Marraskuun mahtavuudet <3

Onnea Jossu! :)

Täällä on nyt vajaan viikon tuntunut että vauva selkeesti painaa alhaalla ja uskon että on edelleen pää alaspäin niinkuin neuvolassa maanantaina todettiin. Nyt jos keskiviikkona äippäpolilla todetaan ettei herra vieläkään ole muka laskeutunut niin oon tosi pettynyt enkä välttämättä halua sitten edes tietää miltä tuntuu kun se on oikeasti laskeutunut kun nyt on niin inhottava olo etenkin jos on hetken istunut. Nyt on yritetty herätellä vauvaa ulostulopuuhiin maalaamalla, tapetoimalla ja huomenna pitäisi laitella olkkariin laminaattia :D Mutta jos ei viikonlopun aikana synny (mitä suuresti epäilen) niin sitten on syytä pysyä sinne laskettuun aikaan asti masussa ettei tarvitse tulevan isoveikan leikkausta siirtää..
 
Meille syntyi pullukkaposkinen ja tuuheatukkainen neitokainen 10.11.11 (rv 39+6) klo 1.58. Pituus 48cm ja paino 3990g.

Synnytys meni todella nopeasti sen jälkeen kun kotoa lähdettiin, mutta synnytyksestä lisää myöhemmin. Kotiuduimme tänään kun neitokaisella oli ikää 1,5vrk, joten huomenna tulee lysykätilö käymään kotona katsomassa, että kaikki on hyvin. 

Nyt tissittelyä, tissittelyä ja tissittelyä ja välissä pienokaisen ihailua :)
 
Tänään kotiuduttu mekin, vihdoinkin!

Sektio meni hyvin ja poika ei ollu yhtään lasketunu sektio aamuna, eli oli siis hyvin hollilla lääkärille kun avattiin mahaa :D  kuulemma hirveä tulva tuli mahasta lapsivettä eli kunnon allas ollut kuten Janikaakin odottaessa. Sektion jälkeen jalat alko liikkumaan jo heräämössä heti. Leikkaus alko jotain 10 tienoilla ja nousin osastolla jaloille ekan kerran joskus kolmen aikoihin, en ottanu askelia sillon vielä kun sehän on suositus että 6 tuntia pitäis odottaa. Eniten mua ärsytti kun tippaa jouduin pitämään yöhön asti ja katetrikin seuraavan päivän 12:sta. Oltais muuten päästy jo eilen mutta herran paino tippu 9,8%, eli jouduttiin jäämään tarkkailuun. Joka imetyskerran jälkeen 25-35 ml korviketta ja tänään painon muutos oli enää 8,8 versus syntymäpainoon. Täyden kympin poitsu tuli, mikä on melko harvinaista etenkin sunnitellulle sektio vauvalle. Toissa yönä 2 tuntia unta ja viime yönä 1 tunti että tänä yönä varmaan ei tarvii kahta kertaa kutsua nukkumattia.
 
Laskettu aika lähestyy jo nurkan takana eikä täällä oo toivoakaan siitä että olis jotain "oireita" synnytyksen alkamisesta... Muksu on edelleen kauheen ylhäällä. Taitaa mennä reippaasti yliaikaiseksi. Kyllä mä niin jo haluisin oman nyytin kainaloon (ja malttamatomalle isosiskolle esiteltäväksi :D ).
 
Narsku78, täällä mennään samoilla tunteilla! Nyt 39+1 ja mä oon ihan kypsä. Tiiän et tässä saatta mennä vielä aikaa kolmeki viikkoa, mut en uskalla ajatella sitä! EN JAKSA ENÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄN!
 
Joo, en mäkää jaksais :) Pakkohan se on.. Tosin mua ärsyttää enempi, ku ei kykene ton esikoisen kanssa samaan tapaan peuhaamaan ku ennen :( Onneks neiti kävelee nii reippaasti itte, ni voi lähtee sen kanssa välillä ihmettelemään maailmaa eikä tartte vaunuja ottaa mukaan :) Paitsi tietty, jos pidemmälle lähtee, ni sillon...

Ostin jotai Eldoradon Ufo-karkkeja.. aattelin et ne ois kirpeitä ja "tulisia"... pah! Toi pussiki väittää olevansa VÄKEVÄ... Ei tod oo!!!! Näin sitä taas vaa huijataan... prkl. Pitää alkaa itte lisäilee noihi jotai chili-jauhetta, josko sit sais tarpeeks tulisia nameja :D Ja siis salmiakkia salmiakkia, jos sais verenpainetta nostettua :)
 
N+N: Mulla tänään tasan 40+0 (isänpäivän kunniaks :D ) ja jotenki hirveen pettynyt olo että vielä ei oo nyytti halunnu maailmaan. Mäkään en millään halua ajatella että tässä voi mennä vielä pari viikkoa ihan ongelmitta... Yliaikaisuustarkistus on mulla viikolla 41+3 jos ei siihen mennessä oo maailmaan tullut, mut siihenkin on 10 päivää! Ei eieiei :D
 
Narsku78, täälläkin salaa toivoin tähän isänpäivälle jotain ylläriä mut pläää ei auta ku odottaa! Se on kyllä hyvä pitää ittensä melko kiireisenä niin ei ehi "niin paljon" miettimään synnytystä! :D Huomenna neuvola ja mä rukoilen et se on viimenen mihin joudun yksin menemään, mut kai sitä täytyy salaa asennoitua siihen että sinne vielä muutaman kerran ehdin! (Pessimisti ei pety) :P
 
Meriy mä niin komppaan tuota sun olotilaa! Mä  tässä just mietin et ehdinkö kehittää itelleni vielä jonkinsortin raskausmasennuksen kun on niin voimaton ja itkuinen olo kun jokapaikkaan sattuu, liikkuminen on tuskaa ja unta ei tosiaan saa kuin muutaman tunnin vuorokaudessa ja senkin pätkissä. Alan olla ihan loppu :-s
 
moikka sanna.. oli pakko sulle kirjottaa koska mun sukunimi on kans koponen :D tarttu heti sukunimi silmiin.. nätti nimi teidän tyttöselle.. täälläki mietitään nimee jo aika kuumeisesti.. :)
 
moi..

täällä mennyt neidin kans ihan hyvin.. mitä ny eilen yöllä 2 aikaa menin päivystykseen tosi kovan maha kivun takia.. no siitä selviski että oli synnytyksen jälkee tullu kohtu tulehus... nyt sitä syyää naamaa 2 eri antibioottia.. :( ja neidille korviketta antamaa.. no ei voi mtn..
 
emppu mun tyttönimi on Vlasov mutta vaihdoin ennen ennin syntymää koposeks äitini tyttönimeks ja olen tyytyväinen ei tarvii enään tavuttaa joka vastaantulevalle sukunimee :D
 
N+N: täälläkin haaveiltiin kovasti että olisi isänpäiväks syntynyt mut ehei, kaveri tykkää liiaks pehmeestä yksiöistään :D

Viimeyönä oli jännää kipuilua vatsassa, vähän niinku lieviä supistuksia olis ollu mut sit ne meni ohi. En sit tiä oliko ne suppareita vai mitä kun menivät ohi kun kävi isommalla hädällä :D Myöhemmin yöstä heräsin pari kertaa samaan tuntemukseen mut asennon korjaaminen rauhoitti aina tilanteen... Outo tää naisen kroppa...
 
Meilläkin käytiin neuvolassa tänään, 40+1 ja kaikki kunnossa. Kaveri oli vähän laskeutunut, toivottavasti pysyy nyt siellä eikä pinkaise takas kylkiluiden alle...

Ensi viikolle saatiin uusi neuvola-aika, vaikka neuvolatäti sanoikin että hänellä on sellainen hytinä että silloin meillä on jo vauva maailmassa. :) Ens viikolla on myös yliaikaisuustarkistus jos en oo vielä jakautunut kahtia.
 
Mul oli kans neuvola tänää ja proteiinit näytti aluks vihreeltä, MUT sit ku neukku kattoki sitä tikkua toisessa valossa ni oli vaan vihertävä, mut enempi keltanen... et et... mut käski seurailla oloa. Eikä mulla siis mitää myrkytyksen oireita ole. Tai no verenpaine oli vähä nousussa, mut ei mitenkää radikaalisti :D
 
Mie käväsin kans tänää neuvolassa ja ei oo ollu oikeestaa muutosta viime viikkoseen käyntiin. Hyvä vaan. Viikkoi tänää 38+0 ja niiiiin  jo odottelen et meidän typykkä suostuis tulemaa ulos :) Itellää ollu kans täs vähä paha olo, varsinkin ku käy nukkumaan ja välil ihan tällee pystys ollessa. Mies on naureskellu ku mie uhkun ja puhisen aina iltaisin :D Vauva on sen verran alhaalla et ärsyttää jatkuva vessas ravaaminen, onneks öisin oon heränny vaan kerran ja riittäny se yks vessa käynti yössä. Usein oon sit sen jälkee saanu viel untakii, mut sit toisinaan pyörin sen tunnin ennen ku taas nukahdan.
Olipa taas asiaa mut ei silti mitää :D Supistuksia ootellessa...
 
Mullakin tänään taas neuvola takana, viikkoja 38+6. Ja nyt oli vauva kiinnittynyt! Onneksi on mennyt alaspäin, niin ei niin pahasti enää paina kylkiluita! Ja ihmeen vähän pissattaakin. Ei vaan malttaisi enää millään odotella vauvan syntymää! Eilen oli illalla kummallisia kipuja alavatsassa ja -selässä ja vähän jo ehdin toivoa, että josko lähtö tulisi. Mutta turha toive :)
 
Täälläkin kaikenlaista kipuilua alavatsassa ja -selässä mutta ei supistuksen supistusta  moneen päivään. Tää ei synny ikinä!

Kävely alkaa olemaan haasteellista nyt, kun kaveri on selkeesti alempana kuin viikko sitten. Välillä vihloo liitokseen niin julmetusti että meinaa lähtee jalat alta.

No pitää vaan yrittää ajatella että ei tää kauheen kauan enää voi olla masussa :D
 
Täällä kanssa odotellaan, että jotain tapahtuisi... tuli käveltyäkin pitkästä aikaa puolentoista tunnin lenkki, mutta pettymykseksi ei edes supistele.
Huomenna olis lääkärin tarkastus heti aamusta taas!!

Tulisi jo...... nyt voi todella sanoa, että odottavan aika on pitkä!!!!
 
Takaisin
Top