Marraskuun mölinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Heqq
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lääkäri on varmasti raskauden suunnittelu vaiheessa/ alku odotuksessa tarkistanut ton sun sydänlääkkeen et se on ok käyttää odotusaikana ja et siitä on vähemmän haittaa kun et rytmihäiriöitä ei hoidettaisi. Monia lääkkeitä voi tosiaan käyttää odotusaikana turvallisesti.

Niin onkin, ja tiedän että se on turvallinen lääke vauvallekin. Mutta tieto ei aina helpota, varsinkaan kun ahdistus iskee:rolleyes:

Jouduin jäämään sairauslomalle selkäkivun takia. Liikkuminen on tuskaa. Nyt olen ollut kotona kaksi päivää ja työasioita hoitanut täältäkin käsin, mutta silti tylsistyn. Kai tähän silti tottuu.

Kaikki oli hyvin, mukelo edelleen pienenpuoleinen (painoarvio 1324g/rv. 30+1) mutta kasvanut normaalisti alemmalla käyrällä. Ei enää kontrollikäyntiä!:happy:

Helpottavaa kun ultrataan vielä tässä vaiheessa ja näkee samalla ite et kaikki kunnossa, koska mulla on ollut tapana kehittää aina joku kamala pelko liittyen lääkkeisiin/ruokaan/mihin tahansa + vauvaan. Viimeisin kauhu iski kun aloin pohtimaan omaa rytmihäiriölääkitystäni ja ahistuin et oon pilannu vauvan munuaiset :rolleyes::grin
Pahinta on jos alan googlettelemaan aiheeseen liittyen, oon pian varma et lapsella on kolme silmää jne.
Onneks miehellä järki päässä, vaikka sekin on ollut tosi hämmentynyt mun käytöksestä, joka poikkeaa melkoisesti tavallisesta. Raskaana ollessa loogisuus jää vissiin hyvin jalkoihin..

Onko nämä ihme vainoharhat kovinkin tyypillisiä odottaville äideille vai meneekö tää vaan mulla yli kovaa ja korkealta?:woot:
Mun esikoinen oli 30+0 kasvukontrolliultrassa 1348g arviolta. Syntymäpaino 2386g ja kaikki kumminkin ihan hyvin. Jotkut vaan on pienempiä. Älä huoli, tsemppiä! :)

Meillä poitsun painoarvio viimeksi 1280g ja viikkoja 29+4. Mitään kontrollia ei lääkäri pitänyt tarpeellisena, vaikka vastasi yli viikon pienempää. Mutta ilmeisesti mun ja miehen lyhkäsyys vaikuttaa. Kaksi aiempaa lasta myös olleet pieniä syntyissään, joten jospa kaikki olis hyvin!

Mielenkiinnolla kysäsen että te muut kenelle on määrätty ylimääräinen kasvukontrolliultra syystä tai toisesta, niin onko teillekin tullu siitä poliklinikkamaksu postitse? En muista että olisi ketään sanonu että se on maksullinen, tai että joku ois kysyny että halutaanko sellaiseen ylipäätänsä.. Tietysti laskun maksan ja sehän oli mahtavaa että pääsi vauvaa näkemään vielä rakenneultran jälkeenkin että hänellä on kaikki hyvin masussa, mutta miehen kanssa vaan yllätyttiin laskusta kun siitä ketään ei ollut maininnut mitään :woot:

Mä jouduin endometrioosin takia käymään lääkärillä np- ja rakenneultran , joten maksoin myös polimaksun molemmista :bored:

Aaaa, okei! No nyt tiedän tämänkin :happy: ekaa kun odotetaan niin ei tiijetä viel mistään mitään :smiley-ashamed005

Mua hämmensi myös toi että tuli poliklinikkamaksu kun kävin ylimääräisessä ultrassa. Ei siitä ollu kukaan maininnut että tulee enkä tietenkää ajatellut että tulis mutta nyt kun järjellä ajattelee nii ihan fiksuahan se on :D

Ei mulle vaan oo laskua tullu vaikka ravaan ultrassa neljän viikon välein :O lääkäri ultraa ja yliopistollisessa sairaalassa.

Samoin sit kun vauva syntyy ja tarvii käydä polilla tutkimuksessa (esim meillä on kuvattu vauvalta virtsatiet ja käyty korvapolilla) niin aina tippuu lasku vaikka sit normaalilla yleislääkärillä käynti tk:ssa ei lapselle maksa mitään.

Käyn ite seurannassa kaksosien vuoksi kerran kuukaudessa (paitsi pian 2 vk välein). Joka käynniltä on peritty poliklinikkamaksu :)

Joo sama mulla, kaksosten kontrollit äitipolilla lääkärillä ovat maksullisia. Lasku tulee välillä viikkoja myöhässä vaan ;)

Mun esikoinen oli 30+0 kasvukontrolliultrassa 1348g arviolta. Syntymäpaino 2386g ja kaikki kumminkin ihan hyvin. Jotkut vaan on pienempiä. Älä huoli, tsemppiä! :)

Ihana kuulla et teillä ollut kaikki hyvin:Heartred
Varmasti meillä myös geenit vaikuttaa, ollaan miehen kanssa molemmat 171cm ja hoikkia.

Ja joo, meillekin tipahti lasku luukusta ja ihmettelin mistä kyse kun availin kirjettäo_O

Ihana kuulla et teillä ollut kaikki hyvin:Heartred
Varmasti meillä myös geenit vaikuttaa, ollaan miehen kanssa molemmat 171cm ja hoikkia.

Ja joo, meillekin tipahti lasku luukusta ja ihmettelin mistä kyse kun availin kirjettäo_O
Jahas, tänään tuli spontaani mutka Naistenklinikan kautta. Aamulla töissä alkoi maha kipuilla oikein urakalla ja vessassa käydessä tuli verta. Soitto neuvolaan josta passitettiin päivystyksenä tarkistukselle Naikkarille. Ei selkeetä syytä verelle paitsi ehkä se painavien asioiden nostelu töissä. Vaavilla kaikki ok ja painoarvio nyt 29+5 1256g. Pikkuinen täälläki ilmeisesti tulossa - taas.

Mulla olis ens viikolla vielä kolme työpäivää jäljellä. Sit en kyllä edes pyllistä työpaikan suuntaan seuraavaan vuoteen ainakaan! Ihmeen hyvin sitä on vielä jaksanut olla töissä, motivaatio on kadoksissa. Ajatukset alkaa muutenkin kääntyä nyt aikalailla omaan napaan, mikä lienee tässä vaiheessa jo luonnollista.

Jahas, tänään tuli spontaani mutka Naistenklinikan kautta. Aamulla töissä alkoi maha kipuilla oikein urakalla ja vessassa käydessä tuli verta. Soitto neuvolaan josta passitettiin päivystyksenä tarkistukselle Naikkarille. Ei selkeetä syytä verelle paitsi ehkä se painavien asioiden nostelu töissä. Vaavilla kaikki ok ja painoarvio nyt 29+5 1256g. Pikkuinen täälläki ilmeisesti tulossa - taas.

Hui!! Nyt lepoa vaan, onneksi ei mitään vakavampaa ollut:Heartred
Ja voi miten siro beibi teilläkin, onpahan kevyt kantaa! Onko sulla tuo sf-mitta ollut ihan tavallinen? Mulla viimeksi neuvolassa mitattaessa täti sanoi että on vähän tavanomaista pienempi kohtu, mutta ei siitä kommentoinut enempää. Sanoi vain että kohdun koko ei ole verrannollinen vauvan kokoon, mitä ihmettelin hiukan. Vauvan koko huomattiin myös vasta kun kävin kipuilujen vuoksi Naistenklinikalla. eli mulla ainakin pieni sf-mitta merkitsi pientä vauvaa:grin

Takaisin