Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Munkin varmaan pitää sitten piirrellä *hakee kulmakynän ja värittää masuun viivan*

Ja totaalinen kateus rötkikselle lahjasta ja Jennille tukasta.

niin ja teidän pituusteoriaan, että mä oon himpun alle 170 ja mulle tulee kyllä iskua niin paljon kylkiluihin.
Tosin mulla on sf-mitta yläkäyrällä ja tosi pitkä selkä. Et tukee teen teoriaa sinällään[;)]

Rötkis: Ihana lahja, tajuaispa meilläki yllättää noin! [:D]

Raskausarvista: Täällä ei uusia oo tainnu tulla pahemmin, mutta edellisestä raskaudesta tuli ihan loppuajasta ihan hulluna..
Ajan kanssa tosin vaalentuneet paljon. Mun mielestä vaan viime raskaudessa ei näyttäny et mulla ois ollu ollenkaan, mutta
sitte ku olin synnyttäny nii maha oliki täynnä! [:'(][:@] Rasvailla mä en oo jaksanu! Muutaman kerran päättäny et nyt rupeen, mut
niin se on jääny pariin iltaan.

Potkuista: Mullaki on muutaman kerran potkassu tuonne kylkeen ihan kunnolla et oon säpsähtäny.. Ja se sattuu!
Nyt on alkanukki olemaan enempi sellasta möyryämistä tuolla mahassa. Tuntuu "ihanalle" kun jalkaa työnnetään mahaa vasten! [:D]

Linea negra: Poikaa kun odottelin niin sellanen löytyi napaan asti, mutta nyt ei ole tullut mitään.. Nyt ei tiedetä varmaksi kumpi tuolla mahassa asustelee, tyttöä rakenneultrassa sanottiin, mutta mä en luota niihin! [:)][;)]

Omaa: Täällä alkaa olla jo kaikki valmista vauvaa varten.. Vaunut ja turvakaukalo ollaan varattu ja käydään hakemassa kun veronpalautukset tulee! Sit ei puutu muuta kuin toppahaalari ja imetysliivit mulle! [:)] 

Viikko sitten oli lääkärinneuvola ja painoarvio vaavilla oli jo 1220 grammaa.. Muuten oli kans kaikki hyvin itelläkin. Paino vaan AHDISTAA! Mut ei auta mikään.. Nestettä jalat täynnä.. Jää tyyliin sormenpainallus illalla jalkoihin [:@][:(]

Viikonloppuna oltiin pikkujouluissa ja siellä sai kyllä hyvin humalaisilta huomiota!! [:@] "Parhaimpia kommentteja": "Pippelistä tulee näköjään tiineeksi" Ei vittu katos niin saattaa käydä!! Sitte toinen henkilö sano eka mulle et " Minä en oo tiennykkään et oot raskaana, et onneksi olkoon, mistä lähtien oot ollu" ja kohta kysyy mun mieheltä et "onko se lapsi sinun".. HUOHH!!! [:@] Ei ku hitto tuon kaverin, joka muutti tähä naapuriin just sen takia! Molemmat yllättäen miehiä jotka oli näin fiksuja..  

a-p-u-a ja iik.
Tehtiin yhdestä talosta tarjous ja nyt tuli vastatarjous.
Vastatarjous menee budjetin alle (siis sen mitä ollaan valmiita maksamaan)
ja hyväksytään se.

Eli nyt näyttäis kovasti siltä että talonomistajaks aletaan,
muuttokin ens kuussa...
Mies tentissä ja jutellaan paremmin kun sieltä tulee.
Tuntuu kyllä minuutit tunneilta.

Kaikki varmistuu huomenna, toivotaan parasta.
Näissä tarjouskaupan kohteissa kun menee noi asiat pikkasen hassusti.

Mutta ihanaa jos onnais

Nuu: ihanaa!! Nuo hetket on kyllä ne parhaimmat!

Vielä on pakko korjata tätä punatukkaisuutta - eli, olen 100% aito punapää (todistettavissa, eli k-a-i-k-k-i karvat on punaisia [:D] ) mutta - olen joutunut jo 12 v auttamaan luontoäitiä [:-] ja värjään kerran vuodessa hiukset. Eli mulla on tummunut hiukset sellaiseksi blää ruskeen värisiksi.

Viikko sairaslomaa näillä näkymin, masuasukki pistää hanttiin ja rupee supisteleen..:(
Mutta käännänpäs tämänkin asian positiiviseksi: saan laittaa joulua, levätä, nauttia vaan tästä raskaudesta. <3 Sitähän oon toivonu!:) Nyt siis katsomme, josko lepo sais supparit rauhottuun. I hope so!  [:)]

Vauvelin asennosta: lekuri koitti ensin kohdunsuun tilannetta, ja sano että: "Täällähän tuntuu jotain kovaa, joko vauvan pää painaa noin alas tai sulla on teräspakarat." [:D][:D] Nauroin vaan siinä, että no tuskin ainakaan teräspakarat! Sitten ultralla näkykin, että vauvan päähän se siellä tosi alhaalla painaa jo virtsarakkoa. No oon kyllä ihmetellytki tätä vessa ramppaamista, ku kauheena saa juosta vessassa eikä loppujen lopuksi oo ollu ees veskihätää. Eikai vauvelin tässä vaiheessa tarvis laskeutua,rv 27+6?[8|]
Siksipä haluaisinkin nyt kysyä, että te jotka ootte aikasemmin synnyttänyt ja muutkin jos tietoa on,
tarkottaako tämä sitä että vauva meinaa syntyä ennen aikojaan? Tosiaan närästyski on pikkusen yhtekkiä helpannut, että on tosiaan massu laskeutunut alemmas..[:)]

öalsjd : Sikäli mikäli jotain tuosta asiasta ensikertalaisena tiedän, niin pystyn sua lohduttamaan, ettei se ennen aikaista synnytystä meinaa. Itselläni havaittiin rakenneultrassa viikolla 19+jotain sama, jota ennen olin ollut kaksi viikkoa jo sairaslomalla alavatsassa tuntuneen epämiellyttävän tunteen takia. Nyt mennään viikoissa 29+4 ja sama tunne sen kuin jatkuu - tosin ajoittain, mutta suurilta osin päivistä, joten työnteosta ei siis ole tullut mitään kohta 13 viikkoon[:(] Ihan näin montaa viikkoa en ole ikinä joulua laittanut aiemmin[:D]

Mulle sanottiin silloin (ja luinkin monilta tahoilta), ettei se ennen aikaista synnytystä tarkoita - varsinkin kun kohdunsuu kiinni ja kohdunkaula normaalin pituinen. Luin itse silloin paniikissa ihmisten kokemuksia asiasta ja monet kirjoittivatkin juuri siitä, että ei ollut vaikuttanut millään tapaa synnytyksen ajankohtaan. Lääkäri sanoi, että "ei ole vaarallista sinulle, eikä vauvalle - tekee vain äidin olon epämiellyttäväksi".

Toivottavasti tästä oli apua..

Sofiaana: No ompa hyvä tietää, ettei se sitä silti tarkota!! [:)] Tosiaan epämiellyttävältä tuntuu vaan, saapas nähä jääkö mun työharjottelu kesken kokonaa tämän takia. Saa tässä ihan usiamman viikon laitella joulua ja hypätä vessassa useesti, ku la tuolla 22.2. [:D] Mutta, pääasia että vauvelilla on kaikki hyvin! :)

miya : [:)] Mä onnekseni oon löytänyt tollasen miehen, joka on kyllä ihan normi juro suomalainen.. Mut osaa yllättää mut aina sillontällön täysin.. Ei se kyllä oo koskaan kukkia ostanut [8|] Mut en mä niitä osaa kaivatakkaan.. Ei makeaa mahan täydeltä [:D] Vai miten se meni..?

( . ) : Jumaliste mitkä iskiasoireet [:'(] Pakkanen pistää koko alaselän ja perskankun niin jumiin, et meinas itku päästä eilen kun autoa putsasin pihassa.. Oltiin toisaan useampi tunti "shoppailemassa" (en ostanut yhtään mitään [:D]) lauantaina ja tuo lantio ärsyynty siitä + nyt sit on kylmänarka siihen päälle vielä [:@] Saas nähdä mitä neukkulääkäri on perjantaina mieltä mun saikun jatkosta.. Mullahan on jatkettu saikkua aina sen 2-3 viikkoa, kun lääkärin mielestä tää lantion löystyminen ja kivut on ohimenevää.. Joo no ehkä sit kun oon synnyttänyt ja hormonitoiminta tasottuu [8|] Luulen mä..
Tän ainaisen kipuilun lisäks mua on ruvennut supistaan taas [>:] Eilen oli yks kivulias suppari, mut muuten tulee PALJON kivuttomia supistuksia.. Levossakin.. Noh, täytynee kysyä neuvolasta mielipidettä asiaan.. Tuntuu olevan tässäkin asiassa neuvolakohtasia eroja [8|]
Muuten kivuista ja supistuksista huolimatta elämä hymyilee leveästi [:)]

Mää rupesin kattoon sun tikkeriä rötkis. Mitenköhän sulla on päiviä jälellä noin vähän,mulla sama rv29..[:-]

Hilppa Hyvä kysymys.. Jaa-a [:D] Otappa nuiden tikkereiden sekoiluista selvää [8|] Mulla laahaa muutenkin toi päivän jälessä..

* Muoks
Tein sen tikkerin uudestaan, niin johan toimii [:D]

hilppa: Ihana tikkeri!! [:D]
Jenni: Oikea asenne!! Mahtavaa!! Ajattele, mitä onnea!

(.) Eipä mitään, pakkaset paukkuu ja napa paukkuu..Hihii! Ihanaa, upeeta, mahtavaa, onnellista iltaa kaikille!

Nyt kaipaan jelppiä. Olin siis tänään neuvolalääkärissä ja sairaslomaa jatkettiin ihan äitiyslomaan saakka. Kuitenkin jäi yksi asia vaivaamaan ja todella. Nyt on viikkoja 29+5 ja sf-mitta oli 24. Sitä ei neuvolakorttiin merkattu, mutta mua jäi sen verran vaivaamaan, että kotiin tullessa kaivoin nauvolakorttini käsilaukusta ja tsekkasin edellisen sf-mitan, mikä on otettu viikolla 25+6... se oli 22cm. Eikö mun kohtu kasva?!?!? Täh! Onko 2cm kuukauden aikana ihan normaali määrä?[&o] Mua nyt ehkä vähän huolettaa.. Paino on noussut >1kg tona aikana ja se on kai ihan hyvä, mutta toi mitta.. en pääse tästä nyt yli.. Neuvolalääkäri sanoi, että "kaikki on niin kauan hyvin kun sf-mitta nousee tasaisesti".. eihän se edes verrannut mihinkään.. Nyt alkaa ehkä vähän itkettää..[:(]

Huutelen vieraisiin pöytiin, kun satuin bongaamaan sun viestin Sofiaana. Sulta ei varmaan oo mitattu tota sf-mittaa muuta ku noi kaks kertaa? Vilkasin tota käppyrää ja toi sun eka mitta menee aika tarkkaan keskikäyrällä ja seuraava keskikäyrän ja alemman käyrän välissä, eli sikälikin ihan normaaleissa rajoissa. Mutta siis yleensä ensin voi olla reippaampaa kasvua ja sitten se asettuu jollekin linjalle. Mulla oli ekalla kerralla (vk 22) keskikäyrän ja yläkäyrän välissä ja sen jälkeen menny omaa suht tasasta käyräänsä hiukan keskikäyrän alapuolella tai siinä paikkeilla. Eli lyhyesti: todennäkösesti sullakin jatkossa alkaa tehdä tasasta käyrää siitä missä nyt oli viime kerralla ja on täysin normaalia, että ensin kasvaa isommin, jonka jälkeen kasvu tasottuu.

Todnäk kaikki on ihan mainiosti!

puhh.... vitsit mikä yö ... menin poikkeuksellisesti jo yhentoista aikaan sänkyyn - mut n. kolmen aikaan yöllä huikkasin miehelle ettei vieläkään oo uni tullut silmään , kun supisti suht säännöllisestikin kokoajan - ei kovin kipeesti mutta kuitenkin epämiellyttävästi ; ei ollu missään asennossa hyvä... [8|]

sinänsä aika hurjaa kun essistä ei ollu mitään harjotussuppareita ollenkaan ... joten sit nousin keittään kupin teetä ja tulin TOTTAKAI ( [;)] ...) nettiin googlettaan valmistavat supistukset .. sielt löyty että pitäs juoda paljon vettä, ni synnytystä käynnistävät hormonit " laimenis" ??? jotenkin / ei lähtis viesti kropalle eteenpäin synnyttää , jos ois siis ollu synnytys lähössä käyntiin.. ja maata vasemmalla kyljellä ni kohdussa kiertäs veri paremmin .. <--- huh, olipas sekavaa [:D]

no, sit joskus neljän pintaan oon nukahtanut - aamulla olin ihan puhki...!
Nyt sit taas tällä hetkellä vähän  outo tunne mahassa... neuvolasta sanottiin vaan, et nyt tarvii ruveta katsomaan kellosta jos toistuu - tietää sit soittaa synnärille - josta ne kuitenkin tod.näk. vaan käskis lepäilemään jne. jne....  hopsun sydänäänet olivat ok ja kaikki sinänsä hyvin - tulipahan nekin tarkistettua [:)]

HUH. mut joo hurjaa sinänsä...tavarat ois miltei valmiina mut Hopsu vielä kuitenkin niin pieni.. toiv pysyis kiltisti helmikuulle asti... <3

tarviipa olla nyt riehumatta [;)] ..

Pääskynen, lämmin kiitos sinulle<3 Ei tarvitse loppuiltaa murehtia,  ja näillä eväin jaksan odottaa torstain neuvolaan ja perjantain Jorvi-reissuun:)

Takaisin