Marraskuun mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heqq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mielenkiinnolla kysäsen että te muut kenelle on määrätty ylimääräinen kasvukontrolliultra syystä tai toisesta, niin onko teillekin tullu siitä poliklinikkamaksu postitse? En muista että olisi ketään sanonu että se on maksullinen, tai että joku ois kysyny että halutaanko sellaiseen ylipäätänsä.. Tietysti laskun maksan ja sehän oli mahtavaa että pääsi vauvaa näkemään vielä rakenneultran jälkeenkin että hänellä on kaikki hyvin masussa, mutta miehen kanssa vaan yllätyttiin laskusta kun siitä ketään ei ollut maininnut mitään :woot:
Mulle on kyllä joka lääkärikäynnistä tullu lasku perässä...

Okei poislukien lääkärineuvola neuvolan tiloissa

Mä en ole saanut laskua yhdestäkään lääkärikäynnistä. En tiedä, vaikuttaako asiaan osittain se, että niistä kaksi on varattu neuvolan kautta. Mutta viimeisen ajan soitin kyllä ihan itse ja silloinkin ultrattiin. Polikeikkoja en ole heittänyt, ainoastaan ajanvarauksen kautta ...

Sain postitse lääkäriajan äippäpolille 10.5.2017.
Soitin sinne ja sanoin, että LA on tammikuussa ja toivottavasti en enää oo äippäpolin asiakaskuntaa toukokuussa :wink Sanoivat, että hyvä, kun soitin!
Joku uusi sähköinen järjestelmä oli ilmeisesti tehnyt virheen.. :grin
Äippäpolin sisätautilääkäriin pakeilla ilmeisesti menen käymään rv 34-36 klexanen takia. Siihen nyt sitten odottelen ajanvarausta.
Selkäkivun takia menen fysiotepapeutille maanantaina.

Hui!! Nyt lepoa vaan, onneksi ei mitään vakavampaa ollut:Heartred
Ja voi miten siro beibi teilläkin, onpahan kevyt kantaa! Onko sulla tuo sf-mitta ollut ihan tavallinen? Mulla viimeksi neuvolassa mitattaessa täti sanoi että on vähän tavanomaista pienempi kohtu, mutta ei siitä kommentoinut enempää. Sanoi vain että kohdun koko ei ole verrannollinen vauvan kokoon, mitä ihmettelin hiukan. Vauvan koko huomattiin myös vasta kun kävin kipuilujen vuoksi Naistenklinikalla. eli mulla ainakin pieni sf-mitta merkitsi pientä vauvaa:grin
Tänään oli neuvola. Sf-mitta oli 25, eli keskikäyrän alapuolella. Mutta eipä th siitä mitään sen enempää sanonut. Huomasi kyllä mahaa kokeillessaan että on siro vauva. Asentoa sai hetken tunnustella kun neiti mahtui pyörähtämään aina karkuun. :grin Liikkeet ja sydänäänet niin hyvät, jotta vältyin vielä polilähetteeltä. :) Seuraava onkin sit lääkärineuvola ja jos sillon on vielä kipuiluja tai mitään, niin lääkäri laittanee sen lähetteen sitten. Nyt oon tästä hetkestä niin kovin hyvillä mielin kun ei oo supistellu tai muutakaan harmia ollu. :smug: Voi ku tilanne pysyiskin näin.

Meillä ainakin menee maksut siten, että nt-ultra ja rakenne-ultra ovat ilmaisia, mut muut maksaa. Tai ainakin olen pullittanut niistä ultrista, joihin on keskenmenojen kohdalla määrätty normi polimaksun. Maksoin nyt esim. ar-ultran vaikka oli neuvolan lähetteellä. Samoin viimeksi loppuraskauden ultraan sain lähetteen ja maksoin...

Tänään oli neuvola. Sf-mitta oli 25, eli keskikäyrän alapuolella. Mutta eipä th siitä mitään sen enempää sanonut. Huomasi kyllä mahaa kokeillessaan että on siro vauva. Asentoa sai hetken tunnustella kun neiti mahtui pyörähtämään aina karkuun. :grin Liikkeet ja sydänäänet niin hyvät, jotta vältyin vielä polilähetteeltä. :) Seuraava onkin sit lääkärineuvola ja jos sillon on vielä kipuiluja tai mitään, niin lääkäri laittanee sen lähetteen sitten. Nyt oon tästä hetkestä niin kovin hyvillä mielin kun ei oo supistellu tai muutakaan harmia ollu. :smug: Voi ku tilanne pysyiskin näin.

Kuulostaapa hyvältä:happy::Heartred
Mullakin huomenna neuvola, mielenkiinnolla odotan onko sf-mitta samalla linjalla edellisten kanssa. On tää vaan jännää aikaa:hilarious:
Mulla jätettiin nkl:lla seurannat pois myös vaikka vauva oli rääpäle, kun oli mahdoton pyöriminen koko ultran ajan ja sykkeet hyvät.
Itseä ihan nauratti miten ylpee sitä olikaan vilkkaasta vauvasta, tästäkö se omasta lapsesta ylpeily jo alkaa:hilarious:

Ensin oli hirmu pieni sf-mitta, ni nyt hujahtanu kauheen ylös, oli kasvanu 5cm alle 3:ssa viikossa, mutta lääkäri ku ultras ni normikokonen vauva on, vastas just melkeen päivälleen viikkoja. :)päivää pienempi mitä oli viikkoja sillon. Seuraava neuvola ens viikon keskiviikkona.

Mä vedän vielä paremmaks: sf-mutta nous 9 cm 4 viikossa...

Mulla muuten OP korvasi syntymättömän lapsen vakuutuksesta ylimääräisen ultrakäynnin poliklinikkamaksun. Kannattaa hyödyntää, jos on vakuutus!
Eihän se nyt tietysti tehnyt muuta kuin söi ekan vuoden omavastuuta (maksu 32€ ja omavastuu 100€), mutta kaikki on kotiinpäin.

Mä oon niin paljon juossu lääkärissä tuolla synnärillä ja tk:ssa odotuksen takia et tulee varmaa liki 200€ jo takaskin... ja käyntimaksuja ropisee kohta lisää.. mieskin oli jo et hyvä et otettiin.

Jos neuvolassa varataan lääkärin aika sinne neuvolaan, niin tuleeko siitä joku maksu? Kun mä kerroin viime neuvolassa, että mulla on jotai tosi pahoikipui tuol häntäluun alueella, niin varattiin aika lääkärille.

Jos neuvolassa varataan lääkärin aika sinne neuvolaan, niin tuleeko siitä joku maksu? Kun mä kerroin viime neuvolassa, että mulla on jotai tosi pahoikipui tuol häntäluun alueella, niin varattiin aika lääkärille.
Mulla ei ainakaan oo neuvolalääkäristä tullut maksua. Jos kävin tk:n puolella, niin sitten tulis se normaali käyntimaksu. Äitipoli käynnit on ollut maksullisia, kätilön tekemiä nt-ultraa ja rakenneultraa lukuunottamatta. Myös kätilön sype-poli ajasta tuli lasku.

Lasten neuvolalääkäriajat on sitten taas ilmasia 1,5 kk, 4kk, 8 kk, 1,5 v

Eiks muuten lasten lääkäri ajatkin terveyskeskuksessa ole maksuttomia? Me ei olla piiiitkään aikaan tk:ssa asioitu, niin ei muista enää :D Lastentautienpolilta on kyllä tullut laskuja ja akuutin käynneistä.

Mulla kans rupee olee koht omavastuu menny syntymättömän vakuutuksesta kun on noita ultrakäyntejä tullu ja lisää tulossa :)

Eiks muuten lasten lääkäri ajatkin terveyskeskuksessa ole maksuttomia? Me ei olla piiiitkään aikaan tk:ssa asioitu, niin ei muista enää :D Lastentautienpolilta on kyllä tullut laskuja ja akuutin käynneistä.[/QUOTE

Mun mielestä myös lasten lääkärikäynneistä terveyskeskuksessa tulee se normaali maksu... oisko kolme kertaa maksullinen ja sit kaikki loput käynnit ilmaisia? :-/

Ei myö olla ainakaan maksettu kun ollaan terveyskeskuksessa lasta lääkärissä käytetty... :)

Tk-käynnit ja muut jotka kuuluu perusterveydenhuollon piiriin esim. hammashuolto on maksuttomia lapsille. Erikoissairaanhoito sit maksullista. Ja jos on paljon asiointia sairaalassa poleilla tai muuten tulee terveydenhuollon palveluita kulutettua niin asiakasmaksuissakin on vuosittainen katto niinkuin on lääkekuluissakin, jonka jälkeen käynnit ilmasia. Mutta tuota asiakasmaksukaton täyttymistä pittää seurata itse.

Tk-käynnit ja muut jotka kuuluu perusterveydenhuollon piiriin esim. hammashuolto on maksuttomia lapsille. Erikoissairaanhoito sit maksullista. Ja jos on paljon asiointia sairaalassa poleilla tai muuten tulee terveydenhuollon palveluita kulutettua niin asiakasmaksuissakin on vuosittainen katto niinkuin on lääkekuluissakin, jonka jälkeen käynnit ilmasia. Mutta tuota asiakasmaksukaton täyttymistä pittää seurata itse.

Me ollaan käytetty esikoista neurologilla ja eeg:ssä, eikä ne oo mitään maksanut :)

Takaisin