Marraskuun pölinät :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bamboo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt kun on saatu todistusaineistoa pikkuisen olemassaolosta, lähti myös napakoru korulaatikon pohjille [:D]

Tässä olen mietiskellyt pari päivää taloudellisia juttuja.
Meillä siis mies on kokopäivätöissä, ja minä opiskelen amk:ssa ja avoimessa yliopistossa sekä käyn töissä. Äippäraha tulisi siis 2009 tulojen mukaan, jolloin tein vain töitä ja tienasin ihan hyvin, joten sinällään ei mitään hätää, mutta mutta...
Oon pohtinut, jos nyt sittenkin lopettaisin/ilmottautuisin poissaolevaksi amk:sta ja painaisin senkin ajan duunia. Sais kerättyä ennen vauvan syntymää enemmän kasaan, ja lisäksi hyvällä säkällä pystyisin tienaamaan niin paljon, et Kela laskisikin tuet 6kk tulojen mukaan ja olis äippälomankin aikana tulot suuremmat. Hmm [:-]

Jostain kummasta on tää taloudellinen huoli ilmaantunut, vaikka ei mitään hätää olekaan. Toisaalta lähipäivät oon ollut huolissani vaikka mistä ja lisäksi myöskin tunteet on ollut pinnassa. Aamulla en voinut itselleni mitään, aloin itkeä, koska valot olivat taas hissistä rikki. Tuli sellainen fiilis, että kaikki tulee tänään olemaan päin mäntyä. Kun pääsin hissistä pihalle, ei kestänyt kauaa, kun kaikki oli taas loistavasti [:D]
Vähän fiilikset heittelee [:-]

Alkaa jo nyppiä tämä "salaraskaus" [:D] vatsa on tällähetkellä niin turvoksissa että tuli ensimmäiset suorat kysymykset kavereilta et olenko raskaana. eikai siinä auttanu ku myöntää [:)]

Otin masutuubin käyttöön eilen kun on mukava et tää läskimasu ei kurki paidan helman alta. Töissäkin tulee jo sen verran merkitseviä katseita mut kukaan ei ole vielä kehdannut kysyä. Kun vähän reilun viikon kuluttua saa kertoa niin ei tämä taida enää kenellekään tulla yllätyksenä [:D]

Väsymys on lisääntyny kamalasti. Kotiin päästyä ei tee mitään muuta mieli kun maata sohvalla. Lisäksi päänsärky on palannut. Eilen sain imuroitua ja mopattua talomme alakerran ja tuntu et olisin tehnyt suuremmanki suursiivouksen [:D]

Jopas on täällä hiljentynyt viikonlopuksi [;)]

NtiKesäheinän salaraskaus alkaa olla siis julkiraskautta pikku hiljaa [:D] Hurjaa, jo 10 viikkoa kasassa, näyttää niin paljon merkitsevämmältä nuo kaksinumeroiset viikot [;)]

Itse vihdoin tänään kerroin parhaalle ystävälle (eksälle) vauvauutisen. Nähdään kuitenkin lähes joka päivä ja kaikesta puhutaan, niin tuntunut valehtelulta salassa pitää. Ei tuo nyt riemusta pomppinut, kuten arvelinkin. Lähinnä oli haikeana, kun tajusi että kaikki yhteiset jokavuotiset reissut taitaa loppua jne. Ei ole mikään vauvaihminen todellakaan kyseessä [:D]
Äiti oli ukkonsa kanssa käymässä eilen, mutten vielä uslkaltanut kertoa. Seuraavaksi jouluna nähdään, joten taitaa ehkä jopa sinne venyä [&o] Isä tulee parin viikon kuluttua kaupunkiin, saa nähdä pääseekö vauvasammakoita suusta [;)]

Ainiin, sorruin, ja huusin Huuto.netistä kotidopplerin, kun halvalla lähti [:D] Mitenköhän sitä ikinä malttaa olla kokeilematta liian aikasin?

Jälleen lueskelemassa muiden kuulumisia. [:)]

Täällä kamppaillaan ruokahaluttomuuden kanssa. [:'(] Ei siis ole pahoinvointia joka estäisi syömistä eikä myöskään ruoka maistu tai haise pahalle, mutta kun ei vaan tee mieli syödä. Ei niin yhtään mitään. Oikein pakottamalla pitää itsensä pakottaa. Sitten jos en syö säännöllisesti, niin sitten iskee etova olo. Eilen sain tästä kärsiä koko illan, ja toista kertaa en siihen pisteeseen tahdo. Nyt siis pakkoruokintaa täällä. [>:]

Viikonloppuna kerrottiin mun vanhemmille uutinen. Isäni oli tuttuun tapaansa hiljainen ja jäyhä, mutta kuitenkin positiivinen. Äitini odotetusti tippa linssissä ja aivan innoissaan. Pitkin vierailua pysähtyi silittelemään käsivarttani ja kutsui mua jo pikkuäidiksi. [:D] [<3]

Muuten ei mitään uutta. Vatsa turpoilee iltapäivisin, mutta sitä ja tuota syömähalun katoamista (ja ajoittaista etovaa oloa) lukuunottamatta oireet on minimissään. Kovasti jo odottelen että postissa tulisi kutsu ultraan! Ehkäpä jo tänään... [:)]

Huhheijaa. Molemmat anoppilat on nyt käyty vierailemassa uutisten jälkeen. Ostin Helsingissä käydessä kirjan Aitoa Ruokaa, ja nyt sitten shokkihoitona kävin e-koodittomalla ostosreissulla kaupassa, ja loppupäivä meneekin varmaan keittiössä. Ihan KAMALAA luettavaa mitä kaikkea kuraa meille tungetaan ruuan mukana, nyt loppui meidän perheessä niin monen aineksen syönti, vaikka ei kuitenkaan olla kovinkaan huonossa jamassa oltu e-koodien kohdalla. Aion tehdä tänään leipää, jäätelöä, tuorepastaa, jugurttia, kuningatarhilloa ja pastakastikkeen lähellä tuotetusta kunnon jauhelihasta, loppupeleissä kaikkiin noihin kun hommasi ainekset tuli lähinnä pyörittyä he-vi osastolla, maitohyllyllä ja jauho-osastolla. Marjat on omasta takaa ihan pihasta ja metsästä haettuna. Jopas on oikein hyvä olo =) Tosin voi olla että kun tuon kaiken olen väsännyt, tulee väsy...

Äni: Mulla ihan sama ongelma, ruoka ei maistu. Ei ole pahaa oloa tai mitään muutakaan syytä, miksi ei maistu, kun ei vaan maistu. Ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, tuntuu, että kaikista on hävinnyt maku jonnekin. Juustokaan ei enään ole lemppariherkkua. Tästä tietenkin seuraa se, että on koko ajan nälkä. Rasittavaa... joinakin iltoina on tullut sellainen aavistuksen huono-olo, kun on nälissään eikä tee mieli syödä mitään. Mandariinit sentään on nyt juuri parhaimmillaan ja niitä tulee popsittua vähän väliä. Samoin kiivit on maistuneet ihan siltä, miltä niiden kuuluukin [:D]

Maikkie: Mandariinit on täälläkin pelastus. Tosin nekin alkaa vähän tympiä, kun söin melkein pelkästään niitä koko viikonlopun. Pitää itsekin seuraavaksi kokeilla kiivejä! Tulee kyllä nyt paljon enemmän hyödynnettyä kaupan hevi osastoa, kuin ikinä aikaisemmin. [:D]

Kyllä tuo syömishaluttomuus itselläni meni ainakin ohi kymppiviikolla [:D] nyt jälleen ruoka maistuu ja pahoinvointikin alkaa hiljalleen olla historiaa [:D]

Mulla vaihtelee vointi tosi paljon päivästä toiseen, nyt on ollut pari parempaa päivää mutta viikonloppu oli aika vaikea tuon ellotuksen saralla. Täällä kanssa he-vi osastoa on tullut koluttua ihan urakalla, meidän lähi supermarketista saa italialaisia royal gala omenoita kilon säkeissä ja mulla ei kyllä kauaa sen kanssa nokka tuhise... 

NtiKesäheinä onnea helpotuksesta! Täytyy toivoa että itsellä alkaisi kanssa se energinen kukoistuskausi pikkuhiljaa, pitäis tuota remonttia saada taas vähän eteenpäin, opinnoista puhumattakaan. Ja onneksi on siis myös tämä kokopäivätyö. [:D] Ei vaan, olen kiitollinen kyllä koko paketista.

Ahdistus. Miehen himot on ennallaan, omat on nollassa. Miehen lempimisvimma on aamuisin pahimmillaan, ja itsellä silloin keho ei todellakaan ehdi mukaan, asiasta olen sanonut, mutta hän silti sinnikkäästi jaksaa "lämmitellä" aamuisin jos ei ole kiire lähteä. Olen todennut, että helpoimmalla pääsen, kun myönnyn peleihin mukaan silloin tällöin, mutta jos rehellisiä ollaan niin itse en siitä juuri mitään saa irti, ja vähän huolettaa. Pitäisikö sitä kieltäytyä aina kun ei oikeasti tee mieli, eli varmaan joka kerta, vai olenko "hyvä vaimo" kun sillointällöin miehen iloksi olen hänelle mieliksi? Mitään fyysisiä oireita ei masuasukki ole puuhailusta saanut, kun asennot on kohdillaan, ja mies varovainen, mutta silti en pysty ajattelemaan muuta, kun että pienelle ei kävisi mitään. Meidän suhteessa ei muuten kyllä ole mitään valittamista, tämä omien halujen puute vaan kaihertaa omaa ja varmasti miehen mieltä, olevinaan hän ymmärtää, muttei sitten kuitenkaan ihan perille taida mennä... Plaah..

Huh huh... tänne Oulun korkeuksille on tullunna talvi. Tänään on saanut tehdä lumitöitä jo ihan urakalla. Ensin asiakkaan luota poistuessani sain kaivaa autoa hyvän tovin hangesta, kotona sitten ei ollut aura auto meidän pihalle asti päässyt, joten ulko-oven edestä sai lakaista myös lumia, että pääsi sisälle asti. Onneksi auto on katoksessa, joten ei tarvitse sitä enään uudelleen kaivaa esille, kun lähtee liikenteeseen.

Huolettaa tuo masuasukki, kun niin kovin vähän mitään tuntemuksia aiheuttaa. Nyt on ollut parina päivänä enemmän sellaista lievää nippailua alamahassa. Väkisinkin hiipii pelko puseroon, kun nyt olisi menossa kp 26/24-28 jos raskaana en olisi. Mitä, jos viimeksi menkat vaan jäikin pois ja nyt ne tulee sitten ihan normaalisti? Jospa ne minun tekemät testit eivät näyttäneetkään oikein, jos se viiva olikin liian vaalea ja tulkitsin sen väärin. Mies yritti lohduttaa sanomalla "ainakin jotain on pielessä, ku ei menkkoja oo tullu"  Eikös olekin lohduttavasti sanottu? Ihana miehinen ajattelumaailma...[8|]

RiikkaJ: Tuo haluttomuus on kieltämättä hieman kaksipiippuinen juttu. Toisaalta olen itse sitä mieltä, että molempien täytyy haluta sitä ja silloin voidaan hommassa mennä loppuun saakka. Tai ainakin sen täytyy tuntua molemmista hyvältä. Jos seksi tuntuu sinusta pahalta tai jotenkin väärältä, voisit yrittää selittää tilanteesi miehelle. Mies voisi paremmin ymmärtää haluttomuutesi, jos kertoisit, että se johtuu raskaudesta ja huolestasi vauvaa kohtaan. Ilmeisesti miehessä ei kuitenkaan ole mitään "vikaa", ettet sen vuoksi häntä haluaisi? Itselläni on toistaiseksi halut pysyneet ihan ennallaan, mutta kyllä se meidänkin perheessä mies on, joka useammin tahtoo. Olen kyllä aina välistä suostunut myös toisen mieliksi, vaikkei niin kovasti itseä olisikaan haluttanut. Eikä koskaan ole tuntunut pahalta, aina ei vaan jaksaisi ryhtyä hommiin... Koittakaa keskustella asiasta ja sopikaa  vaikka, että kerran viikossa on seksipäivä. Silloin sinäkin voit siihen valmistautua henkisesti ja jospa se mies ymmärtäisi, ettei ihan joka päivä yksinkertaisesti vaan tee mieli.

RiikkaJ samoilla linjoilla Maikkien kanssa, jutelkaa ni jospa se siun mies ymmärtäisi että ei nyt ole hänen haluttavuudestaan kiinni. Omasta mössykästäni tiedän että sillä ottaa tosi pahasti itsetunnon päälle jos kieltäytyn, joten olenkin nyt tehnyt tosi selväksi että jos ei piparia lohkea niin johtuu huonosta olosta ja väsymyksestä. Tänään itseasiassa ilahdutettiin toisiamme tositoimilla pitkästä aikaa, oli kivaa mutta vähän sattui, ihan niin kuin olisin kutistunut tässä jotenkin.

Ehkäpä voit palvella hänen tarpeitaan muuten jos ei ihan hc-petihommat nappaa? [:)]

Maikkie Saa lähetellä sitä lunta tänne etelään! On niin synkkää ja mustaa ja pimeetä ettei mitään järkeä, ihanasti vähän valaisisi ja pehmentäisi jos tulis sitä lunta.

RiikkaJ: Tuo olisi voinut olla täsmälleen mun kirjoittamaa! Mulla on myös halut ihan nollissa, ja mies on koko ajan lämmittelemässä ja itseä vain ahdistaa. Kun ei vain kiinnosta. Mies ottaa asian nykyään joka ilta puheeksi, kun pelkää et on joku oikeasti vialla. Ja mä taas ärsyynnyn, kun pitää joka ilta puhua samasta aiheesta, ja niin sitä taas oravanpyörä lähtee käyntiin. Oon koittanut selitellä ettei ole hänestä johtuvaa vaan raskaudesta ainoastaan. Mutta eipä tuo varmasti ole perille mennyt, varsinkin kun muutekaan en ole niin paljon halunnut lähellä olla kuin ennen [&o]
Toivon, et kun tää pahoinvointi ja väsymys lähtee, niin omat halutkin palaa!

Toi on niin jännää, meillä taas mies on aika varovainen (On ekoista yrityksistä lähtien lukenut vauvafoorumeita) ja sanoo, että ymmärtää hyvin jos ei haluta ja minä olisin kaiken aikaa valmiina toimiin. Osasyy taitaa tosin olla siinäkin, että tällä hetkellä näemme kerran viikossa tai kahdessa...

Oletteko ottaneet tai ajatelleet ottaa kausi-influenssa rokotteen?

Meillä oli eilen ilmoitus lehdessä, että riskiryhmään kuuluvat saisivat ottaa rokotteen. Mutta sattui sitten olemaan työpäivä juuri tuolloin, kun sen rokotteen saisi käydä hakemassa.

Mää otin kausi-influenssa rokotteen ekan neuvolakäynnin yhteydessä.

Meillä on onneksi nuo petihommat hyvässä tasapainossa.. kumpaakaan ei kiinnosta [:)]
Mut toisaalta meillä on takana aika raskas syksy (lähipiirissä tapahtunut kaikkea ikävää) eli haluja ei taitaisi olla kummallakaan vaikka en olisikaan raskaana. Mutta eiköhän tämä tästä [:)]

Meillä on kans petipuuhat jääny tyystin. Osasyynä voi kyllä olla, kun esikoinen nukkuu meidän välissä [:D]
On ruvennut nukkumaan siinä siitä asti kun vauva on saanut alkunsa, tiedä sitten johtuuko siitä?! Anoppi ainakin arveli että johtuis siitä, kun hänellä oli myös esikoinen aina tullut viereen kun oli odottanut keskimmäistään [:)]

Nyt menee jännäksi elämä täällä....
Eilen illalla alkoi ruskea vuoto. Apua! Onneksi se on kuitenkin tänään ollut todella vähäistä. Pikkaisen on rusehtavaa tuhrua jäänyt paperiin vessassa käydessä. Aamulla laitoin pikkuhousun suojan varmuuden vuoksi, mutta siihen ei ole tullut jälkeäkään. Ihan paniikissa soitin heti kahdeksalta aamulla neuvolaan, jossa aivan tosi ihana täti koitti vakuutella, että kaikki on hyvin ja ruskea vuoto on ihan normaalia. Silti mua pelottaa nyt ihan tosi kovasti, jos ei kaikki olekaan hyvin. Tämä vauva olis vaan tosi kovasti toivottu ja odotettu meillä! Masentavaa tämmöinen. Olishan se kiva, jos tästä raskausajasta voisi nauttia, eikä koko ajan tarvis pelätä jotain.
Neuvolan tädille sanoin, että jospa se olis siellä pysynyt matkassa. Hän siihen: kyllä se siellä pysyy niin kauan, kunnes tulee ulos sitten, kun syntyy. Ihanasti sanottu, mutta ei se kyllä minua lohduttanut yhtään. Täälläkin on niin paljon niitä, joilla ruskea vuoto on johtanut keskenmenoon.

Eipä kait auta muuta, kun odotella...

Anteeksi, tuli aika mollivoittoinen postaus, mutta nyt ei kyllä kykene parempaan.

Maikkie: Toivottavasti kaikki olisi hyvin ja toi olisi vain jotain harmitonta vuotoa. Saitko kummiski ajan neuvolaan tai ultraan?

Olishan se kiva, jos tästä raskausajasta voisi nauttia, eikä koko ajan tarvis pelätä jotain.

Voimia! Itse toivon kanssa voivani jossain vaiheessa nauttia raskaudesta ilman pelkoa ja pessimistisiä ajatuksia. Yhdelle neuvolantädille sanoin rauhottuvani sitten kun pääsen yli 30 viikon ;)

Takaisin