntuu, että kohta olis jo vähä pakko. Tuntuu nimittäin että toi maha on niin valtava... Ehkä johtuu myös siitä, että talvella laihduin jonkin verran ja nyt on sitten tullut vähän takasin painoa, ja mulla kilot on aina menny suoraan vatsaan! Pari työkaveria on myös ihmetellyt, että enkö mä polta enää ollenkaan. No olen siihen aina keksinyt jonkun hätävaleen, että on vähän kurkku kipee tms [:D]
Sitten tuosta liikunnasta, harrastan tanssia, ja siinä on tietysti hyppyä ja muuta ja hiki tulee, mutta kaipa sitä voin jatkaa tän kevätkauden loppuun, tai ainakin niin kauan, kun paikat kestää, vielä ainakin olo on ollut harkkojen aikana ja jälkeen hyvä.
Olo onkin ollut todella hyvä, jos vertaa mitä olen muilta kuullut ja täällä lukenut teidän joidenkin oireista, jaksamista vaan!!! Ja luulenpa, että aikansa kutakin, varmasti mäkin vielä istun vessan lattialla naama harmaana. [:'(]
Iloa ja kevättä kaikille!

Onnea uusille odottajille! [:)]
Ei se oireettomuus tarkoita mitään, mulla ei ole ollu juurikaan oireita ja tällä hetkellä ainakin kaikki hyvin, jokainen odotus on ainutlaatuinen [:)]

Se olis sitten 12 viikkoa täynnä [:)] Maanantaina toka neuvola ja tiistaina nt-ultra [:)] Ostin kotiin sellasen dopplerin ja sydänääniä ollaan kuunneltu lähes päivittäin [:)] Mä oon sellanen hermoilija että on kiva kun voi koska vaan tarkistaa että pikkunen on kunnossa!
Mä oon suht laihaa sorttia ja nyt kun on alkuajan turvotus jo vähän helpottanu, niin oon huomannut että maha on ihan aavistuksen alkanu pullottaa [:)] Ja se on nyt ihan oikeeta vauvamasua [:D] hih, kasvais vaan! Mä en malta odottaa että masu näkyy kunnolla! Tekis niin mieli jo käydä katteleen vaunuja ja muita mutta yritän malttaa vielä..! Ehkä sitten kun tietää kumpaa väriä ostaa [;)]

Luomuleena otahan rauhallisesti äläkä rehki liikaa [;)]

Nipsu84 onko sulla kans ens viikolla niskaturvotus ultra?

iines* kiva kun pääset jo toisen kerran neuvolaan, näin pian! mulla seuraava neuvola vasta viikolla 20! ja siis kerran olen käynyt! musta se on aika harvoin! pitää vielä tarkistaa tolta omalta tädiltä kun se joka siellä neuvolassa oli niin ei kyllä muutenkaan tiennyt mistään mitään [:D]

Tulitikku tossa on varmaan joku virhe. Neuvola pitäis olla kerran kuussa alkuvaiheessa. Olisko seuraava lääkäri viikolla 20? Mä meen nyt 10 viikolla ja mulla on huomenna jo toinen neuvola! Mut se johtuukin siitä, että mun viikot meni alaspäin kun kävin ultrassa. Oikeasti toinen neuvola oli varattu alunperin viikolle 12. 

Bamboo, tajusin juuri että meillähän on sama LA :) Missäpäin maailmaa oleilet, et kenties Helsingissä? Jos, niin saatetaan tavata kun "räjähdys" on ajankohtainen ;)

Takaisin