Marrasmammat 2009

Heips vaan kaikille piiiitkästä aikaa ja onnittelut jo nyyttinsä saaneille!!!

Lukemassa on kyllä täällä käynyt, mutta en ole vain saanut aikaiseks "päivitellä" kuulumisia... Nyt on siis menossa "jo" RV 40+5, ja hermot meinaa mennä. Tää odottelu ja "kyttäily" ei vaan sovi mun luonteelleni. Kaikki on kyllä mennyt hyvin, verenpaine ollut kokoajan normaali, hemppa on hyvä, ei turvotusta, liikkumaankin pystyy vielä ihan ok, yöt saa nukuttua ihan hyvin, max. kerran yössä tarttee herätä pissalle. Välillä on supistellut, mutta ne menee nopeasti ohitte. Sukulaiset ei onneks ole kysellyt, että "joko jotain tapahtuu tms.". Huoh, kai tämä odottelu joskus loppuu...
Että tämmöistä tänne harmaaseen (olis vaan saanut lumet pysä maassa...) Keski-Suomeen.
 
Meidän kotiamme ja elämäämme ilostuttaa ja täydentää rakas ihana poikamme, joka syntyi 11.11.2009. Paino 3 700 g ja pituus 53 cm. Kaikkien vaiheiden jälkeen jouduttiin päätymään sektioon. Loppu hyvin, kaikki hyvin ja terve poika saatiin ! [:)][:)][:)]Kotiin pääsimme toissa päivänä.
 
Onnea MaiSa ja Iita7 pienistä nyyteistä!

Minä kävin tänään äpkl.lla ja lääkäri teki melko ronskin sisätutkimuksen [:@]tarkoituksena yrittää saada synnytys käyntiin ilman lääkkeitä. nyt vessassa käydessä hieman tulee verta ja täytyy sanoa, että supistelutkin alkaa olla ihan tuntuvia[;)]. Jos nyt ei ennen aamua tule lähtöä niin aamusta heti takaisin polille ja käynnistys aloitetaan lääkkeillä. Huomenna minulla siis noi 40viikkoa täynnä. Painoarvio oli tänään 3800g. Eli siinä mielessä hyvä, ettei tarvi oottaa vielä kahta viikkoo pahimmillaan. Hemoglobiiniki oli jo 112 niin pitäis senki riittää synnytykseen. Elikkä mitä todennäköisimmin seuraavan kerran kuulette minusta kahtia jakautuneena.
En vaan malttais siltikään vielä luopua tästä masusta, mut kai se pakko on jossain vaiheessa?!!

Siihen asti moi ja vointeja kaikille!
 
Onnea Maisa, Iita ja muut jo jakautuneet marrasmammat!

Ja Pipelle tsemppiä loppurutistukseen!

Olispa mun vuoro jo pian! [:D]

Iona 38+4
 
MaiSa ja Iita7 ONNEA vauvauutisten johdosta. <3

Mä en kyllä enää millään malttais odottaa, mutta pakkohan se hitsi vieköön on. Tänään kävin neuvolassa ja ei ollut vauvan pää edes vielä kunnolla kiinnittynyt, huokaus... Mutta enää se (reilu) kaksi viikkoa jäljellä jos käynnistykseen asti menee. Mä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin toivoisin, että alkais jo tapahtua! Tsemppiä muille masullisille myös. [:)]
 
Samat sanat Iona, olispa jo mun vuoro! Mihin sä olitkaan menossa pakertamaan? Me suunnataan siis Kätilöopistolle... 
 
Kättärillehän mekin Maarinen! Haikaranpesään. Oon käyny ahkerasti lukemassa teidän juttuja tuolla joulukuisissa kun täällä puolella on ollu paljon hiljasempaa. Ja vissiin koko ajan hiljenee vaan kun väki täällä vähenee.

Mulla oli kans eilen neuvola ja poju ei ole vielä pahemmin laskeutunut saati sitten kiinnittyny.. Mutta oon silti sitä mieltä että ens maanantai olis hyvä päivä kun saan ukon kotiin reissusta sunnuntaina. Siinä vois sitten harrastaa SSS:a oikein urakalla ja maanantaina sitten jakautumaan. Ettei ne vaan Kättärilläkin ehtis keksiä mitään mieskieltoja siihen mennessä kun päästään hommiin!

Huh ja puh, vaappukaamme siis kummatkin pian Käpylään! Laitan vaikka tonne joulukuisiin vielä viestiä jos ja kun lähtö tulee, jos vaikka osuttaisiin samaan aikaan! Ja pääsisin osingoille teitin miehen murkinoihin! [:D]
 
Onhan tässä viikko jo vierähtänytkin, olin aivan unohtanut tänne palstalle laittaa onnen uutiset:)

Ensinäkin oikein paljon Onnea kaikille poksahtaneille:)!! Ja paljon tsemppiä kaikille jotka ovat viimeisillään:)

Meille syntyi sitten 14.11 klo 01:16 sektiolla tytön tyllerö 4460gr ja 52cm. Aamulla 13.11 klo 7:00 meni lapsivedet, joten kauan kärvisteltiin, ja loppujen lopuksi päädyttiin sektioon kun vauva ei laskeutunut enkä auennut enempää kuin 5cm. Epiduraali oli taivas, ja uskon että mikäli olisin synnyttänyt lapsen alakautta, olisi synnytys ollut paljon traumaattisempi kokemus kuin mitä se n yt oli. Leikkaushaava paranee hyvin, ja pystyn jo kivasti liikkumaan.
 
Onnea Dyli79:lle pienen prinsessan johdosta!!![:)]

Niinhän siinä kävi, että 19.11 käynnistettiin klo.9.00 lääkkeellä. Vaikka supisteluja tulikin 5min välein ei auennut viiteen mennessä kuin kahteen senttiin (oli jo mennessä 1cm auki). Eli viideltä toinen käynnistys pilleri naamaan ja siitä se sitte lähtikin. Melko pian alkoi supisteleen kipeesti 3min välein, kunnes jossain vaiheessa "rysähti" ja alkoi vielä tiheemmin ja kipeemmin supisteleen. Kätilön tarkistaessa tilanteen olin  rysäyksen seurauksena auvennut 5-6senttiin ja lapsi tullut alemmas. Sitten mentiinkin vauhdilla saliin. Siellä eivät voineet antaa epiduraalia eikä spinaalia, koska lapsen sydänäänet tipahtelivat suppareiden välissä [:(](napanuora oli kaulan ympäri ja ilmeisesti puristui aina supistusten voimasta kasaan, mistä siis johtui nuo sydänäänten laskut). Kunnes sitten taas rysähti ja niinhän siinä kävi, että taasen lapsi laskeutui ja olinkin jo täysin auki. Sitten pääsinkin ponnistamaan ja 2min kuluttua olikin mitä täydellisin pieni prinsessamme syntynyt klo.20.14[:)][:)][:)]
Mitat olivat 3330g ja 49,7cm (eli edellisen päivän ultra arvio ei heittänyt KUIN 500g[;)]) Salin puolella ehdin olla n.50min ja kokonais kestoksi kätilö kirjasi 3h14min. Eli loppu hyvin kaikki hyvin[:D]. Tulipahan koettua ns"luomu" synnytys[8D].

Tsemppiä kaikille lopuille mahakkaille! Kyllä teilläkin SE aika pian koittaa!
 
Onnittelut vauvautumisesta Dyli79 ja Pipe. Mä täällä edelleen odottelen ja odottelen... Alkaa jo vähän tuskastuttaa! Mieli on kuitenkin ihan pirtsakka onneks vielä ja mieskin jää lomalle tänään, joten ei tarvitse yksin olla. [:)]
 
Johan meillä monella näyttää menevän yli tuon lasketun ajan. Kovasti tsemppiä Shakiralle, nuo viimeiset ajat ovat todella tuskastuttavia. Onnea myös Pipelle pienen prinsessan johdosta!!

Meillä kitistiin koko viime ilta, kunnes viimein annettiin lisämaitoa, sitten vauva rauhoittui. Ennen sitä sain imettää vauvaa varmaan tunnin välein. Ilmeisesti iltaisin alkaa aika useasti nuo maidot ehtymään, eikä iso vauva saa tarpeeksi ruokaa. Illalla vauvalla myös usein kipristelee mahaa. Onneksi vauva nukkui sitten yön tosi hyvin, kun oli valvonut lähes koko illan. Hän nukkui 22-02 ja 03-7, eli yhdellä syötöllä päästiin, ja minä sain nukkua ruhtinaalliset 7h:)
 
Tylsääääää.....

Ticceri kiiruhtaa, päivät matelee? Miten on Ionan laita, joko sinä roikut siellä kättärin oven kahvassa!
Kämmenissä kihelmöi, että jos tämä nyt kutenkin menee yli...

Että, ihan OIKEASTI haluan onnitella teitä, joilla on vauva siinä ilona taikka lähtösupistukset siunauksena!
Perässä tullaan, eihän tuo tuonne voi jäädä kuperkeikkaa heittämään ikuisesti.
 
Maarinen ai mikä synnytys? Siis tuleeko tää mukula sittenkin joskus ulos? Tässä yks päivä ajatuksiin vajonneena totesin itsekseni että tässä nyt sitten kävi niin että tämä päätti jäädä sisään ja paras opetella elämään vatsan kanssa. [:D]

No jotain sentään on tapahtunut parina viime päivänä, on ihan jo supistellutkin. Ei tietenkään mitään kivuliaita tai edes sinnepäin mutta sellaisia vatsankovettumissupistuksia, jotka huomaa vaan jos sattuu olemaan käsi kummulla. Sellaisia, joista muut on puhunut jo viikko-kuukausikaupalla.. No alku se on tääkin. Ehkä sitten jouluna niitä oikeita..
 
Onnea kaikille nyyttinsä saaneille.

Omista uutisista sen verran että todettiin sitten raskausdiabetes mulla ja nyt sitten vielä jouduin insuliinille.. ja mikä mielenkiintoisempaa niin sokeri arvot heittelevät kymmenen kertaa pahemmin insuliinin kanssa kuin pelkällä ruokavaliolla.

Muuten vointi iha ok kaikista pienistä kivuista haaroissa huolimatta ja kaveri on kova potkimaan ja ahistelee minua jo rintojen alla ihan olantakaa. Sukupuoltaan ei edelleenkään ole suostunut näyttämään minulle :( ujo pienoinen :D
 
Heips vaan kaikki!

Meille syntyi 22.11. pieni prinsessa 2904g ja 49cm. Kaikki meni ihan ookoo, synnytys tosin oli aika nopea ja tuli sen takia koettua ns. luomusynnytys... Kotona ollaan oltu 3 päivää ja hyvin on mennyt, ei ole pahemmin vielä kitissyt ja yötkin on saanut nukkua rauhassa.
 
Onnea kaikille nyytin saaneille!

Täälläkin tuskastellaan edelleen. Olo on todella turhauttava ja liikkuminen aika ajoin todella vaikeaa eli kyllä tässä mielellään lähtisi osastolle jo itsekin. Ei supistuksia, ei limatulppaa, ei mitään... Taitaa olla tämä pienokainen päättänyt olla joulukuun lapsi, tai sitten tämäkin vauva tekee sen ihmeen, että jää mahaan eikä tulekaan koskaan pois...
 
Tsemppiä Minipossulle, taitaapi mennä Joulukuun puolelle.. Don't Worry, kyllä se sieltä ulos tulee. Mullakin meni siihen 41+5, mutta toivotaan että sun vaavi tulis vähän aikasemmin.
 
Kiitos Dyli79:lle tsemppauksesta. [:)] Täällä ei vieläkään mitään uutta, on kyllä niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin hermoja raastavaa! Noh, lohduttaa kuiteskin vähän kun tietää, että kyllä se sieltä ennemmin tai myöhemmin tulee. [:)] En vaan missään nimessä haluaisi, että joudutaan käynnistelemään... Mutta jos ei muuten synnytys ala, niin eipä ole paljon vaihtoehtoja...

kaylies, säkin oot jo noin pitkällä! IHANAA! Ja tosiaan kiva kun kertoilet kuulumisia. Toivottavasti pysyy raskausdiabetes kurissa. Mites se oikein voi sitten vaikuttaa?

Katinalle onnittelut tyttövauvan johdosta. <3

Ja meille vielä pallomahaisille jaksuja! [:)]
 
Mitäs tänne kuuluu? Joko Shakira pääsi tositoimiin? Entä Minipossu? Täällä vielä odotellaan, nyt siis 40+3..
 
Täällä ei edelleenkään _mitään_ uutta, toivottavasti Shakiralla on sentäs jo nyytti sylissä. Huomenna taas neuvola ja sitten odotellaan vaan ensi viikon yliaikakontrollia...

Taidetaan Iona kamppailla viimeisen poksujan tittelistä [:D]
 
Takaisin
Top