Marrasmurut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gaiza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
dreamer, mulla niin pahat allergiat että joudun syömään allergialääkkeitä ihan ympäri vuoden enkä voi lopettaa niitä edes raskauden ajaksi :p Mutta vinkkinä että kokeile ihmeessä nenähuuhtelukannua, se on ainoa joka mulla jelppaa silloin kun on allergioiden kanssa tosi paha päivä (silloin kun eivät lääkkeetkään enää tehoa). Kuullostaa ehkä vähän inhottavalta, mutta todellakin vain kuullostaa, siihen huuhteluun tottuu nopsasti :)

Itsekin joudun napsimaan ruokaa pitkin päivää, tosin sekään ei aina auta pahaan oloon. Eilen voin niin huonosti että vain makasin koko päivän sängyssä, mitä nyt käytin välillä yrjöä pidätellen koirat ulkona. Illalla itkinkin kun oli niin huono olla, kuullostaa varmaan tosi tyhmältä mutta pelkään oksentamista ihan kamalasti :/ Sitten itkin jo miehelle sitä, että olen ihan kiittämätön kun valitan tommosesta asiasta :D Molempi pahempi... Mieliteot on myös jokapäiväisiä; porkkanaa, soijalasagnea, ruispuolukkapuuroa, juustoa, vain taivas on rajana...ostin jopa himoissani juustokakun pakastimeen mutten ole kyennyt sitä näissä oksuissani edes maistamaan :D Tapojeni vastaisesti olen jopa juonut tavallista maitoa soijamaidon sijaan, kun on tehnyt niin kovasti mieli..soosoo!

Edit: en siis ole koirille allerginen, vaan ihan tavalliselle huonepölylle ja siitepölyille :)

Soittelitkos tulitikku sinne kättärille sun papereista?`Oliko menneet ja oliko sulle jo tiedossa ultra-aikaa? 

ninnu76, en soitellut vielä. ajattelin malttaa odottaa. sen piti faksata ne paperit sinne, se on kuitenkin aika konkreettinen homma joten yritän luottaa siihen et se sai edes sen hoidettua [;)] tänään nimittäin oma neuvolan täti soitteli taas et oli jäänyt siltä toiselta kertomatta et kun mulla on noi kolme keskenmenoa takana niin olisin ollut oikeutettu tarkempaan raskauden seurantaan. täti nyt laittoi kättärille lähetteen ja lupas ilmotella sit et ottaako ne mut siihen vielä! se olis aika mahtavaa!

dreamer
, mee vaan sinne ultraan. onhan se toki mahdollista ettei mikään selkiinny mutta voihan se olla että käykin niin että kaikki onkin hyvin! tai mahdollisesti todetaan tuulimuna tai muuta. mutta sulla olis kuitenkin mahdollisuus saada selville missä mennään. rankinta mun mielestä noissa omissa km:ssa on ollut toi tietämättömyys. sen takia olen nyt itse maksanut kolme ultraa yksityisellä jotta saisin ajoissa tietää onko kaikki hyvin. ei se pettymys ole sen helpompi jos sen tiedon saa myöhemmin. mulla melkein toisinpäin. mulla keskeytynyt km toi viimeinen ja kyllä mua suoraan sanoen vituttaa tieto siitä et se on lillunut tuolla vatsassa 6 viikkoa kuolleena enkä mä ole tiennyt siitä mitään. luullut iloisesti olevani raskaana.
en halua sua masentaa, toivon todella et sulla olis kaikki hyvin!!!!!!!!!! tsemppiä!

dreamer oon tulitikun kans samaa mieltä, mee vaan sinne ultraan! On hyvin mahdollista että siellä jo näkyy alkio ja saat ainakin selvyyden asiaan! Tsemppiä matkaan!!

[:)]

Ihanaa lukea muiden ultra kokemuksia. itse pitäisi vielä koittaa kestää se pariviikkoa että sinne pääsee. Viimeyönä näin jo unia sitä ja siellä oli vain piirroshahmo ja olin todella huonolla tuulella jorvin laitteista kun muilla erilaisia kuvia :D

onko muita menossa jorviin synnyttämään vai olenko aivan ainokainen? Olitte suunnitellut jotain tapaamista jossain vaiheessa, mikäli oikein ymmärsin??? kysäsempä vain että sopiiko liittyä joukkoon jos yrittäjänä saan aikatauluja siihen malliin että päsisin.? Luulen että samassa tilanteessa olevat jaksaisivat raskaudesta ja odotuksesta jauhaa kun olen kaveri/lähipiirini ainut odottava.. ei kauheesti vissiin mun hehkua jaksa kuunnella :D

dreamer menitkö sinne ultraan? ja mitenkä kävi?

Plussasin 18.3. Tänään kävin yksityisellä ultrassa, sillä oli ollu supistuskipuja ja alko huolestuttamaan. Siellä kuitenkin oli suloinen pikkuruinen, joka vilkutteli ja sydän pomppi. Ihana päivä! Ensimmäinen neuvolakäynti on vasta ens viikon perjantaina, mut voin suositella ultrassa käyntiä jos neuvolakäyntiä ei jaksa odottaa. Oli sen arvosta! Toinen vauveli on siis tulossa ja laskettuaika 23.11.

nipsu84, siitä treffailusta on tossa pk-seutulaiset treffailijat ketjussa! ekbergiin ollaan menossa su 25.4 klo 11. tervetuloa mukaan!

Huomenna alkais jo 12. viikko!! [:D]

dreamerilla oli toisessa ketjussa hyviä uutisia, ONNEA !!!!! [:)]

Prinsessa ja Miiu*** :Onnea valtavasti![:)]

Hipsu2010:Hienoja uutisia!Onnea![:)]

Kaikille ihanaa vointia![:)][:)][:)]

[:)] Juu, eli ultrassa kävin ja siellä se mötkyläinen oli kaikkine hurjine 9,8mm kokoineen sydän tykyttäen [:)] 

Mies jäi kotiin kipeen muksun kanssa siks aikaan, kun aamulla siellä eilen kävin. Kun tulin kotiin oli se tyyliin paskat housussa täällä oottamassa [:D] Avas oven mulle ja samalla puhui työpuhelua. Tyrkkäsin sille ultrakuvan käteen ja sen silmät kostu samantien. Sit se aamu olkin vaan yhtä halailua ja ihmettelyä. Mutta vähän muuten jännitys laukesi sen jälkeen ja tuli ihan kamalan väsynyt olo. Sitä oloo kesti niin kauan kun pääsin nukkumaan illalla ja sitten sitä nukuttiinkin melkein 12h.

Nyt saan nauttia teidän muiden kanssa täysin tästä olosta, ja tuntuu ihanalta!!!!!!!

Ihanaa dreamer,nyt nautitaan![:)] Mä jännitin myös eilistä ultraa ja olin kans sen jälkeen aivan poikki...Nukuin jo päiväunet  ja yöllä melkein 11h...Mutta nyt voidaan luvan kanssa nukkua!Ja syödä...Mistä puheen ollen...Taidan käydä jääkaapilla![;)]

Dreamer: ihania uutisia!!! Se on kyl ihmeellistä miten ultrassakäynti saa ihan sekasin onnesta ku kaikki on hyvin ja väsyneeks tosiaankin.

Paipapu: Kiitoksia onnituksista. On se kyllä huikeeta ku näkee että kaikki on hienosti! Kävin lukasemassa vähän siun kirjotuksia taaksepäin ja meillä laskettuaika aika samoihin aikoihin. Miulla 23.11 ja oliks siulla 26.11?

Pitääpä laittaa vähän väliaikatietoja. Raskausviikot tällä hetkellä 10+5. Ollut aika epätoivoinen olo kun 2 keskenmenoa takana ja ikää jo 39. En ole edes uskaltanut kauheasti tänne kirjoitella, kun koko ajan kummittelee keskenmenot mielessä. Nyt ollaan jo 2 kertaa käyty ultrassa kun kauheasti vuotoa ollut ja isoja klönttejä tullut. 2 viikkoa sitten alkoi tuo vuoto ja siitä sitten äitiyspolille tarkistukseen et nytkö se sit meni. Näkyi kuitenkin ihan elävä sikiö ja sydän sykki ([:)]). Aikaisemmissa keskenmenoissa ei edes sydäntä koskaan keritty näkemään/kuulemaan.
Nyt taas perjantai-aamusta neljän aikaan heräsin kun peti veressä ja kun vessaan ehdin niin kämmenen kokoinen klöntti. Ei muuta kun suoraan ensiavun kautta taas sinne äitiyspolille. Olin jo satavarma, että nyt se sit meni. Lekuri kun ultras niin sanoin jo miehelleni ettei siellä mitään ole, johon lekuri et äläs nyt, kyllä täällä jotain on ja alkoi laitetta fixailemaan. JA SIELLÄHÄN SE VIEL OLI !! Ja liikehti viel niin et sanoin et tanssimaanko se on alkanut [:D].
Lisättiin kilpirauhaslääkitystä ja lepoa ehdotti. Ja sanoi että tuota vuotoa tulee todennäköisesti vielä ja niitten klönttien kera (syytä ei tiedä). Ja hyvä puoli vaikka vuotaakin ettei mulla ole kipuja.
Eli nyt mennään päivä kerrallaan ja toivoen parasta. Vauva olis meidän ensimmäinen joten todella odotettu ja jo etukäteen rakastettu.

Amina minä ja varmasti kaikki muutkin pitää sulle täällä lykkyä yllä!!! Sulla ja sun miehellä on selvästi ollut aika rankkaa aikaa ja en yhtään ihmettele että on pelko kokoajan että tääkin menee kesken [&o] MUTTA vahvasti tuntuu sille, että teille on tulossa mega sisukas nyytti sieltä eikä pikku vuodot häntä aio huuhdella mennessään!! [:D][:D][:D]

Mulla oli eilen ihana päivä kun ei muuta kun vaan nukutti, ei yhtään yökötystä ja tää aamukin on alkanut lupaavasti [:)] YEE!! Ulkoilemaan jos lähtisi teekupposen jälkeen...

mä todella pidän peukkuja sulle Amina ja tietenkin kaikille muillekin. Nyt olis mulla tasan 12 viikkoa täynnä. Ei voi olla muuta kuin ilonen. Ja kun esikoinen herää päiväunilta me rynnätään ulos touhuamaan. Niin ihana ja aurinkoinen ilma. Mä kun olen tällainen hätähousu niin olen alkanut jo kattella netistä noita tuplarattaita/vaunuja. Kalliita näyttää olevan. Olenkin nyt miettinyt että pitääkö myydä ensikisi pojan vanhat pois (jotta saa vähän rahaa kokoon) mutta sit oon miettinyt että kyllähän niitäkin tarvitaan. Esim. jos nukutan vauvan parvekkeelle, en viitsisi siellä tuplia heilutella. No tässähän on rutkasti vielä aikaa säätää rahaa. (usein vaan huomaa et ei ne säästösuunnitelmat mennytkään niinkuin piti) [:D] Onkos kukaan muu jo miettinyt tuplien ostamista? En mäkään siis vielä niitä oo ostamassa, mutta oon vaan sellanen vaunuhullu että niitä on kiva kattella. Huutonetissäkin ravaan yhtenään niitä seuraamassa ja kattomassa hintahaarukkaa.

Amina onpa varmasti ollut raskaita aikoja! Onneks kuitenkin teidän kyytiläinen tuntuu olevan sisukas ja toivotaan että kaikki menee loppuun saakka hyvin! Onko teillä nyt jotain säännöllisiä ultrassa käyntejä tai muuten kontrollikäyntejä?

Mä nautiskelen vapaapäivästä...Ja onneks onkin vapaa koska väsymys on jotain ihan hullua taas tänään..
Viikon päästä olis toinen neuvolakäynti ja nt-ultra, sitä odotellessa [:)]
Eilen kävin netistä vähän kurkkimassa vaunuja ihan huvikseni vain. Mä haluan jotkut oikein kivan ja pirteän väriset ja täälä maaseudulla pitää olla kunnon pyörät alla [:D] Mutta eipä niitä vielä aikoihin tuu ostettua, katsellaan sitten kesällä kun tietää kumpaa sukupuolta hän mahtaa olla [:)]
Aiotteko te muut selvittää sukupuolen etukäteen?

Itse olen tuon sukupulen tietämisen kanssa kahden vaiheilla. Esikoisen kanssa olin ehdottomasti sitä mieltä että en halua tietää. Nyt kun odotan toista haluasin ehkä tehdä joitain asioita toisin. Mieheni on kyllä sitä mieltä että odotetaan vauvan syntymään asti, joten kai se niin sitten menee. [:)] Pari sukulaistani on kovin kysellyt että toivonko tyttöä (esikoinen siis on poika) ja olen kyllä sanonut että minulle käy kumpivaan kunhan on terve. Ovat olleet sen näköisiä että sanon vaan, mutta se on totta. Olen ajattelut että jos on poika, leikit menevät ehkä paremmin yks yhteen. Ja ainakin on paljon vaatteita odottamassa. Mutta en pistä hanttiin jos tyttö meille tulee.

amina, onpas teitä koeteltu! onneks kaikki on kuitenkin hyvin!!!!

mä haluaisin tietää kumpi on tulossa, pitää toi mies vielä puhua ympäri [;)]
jos noi edelliset raskaudet olisivat onnistuneet niin ei varmaan oltais sukupuolta selvitelty. nyt tuntuu et on jo vuoden odottanut niin en malta enää. mun veljellä on neljä poikaa niin toivoisin kovast tyttöä, senkin takia haluaisin tietää kumpi on tulossa. on kyllä ihan poika-olo! ja monet ovat veikkailleetkin poikaa.

Iines, onneksi on sisukas kun äitinsä koko ajan epäilee [;)]. Ei sen kummemmin useammin ultra-käyntejä muuta kun on ollut pakko käydä tuon vuodon takia tarkistuksessa.

Musta on ihana lukea täältä muiden juttuja ja iloisia uutisia. Toivottavasti kaikilla menee hyvin ja pääsee sitten marraskuussa ihailemaan valokuvia vauvoista [:)]

ninnu76, mulla niin palaa hihat huomenna jos käy ilmi ettei ne ole siellä kättärillä edes saaneet mun papereita!!! soitan heti aamusta! luulis nyt et jotain tietäisivät kun se mun oma neuvolan tätikin oli laittanut lähetteen siihen tarkempaan seurantaan niiden keskenmenojen takia!?! no, huomennahan se sit selviää!!! milloin sulla alkoi edelleiset kuukautiset? oliks se niin et ne sen mukaan lähettää sen kutsun? mulla alkoi 6.2. jospa saisin sen kutsun huomenna.......

Takaisin