Marraskuun mussukka-pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pakko tulla hehkuttamaan noppaa:

Kea on vedelly hirsiä 8 tuntia putkeen!![:)][:)][:)] ja nukkuu edelleen.

Pitää mennä--> lumihommia!

sama täällä, tosin meidän pikkuherra heräs jo. ehti nukkumaan jostain kympistä puoli kasiin. kyllä siinä tuntee ihan eri tavalla nukkuneeksi... silloin tällöin meillä sattuu tällasia öitä... [:)] mut oovotttelen, että muutosta voi tulla kunhan nanni ee enää evääksi riitä, ovat varoitelleet sekä neuvola täti että -lääkärikin.

kokeilittekos sitä velliä jo? tuliko vatsapuruja, hyviä kokemuksia...?

täytyy palata myöhemmin. pistin pikkumiehen lattialle jumppamatolle, varmaan kohta ottaa ekat tirsat. pitää aamupala vetää pikaisesti...

Takas! Ja heti täällä[:D]

Tyttö nukkuu vieläkin[:)]

Dalla: Juu olen antanut iltaisen sen verran kuin menee ja eilen meni n. 30 ml ja siihen sitten tisst päälle (eilen vetäs 22:15 viimeset huikat tissiä).

: Uus kone *snadisti kade*, onnittelut!

Mammaliina: Mun kokemus hankala lapsi asiassa on sellainen, että huomiota ja syliä roppakaupalla lisää.
Lapsen itsetunnon kohentaminen, selvät ja oikeudenmukaiset säännöt auttavat.

Mammalle tsempit sinne asioiden veivaamiseen!

annie: Auts selkä täälläkin kipeenä. Mä olen alkanut vatsalihaksia treenaamaan ja pikkasen alkaa selkäkipukin hellittämään.

Mä annoin haluilleni periks eilen ja menin ostamaan sellaisen iiiihanan neulemekon ja vyötärövyön[8D]- kerroin jopa miehellekkin (mutta hintaa en tietenkään[:D][;)]). Mutta pitäähän mulla olla jotain kivaa perjantaiksi, kun en sinne kampaajallekkaan ehdi. Nih!

Täällä nukutaan vieläkin (siis vauva), nyt 9 tuntia täynnä yhtäsoittoista unta[:)][:)][:)][:)].
Ja mulla räjähtää tissit...
Mut iha sama- tää on liiian mahtavaa. *lennättää unitoiveita lisää nukkumatille*.
Mun keskimmäinen alkoi tässä vaiheessa (2-3kk) vetelemään läpi yöt unta, josko tämäkin..
Noh- iloinen olen tästäkin!

Lumesta: Aamuyöl oli tosi kaunista, ku lumi oli jo peittäny maan [:)] Eikä se ollu vielä muuttunu loskakököks.. Ei se enää nii kaunista ole...

Hani: No mä syötin neidille taas vellimaitosekotusta eikä huutanu.. et kaipa se on sit noi pari iltaa kiljunu ihan vaa nälkäänsä [8|] Vaikka saattaiski vetästä kerralla 2dl nania [8|] Mut en ajatellu neuvolaan kertoa tosta vellistä mitää [;)][;)][;)]

Mammaliina: Ootko varma ettei pojan isä oo sanonu pojalle jotain tyyliin " ei sun tartte sitä Juhoo kuunnella, ku ei se oo isäs?" ?? Mun enon vaimon esikoiselle oli isänsä sanonu joka kerta, ku poika oli isällään ollu, et "ei sun tartte äitis miestä kuunnella ku ei se oo isäs, eikä sun tartte äitiiskää totella" tai jotain vastaavaa.. Tää poika oli siis ihan yhtäkkii alkanu saamaan ihmeellisii uhmakohtauksii ja alko haistattelee äidillensä.. Mun eno oli sit menny juttelee "miesten kesken" vaimonsa exälle ja joha loppu poitsun riehumiset..

Kaika ja Dalla: Wauuu millasia unia teillä nukutaan!! Lähettäkäähän tota tehokkaampaa unihiekkaa vähän tännekkin [:D]

Vitsi on ihanan näköstä kun on lunta [:)] Harmi vaan kun ei uskalla lähteä ulkoilemaan ton räkänokan kanssa.. No meneehän se päivä mukavasti löhöillessä ja netistä sarjoja kattoessakin [:)] Kovasti himottas kaapissa lojuva piparisuklaa, mutta siihen ei parane nyt kajota..

Täällä voidaan jo paremmin. Lämpöä ei ollut eilisen iltapäivän jälkeen, tissi vielä ihan hitusen arka painettaessa (voinee johtua siitä että eilen sitä paniikissa kokoajan kosketellu, että onko kuumana/tuntuuko pattia/aristaako) Eli näyttää kuitenkin jokatapuaksessa siltä että turhaa täällä panikoin rintatulehduksen pelossa! Täytyy ottaa kuitenki tämä päivä vielä rauhallisesti[:)] niinku nämä meidän päivät kovin vauhdikkaita muka normaalisti olisi..mutta lähinnä että vaikka ilma lauhtunu nii ei tänää vielä vaunuilemaan kovin pitkästi lähetä. hyvä syy (taas) siirtää tuota "lisää liikuntaa"-lupausta! [:D]

Voi vitsit tuota poikaa.. jätkälle ostettu leikkimatto, jossa kaikkea kivaa ja mielenkiintoista (ainakin äidin mielestä, tosin nuin pieni ei kyllä kaikkia ihmeellisyyksi siitä voikkaan tajuta), mutta esim. roikkuvat lelutkaan eivät juuri kiinnosta, vaan mielummin katotaan tv:tä [:)] pitäs vissiin sulkia tuo tv, muttako on jotenki niin orpo olo jossei päällä ole, vaikka sielt ei mitään järkevää tuliskaan (ostostv, jeejee :D). Roikkuvat lelut sängyssä olevassa mobilessa kyllä kiehtovat jätkää kovastikkin, tosin ne pyörivät musiikin soidessa. Tossa leikkimatossa on sellanen aktiivipaneeli, josta saa kuuluun ääniä ja musiikkia, mutta pojan mielestä se musiikki ja ne äänetkin (lapsen naurua, veden pulppuaminen, jne jne..) ovat liian pelottavia. Suu menee ihanasti mutrulle ja jossei sitä paneelia suljeta tulee itku.. reppana :D

Oli mulla joku juttu vielä josta piti kirjottaa, mutta en enää muista...joten tässäpä tämä tältä erää =)

Lumista päivänjatkoa sinne etelään, täällä meillä ollu lumi maassa jo lähes kuukauen :)

Kiva Maru^ että on parempi olo [:)]

Mä aattelin, että ei nuhasta vaivaa kannatais viedä ulos, mutta nyt kun googlettin niin näköjään voikin ihan hyvin viedä. Joten taidanpa laittaa neidon iltapäiväunille ulos, ei se sisällä yhtään niin hyvin nuku kun ulkona. Ja ehkä paraneekin nopeemmin jos nukkuu tarpeeksi [:)]

Mitäs annie siellä googlessa kerrottiin?

Täälläkin on vähän nuhaa havaittavissa. Tänään olis tarkotus kävästä apteekista niitä suolatippoja mitä sai vauvan nenään laittaa? Miten ne toimii, ovatko ihan siis vaan tippoja vai sumutetta vai mitä? Kertokaa viisaammat[:)] Pikkuniistäjä meillä jo onkin.

Heipsulivei!

Tulimpas kuikuilemaan tänne piiitkästä aikaa [:)] Nuista unista, meillä oli pientä onkelmaa ku tuntu että tytöllä on rytmit ihan sekasten ku valvo aina tonne puolilleöin saakka ja siit sitte veteli sen 8tuntii sikeitä, heräs syömään ja nukku viel 3-4h lisää.. No, nyt sit ollaan alettu nostaan ylös sen 8tunnin jälkeen eikä anneta jäädä sänkyyn ja tsädäm neito menee nukkumaan samaan aikaan ku muutki lapset.. Ei ollutkaan niin hankala juttu tuo rytmin oikein saaminen ku luulin [:D]

Täällä kans innostuttu roikkuvista leluista tuossa jumppamatolla jaksaa yksikseen viettää pitkät tovit ja käsillä heilutella nuit roikkuvia pupuja...Ihan ei vielä osaa liikkeitä kontrolloida mut ilonen hihkuminen käy ku osuu.. Ja tänään aamulla tosiaan heräsin ihanasti ku kuulu oikein riemukas räkänauru olkkarista [:D] hiippailin katsomaan ja täällä iskän kanssa lauleskelivat ja pyörähtelivät lastenlaulujen tahtiin ja näytti olevan erittäin hauskaa, ensimmäistä kertaa moisen naurun päästi.. on se ihanaa tuo vauvan nauru...........

Kertokaas mullekkin tyhmälle, millonka sitä vellimaitoa saa alkaa antaan ja yleensäkki miten nuo ruokahommat menee, mä en tiä mistään mitään....

Jep, muuten kyllä hyvin menee kaikki, miehekkeellä kova muuttohinku iski päällensä ja tuntuu et pakko päästä pois. Mulla nyt ei sinällään ole mihinkään tarve lähtee, miehen omia juttuja tässä joista sanoin etten enempää halua puuttua ja olla osana... Kuitenki alustavasti ollaan tässä asuntoja katteltu sekä työtilanteita ja vähän kieltämättä innostuin itekki ku ihan tosi potentiaalisia on löytynytkin,päiväkodin ja koulun vieressä sijaitseva rivari missä ois edessä ja takana omaa pihaa sekä saunat ja muut herkut; ois just niin hyvä' sais aidattua pihaa ja pääsis koiruudet sinne purkamaan turhaa energiaansa.. Mut vähä kysely/ suunnitteluvaiheessa vielä tää homma, katoin et täällä on kyseiseltä paikkakunnalta immeisiä et tiedämpä mistä sulla kyselemään vielä tarkemmin onko millasia mitkäki asuinalueet[;)]

Maru^: Vauvojen voi olla jopa helpompi hengittää ulkona, kun kuivassa sisäilmassa. Kunhan ei oo kuumetta tai muuta ihmeempää kun nuha niin uskaltaa nukuttaa ulkona. Toivotaan, että on näin sillä pistin neidin sitten ulos nukkumaan [:)] Ne suolatipat on ihan tippoja. En osaa sanoa miten ne vaikuttaa, mutta tuntuu auttavan. Se niitten laitto on kyllä kaikkea muuta kun helppoa.. [&:] Ostin myös sellasen nenäfridan ja sillä tuntuu vähän paremmin saavan tavaraa ulos kun pikkuniistäjällä, mutta taitaa olla vaan makuasia [:)]

jännä: No jopas korjaantu pienen rytmi helposti [:)] Meilläkin tosi pitkään mentiin 23 aikaan vasta nukkumaan ja oli jotenkin tosi rankkaa, kun piti sitten mennä heti itekkin nukkumaan eikä jääny yhtään omaa aikaa..

Toisaalta niiiin ihanaa kun on lunta, mutta toisaalta niin raivostuttavaa. Ihanaa oli kun sai vetästä ekaa kertaa uudet toppahousut jalkaan, mutta sitten kengät.. Eihän mulla mitään talvikenkiä ole. Ei oikeen toiminu tollaset perus nahkasaappat mitä oon viime talvena töissä käyttäny [:D] Koirat touhus ihan innoissaan pihalla, mutta sitten taas muistu mieleen miks en tykänny lumesta.. Meillä on bichon ja villakoira ja se lumi jää niin ihanasti niiden karvoihin kiinni, että ne pitää aina sulattaa suihkun alla irti [:@][:@] Ja eiköhän just sillon kun sitä teen kuulu itkuhälyttimestä kun emäntä itkee pihalla.. Lumi kyllä hyvin tasottaa tota pihaa, kun meillä on raksaushommat vähän kesken ja pihassa vasta sellasta tosi isoa mursketta. Emäntä tunnistaa siitä aina, että tullaan kävelyltä kotiin ja herää... Ehkä nyt saan hämättyä sitä ja jätettyä sen kävelyitten jälkeen vielä ulos nukkumaan [;)]

Nyt on koiruudet ihan väsyneitä lumessa riehumisesta, emäntä päikkäreillä ja mamma saa datailla ihan rauhassa takan edessä [:)][:)]

Jännä: me muutettiin just pois kaupungista, kivaan rivitalon pätkään, missä kanssa vähän omaa pihaa ja omaa rauhaa. Tyytyväisiä ollaan, päiväkodit ja koulut lähellä, että ei tarvii samalla tavalla huolehtia kuin kaupungissa, sitten kun niiden aika on.

Leikkimatto/ puuhakaari: meillä kanssa viihdytään sen alla.

Purri ja Kaika: hyvä, et ei oo kummallakaan ollut huuteluita.

PÄ: onnea uudest koneesta[:)]

Viime yö: lapsonen nukkui hyvin, mutta 6 syötöllä totesin, että pakko vaihtaa vaippa, kun oli sen verran painava pissasta. No päästiin yöhoitopöydän virkaa toimittavalle pöydälle ja totesin, että yöpuku on sen 2metrin aikana kastunut kainaloita myöten[:D] Ei muuta kuin alakertaan ja vaihtamaan yöpuku ja vaippa ihan viralliselle hoitopöydälle, siinä menikin sitten imetyksessä ja muussa se 1h, sitten onneksi nukuttiinkin 10 asti.

Heh.. En mää taidakaan mitään salikorttia tarvita tänä talvena. Kolasin tänään meitin pihan ja siinä oli ihan riittävästi liikuntaa+ kaupassa käynti päälle tuolla nuoskalumessa, auraamattomalla tiellä[:D] Onneksi oli saappaat, mutta vaunut jouduin jättään kotiin ja onneksi mies oli kotona. Täytyy ilmeisesti opetella sitä rintareppua/ kantoliinaa käytään tuolla menossa, että pääsee tällaisella ilmalla jonnekin.

Aika oma painotteista. Nyt täytyy keskittyä tekeen kauppalistaa, että saa jo ostettua kaupasta osan ristiäistarpeista. Huomenna aattelin mennä käymään ikeassa, kun ainakin lisää henkareita tarvitaan+ sellaiset lasilautaset, joiden päälle teen pöytäkoristeet.

Moikka,

Kyllä on hienon näköistä kun on lunta MUTTA toi painaa ihan mielettömästi ja koska olen päivät kotona niin lumi hommat jäi mulle. Minä tuolla ulkona hiki hatussa jo kolasin yli tunnin ja sitten oli pakko tulla sisälle lepäämään, vielä olis samanlainen rupeama odottamassa.

Mun piti käydä tänään palauttamassa töihin puhelin (ei enään ilmaisia puheluita) niin leivoin työkavereille mutakakun. En syönyt itse siitä yhtään, hyvä minä [:)]

Kylläpä joillain nukutaan ihanan pitkiä pätkiä mutta eiköhän täälläkin sitten jossain vaiheessa. Vauva nukkui aluks pidempiä pätkiä kun mitä nyt, tosin ei meilläkään ihan huonosti mene.... nukkumaan n. klo22, klo.2 eka tankkaus, klo, 5 toka tankkaus ja klo.7 noustaan ylös.

Pakko raahaustua tekemään nakkikastiketta (esikoinen tilas), imuroimaan ja sit taas pihalle. Luulen kyllä että lumitöiden sivussa lämmitän tuon saunan eli illan kruunaa sauna ja siideri.

Pakko oli tulla pikaseen hehkuttaan! Meillä ukko nukkuu kerranki pikku päikkäreitä (sai neuvolakäynnillä hirmu hepulit ja nyt väsy) ja minä käytin tilaisuuden heti hyväksi ja tein oikeeta ruokaa! Kanawokkia ja salaattia! Ei ehkä toi kanawokki (nuudeleita, kanaa ja pakastewokkivihanneksia) oo sitä kaikkein terveellisintäkään mut voittaa se mikropitsat 100-0. Nyt ku ehtis sen vielä syömään ennenku ukko herää niin vautsi vau! Kyl oon nyt ylpeä itestäni! Tästä se lähtee ehkä minullakin, ponnistus terveellisempään elämään.. [:)] Voisin ehkä osallistua teidän kanssa tuohon kilojen karistus juttuunki.

Käytin ukkoa siis neuvolassa ku navassa edelleen sieni, neuvolatäti sen sit laappisti (vai miten toi nyt kirjotetaan). Noh pyysin punnitteen ku ollaan melkein pelkällä rintamaidolla menty niin kahdessa viikossa tullu painoa yli 600 g lisää, mahtava juttu!!

Jahas ukko heräilee, nyt tuli pelkkää omaa napaa mut ehkis ehdin kommentoimaan myöhemmin..

Huomenta!

Aamuraportti viime yöstä:

klo 19 velliä joku 30 ml ja maitoa päälle, köllöttelyä kantoliinassa (kehtosidonnassa), nukahti kantoliinaan 19:30, siirrettiin nukkumaan kapaloituna sitteriin (olin varma, että herää iltahuutamisiin vielä[;)]), aikuiset sänkyyn klo 21 ja vauva omaansa,
söi toisen rinnan klo 22 nukkuessaan, (sit paras) mä heräsin 3:30 (olin nukkunut tarpeeksi[:D]) ja vauvan nostin klo 5 syömään ja nukahdettiin molemmat vielä ja herättiin klo 7:30.
Nukkumista ilman heräämistä 11 tuntia vauvalla ja parasta oli, että mun ei tarvinu herätä vauvan takia kertaakaan tai valvoa pidempään[:)][:)].
Tähän voisi tottua ja varsinkin huudottomiin iltoihin!

Pikatsu: Hyvä sinä!! Huima parannus ruokavaliossa.

unisella kans itsekuri on ihailtavaa, itse en pystyisi kieltäytymään mutakakusta[&o].

HaniMami: Tai sitten vaunuilla auraamattomille teille- tehojumppa[:D] Ainakin mulle oli, kun vetelin tuolla..huh hiki tuli!
Kantoliinasta- ihan paras! Mä haluan jo uuden, sellaisen leveemmän ja pitkän.

annie: lol- nää viritykset lasten nukkumista edistämiseksi on ihan parhaita! Mutta mahtavaa, jos hämäys toimii!
Pikalähetyksenä unihiekkaa tulossa sinne!

jännän tauti ei taida talttua kuin muuttamalla[;)] Toi on paha! Onnea asunnon metsästykseen- ainakin täällä päin suomea sitä onnea todella tarvitsee!

Vauvalla meni yö hienosti, mutta mulla ei- mä näin kamalaa painajaista ja siittä sen enempää, mutta liittyy lapsiini[:o]
Hyi-yök. *thinkhappythoughtsthinkhappythoughtsthinkhappythoughts*
Tänään se sit on- mun vapaa ilta ja yö!
Kamalaa ja samalla ihan parasta. Mä meinaan olen huomannut isessäni ikäviä piirteitä lisää--> mä päällepäsmäröin ja olen liian helposti neuvomassa miesta tytön hoidossa[&o]. Että mulle tekee hyvää nähdä miehen pärjäävän hienosti itsekkin[;)]
Ja kaiken lisäksi mä nään mun kavereita, jotka ovat aikuisia ja mä pääsen keskustelemaan muustakin kuin vauvasta! Sitä mä kaipaan.

Nyt koulutielle poikia viemään.

[:)]

Kaika tänne kans happytoughts, painajais yö takana! [:(][:(][:(][:o][&o]
peukut mahtavalle yölle!!! Manailen teille lisää sellaisia[:D][:D][:D]

Nyt vaan tällain pikapikaan, Isompikin jäi kotosalle kun sillä lenssua pukkaa... ei kiva.
Menen kultaselle lukemaan tatun ja patun seikkailuja jos sillä flunssapirulainen lähtisi.

kuulemiin, paremmalla ajalla.

Hm... Mä nukahdin sit yöllä (Taas vaihteeks) Edith rinnanpäällä, mut heräsin jossai vaiheessa siihen, että se makas mun kainalossa pää olkapäätä vasten [8|] Siirsin sen sit kyl makoilee mahallensa mun viereeni, ku en jaksanu nousta ylös..

Tänää pitää käydä kaupassa ostamassa Edithille lisää velliä ja voisin ostaa salaattiainekset ittelleni... Enhä mä oo sen salaatin tekoa suunnitellukaa ku vasta viikon[:D]

Kiloklubista: Ootteko laittanu sinne että ootte laihduttamassa vai sen et pidätte painoa hallinnassa imetyksen takia???? Mä nyt kattelen että onko tosta mitää iloa mulle vaiko eikö [8|] Oon nimittäi tooosi surkee merkkaamaan mitää syömisiäni ylös...

Voi mun rakasta pienokaista!!!
Esikko lähti pikana lääkärille kun alkoi itkemään korvaansa[:(]
Se on jo noin pienenä sellanen suomalainen mies,
se sanoo et sattuu vasta sittenkun sitä kipua ei enään kestä...[&o]
Toisaalta hän on niin kova touhupeppu että en ihmettele vaiks jää pikkusäryt huomaamatta[:D]
Joskus unohtuu vessahätäkin kun niin on leikit kesken...[;)][:)]

Heehee... mul on ihan semmonen olo, et oisin kännissä[:D][:D][:D] oon siis panadol hottia juonu sen kolme kupillista tänää ja muutenki vaa kuumia juotavia.. mut sit ku on nenä tukossa ja korvat tukossa, ni tasapaino alkaa heittämään [;)] Väsyttäis nii pirusti, mut tiiän, et jos nyt yrittäisin mennä nukkumaan, ni eihä siitä mitää tulis... Mut hyvällä tuurilla pääsisin jo vaikka 23 pinnassa nukkuu, ku mieski on jo kotiutunu, ni se sais kattoo Edithiä...

Päätin alkaa tänää väkertää sellasta ifolorin kuvakirjaa. Meinaan siis siihe kerätä suunnillee Edithin ekan vuoden.. Aina vähä niitä "tärkeimpiä" hetkiä.. Sit pitää vaa kattoo, et haluiskohan toi mies äidillensä samanlaisen kirjasen vai haluuko se pelkkiä valokuvia.. Kuitenkaan en mitää kuvatekstejä voi anopilleni laittaa, ku en osaa sitä niiden omaa kieltä eikä mulla oo harmaintakaan aavistusta osaako sen äiti ees lukea[:-]

Hello!

PojanÄiti: No voihan surku sun esikoistas [:(]

Exän äiti: Ei, tänään oli taas sellainen päivä etten halunnut vastata tälle. Mua yksinkertaisesti ärsyttää, että se ei uskalla auttaa poikaansa ja sanoa sille mitään Valtterista. Toisaalta ymmärrän, mutta toisaalta en. Itse ajattelen, että tekisin kaikkeni jotta se mies tajuaisi asiaa ja saisi hoitoa jne. Exän vanhemmat pelkäävät omaa poikaansa [&:]

Vaipasta läpi/ohi: Viikon tullut jo.. Välillä jeesaa se, että yöllä vaihtelee vaippaa mutta tänään taas jotenkin tosi mystisesti heti kun olin laittanut vaipan ja pojan kapaloinut niin.. [:D] Kai sieltä sitten joku reuna oli huonosti.[:D]On turhauttavaa vaan pestä joka päivä peittoa ja lakanaa.. Onneksi mulla niitä "vauvapeittoja" 3 kpl:ta koska meillä niitä nähtävästi tarvitaan..

Meidän ilta oli tänään vähän kiukuttelua ja sylissä piti olla. Ja lol, taitaa tuo poika olla erittäin tarkka mitä sille syötetään, kun ajattelin tänään tarjota pojalle korviketta ekaa kertaa, jotta saisin nukuttua yöllä enempi.. Arvaatteko mitä jäbis teki? Otti innolla yhden kulauksen, naama meni väärin päin ja sylki kaiken pois. Ei ollut liian kuumaa tai kylmää, samasta pullosta on juonut tissimaitoa pari kertaa.. [:D] Voiko siis olla mahdollista, että toi joisi vasta äärimmäisessä hädässä korviketta? No, thank god että multa sitä omaa maitokkaa tulee! Voi tietty olla että Pieni oli niin väsynyt tai ei ollut nälkä tjtn.. Yleensä tuo vaan kyllä söisi koko ajan ainakin tissimaitoa jos sille sitä laittaisi tunkisi! HmmHmm.

Ja kaikille onnittelut pidentyneistä unista!

Mulla jäi nyt vähän kesken teidän juttujen luku kun tulee uni kohta mullekin. Öitä! [:)]

Väsynyttä huomenta,
Ei ois viimeksi kannattanut niitä 5 h unia hehkuttaa kun koko viikko ollaan nukuttu miten sattuu... Eilen illalla otin vellin kehiin ja ei se mitään auttanut.. 23 aikaan annoin n. 30 ml velliä miksattuna 60 ml maitoa.. ei mitään tehoa, 1 aikaan annoin 20 ml velliä miksattuna 40 ml maitoa, 3 aikaan tissi ja 50 ml maitoa, 6 aikaan 20ml velliä ja 40 ml maitoa.. ei Onni kyllä ihan joka kerta pylloa tyhjäksi juonut mutta silti... 8 aikaan potkin ukon ylös pojan kanssa ja jäin ite nukkumaan.. Onneksi tänään pystyy noin tekemään.. viikolla se ei onnistukkaan ja tän viikon oon taas ollu kävelevä zombie

Ehkä mun on vaan pitää siihen uskoa et meillä nukutaan ekat yöt ehkä 2 vuotiaana..

Sori tästä vuodatuksesta.. myöhemmin lisää muut juttua.. Vaipanvaihto kutsuu

Takaisin