MarrasMasujen fb-ryhmä?

En muista missä ryhmässä (lokakuun masut tms) oli FB-ryhmä ja se koettiin siinä mielessä huonoks, että keskustelu tyrehtyi täällä Vau.fi-sivustolla ja porukkaa siirtyi fb:hen. Ulkopuolelle jäivät fb:hen kuulumattomat, ja liian myöhään ryhmään halunneet. Tätä perusteltiin sillä, että fb-ryhmä oli jo hioutunut niin tiiviiksi ja käsitteli henk. koht. asioita, ettei uusia jäseniä enää otettu mukaan.

En tiedä sitten..
 


Toi on kyllä totta...


Mun mielestä kaikki pitäs ottaa ryhmään vaikka missä vaiheessa haluis mukaan.
 
Mä en oikein kannata tota ryhmää... Tai sitten voisin harkita kyllä kun vauva on syntynyt. Meillä ei kaikki todellakaan tiedä lapsesta vielä eikä saa tietääkään ennen syntymää jolloin siitä saa vapaasti puhua missä tahansa. Kun eikö kaikki ryhmät kuitenkin näy kaikille nimellä vaikka olis suljettuja? Mut suljettuna sit vaan sisältö ei näy muille?
 
Mä en oo fb:ssä, joten olisin yksi joka jäis siitä ulkopuolelle. Ja muistaakseni täällä meillä kirjoitti joku juuri tuosta lokakuun masuista, kun siellä nyt kaikki kirjoittelevat vain fb:ssä...
 
Mun puolesta voidaan jatkaa keskustelua täällä. Tosiaan kun on kuullut, että mitä se Facebook-ryhmä tekee näille keskusteluille... :/ Ja mä ehkä koen Facebookin jotenkin kauheen henkilökohtaiseksi ja yksityiseksi, niin tykkään mieluummin tästä tavasta kommunikoida. Esimerkiksi vauvankuvia aion jakaa Facebookissa ystävilleni nähtäväksi, mutta en täällä. Tällä hetkellä on fiilis ainakin tällainen.
 
Jatketaan täällä, niin ei jää kukaan ulkopuolelle! Ja tää on oikeestaan kivempikin, kun saa olla anonyymi muille. Mä en aio jakaa facebookissakaan vauvan kuvia kenellekään, niitä ei sinne meidän yhteisestä päätöksestä tule. Omiakin kuvia on nykysin tosi vähän. Vauva on paljon yksityisempi vielä.
 
Kävin kurkkaan sivun/ryhmän etusivun niin näkyy kaikkien ryhmään kuuluvien profikuva eli jos sen saa pois niin minäkin voin liittyä fb ryhmään.. Jos siis sitä ees saa silleen ettei ryhmään kuuluvien nimet näy kaikille kansalaisille?? En oo nimttäin vielä töissä tiedotetta raskaudestani, eli fb:ssäkään kaikki kaverini ei tiedä raskaudesta taikka milloin vauva syntyy. 
 
Ryhmänhän saa tehtyä myös salaiseksi.. silloin ei näy mitään, eikä ryhmän jäsenyys näy kenellekään muille fb:ssä.
 
Joo jos ton todella sais salattua, niin vois ehkä liittyä kanssa. Mullakaan ei kaikki kaverit facessa tiedä raskaudesta eikä saakkaan tietää etukäteen mitään ja osalle on vaan vielä muutenvaan kertomatta pääasiassa siks kun ei mies saa sitä tehtyä. En siis liity mihkään vauvajuttujen sivuille facessa ainakaan vielä, kun kaikille sit paljastuis...
 
Esikoisen aikana facebook ryhmä perustettiin vasta kun ensimmäiset vauvat oli syntyneet,  musta se oli kiva niin.
 
Se marrasvauvat 2012, on nykyään talvivauvat 2012. Mukana siellä on sellaisia joilla laskettuaika on välillä loka-joulukuu 2012, keskustelu siellä on vielä aika vähäistä..
 
Mä ite kuulun edellisen lapsen johdosta lokakuu2011 ryhmään ja musta se on aivan loistava ryhmä. Se on salattu ryhmä jota ei näe muut kuin jäsenet ja sinne on pitänyt saada kutsu jotta pääsee mukaan. Meillä on sielä hyvä henki ja siitä syystä en oo ees kovin usein käynyt täällä foorumilla koska tänne on jotenkin vaikeampi kirjoittaa.. musta on mukavaa kun on tollainen ryhmä, ainakin jos sinne tulee väkeä joka on mukavaa. eli ei mitään tuomitsemista vaan avointa keskustelua hyvässä hengessä. Mä voisin perustaa ihan marraskuisille oman ryhmän joka on salainen, jos ketään kiinnostaa. Ite liityin edelliseen ryhmään kun vauvan syntymään oli 4kk ja silloin sinne liittyikin isompi poppoo, myöhemmin kyllä tuli muitakin mukaan.
Mä perustan sellaisen ryhmän joka on tarkoitettu niille joilla on laskettuaika marraskuussa.. eihän se mitään haittaa jos lapsen syntymä ajoittuukin lokakuulle tai joulukuulle.. on meidän lokakuisten ryhmässäkin sellaisia jotka on syntynyt syyskuussa tai marraskuussa.
Ne ketkä haluaa tulla sinne ryhmään, voi laittaa mulle yksityisviestillä nimensä, niin voin kutsua siihen ryhmään. Jos nimi on yleinen, niin sitten varmaan kannattaa kertoa millainen profiilikuva on, että en kutsu toista samannimistä henkilöä :D. Eli ryhmä ei tule nyt näkyviin koska teen siitä salaisen..
 
Voi olla että jotta voin kutsua siihen ryhmään jäseniä, niiden jäsenten pitää olla ensin mun kavereita.. mutta voidaan tehdä niin että lisään ensin halukkaan mun kaveriksi ja sitten ryhmään ja sit poistan kavereista :D.. ainakin jotta saan ryhmän tehtyä, mulla pitäis olla yksi kaveri joka kutsua siihen.. ei vältsisti tarvii olla kaikkien kavereita.. no se selviää jos joku ilmoittautuu halukkaaksi mukaan.

Niin ite tykkään ryhmästä jossa on tarkempi rajaus.. jos on talvivauvat niin sitten sinne tulee niitä joilla on ollut laskettuaika syyskuu-tammikuu välillä mutta syntynyt vaan loka-marras-joulukuussa.. ryhmän koko voi siis paisua melkoiseksi pullataikinaksi ja keskustelu ei enää ole niin mielenkiintoista sitten..
 
Mä voisin ainakin tulla mukaan marraskuisten ryhmään, jos ei haittaa että laskettuaika on lokakuun puolella (30.10.)?
 
Takaisin
Top