Marraskuun mietiskelyt

paska yö taas takana. nyt olis se 8 huonosti nukuttua yötä... ONNEKS huomenna loppuu toi penisiliini kuuri niin sit varmaan TOIVOTTAVASTI helpottaa. Yöllä ottaa masusta ja peppu rutajaa [:@]
 
Yks kymysys heti aamusta: MITKÄ OLIS NE KAIKKEIN LÄMPIMÄT HANSKAT?? Tuntuu että neidillä on aina sormet kohmeessa ulkoilun jälkeen. alla siis villatumput ja sit vielä toppahanskat. Ja välillä menee kädet hihojenkin sisään että kerrosta käsien päällä kyllä on. Ja vähän sama on varpaiden kanssa [8|][:o]
 
Nopeesti kommenttia:

Sinttu, meillä samaa, että aina näpit kylmät, kunnes siirryttiin isoon haalariin ja kädet sinne sisään. Ensin froteesukat tai villatumput, siihen topparukkaset päälle ja sitten hihaan. Ei tunnu ilman hihaa riittävän mitkään rukkaset! Siispä 92 senttinen haalari rulettaa.

Huopatossut (olipa vaikea kirjottaa, tuli hupikkaat, huopatussut...[:D]) on vaan ihanat! Ei löydy meiltä, mutta katselin yhtenä vaihtoehtona Haloselta. Arvelin vaan ettei pysyisi jaloissa, vaan potkisi pois. Jotain 25 e maksoi silloin. Niissä on kyllä tunnelmaa, tulee omat lapsuusajat mieleen.

Olipa kiva kuulla Takun perheen elosta, koitahan jaksaa. Varmaan tulee pitkiä päiviä lasten kanssa itsekseen ja voimat on koetuksella. KÄyt täällä nurisemassa niin saat myötätuntoa!

Nyt moi
 
Sinttu, vähän saman asian kanssa täällä taistellaan... lisäks nyt on pakkaset ahavoittaneet ton jäppisen tassut, eikä niitä oikeen voi rasvata, kun sit se syö sen... mietin jo, et vetelen sille käsiin rypsiöljyä, niin ei haittaa, vaikka vähän nuoleskeliski :D

Just laitoin Joonan taas pihalle nukkuu, käsiin laitoin sille toppahanskat ja päälle nykäsin omat topatut lapaset. Sitten vielä kädet tiukkaan pakettiin vartaloamyöten talvimakuupussiin ja jalkapeite päälle, siihen vielä viskasin meidän paksun villaviltin. Ihmeen rauhallisesti suostu jäämään, yleensä vaatii saada kädet vapaaks heilumaan! Ulkoilua ajatellen en sitten tiedä, että mitä tolle saa tassuihin vedettyä... Eipä sillä, me ei näillä "kovilla" pakkasilla kyllä ihan hirveesti viitsitä ees ulkoilla, päikkärit ulkona saa riittää tohon ulkoilmatarpeeseen nyt hetkellisesti.

Ja jee, me saadaan turkoosi vauvapulkka yheltä mun perhesukelluksenohjaajakollegalta! Eli ei tarvii ostaa :)
 
Heipsun keipsun!

JOONA ja VENLA sitte vetelee saman auringon alla unia.Toinen siellä ja toinen täällä. Tulin meinaan itse just pihalta posket punasena nukutus hommista! Ihanan kirkas keli täällä!

HANSKAhomma ei ole kyllä hanskassa täälläkään! Tuolla vaunun lämpimässä riittä kyllä lapaset, mutta pihalla puuhastellessa ei mikään toimi! Päättelin, että noilla penskoilla on pakko olla itsesuojeleva kehon lämpötilan juttu, koska ne sormet on jokatapauksessa kylmät, vaikka termospulloon laittaisi! Kyllä ne sitte ens talvena jo tuntuu lämpiomältä, kun muksu ite liikkuu ja touhuu enenmpi. Ainakin mellä tuo tyttö vaan töksöttää hangessa paikallaan tai sitte istuu pulkassa. Olen jotenki yrittäny hoputella ja houkutella sitä juoksemaan...ja nyt saa nauraa: alamäkeen, kumisaappat jalassa se tulee ihan vitun lujaa!!! Minä veivaan edessä takaperin ja kimitän "äitimäisellä" äänellä tuletuletule..ja toinen raukkaa juoksee...

PARHAAT NAURUT: huopatussut ja tsemppiä peiton alle...... AAAAaaa...te ootte ihania!

TAKU: tosi hyvältä ja järkevältä teijän päiväunijärjestelyt kuulostaa! Ja eikös ole suloisen hiljaista kun molemmat pikkuiset nukkuu yhtäaikaa???? Itse muistelen, että se oli melkein paras hetki päivästä! Itelle pienet torkut ja sitten kuppi kahvia..IHAN rauhassa! Amppu ja Halipossu ja Bunni pääsee kans kohta viettämä'än niitä samanmoisia hetkiä... Ja RIIKKA siellä kans varmaan hääri itselleen yleellistä äiti-varttia!
Muistan just ton, että vartti tuntui piiitkältä ajalta, kun koko muu päivä oli täynnä hketistä touhua! huh. Että ymmärrän TAKU sun väsymyksen ja yksinäisyydenkin siellä rakenusprojektin keskellä. Meikäläinen eli edellisen elämän maajussin eukkona ja aina olin yksin muksujen kanssa!

AHAVOITUNEET KÄPÄLÄT JA POSKET: Mitähän nuihin poskiin oikeen laittaisi? Siis lapselle? Eile oltiin aika pitkään ulkona ja kun tuolla se räkä lääräytyi pitkin naamaa, niin siellähän nyt on kunnon rohtuneet poskipäät. Mies jo luuli, että tuo on saanu jonkun rokon taas ja meni hetki rauhoiutellessa, että eikunseon ihan normaalia... Oisko se bepanthen? Vitalis? Nyt suihkin sen naamaan huulirasvaa kun onhan tuo vaunussa lämpimässä, eikä pääse altisumaan tuulelle ja viimalle.

ok. ok. ok. Äkkiä joiatin sutinaa tähän torppaan. Sisko tekee miehineen matkaa meidän valojen alle...
Moi!
 
Jahas jahas, millastas sutinaa se maarinen sinne kaipaa? Nytkö siellä ne huopatussut ja petitsempit vilisee? Että juupajuu, taitaa olla kuulkaa lauantai tänki mamman mielessä!

Hmm... Joona tuolla edelleen unia vetelee, että eipä taida olla ainaskaan liian kylmä! :)
 
maarinen - silloin ainakin, kun vielä laskettelin oli yhtenä ohjeena se, että aamuisin ei kasvopesua. Säilyy siten ihon omat suojat. Ravoista: jos niitä laittaa ennen pakkaseen menoa, se rasva vaan jäätyy iholle ja on luultavasti pahemmat seuraukset, kuin ilman rasvaa.. [&:] Mutta ehkä niistä sitten olis apua, jos laittaa hyvissä ajoin ennen ulkoilua?

Täällä nämä kaksi pienokaista ovat luultavasti tehneet salaisen sopimuksen: päikkärit nukutaan eriaikaa... Nyt kyllä tais juurikin se VARTTI mennä samaan tahtiin unta... [:D] Mutta pääasia, että nukkuvat, vaikkakin eriaikaa. Toivon, että jossain vaiheessa, kun tyttö tuosta vielä vähän kasvaa, niin samaan aikaan. [:)]
 
Riikka, kiitos, eipä tullu mieleenkään, että voi jättää aamunaaman pesun väliin! jos vaan varovasti sipaseis kostealla ne kaurapuurot sivummalle suupielestä! Tuo kun sotkee syödessään, niin varmaan sekin pesu siinä kuivattaa jonku verran.

Sanna... öh..tota tota. Sutinaa juu! Hyvä äiti nam.

Elegia, (saparo)tuota tavallista Locobasea sa ainakin ilman reseptiä. Mutta tosiaan oon kuullu joskus ennenkin vannottavan ton rapairin nimeen... Mikähän siinä on se "heti huomaa et vaikuttaa"-aine?

LAUNATAI:
Siskon auto kaarsi juuri pihaan! KErkesin laittaa lyhdyt ja soihdut... myös talvipuutarhaan... Tuliskohan tuliaisenan semmosta glögiä, josta kans huomais että:"heti huomaa, et vaikuttaa?"
 
Hello!
 
Talvipuutarha. Kuulostaa ihanalta. Käynkin laittamassa kynttilän pihalle miestä vastaan. Vai onko se harhaanjohtava merkki siitä, että tänään on jotaki spesiaalia luvassa? Kun ei tosiaan ole. Emännän rähjä tukka ponnarilla, äitiyssukkikset jalassa ja joku ihmeellinen paita. Väsymys painaa tänään kovasti, imuroin ja pesin kylppärin lattian aamulla ja ei sitä enää jaksa. Maha menee yläkäyrää, käyrille vissiin mahtui, mutta alkaa jo hieman nolottaa sanoa että LA on maaliskuussa. Sehän on keväällä. Moni varmaan ajattelee että masussa on taas jouluvauva muhimassa.
 
Maariselle hauskaa viikonloppua ja mukavaa aikaa sukulaisten kanssa!! Ja Venskulle kanssa [:)]
 
Sannak, yritetään jaksaa muuttaa, täällä sama ihana projekti. Tekemistä on niin paljon ettei osaa aloittaa mistään. Onneksi mun harteilla ei ole mitään muuta kuin työnjohto ja lapsenhoito.
 
Takiainen, saapui hän tännekin. Mutta kiva kun viihtyy sylissä. [:)]
 
Nyt ei kyllä leikkaa yhtään enempää. Taksu syliin ja soffalle. Ihanaa viikonloppua kaikille.
 
Ps. Titinallen keikka oli tosi pop, muistakaa aina ostaa liput etukäteen jos menette lasten kanssa johonki, oli kurjaa katsoa niitä pieniä perheineen jotka kääntyivät ovelta pois loppuunmyydyn konsertin takia. [&o] Poika viihtyi hyvin kun isi otti syliin ja meni aika lähelle lavaa seisomaan ja poika näki hyvin. Yllättävän hyvin seurasi. Ja tanssi [:)] Ehkä paras anti on siinä että tottuu monenlaiseen menoon, ei yhtään itkenyt tai säikkynyt pimeää, ääniä, valoja, jengiä, jättinalleja. Ja saa nauttia musiikista, mikä on meille tärkeää.
 
Messuilut takana. Oli pupua, marsua, koiraa, kissaa, papukaijaa, possua, lehmää, ponia jne jne.. Ja Veerahan tykkäs. Suuttu vaan kun olis halunnu karsinaan possujen sekaan eikä äiti päästänyt. Kinkku kinkkujen viereen. oispas ollutkin näky [:D]
 
Ja arvatkaas mitä sieltä messuilta ostin?!? Kirkkaan punaset nahkarukkaset valkosella teddy vuorella. Veeralle!! Josko ne lämmittäis pikku näppejä. Toivotaan. ei nimittäin ollu mitkään hirmu edulliset. auts!
 
Pisti kyllä naurattaa Venlan alamäkeen juoksut. Sieluni silmin nään kun äiti houkuttelee edellä ja neidin vauhti vaan kiihtyy mitä enempi matkaa taittuu. [:)][:D][:)]
 
Ja SannaKoolle vaan isosti tsemmpiä pakkailuun ja muutto rumbaan. Yllättävän kivuttomasti se vaan menee kun tietää että uus ihana koti odottaa. Kauhulla itekin sillon heinäkuussa huhhuh helteissä pakkailin ja roudailin kamoja, mutta hengissä selvittiin. Ja se eka yö uudessa makkarissa puhtaissa lakanoissa, ja uus aamu ja kahvin tuoksu. On se ihanaa, usko pois!!
 
Ja noista punasista poskista... Mä vetelen aina yöks kunnon kerroksen rasvaa poskiin. aamulla ne on aina ihan jees, mut ulkoilun jälkeen taas aika hurjan näköset. Kait se vaan kuuluu tähän talveen ja pakkaseen. onhan sitä itelläkin punaset posket lähes tulkoon kaikissa lapsuus ajan valokuvissa mitä on otettu talvi aikaan. Ja hengissä ollaan [:)]
 
Nyt voita pannuun ja lettujen paistoon [:)]
 
Hei vaan sunnuntain palstalaiset!

Täällä ihana postikortti-hieno talvikeli. Aurinkoa ja kirkasta hankea. Pakkasmittarissa piirun vaille miinus kakskymmentä. Sisällä päiväunet, nenä tyynyssä. Ensimmäinen adventti? enkä saanu jouluvaloja toimimaan, kun tässä talossa ei ollutkaan ulkona pistorasiaa! höh. Täytyy tehdä vähän asennuksia. Isännän hommat! Mutta ne kynnttilä lyhdyt tuolla pitkin talvisen pihan kauneutta palaa vieläkin.

Ilta oli hieno! Olipas mukava istua siskon kanssa höpöttämässä. Ja tuliaisena oli sitä glögiä, niinkuin arvelinkin! Ja taisihan tuo hiukan vaikuttaa! Nyt jo nuo lähtivät kohti Helsinkiä ja prkl.. huomasin, että paskasiskokultani oli sivaltanu sen vajaaksi jääneen, tuomansa tuliais-glögipullon mukaansa tuosta keittiön pöydän kulmalta! just! Kiva! JA kiitos käynnistä.

Amppu. Hauskan kuuloinen Titinallen konsertti! jeeee. Ja tuo on totta, ettö ne liput kannattaa ostaa etukäteen. nim.kok.on. Aina onneksi älysin itse ostaa ennakkoliput, mutta kerran ystäväni jäi lapsineen ulkopuolelle ja sitähän jäi itselle ihan paska olo! Elämä on! niii... ja elä sitä masun kokoa sure! Maaliskuu on ihan kohta! Ja toisessa raskaudessa näin pian se masu saa kasvaa ihan rauhassa, esteettä. Vauvalla on siellä tilaa ja hyvä olla! Ole ylpeä ja pullistele!

Sinttu, elukkamesut. Voi hyvin kuvitella, miten tyttö on nauttinu eläimistä. Meille kun ei voi elukoita ottaa, niin Venla rassu mene telkkarissa vilistävistä koirista ihan sekaisin! Hakee omasta lelukopasta aina jonku karvaöttiäisen ja rutistelee niitä rajuin, rakastavin ottein. Tänäkin aamuna vedettiin leikki kissaa narussa perässä ja kissa "haukkui" Venlan mielestä. "vu vu vu" ja sai syödäkseen jotain leikki-ruokaa pikkuämpäristä! Ihanat "oikeat" leikit. Iso tyttö!

.. ja ompas teidän muksuilla PALJON hampaita! En nyt vertaa, mutta täällä asuvalla, pussailevalla pikku piraijalla on vsta neljä! Loppuukohan tuo puremalla pussailu, kun tulee lisää hampaita? Toivottavasti. Mulla kun on olkapäissäkin neljän hampaan mustelmia....

Pranametrikös se lähti viikonloppuna kaunistautuneena hää vieraaksi? Aika ihanaa sekin! tuli mieleen, että eipä tässä ole kenenkään häitä päästy pitkään aikaan ite juhlimaan. Aina oltu tekemässä jotain ohjelmaa tai ruokaa, työn tapasta! Höh. Nyt tyttäreni kuitenkin PÄÄTTI että menee ensi kesänä naimisiin HERRA YLPÖN kanssa.... Mistä mä sille tommosen YLPÖN hankin tähän hätään? Jouluheilaksi hän sitä toivoi.... Että, jos joku nyt tuntee kyseisen sulhasehdokkaan, niin pankaas se bussiin ja kohti meidän mökkiä. Saa lammaspataa kun tulee!!!!

Semmosta. (ainiin.. nuo Venskun alamäki juoksut on oikeesti niiniiniin hupaisia. Pieni punainen pyöreä pallo, jolla on vilkkaasti kipittävät jalat alla...)
 
Voihan Venla! Ihan jaksaa tällain koskaan neitiä tapaamattakin ihmetyttää! Meillä ei kyllä toivoakaan mistään hoivaleikeistä... Eilen tarjosi kättään mulle syötäväksi, ja siinä oli kourassa viimeinen naksupala, niin sen mä kyllä siltä nappasin, mutta ei tainnut ilmeestä päätellen olla se pojan ajatuksena... :D
Ja maarista piti lohduttaa, että meillä kuudella hampaalla kyllä vielä purraan ja pussataan samaan aikaan, että älä huoli, ei se "tapa" välttämättä niiden hampaiden lisääntymiseen lopu!

Riikalle piti lähetellä erityistsemppejä kahden eriaikaan nukkuvan kanssa! Huh, onneks tulee ees se vartti sitä "omaa aikaa" (eli itse varmaan juoksisin talon pesukoneet läpi ja näppäilisin ne pyörimään :D)

Amppu, kohtalonsisar muuttohommissa! Jee :) Tosin me päästään "helpommalla", meistä ei oo kumpikaan raskaana, me saadaan nappula laitettua hoitoon muuttopäiviks ja me muutetaan "pysyvästi" tohon kotiin ainakin joksku vuodeks. Lohduttiko? Hih, mua ehkä vähäsen ;) (kaikella rakkaudella, toivottavasti oot oppinu tuntemaan mut ja osaat lukea ton pilke silmäkulmassa ;))

Dodih, nyt ois aamupala vetästy huiviin! (Jep, tiedän kyllä, paljonko kello on!) Isännän kahvi tuolla oottelee juojaansa... isäntä itse kuuluu vielä kuorsaavan. Tää piti olla meidän pakkauspäivä! Anoppi haki apinan aamusella kympin jälkeen, mä hipsuttelin takas halimaan ukkoa, joka sanoi, että nukuttais vielä tunti! Ja niinhän siinä meni tunti jos toinenkin... Kahdelta mä viimein pääsin ylös, ja nyt on ihan supervetämätön olo! Ja noi kaapit pitäis tosiaan käydä läpi, asetella laatikoihin tavaroita... Ja illalla ois vielä kauden viimeinen Zumba, saas nähdä, kykeneekö tästä sinne!

Mukavaa sisäpäivää kaikille! Taitaa olla pakkasia ja nuhaneniä sen verran paljon, että noinkohan monikaan pääsee ulos?
 
Ette te oo sisällä tainneet ollakaan tänään ;)

Tulin vaan kertomaan, että nyt ois sit meidän elämä laatikoissa... tai vaatteet vielä kaapissa ja muutama astiakin käyttövalmiina, mut ne heitetään sitten viimesenä (tiistai) iltana sitten kasaan ja keskiviikkona saadaan kannettua koko paketti uuteen kotiin. Nopeasti tää homma sit sujuikin, kun ei ollu nappula jaloissa pyörimässä! :)
 
No moi!

Js erityis MOI SANNALLE!!! TE teitte sen!!!! Oi .. lähettäisin kuohuvaa! Täytyy sanoa, että varsin nopeasti se sitten sujuikin! Teidän huoltojoukot on kyllä ihan mahtavia! Iso huokaus!

NO NIIN.
Ensimmäinen "neljän tähden"(+pieni pyrstötähti) illallinen masussa. Naapurit ottivat ihan asiakseen aloittaa meidän ruokakutsut ja kutsuivat meidät heille syömään! Vau. Ihanaa! Tästä se lähtee. Oikeesti tuntuu hienolta istua valmiiseen pöytään johon in nähty vaivaa. Ja mietitty päiviä etukäteen mitä laitetaan!
* Menu koostui alkupalasta, joka oli suppilovahvero-keitto, pesto patonkia tomaatteja ja mozzarellaa. Ihanaa tuhtia sieni soppaa ja kevyttä purtavaa. Nam. Ja OLUTTA!
*Pääruokanan herrasväki oli hauduttanut uunijuureksia, kaalia ja lammasta. Pikku porkkania ja kunnon ehtaa pottua! Ennen patoihin käymistä hulauttettiin rapsakka viski-paukku. Ja ruokajuomanan lasissa punasteli herukkainen viini.
* jälkkärinä saattiin banaanilettuja, itsetehtyä sitruuna siirappia ja vaniljakastiketta. Päälle hienoinen kanelihuntu..... Nam nam nam..... JA emännän kanssa "keksittiin" elovena-sangria, kun lorautettiin sitä sitruunasiirappia punkkulasiin...

Yllätysohjelmana Venla soitti talon isännän huuliharpullaa haloota, harppu korvalla ja kantoi valkoista ämpäriä pöydän ympärillä, tanssi radion klassisen kanavan tahtiin ja ilmoitti lopulta että on nukkumaan lähdön aika! kotona oltiin "jo" kymmeneltä ja mieli on HYVÄ. SEESTEINEN. TÄTÄ LISÄÄ!

Ja Venla tyttönen söi kaikkea mitä eteen kannettiin.

Eli voin tosissaan suositella, että tää on hieno tapa tavata ystäviä! Ihanaa oli myös se, että JOKU muu oli tehnyt meille ruokaa! you know! Hyvää yötä!
 
Suru valtaa kun lapsi konttaa lähes tyhjän tuvan lattialla. Onneksi se ei yhtään katsele ympärilleen tai multa pääsisi itku. Kuinka me voitiin myydä toisen koti? Mä oon aivan liian tunteikas. Ihan kaikkeen. Raskasta tällainen. Toivottavasti loppupäivä on niin kiireinen etten ehdi fiilistellä. Ja eikö tämä lapsi ole unohtanut koko paikan jo huomiseen mennessä? Ikävä kyllä. No, ehtii niitä muistoja kerätä myöhemmin. [&o] Musta ei oo mihinkään. Paitsi itkemiseen ja ikävöimiseen.
 
Sannak, niin mäkin sua. [:D] Koitetaan kestää. Te sentään muutatte ihanaan kotiin ja me pieneen luukkuun, jos se unohtui tosta sun tsemppilistasta [;)][:D]
 
Maarinen, mä pullistelen! Tänään silmät päästäni ja sitten huomenna taas mahalla.
 
Muuttamisessa on yksi hyvä puoli. Saa hakea kotipizzaa. Niin ja anoppi yllätti ja tulee hoitamaan lasta että saan purettua tavaraa.
 
Niin ja ottaja antaja, kanankakan kantaja, sanoisi mun äitee Maarisen glögipihille siskolle [:)]
 
Amppuuuuu, kuinka veitkään sanat taas suustani? Täällä kans surupuserossa kattelen tota nappulaa, ku se konttailee menemään... täällä jopa selkeesti ihmetys, että hei, missä kaikki taulut seiniltä, ja missä kaikki cd:t noista hyllyistä! Siltä on "viety" kaikki ne paikat, mihin se on menny tekemään "ilkeyksiään", jos en oo ehtinyt sitä huomioida :D Mutta niinhän se on... vaikka tää on ton pojan synnyinkoti, niin eipä se tästä tuu paljoo muistamaan, aika haikeeta... Tosin enpä mä itsekään jää tätä varmaan kauheesti kaipailemaan :D Ainoo mitä tulee ehkä ikävä, on toi oma pikkupiha ja se, että Halipossu ei asu enää niin lähellä!

Ja joo, kuinka unohdinkaan hehkuttaa, että mepä saadaan muuttaa ihanaan isoon asuntoon, kun te raukat joudutte jonneki tuhkaluukkuun ;) Mutta onneksi teilläkin löytyi poitsulle hoitoapua, niin saatte sen iskä-tyypin kanssa rauhassa purkaa laatikoita. Meinaatteko laittaa kaikki laatikot purkuun, vai jääkö jotkut valmiiksipakattuina varastonnurkkaan odottamaan jatkosijoituspaikkaa?

Mä ilmaisin eilen facebookissa, että nyt sais kutsua tätä pesuetta syömingeille jonnekin muualle, ruoanlaittovälineistö ja tykötarpeet kun on jo pois pakattu. Noh, kävipä heti niin onnellisesti, että eräät ystävät laittoivatkin heti kutsun tälle iltaa tulemaan! Siellä ois ihan ammattikokki ja ammattitarjoilija olleet meitä passaamassa!
Vaan kuinkas sitten kävikään... aamu tuli, pakkasta aivan liikaa ja meidän pikkumies vähän turhan flunssainen, että sitä viitsisi yhtään mihinkään lähteä tuossa pakkasessa kuskaamaan :( Eli Kotipitsaks se menee täälläki ;)

Maarisella sen sijaan on ollut todella ihanan kuuloiset mässäilykinkerit! Nyt te saitte sen ensimmäisen osan ruokakerhoilua sitten hoidettua! Aivan ihanaa :))
 
Jaahas, aloin jo eilen kirjoittamaan tätä viestiä, mutta ukko maanitteli katselemaan Dexteriä kanssaan illalla, joten talletin vaan tekstit ja nyt siis jatkan. :)

Täällä on pakkasta!!! -1,3 astetta näyttää meidän mittari! Ja perjantaiksi luvattiin -9 astetta! Kääk! Ei siis että valittaisin, en ole vaan tottunut siihen, että täällä on näin kylmä. Käytiin ostamassa mulle talvitakki toissapäivänä, eikä näköjään yhtään liian aikaisin. :D

Ällöpäivityksiä: näin kissan kyttäilevän jotain ihan kyyryssä keittiön nurkassa, hipsin tarkastamaan tilannetta, ja eiköhän hiiren häntä vilahtanut uunin taakse! Yäk!! Ne varmaan pyrkii sisätiloihin tän pakkasen takia. Hrrr. Toivottavasti tästä ei tule nyt meidän vitsaus...

Vielä kivapäivityksiä: minä pääsin lauantaina pitkästä aikaa ulkoilemaan! :) Kävin drinksuilla yhden vanhan koulukaverin kanssa, hän on muuttamassa takaisin kotimaahansa, ja ei varmaan tulla näkemään pitkään aikaan. Täytyihän sitä siis käydä viimeisen kerran juoruilemassa ja siemailemassa viiniä. ;) Kotiin tulin kahdeltatoista, ei kestänyt kunto viipyä pidempään. Aamulla sain onnellisesti nukkua kymmeneen saakka, mies armollisesti hoiti Benjin aamusyötöt sun muut, jotta äiti sai levätä... Ah.
Ja äsken juuri tulin kotiin kaupungista, kävin kosmetologilla piitkästä piiitkästä aikaa, pakko oli, kun anopilta viime jouluna lahjaksi saatu lahjakortti oli uhkaavasti menossa vanhaksi. Mutta joo, kuvittelin, että mulla ei olis kauheesti mitään näppyjä, muuta kuin nuo näkyvät leuassa, mutta kovasti se tyttö sai puristeltua mun naamasta sössöä ulos. :p Nyt on kovin kirjavat posket, tasoittuu kuulemma huomiseen mennessä. Hihi. Ostin puhtaan ihon huumassa vielä tuotteitakin (Avedan hoitola). Nyt pitäis näppyjen saada kyytiä kotikonsteinkin ja ihon puhdistua. Ja tammikuussa menen uudestaan hoitolaan. :) (Mies varmaan kirkuu ilosta, kun mä keksin tällaista järkevää rahanmenoa...)

Prana: Joo, mahtuu Benji ihan hyvin siihen ä-pakkauksen haalariin vielä, välipuvun kanssakin menis varmasti. Ja lahkeet ja hihat on just nyt sopivat. Tossut ja hattu on puvusta jääneet pieniksi, mutta hanskat ovat hyvät. On meillä sitten pari isompaakin haalaria. Yhden lähetti mun äiti, ja toinen saatiin ennen Benjin syntymää jo, olin vaan unohtanut koko haalarin. Löysin sen tänään sattumalta, kun siivosin Benjin kaappia. Nää isommat taitaa molemmat olla n. 80-senttisiä.
Tämä Hollanti on kyllä siitä erikoinen maa, että täällä on kasvissyöjille todella paljon tarjontaa verrattuna esim. Suomeen. Ihan pikkukaupungissakin voi mennä kauppaan, ja olla varma, että lihankorvikkeita on aina tarjolla. Laiskan kasvissyöjän unelmamaa... ;) Olin tosi yllättynyt kun tulin tänne, huometessani että esim. juuri Tartex-tahnoja on oikeasti vaikka kuinka monenlaista sorttia olemassa, kun ainakin Lohjan ruokakaupoissa oli siihen aikaan yhtä tai kahta makua myytävänä.

Sinttu: täälläkin nipistellään, erityisesti silloin kun imetän! Au, kun tekee kipeää! Enkä saa sitä riiviötä lopettamaan sitten millään.. Huooh!

Taku: ihan hyvältähän nuo teidän Roosan unet kuulostaa. Benji ei myöskään normaalisti nuku kuin ne yhdet päikkärit päivässä, eikä silloinkaan muuta kuin sen 40-45 minuuttia! En voi mitään, jätkä ei vaan nuku. Joskus harvoin saan sen ottamaan toiset tuollaiset yhtä lyhyet unet.

Sanna: Mä luulen, että me ostetaan Benjille oma haalari Suomesta, tännekin on meinaan luvattu tosiaan kylmää ja lumista talvea (!!!), ja sitten kyllä tarvitaan kunnon haalaria täälläkin! Kiitos tarjouksesta kuitenkin. :) Ja isot jeet teidän muuttohommille!

Amppu: mulla oli ihan mennyt ohi tuo sun hammasviesti. Sama täällä, Benjillä on poskihampaat puhkeamassa... Ikenet on ihan turvonneet, ja poika kitisee tauotta. Ei oo tulleet läpi vielä, mutta silloin kun ikenet ei oo megaturvonneet, ne kuultaa kyllä sen verran läpi, että parin kitinäpäivän ja yön jälkeen vihdoinkin hoksasin, jotta mistä kenkä tällä kertaa puristaa. Ja tosiaan, tsemppiä muuttohommiin sinnekin!

Minäkin Riikalle toivottelen jaksamisia unihommeleiden kanssa!

Maarisen neljäntähden illallinen kuulosti hauskalta! Ja hih, Venlakin on keksinyt tuon puhelinjutun! Benji kulkee täällä kanssa joku sattumanvarainen tavara korvalla ja huhuilee, että "ha-oo", haha!


Ja mmm... ei saa puhua Kotipizzasta! Nälkä tulloo!! ;D

Nonni, mä painun takavasemmalle niistelemään nenääni (taas flunssa päällä...) ja keittelemään sitä ihanaa presidenttiä!
 
Hei!

Jos oli eilen ihanaa, niin tänään tuppaa tulemaan pisaraa poskelle. Joku itkugeeni, vissiin, muistuttaa olemassa olostaan. Äsken olin just naputtamassa henkilökohtaista Ampulle ja Sannalle siitä miten arvaan tunteen pusertavan, kun lapsi konttaa tyhjän kodin lattialla. Sain jo pari sanaa ja omat kyyneleet ko. aiheesta. No mies tulee kurkkimaan selän takaa ja hoksaa kirjoitusvirheet ja huomauttaa, ettei ymmärrän mun hölinöistä mitään... Hitto! Mullahan nousi pala kurkkuun... Nappasin punasta ruksia ja käänisin iltiksen sivuille itku kurkussa.

Ja samaan hengenvetoon väänsin omenapiirakan uuniin. Tulla nyt tuollatavoin toisen puolivalmista sorkimaan ja vielä mun virheitä..joita tosiaan tulee ja joka tosiaan ON arka paikka. Ollut jo koulusta saakka. Piste. Ja niisk.

Siis.YMMÄRRÄN tuon surullisen haikean tunteen tyhjistä hyllyistä ja seinistä. Sehän kertoo menneistä onnellisista hetkistä ja muistoista. Ja uuteen kotiin tulee uudet muistot ja uusi aika! Eikä sitä voi noin vain uutta rakentaa, ellei ensin sure ja luovu toisesta. Surkaa rauhassa, niin voitte iloitakin sitten täysillä! Ja ei ne pikkumussukat tosiaankaan muista vanhaa kotia kuin pari päivää. Omat tutut tavarat saa uuden paikan tuntumaan ihan yhtä kodilta kuin edellinenkin. Ja pikku tutkimusmatkailijalle löytyy paljon uusia kohteita...mistä isi ja äiti saa vielä monenmonta kertaa käydä hakemassa pois!

Ailime. kipin kapin jotakin hiirenloukkua laittamaan. huh. Se populaatio ei ihan heti lopu jos ne pirulaiset kerran sisälle hoksaa. Meidä isi tälläsi vanhanaikaisen hiirenloukun ulkoeteiseen, lämpöpatterin juureen. Siihen kolon likelle, mistä kiertovesi tulee kellarista patteriin...nooooo... johan siinä ensimmäisenä yönä nakki napsahti ja metsähiiri pääsi hengestään. En kattonu mokomaa raatoa, mutta ukko sanoi että ihan nätti isokorvainen siirtolais hiiri. Muutama kaveri meni samaan halpaan ja nyt onkin ollu hiljaista jo useampi viikko. Hyi..... niitä en kaipaa tänne meidän seuraksi. En. Vaikka niin se kuuulema on että (varsinkin maalla) yli kolme vuotta vanhat talot, saa satavarmasti pakkasten tullen vieraita pihamaalta ja metsästä. (vielä kerran hyi)

.. kahvia mullekin.. ja tuota ihanaa omppupiirakkaa....

KENENKÄS SYNTTÄREITÄ TÄÄLLÄ PALSTALLA SEURAAVAKSI VIETETÄÄN?  Kohta meinaa räjähtää kuvagalleria, kun Maarit pääsee Venlaaa kuvaamaan.... yksvee yksvee yksvee...ens viikolla!!!!! Ehtiikö joku ennen?
 
Takaisin
Top