Marraskuun mietiskelyt

maarinen - teidän neiti on kyllä jo niin ison tytön näköinen. [:)] meillä poika vielä konttaa menemään, niin on aika "vauva". [:D] 
 
Pulkka ostettu ja sisällä parit "pillurallit" vedetty [;)] *anteeks*[&o]
....siis..... lähdettiin koko poppoo hongkongiin shoppailee :) mukaan tarttu se tarpeellinen lumilapio, ulkolämpömittari, stigan vauvapulkka ja loisteputki lamppu ettei tarvii pimeessä pöntöllä nököttää (palo eilen vessasta valo). että näinkin suuret shoppingit [:D]
 
Ulos myräkkään ei vielä tänään lähdetty pulkkailee, mutta pitihän sitä sisällä vähän testailla. Ja voi JESTAS miten oli neiti innoissaan. Piti kovasti reunoista kiinni ja kilju ihan hulluna. Se ilme oli niin onnellisen pikku ihmisen ilme. voih!!
 
TORSTAITA!!!!

Voi tuota Maarisen piparkakkukatua. [:o] Miehen kanssa muutama päivä sitten juuri mietittiin, että pitäisikö tänä vuonna tehdä taas piparkakkutaloja. Meillä on ollut tapana, jo useampana vuonna, tehdä piparkakkutaloja joulukukan tilalla vietäväksi. Ei siis kaikille, mutta anopille, isomummolle jne. Viime vuonna jäi väliin - sattuneesta syystä. [;)]

Näen jo silmissäni, miten Sinttu on harjoitellut sisällä pulkkailua... [:D] 
 
Saludo, Costarica, presidentti ja Juhlamokka.... paitsi, että sen saksalaisen ketjun kahvia tässä on vedetty tää aamu! Nyt on ohmmat siinä mallissa, että pikkuihminen nukkuu pihamaalla ja isäntä hätistelty kylille. (=lue, hammaslääkäriin)

Ja päivän kysymys: Mitä yhteisä on : nainen +40v, ovulaatio, vauvakuume ja kansankielellä "mulukku"? Vastaus: ei mitään! Ei v***u yhtikäs mitään!!!!!!!!!!!! Ja sitte tuo yks on syöny vielä mun leivonta sulkaat. Prkl. Että semmosta. Noh ja anteeks. Ei ole aikaa ja sitte kun on niin NUKUTTAA!!! Kumpaakin!

PIPARIKAKKUTALO:
NE On niin ihania! Je me tässä yhtenä vuonna talkoita pidettäessä saatiin kaavoituksesta loisto idea!
Elikkä tehdää nykyään pelkkiä friisejä. Komeita ja pröystäileviä julkisivuja! niitä piiiiitkä rivi piirongin päälle! SAtukirjoista saa makeita talon malleja.... toi kuva tuossa ylhäällä on yhestä "Pieni tulitikku-tyttö" -versiosta, katunäkymä. Että tämmönen salainen intohimo! Ideaa saa käyttää vapaasti. Ja vinki vink.. kannattaa tehdä koristelu ennen kokoamista, niin ei pääse valumaaan. Paitsi, että meidän mökit on tehty enempi ja vähempi glögihuuruissa, että valumilta ei ole oikeen voinu välttyä. Nytte tulevan viikonloppuna mun siskon pitäisi tulla tänne "piparikakkutalo-talkoisiin!" jeeeeee.....

ok...lisää sitä kahvia! ja turinointia tuon isomman tytön kanssa joka tupsahti tänne eilis-iltana! jeeeeee, sillekin!
 
Mä tulin vaan kertoo, että mua kiukuttaa, etten oo saanu laittaa vielä yhtään mitään joulujuttuja, en leipoa piparin piparia, en askarrella ja tuskarrella Muumitalon kanssa, en sitten yhtään mitään... Mutta jo viikon sisään ollaan uudessa kodissa, niin sitten heti pian laatikoiden purkamisen jälkeen saadaan alkaa laittaa jouluakin! <3

Meillä ei sitä pulkkaakaan vielä oo, kun ootellaan sitä Uutta Kotia tässäkin asiassa, niin on vähempi mukana raahattavaa! :)

Amppu, 21.12. klo 12 käy hyvin. Treffattaisko Kampissa? Laitan mun numeronki sulle viel vaik yksärinä, niin ei mennä hukkaan :)
Ja ihanaa, (jos)kun muutkin tulee, lapsilla tai ilman!
 
Hello,
 
Sanders, kello 12 Kamppi hjuva. Suoraan siellä samassa kaffilassa vaikka! JES! Ja tervetuloa kaikki muutkin jotka suinkin vaan pääsee!
 
Helou helou!

Aamuärhentelystä selvitty... ja nyt jo naurattaa. Mokoma ovis-kiukkuilu. Päätin että antaapa olla. Tarraan joulunpyhyinä hyvillä mielin höyryävään muna-totiin (hah hah hhh...)ja tissuttelen iloisesti kulkuset korvissa!

Ja löysin sitä leivonta suklaata meidän herkkukaapista... lähes 200g! Joten arvata saattaa kenen keittiössä on tänäään taiottu rommi-suklaa-manteli kakkua!

Että nyt tytöt. saatte tulla taas höpöttämään...

VAUVAPALSTA ASIAA:
Venla on ihan hassu! Isi soittaa kitaraa.. (treenaa jotain )Ja tyttö kipittää kehää olohuoneen lattialla. Heiluttelee käsiä ilmaan ja yrittää hyppiä!!! Tanssia? Aika hieno koreografia tollaselta minimummelilta!
 
Wowo, maarinen, äkkiä videolle neidin koreografiat! :)

Amppu, suunnitelma pläkki! Ihanaa nähdä taas!

Ja heei! Meiän pikkuvauva on taas kässänny uuden jutun! Oon jo pari viikkoa koittanu sille aktiivisesti näyttää, että voi osoittaa ihan vaan sormella (hah, jep, nyt mä opetan osoittamaan sormella ja pian opetan, että ei saa osotella!) eikä tarvii koko räpylää pitää harallaan. Ja nyt meiän nyyttipyytti on sen oppinut! Jee! :)

Ja sitten kiukkua: me saadaan avaimet vasta 1.12. Että se siitä rauhallisesta muutosta ja ajatuksista, että ehdin hyvin siivota koko uuden asunnon lattiasta kattoon, eikä oo laatikot eessä! Voi perse!! Noh, veetään vähän enempi sit haipakkaa! Onneks on tukiverkosto ja apukäsiä lähettyvillä :)
 
Ei muuta kuin HYVÄÄ HUOMENTA! Ja erittäin hyvää SISKON-päivää, kaikille joilla on sisko tai sitten nimi sattuu olemaan Sisko! Olemme siis tätäkin päivää oman siskoni kanssa juhlistaneet.... Hah.. ja justiinsa kiikutin Venla-pikkusiskon isonsiskonsa kainaloon pyyhkimään räkää lakanan reunaan...

ELI: SISKOT HYVÄÄ PÄIVÄÄ!

ps. Sanna..videolle tuo lonkan lenkutus on saatava!
 
Huomenta!

Meillä on TAAS tänä viikonloppuna kissanhoitotehtäviä. [:'(] Anopista on tullut hiukan liian aktiivinen, kun jatkuvasti saa olla vahtimassa sitä kattia... [8|]

Näen jo silmissäni Venlan "koreografiat". Meilläkin harrastetaan moista. Jos vaan näkisitte. Kun "jumputusmusiikkia" alkaa kuulua, niin mitäpä tekee meidän neiti - alkaa nytkytellä jalkojaan ja HEILUTTAA PÄÄTÄÄN KUIN HEVIÄIJÄT. Näky on aivan uskomaton! [:D] Ja yleensä ei riitä, että hän itsekseen tanssii, vaan haluaa syliin ja pitää tanssia tanssiotteessa.

Maarinen, minkälaisesta piparitaikinasta olet valmistanut talot? Mulla on ollut vähän ongelmana, että osaset eivät pysy muodossaan. [>:]

Ruokaa napaan!
 
Huomenta.
 
Tanssitaitureita on muuallakin, heh. Se on kyllä verraton näky <3 Meillä toinen pop juttu nyt on halaaminen. Tyynyt ja Ihaa-pehmo saa haleja ja rutistuksia pitkin päivää. Otetaan poikaa aamuisin sänkyyn meidän väliin ja on siellä oppinut laittamaan pään tyynylle. Olkkarissa se makaa lattialla pää Ihaan päällä ja hymyilee kun kehun ja sanon hellästi aii aii. Uudelleen ja uudelleen. Yritin eilen ottaa kuvaa, mutta niinhän se on että niistä hauskimmista jutuista tuntuu olevan todella vaikeaa saada kuvaa.
Sitten ne ei niin mukavat uutiset, poika valvoi viime yönä puoli neljään!!!!! Mitään vastaavaa ei ole tehnyt koskaan ja epäselväksi jäi syy, olikohan vaan tokat päiväunet niin pitkät. Täällä siis mennään tänään todella väsyneenä. Äitiysneuvolassakin kysyttiin jotenkin erityisen painokkaasti aamulla, että kuinka jaksan ja sanoi suoraan, että näytänkin vähän sängystä repästyltä. Ja sekä harjottelija että neuvolantäti kehuivat mun huopikkaita ylimageiksi. Ne on kaikessa rumuudessaan kyllä sikaihanat!
Paino oli nyt noussut raskauden aikana 3,5kg. Eli varsin maltillisesti, jes! Onhan tässä vielä taivalta edessä... Tavoite tai siis toiveeni on että painan korkeintaan saman verran kuin esikoisesta sairaalassa, eli se +22kg siihen mitä painoin ennen näitä raskauksia. Siinä on ihan piisalle projektia ensi kesälle [;)][:D] En ressaa! Ja siis syön kyllä paljon ja kaikkea, nyt alkaa suklaatkin taas maittaa.
 
Nyt sohvalle maata hetkeksi. Mikä siinäkin on että ei nukuta just silloin kun olis mahku vähän nukkua.
 
hennas: sunnuntai-levyt on mun piparitaikina suosikki. Jos tekee sillai esittelykelposta mökkiä, niin kannattaa nähdä vaivaa ja heti HUOM: heti uunista tultua heittää sen paperikaavan pehmeälle taikinalle ja leikkaa vielä kerran terävällä veitsellä ne reunat suoriksi. Savupiiput ym. pienet ikkunan luukut ja tikapuut ym. ym. yksityiskohdat pysyy sillai MELKO varmasti kuosissa.. ainakin siihen suuntaan! Onnea kokeiluun!


amppunen: koitahan nyt levätä!!! huh huh. Ja niin, tuo on aika yllättävää, mitä mekin huomattiin ,että eihän ne rassukat osaa itsestään selvästä käydä lepäilemään! Täälläkin vasta nyt "opittu" tuo pää tyynyyn. Sitä voi tehä näköjään kesken leikinkin ja käydä välillä jopa sylissä köllimässä voimahaleja! JA mitä suurta rakkautta ne pehmolelut saavatkaan osakseen....."ai ai ai..."

Sannakoo: sulle, meidän nettiperheen touhu-naiselle koittaa sitte kiva viikko! Mutta, kuule, silloin 1.12 illalla.. voin sanoa, että on varmasti ihanaa, vaikka kaikki kamppeet oiskin laatikoissa! Oot kyllä niin reipas ja jaksava mutsi! Ja mikä parasta, sun rakkaat tukijoukot! Tsemppiä peliin! Ja iloista mieltä!
 
Piti vielä tulla kertomaan näistä suurista onnistumisen tunteista mitä äitinä saa kokea....... [&o] Meillä siis valvottiin yöllä puoli neljään, tai siis 3:26 katsoin vikan kerran kelloa. Ja äsken löysin pojan suusta (tajusin katsoa) ylhäältä kaksi isopintaista hammasta. Ei teräviä kulmahampaita vaan siitä yksi tai kaksi korvia kohti. Ja mä annoin tuon lapsen valvoa puoli neljään. Mitä mä oikein mietin?? En yhtään mitään, mies oli yön töissä ja olin niin väsynyt ettei näköjään leikannut ollenkaan. Lapsi ei itkenyt, välillä hieman, lähinnä vaan kiekkasi ja heilutteli jalkojaan ja heilutti päätään. Tulkitsin se niin että oikein yrittää pitää itseään hereillä vaan miksiköhän se tekisi niin??? Äly hoi.
 
Nyt meillä on jo kymmenen hammasta.
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

Inhottavaa, kun en pääse tänne enää kovinkaan tiheästi kirjoittelemaan. Tänään Benjillä on taas hoitopäivä, ja minä reippaana opiskelijana olen koko aamupäivän lukenut koulujuttuja, ja sain juuri luettua ensi viikon jutut! Huraa! Tuskaton viikonloppu edessä, kun ei tarvitse stressailla opintojen kanssa. :) On kyllä paljon helpottanut se, että Benjamin käy nyt niiden kahden päiväkotipäivän lisäksi kerran viikossa hoidossa miehen äidin tykönä. Eli minä saan nyt kolmesti viikossa opiskella rauhassa.


Katselin galleriaan ilmestyneitä kuvia, voi kun "meillä" on sitten ihania ja söpöjä lapsia!

Saparolle onnea uuden työpaikan johdosta! :) Aika hauska homma, ja kiva, ettei sun tarvinnut panikoida minkään virallisen haastattelun kanssa.

Sanna, saat kysellä, jos kyselytyttää. :) Mulla ei laskeutuneesta kohdusta ole mitään hajua...

Amppu se siellä miettii nimiä tytölle. :) Mun ehdoton suosikki on jo pitkään ollut Emma, ja sain miehenkin siitä nimestä innostumaan, vaan se onkin nyt yllättäen hiipinyt listahitiksi. Toisaalta, olenpa kyllä itsekin siunattu yhdellä oman syntymävuoteni suosikkinimistä, eikä se ole paljoa haitannut. En tunne olevani osa suurta Sanna-massaa. ;) (Tai no, riippuu miten sen ottaa, olenhan mä aika suuri, ja massaakin löytyy... Haha!) Muita suosikkeja ovat esimerkiksi Minttu, Maria, ja Venla ([:)]). Mun olisi jotenkin helpompaa keksiä tytölle nimi, kuin pojalle. Tuli vielä tuosta Pranan mainitsemasta Fannista mieleen, että tykkään siitä myös nimenä, mutta jos miettii sen nimen kansainvälisiä merkityksiä, niin en sitten ehkä kuitenkaan valitsisi sitä...

Ja vielä noista huopikkaista, että ne jäivät nyt vähän pakkoajatuksena mun päähäni.. Minäkin haluan! Ja Benjille myös! :D Benji tosin sai eilen anopilta aika hienot saappaat, ruskeat pehmeäpohjaiset. En kyllä tiedä, että kuinka lämpöiset ne ovat. Täällä varmaan pärjäisi niillä vielä, mutta Suomen paukkupakkasissa tuskin enää.

Kivaa, että Bunnin ja perheen reissu oli mennyt hienosti! Migreeni taas ei niinkään hieno juttu.. Jaksamisia!

Toivottavasti kaikki kipeänä olleet on jo parantumaan päin!

Hennas, sinne aplodeja kävelemään oppineen kyyrymummon johdosta! :D Täällä ei Benji suostu kävelemään enää ollenkaan...

Sinttu, kiitti vinkistä tuon ä-pakkauksen toppapuvun suhteen. Olisin sen ottanut ulkoleikkejä varten Suomeen mukaan, mutta taidankin joutua käymään ostamassa jonkun kunnon haalarin Benjille sitten Suomea varten.

Benjin kuulumisia: täällä ei ole sitten tosiaan kävelty ollenkaan enää moneen päivään. Ei tullut meidän jannusta aikainen kävelijä siis. :D Sanavarasto sitten vastaavasti kyllä karttuu päivä päivältä. Ainakin ymmärtämisen kannalta, jos artikulaatio ei aina ihan pelitäkään. Kello on esimerkiksi "tik-tak", papa kun on opettanut, että kello sanoo niin. :DD Lisäksi Benji osaa ottaa sukat pois käskystä (hehe, ja ilman käskyä myöskin...). Ja tarttuu varpaisiin kiinni, kun kysyn missä on varpaat. Ja tuo kirjan ('kisja') käteen, jos haluaa, että luetaan. Jotain kehitystä siis sentään tälläkin suunnalla. Ai niin, ja eilen sain suuren pusun!! Varoittamatta, ja kaikkien sääntöjän vastaisesti suoraan suulle, sellaisen märän muiskautuksen äänen kera! :)

Minä menen keittämään vielä muutaman kupposen sitä Presidenttiä, jotta jaksan illalla valvoa. Illalla mies haluaa kuulemma poksauttaa samppanjapullon auki, kun toi työmatkaltaan Ranskasta jotain pateeta, jota haluaa herkutella. Mulla on Tartex-levitettä tuon pateen korvikkeeksi... ;)
 
Meilläkin on tyttö alkanut pusutella oikein kunnolla. [:D] Oikein äänen kanssa moiskauttaa. Vilkutusta ei enää saa, mutta moiskautuksen kyllä. Ja halailukin on suorastaan raivokasta. Kaikkea pussataan ja halataan, puput, nallet yms. Eilen lähdin töihin niin aikaisin, että Pinja ei ehtinyt vielä herätä. Koko päivän oli sitten hoidossa kiukunnut ja hoitotäti jo soitti, että onkohan tyttö kipeä, kun käyttäytyy ihan oudolla tavalla. Illalla kun kotona nähtiin, niin hirveästi halasi ja pusutti ja halusi vain istua sylissä. Ilmeisesti ei oikein tykännyt siitä, että äiti ei tullutkaan aamulla hakemaan sängystä. [;)]
 
Voi näitä meidän taaperoita, eihän nämä oikein enää vauvoja ole, vaikka sitä kuinka toivoisi. Sanojen kuuleminen on varmaan suloista! Meillä ei ole vielä mitään yritystä mölinän mukana, no se EI ja ÄITI kerran, mutta siinä se. Asiaa on kyllä paljon, kunhan ymmärtäisi.
Meilläkin pusutellaan, mutta aika rajusti. Yleensä tulee hampaat mukaan ja purraan, ei kivaa.. Välillä Valo halaa isin jalkaa tai menee lattialle makuulleen ja katselee maailmaa siitä vinkkelistä. Tänään yritti innokkaasti leikkiä kissan kanssa, heitti lelua ja sellaista kepin päässä olevaa pörrönauhaa heilutti. Onneksi Muhvi innostui myös ja Valo hekotti sydämestään[:D] Niin ne vaan on kaverit, vaikka kisu on jo joutunut näyttämään vähän kynsiä, kun poitsu ei aina muista lopettaa ajoissa kovakouraisia hellimisiään.

Sunnuntaita minäkin käytin piparkakkutaloon ja ihan onnistuu, vaikka mauton taikina muuten onkin, inkivääri puuttuu! Laitanpa kuvan tuonne galleriaan.

Minä tyttö lakkasin oikein kynnetkin, huomenna on tuttujen hääjuhla ja menemme miehen kanssa kaksin. Valoa tulee hoitamaan kummatäti ja -kaveri. Jänskää! Ekaa kertaa näin pitkään ollaan yhdessä miehen kanssa pois Valon luota. Ja kaiken kaikkiaan kolmatta kertaa. Kerran pitsalla, mutsini hoiti pari tuntia (eikä vaihtanut vaippaa!!), kesällä siskoni oli nukkuvan pojan kanssa kun poikkesimme kaupassa. Ei ole paljon liikuttu ei.

Ailime mahtuuko Benji vielä äippäpakkauksen haalariin? Niin että on välivaatettakin? Meillä tuo selän pituus ei enää haalarissa riittänyt ja hihat kävivät ahtaiksi. Nyt on pikkuisen liian iso puku, mutta parempi niin päin, onpahan kädetkin hihojen suojassa. Benjihän puhuu jo tosi paljon!  Ja Tartexista tykkään minäkin! Harmi ettei tuosta kylän uudestakaan marketista sitä saa. Herkullista, nam.

Amppu ihan samoja tunteita on ollut itselläkin, älä huoli, ei aina vain välähdä. Minä joskus erehdyn kitinää ja kiukuttelua pitämään väsymisenä, vaikka olisi just jotain hammasta tulossa tai vaikka yllättäin nälkä, joka ei aina kellon mukaan iske! Me opimme koko ajan, se on lohdullista.

SannaKoolle tsemppiä ja malttia muuttopuuhiin. Kuulostaa tutulta, joulun alla ja silleen. Maarinen on ihan oikeassa. Vaikka olisi laatikoita lattiasta kattoon ja vain pari haarukkaa ja lautaset purettu syömistä varten, niin kotona te sitten olette joka tapauksessa ja ehtii sitä joulua laittaa kuitenkin. Meillä oli muutto 16.12. ja joulu tuli! Mies tosin purki suurimman osan kamoista ja minä sitten myöhemmin tutkin mitä missäkin on[:D] Hyvin se menee.

Venlan tanssi kuulostaa kyllä hauskalta! Monia eleitä ja touhuja sitä painaa syvälle mieleen, ettei hukkuisi. Kamera kun ei aina ehdi tallentamaan juuri sitä hetkeä.

Kylppäristä kuuluu iloista kylpemistä. Isin poika se siellä touhuaa. Valo on nyt ottanut isän sylin päikkäripaikaksi. Muutaman kerran jo iltasella torkahtanut syliin ja siinähän on sitten istuttava, ei se mies raaski liikahtaa. Joskus päiväunet jatkuvat sylissä, vaikka on jo pystyssä pinnasängyssä. On sitä ihanaa katsella<3
 
Pari päivää töitä takana, neiti tainnutettu jo unille ja LONKERO kädessä. AH!! [:)]
Miehen poika taas viikonlopun meillä. tai siis tulikin jo torstaina. Ja mikä 'ihaninta", hänkin korvatulehduksessa. Onneks alkaa molemmat oleen jo suht kunnossa. Huomenna ajateltiinkin mennä lemmikkieläin messuille. tai siis siellä on viidet eri messut samall lipulla ja noi lemmikkimessut on yks niistä. Pakkasta kun on luvattu taas se -15 niin pakko keksiä jotain touhuumista ulkoilun sijaan.
 
TANSSIA: joo täälläkin se sujuu. Ja miten härskin näköstä se on kun on jalkapohjat ja kämmenet lattiassa ja sit nytkyttää edes takas. hih. [:D][:D]
 
NIPISTELY: se on nyt ihan pop! ja se sattuu!!! Paras paikka on iskeä äidin kröhöm kaksoisleukaan (mikä se on?) [;)] upottaa pikku kynnet ihoon ja nipistää kovaa!!! ja sit hekotetaan päälle.
 
itkua... ei sit näköjään nukukaan. lisää maitoa... hyvää yötä!!!
 
moi ja kiitos tervetulo-toivotuksista [:)]

onko täällä tosiaan jo joku uudestaan raskaana? luin pari viimesintä sivua. hassua sillai ku mulla ei ole vielä menkatkaan alkanu synnytyksen jälkeen niin ei olis ollu edes mahdollista tulla raskaaksi. Imetän vielä niin se vissiin pitää ne pois. en niitä kyllä kaipaakkaan eikä kolmatta yritetä vielä.

me rakennetaan sahalahteen mikä nykyään kangasalaan kuuluu, on 40km tampereelta. keväällä viimestään pitäs päästä muuttamaan, tai on oikeestaan pakko, tuli häätö tästä vuokrakämpästä. Nämä vuokratalot remontoidaan ja myydään, vuokrasopimus päättyy 31.5. mies kyllä sanoo että ei pitäs hätää olla, on talo niin hyvällä mallilla. Se tässä rakennusajassa vaan on tylsää ku mulla käy raskaaksi hoitaa lapset yksin ja lapset ikävöi kovasti isäänsä. Se kun tulee illalla kotiin molemmat ryntää ilosena vastaan eteiseen. Esikoinen melkein joka päivä haluu isille soittaakin. 7kk tätä jo mennyt. mua välillä kaduttaa kuinka tullu komennettua lapsia ku on niin väsyny ollu [&o] en yhtään ollu tämmönen sillo ennenku alko tää rakentamishomma.

nyt vähän sain siitä helpotusta että laittanu Roosan enää kerran päivässä päiväunille samaan aikaan kun Oonakin nukkuu niin saanut itekki päikkärit. Ihan hyvin Roosa on jaksanut kun viikon nyt näin tehnyt. Tähän päädyin siks ku kun Roosa ennen nukkui rattaissa aamupäivällä ei se millään nukkunut oonan kanssa samaan aikaan ja riehu kauheesti ettei oonakkaan meinannu saada unta. sitten en läheskään joka päivä saanut roosaa ollenkaan nukkuun sinä aikana ku oona vielä päikkäreillä ja sitten myöhemmin ei malttanut millään käydä päikkäreille kun tiesi toisen leikkivän toisessa huoneessa, illan sitten kiukutteli kokoajan. yritin sitäkin että nukutin ulkona jos sinne mentiin illalla, se vaan oli liian myöhään nukkua enää viiden jälkeen, sitten valvoi väkisin illalla ainakin 12 asti. Roosa tosin pikkuvauvanakin valvoi kovasti vaikka sitten kun sai nukkuun hyvin nukkuikin. En tiedä mitä sitten neuvolassa sanoo ku joskus sanoi että vasta yli vuoden vanhana vois nukkua enää yhdet päiväunet... mites teidän muiden lapset, monetko päiväunet nukkuu ja kuinka kauan? Roosa nyt nukkunu noi päikkärit suunnilleen kaksi tuntia, klo 13-15. Illalla sitten nukkuun klo 21 ja aamulla saa nukkua niin kauan kun haluaa, yleensä herännyt n klo 8.
 
Iltaa!

Maarinen ja Pranis, ihan ilomielin täällä kyllä ollaan muuttoa puuhaamassa :) Ja kerrankin on jopa myös tilaa, jotte saa ne mahdollisesti vielä uuden vuoden tienoilla lojuvat laatikot jemmattua pois katseilta ;)
Hässäkässä vaan ahistaa se, ettei saa rauhassa siivota sitä uutta kämppää. Ja siis miehellähän oli suunnitelma passittaa mut pojan kanssa jonneki muualle, jotta hän sitten hoitaa muuttohässäkän kavereineen :D Tähän kämppään kun muutettiin, niin mies kävi asuntoa yksin katsomassa, soitti mulle vaan täältä ja koitti selittää, että millanen tää nyt on... Mä en nähny ees pohjapiirrustusta! Lisäksi hoiti muuton sillä aikaa, kun mä olin leirillä! Ei oo kyllä ehkä ikinä jänskänny mua tai ukkoa niin paljon, kun siinä automatkalla, kun mies haki mut leiribussilta ja toi tänne kotiin. Hiljaisuudessa kiersin asunnon ympäri ja tuumailin, mies oli jännityksestä jäykkänä ja vaan toivoi, etten mä oo ihan kauhistunut ja hyväksyn kaiken :D
Tällä kertaa mä kyllä haluaisin olla vähän enempi mukana... Jos sais poitsun hoitoon, niin ehtis ite siivota siinä rauhassa ja sais ukot kantaa kamat sisään ja mä voisin saada laatikkoja jo vähän purettuakin! Ja sit pääsee heti laittaa joulujuttuja <3

Amppu-murunen siellä nyt soimaa ihan turhaan itseään!! Eihän sitä tuu antaneeks lapselle lääkettä kipuun, jos se ei selkeesti kipu-itkullaan sitä ilmaise tarviivansa.. Ihan samoin mä varmasti oisin Joonaa tulkinnu, jos ois tollanen tilanne siellä. Ja pikkumiehelle hurraat komiasta hammasrivistöstä! Sehän on lähes tuplat meidän pikkumiehen hampaisiin verrattuna! :) Taitaa teiän poitsu tietää, että hampaita tarvitaan joulukinkun syötiin, juurikin niitä poskihampaita ;)

Hei saako tunnustaa? Mä en tiiä miltä ne ihmehuopikkaat nyt sit näyttää! Laittaisko joku linkkivinkkii vaikka, etten oo ihan out? Meillä on tossa hyllyssä tollaset vaaleensiniset jotkut huopatossuhässäkät, mutta eihän ne tolle jättiapinalle mahdu jalkaan... Sai siis ristiäislahjaks mun kummeilta, mutta eipä tulleet koskaan käyttöön, kun viime talvena oli liian isot ja nyt siis pienet.

Ailime, mitäs kokoa se Benji käyttää? Meillä ois tuo galleriassa näkyvä haalari, vihree R.M. Ratian koko 80cm siirtymässä tonne pienten pinoon... Jos siis et tahdo välttis ostaa B:lle Suomi-vierailun ajaks ihan omaa, niin piipahtakaa meillä Espoossa tuo hakemassa lainaan :) On siis aika reilu koko ja mahtuu vaatettakin alle, meillä nyt alkaa olee sen verran kittana kohta, että taidetaan vaihtaa suosiolla isompaan, kun niitä tuolla kaapissa kerran on ;) (ja sit salee on niin, että noi Reiman haalarit onki pienikokosia 86/92cm:iä ja saan lähtee jostain metsästää isompaa :D Kaapissa on kyllä vielä se yks 98cm haalari, mut se on niin iso, että ei taida kuitenkaan tänä vuonna tulla käyttöön meillä luuloistani huolimatta).
Benjillä tosiaan on laaja sanavarasto siellä sitten jo! Meillä ymmärretään ainakin "traktori", "naksu", "syömään" ja "tule", mutta mitään sanoja tuo ei toista tai selkeesti itse sano. Höpöpöpötystä sitten senki eestä! :D Ite oon ollu samanmoinen, alkanu puhuu vasta 2 vuotiaana (jep, ei varmasti uskois ;))

Pusut tulee täällä myös pyynnöstä, ja hyvin kuolaisina ja överidramaattisesti! Ja usein nimenomaan suulle ja hampaiden kanssa.. yäh.

Oon huomannu, että Joona ei edelleenkään osaa tulla syliin sillain rauhottumaan! Se vetää ihan sähköjäniksenä sen kolmisen tuntia hereillä ollessaan, sitten tulee zippaus, mutta ei siltikään osaa nukahtaa itsekseen (esim. ruokapöytään/kesken leikkien). Kuitenkin kun sen ite nappaa syliin ja ottaa vaikka kirjan eteen ja alkaa lukee, tai sitten laulelee ja leikittää, niin sillain tuo tykkää kyllä istua sylissä :) Ite syliin tullessaan se tulee lähinnä vaan kiipeilemään maailman parhaaseen kiipeilytelineeseen, eli toiseen ihmiseen, mutta ei oo vielä tarkoituksenmukaisesti tullut ite syliin ihan vaan istumaan.

Pranametrille ja miehelle oikein antoisaa ja ihanaa yhteistä aikaa huomiselle! Hääjuhlat on kyllä ihania, siellä sitä saa taas rakastua usein uudestaan omaankin mieheensä, kun katselee tuoretta avioparia :))

Taku, täällä itseasiassa on 3 raskaana olijaa! Halipossulla on jo parin kuukauden päästä laskettu, Ampulla ja Bunnilla vähän vähempi viikkoja plakkarissa, mutta aika kasa jo heilläkin :))
Ja älä luota liikaa siihen imetyksen "tehoon" ehkäisijänä, voit kyllä tulla raskaaksi, vaikka ei menkat oiskaan alkaneet vielä :)

Meillä nukutaan edelleen kahdet päikkärit, pääsääntöisesti siis. (Aamulla herää n. 8-9 aikaan, ekat päikkärit tulee jo puoliltapäivin ja kestää pari tuntia, illalla vielä nukkuu n. klo 18 aikaan tunnin verran, illalla nukkumaan mennään 20-21 aikaan.) Mun mielestä tässäkin lapset on yksilöitä, ja ite löydätte perheessä sen parhaan rytmin! Mun mielestä tuo kuulostaa ihanalta ja hyvältä, että sulla, Taku, tytöt nukkuu samaan aikaan päikkärit, ja saat sinäkin sit lepoa! Jos se neidille riittää, niin eipähän siihen neuvola voi mitään sanoakaan ;)

Taitaa olla rauhaton yö tulossa sitten meille vuorostaan... Joona tuolla taas ähkii ja itkeskelee vähän väliä. Eli suomeks sanottuna, taitaa äiti saada pienen unikaverin ;)
 
Takaisin
Top