Marraskuun murmutukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Piitzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gallup: Täälläkin potkutellaan kylkiluihin välillä.. On jo kotvasen verran sinne yletytty [:)] Mulla kans toi sf menee hienosti yläkäyrällä kokoajan.. Mulla kyllä vauva ei oo onnistunut potkiin niin että sattuis (onneksi..) [:)] Meillä pieni on mitä ilmeisimmin edelleenkin viistossa raivotarjonnassa.. Aina kun jumppa alkaa niin alavatsan oik.sivulta yrittää puskea pihalle pikkuinen pää ja vastakkaiselta puolelta ylhäältä rinnan alta toinen potkuttelee kinttujaan [:D] Tai näin mä oon nää ruumiinosat ajatellut [:D] Ja viimeks vauva olikin just niin viistosti raivotarjonnassa..

( . ) : Ihan kiva rauhallinen viikonloppu on ollut [:)] Mieskin on onneks soitellut ikävän karkoituspuheluita välillä.. Eilen kävin ihmettelemässä Jyväskylän kauppojen joulutohinaa.. Ihme ettei ruvennut väenpaljous ahistaan [8|] Yleensä alkaa.. Nyt tuli vaan kuuma [:D] Mitään en ostanut, kun mammavaatteita on jo ihan hyvin, enkä lisää osta ennenkun lakkaan mahtumasta vanhoihin.. Vauvanvaatteita on kans hyvin.. ja joululahjoja en voinu ostaa kun oli pieniä mukana [:D]
Jumalaton kurkkukipu vaivaa [:@] Nyt jo neljättä päivää.. En tiedä et onko muhun iskemässä joku pöpö, vai olisko noi mahahapot polttanut mun kurkun rikki..? [8|] Täytyy kai huomenna käydä nieluviljelyssä.. Kylmän juominen sattuu ihan kauheesti.. Kuumaa ei jaksais litratolkulla juoda [>:] Muita flunssan oireita ei oo.. ääni on tosi painuksissa välillä! Oikein kunnon viskibasso [:D]

Mäkin muuten vähän laitan nyt galluppia.. Raskausarvista? Onko teille vielä tullut? Mulle tuli aikoinaan kun lihosin, niin reisiin, rintoihin, käsiin, lantioon ja mahaan[:'(], mut nyt ei oo yhden yhtä arpea tullut [8|] Ihme homma.. Ja taatusti on massu isompi kuin silloin "isompana tyttönä" ollessa.. Jotenkin oon ollut jo niin asennoitunut siihen, et tuun oleen raidaillinen kuin seepra [8|] Tokihan niitä kerkeää tässä vielä tulemaan, mut ihmettelen kovasti ettei vielä oo tullut..
Lisäks kyselisin linea negrasta eli siitä hormoniviivasta.. Onko teillä? Mä mieheltä kyselin yks ilta, et onko mulla..? On kuulemma ollut jo pidemmän aikaa, ja on siitä mulle sanonutkin [8|][:D] En ollut ihan vissiin sit vastaanottanut tätä tietoa [:D] Mut tarkemmin peilin kautta tiirailtuna linea negran löysin.. Häpyluusta navan alle ulottuu ja on aika vaalee [:D] Hauskan näkönen rantu..

Rötkiksen kysymyksiin..
Raskausarpia mullekin on aiemmin tullut helposti lihomisen seurauksena, mutta nyt ei vielä tullut yhtään (kop,kop) ja tuo linea negra on näkynyt jo pitkän aikaa, mulla jatkuu myös navasta hivenen ylöspäinkin.. Ihme jurmu :D

Itseäni on mietityttänyt selällään makaaminen, josta joku täällä on puhunutkin. Itse voin vielä maata selälläni ilman huonovointisuutta, mutta olen miettinyt, että onko siitä vauvalle jotain haittaa? Monesti, kun yöllä herään, niin olen unissani kääntynyt selinmakuulle, vaikka nukkumaan käydessä olen ollut kyljelläni.

Rötkis: Minäkin olen ihmetellyt raskausarpien puuttumista. Itse olen ollut aina suht hoikka, joten ajattelin että iho"ratkeaisi" suht helposti[:D] Vielä ei mitään. Mulle suositeltiin käytettäväksi tavan vauvaöljyä ihon rasvaamiseen ja sitä olenkin käyttänyt aina suihkun jälkeen..... katsotaan miten pitkälle toimii[;)]
Tuosta linea negrasta: Mulla se ilmestyi ihan aluksi ylämahaan eli navasta ylöspäin, mutta nyt kulkee myös navan alapuolella. Kulkee siis koko mahan poikki. Mitä se viiva tarkkaan ottaen meinaa? ja tuleeko se kaikille näkyviin koko mahaan? Jos ei, niin mitä eroa?
Nuu_: Mä en ole saanut vielä osumia kylkiluihin, mutta syynä varmaan vaan se että ei ole osunut[:D]
Kovasti nimittäin potkii ja jyllää tuossa ylhäällä....

(.) Pikkunen on nyt pari päivää ollut ihan hurjana tuolla mahassa[:D] Eikö se nuku missään välissä??[:D][:D]
Aivan kuin olisi taas poikittain, mutta silti jyllää tuossa ylämahassakin... tälläkin hetkellä. Mä iltaisin vaan makoilen sohvalla ja seurailen pikkusen temmeltämistä. Siihen näkyyn ei kyllä kyllästy Ainiin, mulla on nyt menossa mun talviloma (pidän alta pois) ja tarkotuksena olisi tän viikon aikana pestä tähän mennessä saadut vaatteet ja laittaa muutenkin pikkusen kaappi kuntoon. Sängynkin olisin jo halunnu kasata, mutta mies ei anna vielä koska kämppä on niin  pieni ja sänky vie paljon tilaa.....jospamä malttaisin odottaa joulun yli[:)] Ensi viikonloppuna lähdetään käymään ehkä tampereella ja ikeassa pikku visiitillä. Ei hirveesti olis ylimääräistä shoppailuun, mutta jos sitä ne pakolliset puuttuvat vielä löytäisi. Helpottaa paljonkun tulevat ukki ja mummo haluavat ostaa meille vaunut ja samalla muita tarvikkeita, esim. sitterin ja hoitotason. Saapahan huokasta niidenkin osalta[:D] Pitää lähteä viemään mies töihin ja jos sitten kävis vierailulla mummon ja porukoiden luona. Näin saa sunnuntain kulumaan siihen asti kun pitää mies hakea takas kotiin.

Hyvää sunnuntaita kaikille!! Ja pakkanen eikun vaan kiristyy[&:]

Hyvää Sunnuntaita kaikille!!!

tota noin Rötkiksen kysymykseen... raskausarvista niin en ole sillai huomannu et mulle ois tullu, mut en sit tiiä johtuuko siitä ettei mun maha kauheesti edes oo kasvanu...huomasin asian tossa ko kattelin muitten masu kuvia että mullahan on viel aika pieni (taitaa pituudesta johtua vähän?) arpia on kyllä siis rintoihin tullut ja reisiin, en tiiä et onko nyt raskauden aikana vai aikasemmin jo kun lihonnut...
linea negrasta sen verran et joo o löytyy :) on aika kauan kuulemma ollu näkyvissä, neuvola täti siitä sano jo tokalla kerralla ja mies siihen on reagoinut...

Mäki oon tota selällään makamista miettiinyt... mä en kauheen kauan onnistu siinä...siis tulee paha olo jostai kumman syystä... mutta tykkään selällä makaamisesta kun seuraa pikkusen touhuja ja esim sängyssä leffaa katellessa... nukkuminen menee kyllä ihan kyljellään niinkuin aina nyt kun ei mahallaan voi makoilla ollenkaa :P

Helmiäinen: Mun käsityksen mukaan selällään voi maata, jos se tuntuu hyvälle.. korjatkaa muut toki jos oon väärässä [:D] Se huono-olo mikä useimmille tulee selinmakuulla, johtuu siitä et vauva + kohtu yms painaa alaonttolaskimoa ja estää/heikentää verenkierron sydämeen.. Ja tämä sitten taas luonnollisesti aiheuttaa äidille huonoa oloa ja mahavauvalle tietysti kanssa, koska hänenkin verenkiertonsa siitä kärsii.. Mutta mikäli itselle ei tule huonoa oloa, niin tuskin vauvallekkaan...? Näin mä siis asian järkeilin [:D] Voin toki olla aivan väärässäkin..
Itelleni tulee järkyttävän huono-olo selällään maatessa ja meinasin viikolla pyörtyä sen vuoksi suuhygienistillä käydessäni..
Rölli : Raskaushormoneistahan se linea negra johtuu [8|] toisilla ei tuu sitä ollenkaan, toisilla tulee kauheen tumma viiva, toisilla taas viiva saattaa nousta rintojen väliin saakka ja ja.. ne saattaa heittää navan kohdalla mutkan tai mennä ihan suoraan [:)] Jokaisella on omanlaisensa ja erilaisia uskomuksiakin niistä on.. tai että jotkut uskoo, et siitä linea negrasta voi päätellä lapsen sukupuolen [:)] En kyllä nyt muista, et mitä minkäkinlainen viiva tarkoitti [:D]

Hui kamala [:D] huomenna pyörähtää meikäläisellä käyntiin 30.rv [:)][:D] IIIIIK [:D] Eli siis 29+0 olis huomenna.. Voi miten nopeeta aika on mennyt! **Muoks: Edelleenkin toi mun laskuri tossa alhaalla laahaa päivän jäljessä [8|] [:)]

Mulle on sanottu et jos on linea negra niin tarkottaa sitä et tulee poika...en sit tiiä...meijän kohalla pitäis paikkansa mutta en sit muista tiiä :) helmikuussa sen näkee sitte :) <3

insu: Mulla linea negra menee koko mahan pituudelta ja tulossa on tyttö[:D]

...on noita uskomuksia kyllä vaikka minkälaisia, huh huh! Mulla on kuulema kaikkien uskomuksien mukaan poikamaha koska on pystyssä ja tytöillä leviäisi sivusuunnassa. Ei pidä tämäkään minun kohdalla paikkansa[:D][:D]
En siis todellakaan usko noihin juttuihin!

Niin paljon uskomuksia, kuin kertojiakin [:)] Mun ystävällä oli linea negra tissienväliin saakka ja se sai tytön [:)]
Tästä "tyttö vai poika" -jutusta olikin joku kirjotus vau:n etusivulla muistaakseni ihan tällä viikolla..
Ja tää linkki oli muistaakseni siinä jutussa tai sit mä luin tän muussa yhteydessä.. http://yle.fi/akuutti/arkisto2006/140306_a.htm

Talvista sunnuntaita!

Ulkona paukkuu pakkanen ja aurinko paistaa[:)] Tuli tuossa äsken leivottua pipareita, odottelevat tuolla vielä koristelua. Ihana piparin tuoksu kämpässä. [:)] Ja iltapäivästä olis tupper ja lastenvaate kutsut pikkujoulumielessä tädilläni [:D]

Gallup: Itse en ole tainnut vielä tuntea potkuja kylkiluissa. [8|] En oikein saa selvää miten päin pikkunen on, kun hikka tuntuu tuolla alavatsalla mutta myös suurin osa liikkeistä sijoittuu sinne, yksittäisiä liikkeitä tuntuu yläosassa. Onko sitten vaa kovempi nyrkkeilee? [;)] Painetta olen kyllä tuntenu oikealla puolella kylkiluissa, kuin joku pyrkisi kylkiluiden alle. [:D]

Raskausarvista ja linea negrasta: Ei ole kumpiakaan näkyny, ainakaan itsellä ei ole silmään pistäny eikä mieskään ole huomauttanut. Useampi vuosi sitten tuli ulko-että sisäreisiin raskausarpia lihomisesta, joten ne tällä hetkellä ainoat ja toivottavasti myös raskauden jälkeen ainoat! Päivittäin olen vastalle laittanut raskausarpi voidetta ja vielä sen päälle perusvoidetta.

Selällään olosta itselläni ei vielä ole pahaa oloa tullut, öisin saatan myös herätä ja huomata olevani selällään vaikka kyljelleen kävin nukkumaan.

Gallup: Tosi ohut linea negra ulottui mulla ensin vaan navasta ylöspäin tuohon pallean seudulle, mutta nyt myös navan alta häpyluuhun. Olen lukenut noista kaikista oppaista, että kun vatsalihakset erkanevat toisistaan, saattaa syntyä tuo viiva.
Kylkiluut on ihmeen kipeät, mutta koska täällä tunnutaan "istuvan" aina vaan, vauvan pää punkee kylkiluihin ja aiheuttaa särkyä. Alhaalla onkin sitten sen verran kipakoita potkuja, että alhaalta kyljet on ihan hellänä ja koko alavatsaa vihloo välillä. Saati pissarakko parka...Käännykäännykäänny.....ajoissa, pliis.. Huomenna kuitenkin jo 30 viikkoa täynnä. iik.
Raskausarpia ei ole tullut lisää (niitä on kasvuajalta vaaleina reisissä, takamuksessa ja tisseissä). Vähän ihmettelenkin että kun kerran on taipumusta, niin ettei ole nyt tullut...No siis hyvä, kiitän. *** [;)] Näin unta yhtenä yönä, että sain sääristä ja pohkeista saakka koko jalkoihin kauttaaltaan hirmuiset juovat. Huh, ei niitä ollut aamulla herätessä enää.

Hyvää ensimmäistä adventtia kaikille!

Raskausarvet: ei mitään - vielä (?). Olen tosin rasvannut vatsaa koko ajan, melkein 12 rv:sta asti. Ensin Ceridal ihoöljyllä, ja nyt Humektanilla. Mies ei tykännyt Ceridalista kun siitä jäi tosi öljyinen iho kauaksi aikaa. Humektan imeytyy nopeammin. Ja siis jossain luin testeissä että nää 5 - 7 euron perusvoiteet yhtä hyvät (jopa paremmat?) kun 20 euron "raskausarpi" voiteet.

Linea negra: ei mitään!!! En ole huomannut mitään [:(] Eiks mulle tuu?

Potkut yms: luulen että tää vetää kyllä aika kunnolla hyrrän lailla siellä masussa. Eli hikkaa tuntuu nyt esim alhaalla, sitten potkuja tulee ylävatsaan. Tunnin päästä saatan tuntea sitten potkuja keskellä vatsaa, ja illalla sitten se taas vetää rokkia ympyrää.... huh huh!!

(.) Täällä ollaan tehty kodin kunnostusta. Eilisen ikea reissun jälkeen jäi vielä muutaman jutun asennus. Peili eteiseen ja muutama koukku. Sitten siivottiin koko kämppä, mies jopa tyhjensi rappusten alunen kokonaan ja imuroi kaikki säläkin! Sitten laitoin jouluvalot ulos tuijan ympärille ja yläkerran parvekkeelle. Joulukoristeet esiin, kuten esim jouluseppele ja mieheni pienenä lapsena tekemä joulusetti päätyi omille paikoille. Ja samalla kuunneltiin ihanaa joulumusaa! Olenkin kerännyt joulu cd:tä niin että meillä on melkein 7 tuntia!! Jess!

mä rasvailin aluks massua, mutta koska oon niiiin huono muutenkaan omaa nahkaani rasvaamaan, niin se sit jäi [&:] Pahimpaan kiristyksen tunteeseen oon ceridal öljyä sipaissut.. Toi Humektan on muuten rasvoista mun ehdoton lemppari! Tosi hyvin imeytyy ja sellanen kevyt muutenkin.. Täytyskin ostaa sitä, koska pakko olis taas rasvailla ihoa kun pakkasten myötä jalat ihan hilseilee [:'(] Jenni Mäkin olisin autuaan tietämätön mun linea negrasta, jos en olis mieheltä kysynyt ja sit itse katsonut pienellä peilillä [:D] Isosta peilistä katsottuna en sitä edes huomaa, kun se on niin vaalea.. Mun äiti kerto, et sille ei tullut missään neljässä raskaudessa sitä linea negraa, joten ei kai sitä sit vaan kaikille tuu..

Minulla olisi tarjolla tarvitsevalle muutama pussillinen vauvan/lasten vaatteita. Väritys sopii paremmin tytölle (ei kuitenkaan pinkkiä pelkästään). Mukana on mekkoja, kesävaatteita, bodeja, housuja, potkiksia, pari pientä talvihaalaria, pipoja, sukkia, pikkupöksyjä, lakanat. Koot ovat 62cm-n. 100cm, kaikissa ei kokoja ilmoitettu. Osa vaatteista pesussa kuluneita, mutta ehjiä ja osa uusia ja pitämättömiä. Pussi on lähtöisin ystävältäni.

Antaisin nämä itselleni tarpeettomat vaatteet mielelläni niitä oikeasti tarvitsevalle, ei kaapin täytteeksi. Jos olet kiinnostunut, laita privaviestiä. Voin laittaa kuvia ja tarkennuksia halutessasi.

Talvista maanantaita! [:)]

Raskausarvet: Löytyy, ja paljon!! [:D] Koko alamasu on ihan repeillyt, vaikka olen päivittäin bodyshopin kaakaorasvalla rasvannut. Ennenkin on tullut arpia esim. tisseihin, joten osasin kyllä odottaa. Nyt näyttäis siltä, että arvet alkaa levitä lantion sivuillekin. [8|] Mutta on tällä massulla kokoakin ihan reilusti, eli ihan kait ne on syystä tullukin... [:-] [:D]

Kylkiluihin potkimisesta: Minä en oo vielä tuota kokenu. Ylös se potkii, yhä on pää alaspäin, mutta ei ne vaan osu kylkiluihin? Voisko odottajan pituudestakin olla kiinni? Siis en oo mikään hirmu pitkä, alle 170cm, mutta luulis tuon hävyn ja kylkiluiden välin olevan kuitenki pidempi kun lyhemmillä odottajilla? No, eiköhän se vielä kerkii kiduttaa minua niillä kylkiluupotkuillaan tässä parin kuukauden aikana ihan tarpeeks. [:D]

Linea negra: En oo huomannu, että mulla sitä ois. Jos se nyt erottuis tuolta arpien seasta. [:D] En kyllä ite ees sitä näkis, pitäis mieheltä kysyä tai jollain käsipeilillä katella. [:D] Miehen sisko kävi viikonloppuna ja sanoi hänellä olleen viimesillään saman kokonen maha kun mulla nyt. [8|] [:D]

Muuten potkuista: Täällä ei tosiaan enää hirveesti niitä potkuja tule, enemmän vaan työntöjä. Tuntuvat välillä aika inhottavilta, jos oikein venyttää tuota mahanahkaa ja työntelee jalkaansa/pyllyään kohdun seinämää pitkin. Ja sit kun Myttynen venyttelee, niin tuntuu tosi ihanalta tuolla virtsarakossa! [:-] [;)] Hikkaa on usein, ja välillä koko vauva jytkää, eilenki pylly heilui niin että ulkopuolinenkin tunsi hikatukset. [:)]

Omaa: Tänään on toiseksi viimeinen työpäivä!! Ihanaa! Ja vielä olen selvinnyt tämän aamun ilman hermoromahdusta. Ajattelin, että nyt alkaa olla niin kireellä pinna, etten haluis yksin olla vuorossa. Ja nyt ois yksinoloa vielä 3h jälellä, ja hermot on kestäny toistaseksi. [:D]

Tytöthän on täällä aktivoitunut viikonlopun aikana [:D]

Jenni: Kävin Bebesissäkin. Ihana musta Mamalicious-mekko löytyi, mutten keksinyt sille mitään käyttöä, joten jäi kauppaan [;)] Tosi hyvää palvelua, kun välittömästi tullaan kysymään, tarviiko apua.

hilppa: Taisi olla 60€:n pintaan. Anitan mustat erittäin epäseksikkäät kaarituettomat liivit. Todella mukavat! Tissinkasvuvaraakin löytyy jonkun verran.

rötkis: Kiva,että viikonloppu meni kaikesta huolimatta hyvin ja rauhallisesti! Toivottavasti saisitte vielä vietettyä iltaa tyttöjen kesken.

mimmulle hyvää toiseksi viimeistä työpäivää...vähiin käy ennen, kuin loppuu [:)]

Gallupit:
Kylkiluut vielä säästyneet. Ja mimmun ehdotuksesta: pituutta löytyy 171 cm.
Raskausarvista sen verran vaan, että löytyy ihan liikaa! Siis muutenkin on ollut vähän, mutta nyt [8|] Sijoittuneet ylävatsaan, mutta uusia löytyy myös navan ympäriltä. Käytän jotain Body Shopin voidetta ja ihan normi Erisania (ä-pakkauksesta [:)] ) Näin siis meillä...
Linea negraa ei oo [:@] Haluaisin sellaisen. Ehkä mulla kaikki hormonit on mennyt pahoinvoinniksi... [:)] Olen kuullut, että poika tulee, jos alhaalta napaan, ja tyttö, jos puuttuu tai menee ylös asti. Toisaalta jossain luki myös, että tulee helpommin tummalle iholle. Mähän olen siis valkoistakin valkoisempi.

Selällään makuu on kuulemma turvallista (neuvolasta sanottiin), jos olo on hyvä. Jos vauva painaa suonia, verenpaine laskee ja äidille tulee huono olo ja pyörryttää (just töi rötkiksen kokemus). Itse olen ainakin makoillut selälläni, kun on tuntunut hyvältä (nukun kuitenkin kylkiasennossa parhaani mukaan [:)] ).

Vauvan asennosta ja liikkumisesta: Tuntuu, että vaavi oleilee enemmän alhaalla ja punkee itteensä navan kohdalta pihalle. Eilen illalla säikähdin oikein kunnolla, kun kyljellä maatessa jätkä muljautti itteensä tosi omituisesti ja tuntui, että puoli jalkaa tuli pihalle just siitä kyljestä, millä makasin. Weird!!!
Täällä ollaan myös oltu nyt erittäin virkeitä. Välillä lepäilee, mutta potkii ja myllää tosi paljon. Mun ja miehen uusinta huvia onkin toi eri kehonosien bongailu. On se vaan niin viihdyttävää. Varsinkin, kun pikkuinen reagoi kosketuksiin ja liikkuu ihan käden alla...ei ole kun ihoa ja kohdun kudokset siinä välissä
Niin, ja sitten voi virtsarakkoparkaa, kun siihen on oikein hauska tömistellä [:@]

muoks. Voicelta tulee Bomfunk mc'sin Freestyler...muita joissa herättää järkyttävästi muistoja?

Raskausarpia ei löydy ainakaan multa hyvä vaan ettei ainakaa viel oo näkyny. Ja rasvaa käytän silloin tällöin en joka päivä rasvaa kun en oo niin motivoitunu tuohon rasvaamiseen ennen raskauttakaan :D

Täs pari päivää ollu outoja tuntemuksia alapäässä että ihan kuin toinen änkis itseään pois kohdusta tai no itseään just tuonne synnytyskanavaan tai jotain.. ylihuomenna ois lääkäri niin ois kiva tietää missä ihmeen asennossa se on kun tuntuu niin hassulta. Kävelyki on hiukan hankalaa kun toinen painaa alapäätä koko ajan. Onkohan jätkäl jo kauhee kiire maailmaan :D jännittää kyl toi lääkärikäynti että mitä se sanoo siel päin.

Iisi Kiitti [:)] Eiköhän tässä vielä kerkeä tyttöjen iltaa pitämään ennen vauvan syntymää..
Mä oon kans valkoinen kuin kalkkilaivan kapteeni [:D] Joten ei se linea negra varmaan siitä ihon väristäkään johdu.. Mietin, et voisko sillä olla jotain tekemistä sen kans, et mulle tulee pisamia ja maksaläiskiäkin tositosi herkästi [8|] ? Saman värinen se ainakin on ku pisamat ja maksaläiskät (siis mulla ainakin) [:D]
Mimmu Mä oon kyllä onnettomat lyhyt (n155cm), joten saattaa sillä odottavan äiteen pituudella olla tekemistä sen kans, missä vaiheessa potkut tuntuu kylkiluissa [:)]

( . ) En muista, et oonko maininnut jo aiemmin.. mut meillä vauva rauhottuu aina kun mun mies laittaa käden mun mahalle [:D] Yritä siinä nyt sitten toiselle näyttää miten kovasti toinen massussa kupuaa, kun rauha laskeutuu heti kun miehen käsi laskeutuu massun päälle [8|]
Eilen tosin oli kummallinen tilanne, kun mies saapui alkuyöstä Latviasta.. Vauva oli riehunut massussa jo jonkin aikaa ja aattelin et se kohta rauhottuu.. Rauhottuhan se hetkeks, mut sit mies tuli kotia ja rupes puhumaan reissustaan, niin vauvapa alotti ihan hillittömän mylläyksen [:D] "Jee, kivakiva! ton äänen mä tunnistan!" [:)] Eikös lapsi yleensä rauhotu kuullessaan tutun äänen..? Esim tuttua musiikkia? [8|] Noh, vauvakin oli tohkeissaan kun saatiin isi ehjänä kotiin ?
Ja voi elämä mitä mies oli mulle ostanut tuliaisiks (+ joululahjaksi) [:)] Timanttisormuksen, jossa on monenmonta safiiria ja timanttia [:-] ..Saipa herra mut kerrankin sanattomaksi [:)]
Pakko vähän hehkuttaa [:D] Oon niin tohkeissani! Mies ei malttanut et avaisin sen vasta jouluna, joten ihmettelin sitä sit yöllä jo.. Mitähän kummaa mä nyt sit keksin tolle mun aarteelle...? [8|]

Rötkis: Voi apua miten ihana lahja!!!! Toi on kyllä yliveto! [kade] Ihanaa sulle. Etköhän sä jo anna hänelle aika hienon lahjan??

Linea negrasta: olen punatukkainen = kalkkilaivan kapteeni ja pisamia riittää jaettavaksikin (vrt vanha kunnon Inger Nilsson Peppi Pitkätossuna), eikä mulla ole mitään linea negra... höh...

Jenni : [:)] Niin tuo mieskin oli sitä mieltä, et hänellä on kaikki mitä hän tarvitsee ? Ja yksi pieni kultaakin kalliimpi paketti saapuu sit helmikuussa.. Mä oon ihan sanaton [:(] On tuo mies vaan niiiiiin ihana [:)]
No voi höh [>:] Ei toi mun pisamateoriakaan sit ihan oikein mennyt.. Ainahan sä voi piirtää esim kulmakynällä sen linea negran, jos oikein ylivoimasen paljon rupee harmittaan se ettei sitä oo [:D] ? Ja mistäs sitä tietää vaikka se tuliskin tässä viikkojen mittaan vielä..?
Mä taasen on kade sulle sun peppi pitkätossu- lookista [:D] Mä oon aina kadehtinut sellasia ihmisiä joilla on kovasti punapigmenttiä! Itelläni on kans punapigmenttiä, mut aivan häivähdys vaan (eli iiiihan liian vähän).. Naama kyllä on pisamilla aina, varsinkin kesän jäljiltä kun ne tummuu.. Mut punasesta tukasta oon haaveillu aina pikkutytöstä saakka [:)] Yleensä oon punaseks sit värjännytkin.. Nyt ollut poikkeuksellisen kauan musta tukka, kun en uskalla vaalentaa ja sit värjätä punaseks.. Sit vasta kun pieni on syntynyt [:)]
Saas muuten nähdä, et tuleeko meidän pienelle punertava tukka, niinkun mulla oli pienenä [:D] Sellanen oranssi ihan (tai ne pari hassua karvaa joita mun päässä oli..). Sit ne vaaleni siihen mennessä kun täytin vuoden ja sit ne rupeskin tummumaan niin, et jo 3-4 vuotiaana mulla oli ruskee tukka..
oho [:D] Lipes taas vähän sivupoluille mun jutut [8|]

viivasta mies väittää et mulla välissä se näkys, eli tosi hailakka on. Ite en oo huomannu, empä niin agrobaattisiin asentoihin pääsekään että näkis helposti[:D][:D]

Pikkusen uusin harrastus on toi kylkiluihin potkiminen ja punkeminen JA keuhkojen lyttääminen. Vähän väliä tulee sellanen olo että joku istuis rintakehän päällä kun ei saa henkeä kunnolla. Pääsee pieni painamaan jonnekin.

selällä olosta en pysty enää oikein olemaan, tulee tosi nopeesti paha olo.

Takaisin