Marraskuun mahtavuudet <3

Heippa kaikille!!
en tiedä muistaako joku mua, mutta olen siis Krepa88 ja kirjottelin tänne viimeks varmaan joskus kesällä.. olen se jolla raskaus alkoi kaksosraskautena, jos joku muistaa?

Kaikennäköstä ongelmaa on ollut, sairaalassa vietin melkein koko kesän vuodelevossa.. toisen kaksosen keskenmeno ja siitä tullut hematooma aiheutti mulle tulehduksen, joka rikkoi toisen vauvan sikiökalvoja, joten lapsivettä rupes tulee viikolta 22. Monta pitkää piinaavaa viikkoa vietin pelossa ja epätoivossa, kunnes viikolla 33+3 23.9 meille syntyi pieni terve tyttönen. Painoa oli 2240g ja 42 cm pitkä. Mulla oli 8.11 vasta laskettu aika. Vauva joutui viikoksi lasten tarkkailuosastolle. Nyt ollaan oltu kotona siis jo hyvä tovi, ja eilen oli neuvola jossa tyttö painoi jo 4300g ja oli 52 cm pitkä, huimaa on ollu kasvu!

Kiva olisi taas liittyä porukkaan ja keskusteluihin mukaan!!
 
Krepa: teretulemast takasin :D on vähä hiljentyny tosin tää osasto, ku suurinosa on facebookin puolella... Ja ainaki ittelläni unohtuu tulla tänne kattomaa, kuinka kaikki muut voi :) Hurja alku sun tytölläs kyllä! :O Mut kiva et kaikki on kunnossa :)

Meille synty poika 16.11 :) Oli 53cm ja 4145g et se siitä "pienestä" vauvasta, mitä ne mulle väitti :D Onha tuo silti aikamoinen rääpäle, ei sillä  :) Mut kotona ollaan ja Edithki ihan hyvi ottanu tulokkaan vastaan vaikka mustasukkanen vielä tietty onki :)Kyllä tää tästä ajan kanssa :)
 
Edelleen yhtenä kappaleena. Tässä alkaa oikeesti jo ärsyttämään :D No, tällä viikolla yliaikaisuustarkistukseen, josko siellä selviäis jotain aikataulua kaverille...

Liikkeet on masuasukilla jo niin voimakkaat, että mulla tulee vatsanahkaan mustelmia! Ja potkut ja nyrkin heilutukset sattuu tosi paljon, eilenkin illalla suihkun jälkeen sohvalla vesi tuli silmistä kun kaverilla oli iltajumpat menossa. Eli alkaa olemaan vähän kurjaa nämä loppumetrit...
 
Täällä on niin kiire, ettei ehdi tänne kirjottelemaan mitään. Oon kuitenki koittanu käydä säännöllisen epäsäännöllisesti täällä lueskelemassa juttuja. Onnea kaikille joiden vauvat on jo putkahtaneet maailmaan!! :)

Meidän pikkumies syö kovasti ja kasvaa hurjaa vauhtia. Syntyessään oli just piirun alle kolme kiloa ja 50cm pitkä. 17.11. oli 1kk neuvola, jossa oli jo 53,5cm pitkä ja painoki oli noussu yli kilon, eli nyt painaa 4140g! :)

Pitääkin taas mennä, kun sillä kuuluu olevan nälkä! :D
 
Tänään käytiin neuvolassa (41+2) ja kaikki oli ihan hyvin. En saanut enää uutta aikaa neuvolaan, vaan soittelen sitten yliaikaisuustarkistuksen jälkeen neuvolatädille että mikä on homman nimi.

Siellä neuvolassa oli ihan pikkuinen vaavi, ilmeisesti rokotettavana, huusi kuin syötävä. Kyl mä niin haluisin jo oman nyytin kainaloon! Miten voikaan olla näin kärsimätön olo kokonaisuudessaan kun näinä viime päivinä on ollut!

Joka ilta mennään nukkumaan ja toivotaan että NYT yönä se tapahtuu. Ja joka halvatun aamu ketuttaa enemmän ja vähemmän kun ei oo tarvinnu minnekään lähteä.

No, ei se enää kauan voi masussa asustaa :D
 
Krepa88: hurjan kuulonen sinun ootus aika, mutta tosi äkkiä pääsi sinun vauva kotia kuiten! Mulla tyttö synty 32+1, 14.11 ois ollu laskettuaika. Vasta 18.11 vauva pääsi kotia, vaikka periaatteessa on alusta asti ollu hyvä kuntonen, 1700g paino syntyissään ja 41cm pitkä, lisä happea tai mitään ei tarvinnu sokeritippa ja antibiootit meni paripäivää (antibiotit pitkittyneen lapsivesien menon takia) sini valoa vauva tarvi paripäivää. Ei vain jaksanu syyä ja nuo apneat vaivaa vieläki että unohtelee hengittää syöjessä. vauvan keskolassa olo ajan lähes päivittäin tuli ajettua tuo 140km yhteensuuntaan eli liki 300 km mutkin, kun muu perhe kotona ja jos ei nähny vauvaa niin oli niin paha olo että oli pakko ajella vain. nyt sitte korjaillaan väsymystä... ja traumoja mitä siitä sairaalareissusta ja kaikesta tästä tuli...
 
Meriy: On se ihanaa ku miehet tuskastuu enempi katsojina, ku me äidit "työntekijöinä" ;) Mut aika hienosti vaikuttais sun synnytykses menneen :)
 
Moikka!
En tiedä onko tämä oikea paikka kirjottaa mutta kirjotan kummiskisn.
Olen 34 vuotias kahden teini-ikäisen lapsen äiti ja nyt on kolmas tulossa jota olemme yrittäneet mieheni kanssa 9 vuotta ja vihdoin tärppäsi.
Laskettu aika on 16.12 eli tänään lähti RV 38.
Kävin toissapäivänä äityspolikliniikalla ja katselivat vauvaa ulralla ja kaikki näyttivät hiuenolta, vauva voi hyvin ja ivrtaukset on ok.. Lääkäri kiinnitti huomiota pienokaisen pieneen kokoon (painoarvio 2670kg), ja hänen ja toisen lääkärin mielestä synnytys olisi järkevä käynnistää perjantaina elikkä tänään aamlla, vauvan pienen koon takia sekä että vauvalle ei satu mitään. Ihmettelen minkä takia synytys käynistetään jos vauvalla on kaikki hvyin ja istukkakin on kondiksessa? tai sitten lääkärit eivät kertoneet kaikkea olellista. He myös kiinnittivät huomiota vauvan päähän joka heidän mielestään oli pieni, HUOM: EI LIIAN PIENI, mutta pieni kummiskin.
Rv 34 minulla alkoi todella kovat supistukst ja oli todella epävarmaa että jos vauva tupsahtaa maailmaan enne aikojaan, mutta kuitenkin on vieläkin mahassa. Noin Rv 35 paikeilla huomattiin että lapsivettä oli niukasti mutta se asia on jo historiaa, sitä on kuulemma nyt riittävästi.
Synnytys käynistetään tipalla. Tiedän mitä odottaa sillä ensimmäinen raskauteni käynistettiin tipalla.
Olen 1cm auki ja kohdun suu on pehmeä, minua mietityttää mahtaako vauva syntyä alateitse ja vaikttaako tippa että pakat avatuisi heti? En haluasi sektioon..
Minua pelottaa todella paljon että jotakin ikävää sattuu sillä miksi synnytys käynistettäisiin nyt? Pelkään että lapsessa on jotakin vialla..
Onko teillä samanlaisia kokemuksia?
Onko käytäntönä että lapsen liikkeitä seurataan loppuskaudesta itse?
Kamalaa tämä epätietoisuus.
Toivottavasti kaikki menee hyvin ja tyttäremme syntyy terveenä !

-Mamma 34v / RV 38+0

ps. Olen itse 148cm pitkä ja enne raskautta painoni oli 57kg ja nyt se on 63kg.
 
Toivottavasti kaikki on hyvin ja synnytys sujuu ongelmitta!

On kyllä aika erikoisen kuuloista että käynnistävät kun kerran istukkakin toimii. Ymmärtäisin jos virtauksissa olisi jotain ja sen takia pieni kokokin. Mutta ei näistä lääkäreistä ikinä tiedä kun harva viitsii selvittää asiat niin että ymmärtäisi ellei itse tenttaa. Mietin tuossa vaan että voihan se vauvan pienehkö koko johtua siitäkin että sinä olet pienikokoinen...?

Liikeiden seuraaminen on loppuraskaudesta kyllä äidin tehtävä. Mullekin moneen kertaan painotettu että jos yhtään epäilyttää niin pitää tehdä liikelaskentaa
 
Toi pienipäisyys voi olla iha periytyvä ominaisuus.. meiä suku ainaki on nii pienipäistä, et molemmista lapsistani oon ultrissa saanu sanoa, et kulkee suvussa... Pakko sanoo et hyvä LA sulla, on mun synttärini sillo ;) Mut vähä pistää kyl epäilyttää, et lekurit on jotai jättäny kertomatta, jos meinaavat käynnistää..Jos siis muute kaikki oleellinen on kunnossa.. Toivottavasti ei kuitenkaa oo syytä huoleen.
 
Takaisin
Top