Marraskuun mussukka-pulinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamma_76
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi ku kaikki kuulostaa siltä, että alkaa hommelit sujumaan, kun lapsosten unet pitenee[:)]

Ihan mahtavaa!

Me oltiin ihan Helsingissä ravintelissa syömässä Kean kummien kanssa isänpäivän kunniaksi.

Eilen illalla tyttö huusi normaalia pidempään, mutta nukkui kyllä sen yli 6 tuntia ja söi jatkoi uniaan.
Ja minä pomppasin 6 jälkeen ylös, koska jos olisin nukkunut tunnin ennen kellon soittoa, olisin nyt nukkuneen rukous.

Tänään ohjelmistossa kilohaasteen kimppuun käyminen ja kampaajalle aikaa tälle viikolle. (sitte tietty noi perun ruokakauppa ym jutut, mutta ne nyt on aina[;)])

Hyvää alkanutta viikkoa!

Huomenta!

Minzkuli: kiva kuulla jotta yöt menee paremmin ja virtaa on enemmän. kyllä sitä maailma vaan näyttää erilaiselta kun saa unta tarpeeksi.

Milamariaa: Juu yritä nyt sinäkin saada jostain muutamaksi tunniksi lastenvahti ja lähdet yksin hetkeksi edes johonkin...Minäkin otan itseäni niskasta kiinni ja lähden yksin tällä viikolla kaupoille.

Custos: hyvä jotta tulehdukset voitettu, nyt voi keskittyä paremmin muuhunkin kun ei ylimääräiset oireet vaivaa!

Hormoninäpyt: Oli pahimmillaan siinä 1kk iässä, luulin jo jotta on jotain muuta mutta oli ihan normaalia ja nyt on iho taas siisti, välillä näppyä joka häviä yhtä nopsaa kun tuleekin.

Kylvystä: Meillä poitsu veti ennen kauheet huudot kylvyn päätteeksi jotta puettua ei meinannut saada....ja nyt nauttii oikein urakalla kylvystä ja on täynnä hymyä kun kuivataan ja puetaan. Ihana. <3 Päänahan yleensä öljyän aina noin tuntia ennen kylpyä ja sitten kyvyssä pesen pois niin pysyy karsat poissa.

HaniMami: Juu ihan oikein jotta miehet töihin vaan...minäkin patistin ukon eilen auttamaan siivouksissa. Nyt vasta minäkin aloin ajattelemaan kun kysyit jotta kuinka väki on mahtunut kotiin, en edes tollasta oo ajatellu ja meille tulee n30henkee. Pitänee kai hakee jostain muutamia lisätuoleja...

Purri: Ihana nimi tytölle tuli!

Tää viikko taitaa mennä siivillä, huomenna tulee pappi käymään, keskivikkona tytön tanssijumppa, torstaina jälkitarkastus sekä ristiäis tavaroiden ja vaatteiden hommaamiset viikon aikana...nythän niitä sosiaalisia kontakteja tulee urakalla tällä viikolla joten ei huolta vaikka pari viikkoa tässä oltu pimennossa. [:D]

ja voi paska mun verhot on tuolla vesisatees "tuulettumassa"....pitihän nekin nyt unohtaa sinne eilen, ...tana... [:@]

No hitto- vauva nukkuu vielä ja pojat ruokittu ja koulutiellensä saatettu, joten taidanpa kuluttaa aikani ennen syöttöä kommentoimalla teidan postauksia[:D].

Kirsikka: No nih- eipä tule siellä tekemisen puute!
Hyvähyvä!

Mamma: Mitenkäs siellä sujuilee? Oliko se ukkeli tämän viikon ajossa taas?

: Mikäs sut sai ykskaks innostumaan kilojen karistamisesta? Tuliko joku kimmoke?

Purri: Ihana nimi! Ziisus tota sun setää[&:]!

Celina: Mitenkä siellä menee?

Custos: Mahtavaa, ei enää tulehdusta!

Minzkuli: Sä kyllä olet yks sähköjänis[:D] Jaksat värkätä ja tehdä! Siellä ollaan ilman vatsanväänteitä kokonaan? Ihanaa!

iines: Onnittelut unista-tekee ihmeitä! Varmasti upea tunne, kun pääsee liikkeelle.

uninen: Hah- vauva osaa ilmaista itseään; jos ei kyläyly kiinnosta, niin ei muitakaan helpolla päästä[:D]

Milamariaa: Ihana tuo exäsi veli, kun kummiksi lähti[:)]

No näin pitkälle pääsin- nyt syöttöpuhiin

Hiphei!

Otava innostui kulkusesta[:)] Sidoin narunpätkällä jumppakaareen nin nyt se läiskii sitä tuossa innoissaan.
En tiedä meneekö käsi siihen ihan tarkoituksella mutta ainakun osuu niin kummastus on suuri[:D][:)]

Kaika Täällä on tälläinen yleis elämäremppa menossa (Omapää Tupakointi liikunta parisuhde raha-asiat), niin pannaan kilot kasaan samalla.
Sitäpaitti täällä moni muukin on urakan edessä nin mietin että lupsakkaammin menee yhdessä[:D]

Mietin et kuin muilla? Kun raskaana oli se kiellettyjen lista, nin onko vielä jotain kokematta, maistamatta mitä raskausaikana ei kyenny tehdä tai saanut maistella??
Mulla on vielä maksapiffi syömäti (ja nyt vissiin jääkin syömäti kun en sitä lihaa nin enää välitä..) ja rimpalla en ole vielä kävässy.

Muuten ei kummempaa... Kilot kuriin ja legot kuntoon, siivousta ja tietty nyt tätä ilmeistä [;)]
Illalla kauppa ja kirjasto. Ja sit kirjaan itteni höyhensaarille, eilen keikuin sitten kuitenkin puolille öin...

HuhHuh!

Kauheasti olisi kerrottavaa, toivottavasti edes jonkin verran ehdin näpyttämään.
Ukko kulta lähti taas raskaan työn aherrukseen eilen, tuntui tosi kurjalta kaikista varsinkin kun oli isänpäivä [&o] Keskimmäisellä tuli illalla itku, ja apealtya näytti tuo esikoinenkin, joka oli koko viikonlopun leirillä lukuun ottamatta Lauantaina muutomaa tuntia kotosalla.

Kirjotan nyt tähän kaikki, kunnen jaksa/ehdi joka topikkiin... Meillä oli ristiäiset Lauantaina, miehen tekemät lohileivät upposi kuin kuumille kiville, kummitäti ehti yhden pelastamaan mulle, kun meni kahvitus ihan totaalisesti ohi... Keskutelin papin kanssa "elämän kävyistä"[;)]
No mutta esikoinen hoisi hienosti oman hommansa isoveljenä ja lukemisen raamatusta, keskimmäinen hoisi isoveljen hommansa hienosti,sekä kuivasi naperon pään kasteen jälkeen.
Mamma oli herkistyneessä tilassa koko tilaisuuden ajan, eikä laulamisesta meinannut tulla mitään itkun ja kurkkukivun vuoksi.isäntä yllätyksenä lauloi koko ajan. Pappi oli edelleen mukava, ja toimitus kaikkineen hössötyksineen meni loistavasti.
Kummisetä heitti kastemaljasta vedet pitkin etupihaa, eli katsottiin kuinka pitkä pojasta tulee [:D] Tämä on ollut perinne meillä [;)] (kuinka pitkä pojalle tulee...*tirsk*) Niin ja tietysti tahdotte tietää nimen???!!  Lenny Matti Michael <3 Isäni nimi oli Matti <3

Hormooninäpyistä: Ne on poissa, mutta otsa hilseilee ja jalat. Päässä on sitä karstaa, mutta ei pahasti. Meillä kylvetetään vain kerran viikossa, ettei pääse kuivumaan napero. Nyt vaan ahkeraa rasvausta.

Maitotuotantoa: Edelleen imetän [:D] Öisin joka kerta, päivällä joka toinen...Mutta Lenny on tyytyväinen ja se on tärkeintä [;)]

Dääm!! Mä arvasin tän....pitää mennä, puhelimeen prkel.

Mutta tulen takasin vielä tänään... Pakko [:D] Hei,ja ihanaa ettei mua olla unohdettu vaikka välillä lomailen täältä!!!

Edit: Mites muilla tämä masulla oleminen? Meillä kun ei viihdytä kovinkaan kauan, mun jalkojen päällä sylissä kyllä, mutta lattialla saadaan huutokohtaus n.viiden minsan päästä. Huolestuttaa vaan, jossei ala ollenkaan tykästymään masulla olemiseen....

Voi että tää mamma niin oottaa että toi meijänki poitsu alkais nukkua kunnon päikkäreitä. Tänäänki on torkuttu koko aamu ja päivä, mutta vain vaunuissa kun ne liikkuu tai nytki sitterissä vedetään koiran unta ku jalalla hytkytetään. Suunnittelin tuossa et taidan viimeinki uskaltaa ottaa ton rintarepun käyttöön ku on poitsu jo yli 6 viikkoa vanha ja aika hyvin päätäänki kannattelee. Minkä ikäsenä te ootte vauvelit rintareppuun laittaneet? Menee nimittäin hermo ku mitään ei saa koskaan päivällä tehtyä ja ukkoki tekee ylitöitä, joten illallakaan ei kotitöitten teko onnistu. Kämppä on siis ku räjähdys.

Kiloklubi: Olis niin aiheellista liittyä teijän messiin, mut ei taida onnistua. Ei vaan yksinkertasesti ehi tekemään mitään terveellistä ruokaa. Jotain mikropitsaa yms. vaan vedän aina jossain välissä. yök! [:'(]

Mamma: Kiva kuulla sustaki! Hienoa et ristiäiset meni hyvin ja nätin nimen poika sai!

Hormoninäpyt: Noin 3 viikon iässä niitä oli mahan alueella jonkin verran, ne häipyi mutta nyt on poskiin ilmestyny pientä näppyä vaikka kuinka. Toivotaan, että nekin lähtee ennen parin viikon päästä olevia ristiäisiä.

Purri: Myös siellä pieni sai ihanan nimen! [:)]

Jahas, nyt loppui tuo koiran uniki ja ähräys alko sitterissä, jäi sitten kommentoinnit tähän..

Kuuluhan siitä Mammastakin! Hieno nimi!

Pikatsu: Mitä, jos aloittaisit siitä, että korvaat mikropitsat esim hedelmillä, kasviksilla ja pähkinöillä?
Ostat ruisleipää kaappiin ja jotain kinkkuleikkelettä+ aamupalajuustoa?
Sitten kerran viikossa teet ison satsin, ruokaa (terveellistä), jota sitten syöt useampana päivänä?

: Sä kuulostat siltä, että kesään mennessä olet jo uusi ihminen[:)]
Meitsi kannattaa itseään niskasta kiinni ottamista!
Hyvä sä!

Mun ei tarvinu kauppaankaan lähteä, ku pakkasesta löyty kaiken maailman ruoka-aineita, joista saa ruokaa perheelle+ ennen synnytystä tehtyjä makaroni-liha-soijalaatikkoja.
Ajattelin vakuutusyhtiöön soittaa ja päivittää vakuutuksen vauvallekkin.--> puhelin kouraan ny si.

Moikka taas!

PÄ: siis todellakin mielellään otetaan lisäpallit vastaan[;)], jos vaan on mahdollista ja viitsitte niitä lainailla. Meil tosiaan ristiäiset 28.11, jos vaik pulistaan sitten keskiviikkona tarkemmin? Olihan ne kahvit keskiviikkona[:D]?

Ja mitä vielä maistamatta: noh siideri ja sushi nyt ainakin. Nyt on tullut uutta muscador skumppaa, vaaleanpunaista[:D][:D], sen ajattelin hommata uudeksivuodeksi.

Taas monen monta ihanaa nimeä lapsoset saaneet[:)]

Mila: kiva kuulla, että exän veli on kummi.

Kävin sitten Sellossa, mitään en saanut ostettua mitä pitä, enkä paljon muutakaan, kun meni Soneralla asioidessa reilu tunti[>:] ja sitten en löytänyt niitä asioita mitä menin hakemaan ja sitten en enää jaksanut ja Mathilda alkoi heräillä[:@] Kohta meillä on perhevalmennus, täytyy alkaa pikkuista herättelemään tissille ja vaipanvaihtoon, että päästään lähteen.

Mukavata viikkoa!

Heips,

Hyvää alkanutta viikkoa mammat! Ääh, kun on masentava ilma, täällä on ollut koko päivän ihan pilvessä ja sateleekin tuon tuosta. Muhun vaikuttaa nykyään tosi helposti sää. Jos on aurinkoinen sää, niin mäkin olen aurinkoinen, mut jos on tollainen ällö-möllö sää, niin musta tulee ihan mörkö... [:@]

Kutsuin isänpäivä lounaalle mun vanhemmat ja veljen porukoineen, ja hulinaa riitti. Mä olin ihan kuitti illalla, ja tuntuu että vieläkin olen ihan väsynyt. Ollaankin ukkelin kanssa otettu aika tsillisti tää päivä. Ihan kotosalla. En ole siivonnut, laittanut ruokaa, tehnyt mitään järkevää... Huomenna sitten... ehkä [;)]

Ohivuodot: Näitä tapahtuu aina välillä. Tänä aamuna heräsin siihen, kun ukkeli väänsi ähinällä kakkaa. Kun sitten nostin hänet vierestäni hoitopöydälle, huomasin kuinka kakkaa olikin sitten joka paikassa, niin ukkelissa kuin meidän sängyssä. Oli tosi löysän oloista. Pistää miettimään ettei ole ripulia? Ei kuitenkaan ole kakannut tuon aamun jälkeen, joten täytyy vissiin vaan seurailla ukkelin vointia.

Kiloklubi: Mä oon messissä heti huomisesta. Eilisestä lounaasta jäi niin paljon yli kaikkea, etten voi tänään vielä alkaa katsomaan mitä suuhuni panen. Ja joo, herkkulakko petti eilen... [:-]

Purri: Aivan mielettömän kaunis nimi. Tykkään tosi paljon!

Mammaliina: Meidänkin pikkuinen on ollut taas vähän tukkoisempi. Oltiin silloin ukkelin ollessa 3 viikkoa vanha sairaalassakin sen takia. Kannattaa seurailla pientä ja hänen vointiaan tarkkaan. On tärkeää, että hän saa syötyä, mikä voi olla noin pienellä vaikeaa tukkoisuuden takia. Lääkärissä meidän pikku-ukolle tehtiin useita räkäimuja, jotka sitten auttoi niin, että pystyi syömään. Suosittelivat meille Nenäfriidaa niistäjän sijaan. Sillä itse imetään räät toisen nenusta, tosi ällön kuulosta [:'(], mutta toimii mun mielestä paremmin kuin niistäjä. Ja niitä keittosuolatippoja ei kannata säästellä. Kantsii laittaa ennen ruokailua ihan kunnolla nenään, näin meille neuvottiin. Tsemppiä!

Hormooninäpyt: Täältä löytyy yksi varhaisteini [:D] Hih! Ukkelilla on ollut näppyä naamassa kohta pari viikkoa. Toivottavasti ehtivät vähän hellittää ennen ristiäisiä, jotka on vasta kahden viikon kuluttua.

Mökkihöperyys: Joo, tätä on myös täällä havaittu. Jotenkin musta tuntuu, että on tosi helppoa vaan jäädä kotiin telkkarin ääreen koko päiväksi. Useasti tekee tosi vaikeeta saada itselleen edes päivävaatteita päälle. Nyt olen kuitenkin sopinut tuttujen mammojen kanssa päiväkävelyitä/-kahveja/lounaita jotka pakottavat liikkeelle...

Nyt on pakko vähän siistiä paikkoja ja laittaa edes kakkapyykit kuivumaan. Palaillaan!

Pikatsu: meillä on pojan kanssa ihan sama juttu, vaunuissa ja turvakaukalossa nukutaan oikein hyvin niin kauan kun ollaan liikekannalla, mutta
sitten kun pysähdytään niin silmät aukeaa aina vartin sisään. Kotona ei oikein sitterissä viihdy ilman juuri tuota jatkuvaa heijausta. Sylissä olisi tietysti hyvä olla kaiken aikaa [:)] Jää tosiaan kaikki kotihommat aina iltaan kun mies tulee kotiin ja saan kunnolla hääriä keittiössä ja imurin varressa jne.

Rintareppua olen pari kertaa kokeillut, mutta meillä poika jää vielä niin alas sinne reppuun, että taitaa olla parempi odottaa vielä hetki kun hieman saadaan tuota kokoa lisää. Sieltä pohjalta kun ei oikein näe mitään ja muutenkin vauva tuntuu olevan huonossa asennossa kun pääsee jotenkin valumaan kasaan siellä. Ja siis itkusta päätellen siellä ei ole kiva olla, ainakaan vielä tällä hetkellä.

Ootteko muut liinailleet paljon? Mä sain ystävältä liinan lahjaksi mutta en ole vielä ehtinyt testaamaan sitä käytännössä. Mukana ei tullu mitään sidontaohjeita ja nyt mua jännittääkin et osaanko varmasti väsätä sellasen turvallisen sidonnan, johon uskallan vauvaa kokeilla. Netistä oon löytänyt vaikka minkämoista sidontamallia, mutta miten ne jotenkin vaikuttaa kaikki niin monimutkaisilta [:D] tai sitten mä en todellakaan vaan vielä kykene mihinkään loogiseen ajatteluun kaikissa äitiyshormooneissani [:D]

Ikävä ilma tosiaan, vettä vaan sataa kaiken aikaa. Ei oikein tekis mieli lähteä tuonne kastumaan, mutta pakko se on kai jonkunlainen lenkki lähteä tekemään että saa kroppa vähän treeniä tänäänkin. Eilen tuli heitettyä sellanen lenkki, että tänä aamuna hyvä kun sängystä ylös pääsin, nivuset olivat jotenkin ihan jumissa. Ei kuitenkaan tuntunut liian pahalta, joten tänään on päästävä uudelle kierrokselle, vaikkakin paljon lyhyemmälle säästä johtuen.

Ihania nimiä on vauvat taas saaneet viikonlopun aikana! [:) Meillä vielä 3 vkoa ristiäisiin, ja nimi edelleen vielä vähän auki. Kaksi vaihtoehtoa tosin vaan enää on, mutta kun ei millään meinata osata päättää...No, onneksi on vielä hetki aikaa pohtia.

Maanantain jatkoja kaikille!

heipparallaa,

Pääsin eilen illaalla vasta vähän ennen kahtatoista nukkumaan kun poika päätti olla menemättä nukkumaan (normaalist nukkuu klo.22), sitten vähän yli kuus herättiin kamalaan vatsakipuun ja huuto jatkuin siihen kunnes tuli kunnon pierut ja suurin kakka lasti vaippaan koko vauvan elin ikänä. No me mentiin sitten nukkumaan takas kun esikoinen oli lähtenyt eskariin ja nukuttiin klo.10 asti eli aamulenkki jäi väliin sillä aikaa sekä lenkkiin että kauppaan ei olisi riittänyt ennen eskarilaisen paluuta. Tänään on sitten pakko lähteä lenkille kun mies tulee, mua inhottaa kun täällä maalla on oikeesti todella pimeetä ja meidän hiekkatiellä ei ole edes valoja. Täytynee vain ripustella itteeni heijastimia niin että näytän joulukuuselta ja sitten vielä taskulamppu niin eiköhän se siitä.

Pojanäiti: mulla on kanssa maksa viel syömättä, pitää muistaa sanoa työkaverille että ostaa mulle maksaa työpaikan ravintolasta kun siellä seuraavaks sitä tarjotaan. Onhan mulla myös tupakka maistamatta mutta hyvä niin.

Pikatsu: meillä on manduca ja poika oli siinä mulla jo 2vko ikäsenä. Oli pakko käydä ostamassa kun ei saanu muuten tehtyä mitään kotihommia.

Täällä alkoi sitten kuukautiset, vuodan varmaan kuiviin kohta[:@]
Jos enään yhtään enempää vuotaa niin pojan vaipat on kohta mulla käytössä

Mitä tutkimuksia jälkitarkastuksessa tehtiinkään? voiko mennä jos on menkat vai pitäisikö siirtää?

Mullakin on sushi vielä syömättä, hitto kun ei sitä täältä peräkylältä saa eikä mistään läheltäkään! Että jos jotain töissäkäynnistä kaipaan niin niitä lähellä olevia sushipaikkoja [:D]

Mamma: meilläkään ei alkuun yhtään tykätty mahallaan lattialla olosta.. Sitten luin jostain, että liikkumaan lähteminen voi hidastua jos vauva ei oo tarpeeks ollu mahallaan lattialla niin aloin (paniikissa) sitä treenailemaan emännän kanssa päivittäin. Pikkuhiljaa jaksaa pitempään ja pitempään olla [:)]

Meillä emäntä on vedelly jo 3,5h päikkäreitä [:-] Kohta pitää varmaan huolestua [:D] Meillä ei siis hirveemmin oo päikkäreitä nukuttu.. Sillon kun se ei nuku niin toivoo, että olis ees hetki omaa aika ja nyt kun nukkuu on ihan orpo olo eikä osaa tehdä mitään [:D]

Pikapostia.

mamma Vooooi Siellä Lenny-poika!!! Hiano nimi pikkuisella. lausutteko Michaelin engl. vai suom.? Mikael vai Maikol[:D]?

haniMami Keskiviikkoon[:D][:D]

Sonza
mässää siellä nyt kuin viimeisellä ehtoollisella[:D][:D] huomenna sitten vyötä kireemmälle[:)]

Uninen tupakki voikin jäädä maistamatta, eiks je[;)]

Annie mä kans pyörittelen peukkuja välillä kun en keksi mitä sitä touhuais kun Otava nukkuu päivisin välillä ihan kuin yölläkin 4+3+3 tissit ja vaipat vaan välissä... loppuu vaan tekeminen!
Onneksi yötkin nukkuu vaikka päivälläkin olisi hirsailtu.
Mut hei, voithan alkaa vaikka sitä sutsi-kalaa kokkaileen[:D][:D]

Itelle ei mitn uutta...[&o][;)]

*uninen*: Jälkitarkastuksessa tehdään sisätutkimus, että en menis jos on menkat päällä...

Edith sai enoltansa Myyrä-lelun (se piirroshahmo) ja yrittää sille kauheesti kieltä näyttää ja hymyillä, josko se lelu vaikka vastais [:D][:D][:D][:D] Käytii sit tänää puolen tunnin lenkki vetämässä.. pidempää ei voinu, ku kasilta alkaa Rillit huurussa ja mun on ihan pakko nähdä se [:D] Sit jotenki päivällä ei voinu, ku en ollu varma monelta kaveri tulee meille, ku se anto aikajanaks 13-15 [:)] Ja siis noustii neidin kanssa vasta klo 10 ylös...

PojanÄiti: Kylläpäs teillä nukutaan paljon!! En ihmettele, että tekeminen loppuu kesken [:D] Joo kai sitä vois alkaa ite sutsi-kalaileen, jotenkin vaan mietityttää että mistä ostettua kalaa uskaltaa raakana syödä.. Toisaalta, eipä niistä raflojen kaloistakaan tiedä... [&:]

Kai sitä pitäis lähteä nukkumaan kun huomenna on jännä päivä tiedossa! Lähetään emännän ja kummitätinsä kanssa Jumboon ja "joudutaan" ekaa kertaa käyttämään junaa ja bussia [;)] Kyllä aina jänskättää poistua kotoota, mutta pakko ettei ihan erakoiduta. Me kun asutaan tälläsessä minimini kunnassa niin ei välttämättä törmätä yhteenkään ihmiseen kun päivällä kävelyllä käydään[:D] [:D]

lO *nukahdan kohta pystyyn*

Elikkäs näin täällä tänään. Huoh. Mutta eipä auta itkut- hommat on tälle päivälle tehtävä.
Ja jos se rauhallinen vaunulenkki auttais pikkasen...

Mulla ei ole kyllä mikään jääny syömättä tai juomatta[:D].

Tupakan kanssakin kävi niin, että eipä sitä edes ajattele, ku sitten kun on ulkona pari viinilasia nauttinu. Ja se sopii mulle[:)]
Perjantaina varmaan poltan muutaman.

Mutta nyt pikku lepuutus sohvalla ja ruokahuoltoa kuntoon.
(karjalanpaisti uuniin ja jauhelihakastike valmiiksi, niin ei tarvi tehdä ruokia enää tällä viikolla[;)].
muuta kuin omat smoothiet ja ruokien kasvislisukkeet..)

Huomenta
Täällä vedetään vasta aamupalaa, kun torkahdin tuon veijarin kanssa nokosille... No eipä haittaa, loppuperhe on riennoissaan iltaan saakka nin menipä kello nopeemmin eteenpäin.

Tupakasta
Täällä se aina välillä käy mielessä, muttei niinkuin haluamis mielessä, enempi sillain tiedostusmielessä...
Vähän kuin exä. Sen muistaa joskus olleen, ja sitä joskus miettii, muttei sitä takas ottais[:D][:-][;)]

Mä ajattelin kävästä tuhlailemassa viimesiä roposiani. Jos jotain kivaa löytäis... siis ihan pientä, vaikka kynttilöitä tai sukat tai kynsilakan... Jotenkin niin ankee tää pimeys et kaipaa jotain...

Mut ihanaa nähdä mammoi huomenna, Kaipaa sitä aikuis seuraa jo kovasti![:)]

nyt ei tällä erää enempää...

Heippa,

Täällä on käyty tänään jo lenkillä ja pojan eskarissa keskustelemassa. Olin niin tyytyväinen ja onnellinen eskari reissun jälkeen kun opettajilla/hoitajilla oli niin paljon hyvää sanottavaa ja että poika pärjää siellä hyvin. Tänne Sipooseen muutto helsingistä, puheterapiat ja toimintaterapiat luojan kiitos auttaa [:)]

Tupakasta: ei mun oikeastaan tupakkaa tee edes mieli, ei vaikka ottaisin sen muutaman siiderin tai viiniä. Mulle on vaan viime aikoina tullut sellaisia hetkiä esim. kaupassa tupakka koneen luona on tullut meilkein painettua nappia kun sitä tuli aina ennen painettua ja kotoa lähteissä kun tarkista että mulla on kaikki mukana niin olen ihmetellyt että missä tapakat on... Joku päivä varmaan kauppakasseja purkaessa löydän sieltä askin.

Saisikohan sitä itseään tänään niskasta kiinni sen verran että Porvoossa kävis asioita hoitelemassa? tuskinpa

Jospa lähtis sitä jalkitarkistusta siirtelemään ja imuroimaan ja ja ja .....

Huomenta,

Täälläkin vedellään vielä aamukahveja. Yö meni ihan kivasti, ukkeli nukkui pitkän pätkän klo. 23.30-5.00, mut sitten aamuyön oli tosi levoton. Joten pötköteltiin aamupäivä sängyssä vähän väliä torkkuen....

Olen huomannut, että kun annan illalla lisäksi korviketta, kun en ole ehtinyt ylimääräistä annosta pumppaamaan, on ukkeli jotenkin levoton. Ähisee ja puhisee, mut ei kuitenkaan itkeskele... Täytyy varmaan kokeilla Nania, kun nyt ollaan annettu vanhasta tottumuksesta Tuttelia (esikoinen söis siis sitä, ja Naninsta sai kauheat vatsanpurut), jos vaikka se sopisi ukkelille paremmin.

Mulla on lauantaina yläasteen luokkakokous, ja vähän jänskättää lähteä sinne. Ei niiden ihmisten takia, vaan sen takia että ukkeli ei ole ollut vielä pidempää aikaa isän kanssa. Luulen että iskää jännittää myös... Tosin en ole kauaa pois, käyn vaan syömässä, mutta kuitenkin. Täytyisi yrittää pumppailla maitoa varastoon, että on sitten mistä antaa.

PojanÄiti: Mä olen samanlainen mielialashoppailia --> shoppailusta ja jonkun kivan asian ostamisesta tulee vaan niin hyvä mieli. Tosin, jos ei löydy mitään silloin kun pitäis, niin sitten tulee ärrimurri!

Tupakka: Mä olen polttanut "viimeisen" tupakan 2006 uutenavuotena, ja voin kertoa että ainahan se on mielessä, kuten ex. -Hyviä ja huonoja muistoja! Mä olen kuitenkin antanut itselleni luvan polttaa juodessa (tässä suhteessa eri kuin ex [:D]). Sauhuttelu onkin pysynyt kurissa kohta jo viisi vuotta!!! Tästä täytyy kyllä kiittää miestä, joka inhoaa röpöttelyä yli kaiken.

Kokeilematta olevat herkut raskauden jälkeen: Näitä on. En ole vielä käynyt viihteellä, eipä ole vielä kiire. Saa nähdä koska sitä alkaa pää vaatia kunnon tuulettumista. Kokeilematta on myös monet kalat, sushi ja juustot! Ah, juustot, nyt vasta tajusin etten ole herkutellut niillä ja viinillä ollenkaan... Tosin, se taitaa olla vähän kiellettyjen listalla tuossa kilojenkaristus systeemissä... [8|]

Liinailu ja reppuilu: Mä en ole vielä kumpaakaan kokeillut ukkelin kanssa. Liinailu ei ollut mun juttu esikoisen kanssa. Jotenkin en saanut liinaa tarpeeksi tiukalle. Ohjeita löytyi netistä, mut homma ei vaan onnannut. Annoinkin liinan pois. Reppuja multa löytyy kaksi. Otan toisen varmaan käyttöön kun ukkeli oppii vielä vähän paremmin pitämään päätä pystyssä.

Mut nyt täytyy lähtee sitten lenkille, vielä kun on valoisaa. Hips-hei!

heissan!

Annie: kuinkas ensimmäinen juna/bussimatka sujui?

Shoppailu tosiaan parantaa kaikki haavat, mutta taas muuto yhteydessä havaitsin, että kaikkea tavaraa on ihan riittämiin ja liikaa. Päätinkin seuraavaksi alkaa luopumaan vanhasta ja ainakin siten, että uuden tullessa  2 vanhaa lähtee. Vaikeaa on[:D] Ainahan sitä tietty jotakin pientä voi ostaa..

Liinailu on vähän jäänyt. Ajattelin yrittää sitten uudestaan, kun Mathilda jaksaa todella kannatella päätään, kun sikiöasentoon tuota tohottajaa ei saa, mutta saattaapa viihtyä, jos saa samalla katsella ympärilleen.

Tupakasta: siis enhän koskaan lopettanut, mutta seuraavan kerran poltan sitten 60, kun silloin ei oo enää niin väliä niillä terveyshaitoilla, jos tulee[;)] (ja jos enää silloin tekee mieli.. ja toivottavasti en aiemmin sorru.)

Tänään testattiin dialogista vauvatanssia, mikä eilen opittiin perhevalmennuksessa. Siinä pitäisi olla tiukka katsekontakti vauvan kanssa, vauva pötköttää selällään lattialla, mutta meidän neitipä päätti keskustella mieluummin kukkasen kanssa ja katsella dvditä hyllyssä, eikä katsekontaktista tullut mitään[:D] Tyytyväisenä kuitenkin viihtyi mahallaan ensimmäisiä kertoja, aikaisemmin aina tullut itku. Ja edelleen juttelee sen kukkasen kanssa[:D]

Ainiin.. pikkuinen nukkui viime yönä pikästä aikaa 4h pätkä ja sitten 3h pätkän. Heti on itsellä virkeämpi olo.

Huomenna rehveille siis! Kaika: ainakin pari tuntia varmasti viihdyn.
Se on moro!

Takaisin