Marraskuun kuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja niukku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka kaikki! Tein tänään testin ja tikkuun tuli kaksi selkeää viivaa! Tätä päivää ollaan odotettu 1v7kk :happy: nyt olisi n. 3+5 viikkoja eli kaikki on todella alussa.
Iloa varjostaa pelko. Olin ihan kauheassa flunssassa kolme viikkoa ja en tiedä mikä oli, mutta mieleeni ei juolahtanut raskauden mahdollisuus kun vedin antibioottikuurin ja montaa muuta lääkettä flunssaan :sad001 Koitan järkeistää, että raskaus on todella ollut ihan alussa, kun olen lääkinnyt itseäni, mutta soimaan ihan mahdottomasti tyhmyyttäni. On vain tuntunut niin epätodennäköiseltä koko raskaus, että ei tullut mieleenkään, että nyt raskautuisin!
Nyt tarvii alkaa selvittelemään voiko näistä käyttämistäni lääkkeistä olla haittaa pienelle ihmisen alulle.

Moikka kaikki! Tein tänään testin ja tikkuun tuli kaksi selkeää viivaa! Tätä päivää ollaan odotettu 1v7kk :happy: nyt olisi n. 3+5 viikkoja eli kaikki on todella alussa.
Iloa varjostaa pelko. Olin ihan kauheassa flunssassa kolme viikkoa ja en tiedä mikä oli, mutta mieleeni ei juolahtanut raskauden mahdollisuus kun vedin antibioottikuurin ja montaa muuta lääkettä flunssaan :sad001 Koitan järkeistää, että raskaus on todella ollut ihan alussa, kun olen lääkinnyt itseäni, mutta soimaan ihan mahdottomasti tyhmyyttäni. On vain tuntunut niin epätodennäköiseltä koko raskaus, että ei tullut mieleenkään, että nyt raskautuisin!

Älä huoli <3 Varmasti monille muillekin on käynyt noin. Soittele vaikka huomenna neuvolaan asiasta, jotta saat mielenrauhan.

Soitan huomenna tai torstaina neuvolaan. Toivottavasti saavat kevennettyä mun mieltä :banghead: Tätä on toivonut niin kovasti eikä yhtään aiempaa plussaa ole tullut tässä 1v7kk aikana! Olin juuri tälle viikolle varannut lääkäriajan tämän lapsettomuus asian vuoksi, joten mun kohdalla pitää taas paikkansa, että heti kun aikaa varailee niin plussaa :)

Soitan huomenna tai torstaina neuvolaan. Toivottavasti saavat kevennettyä mun mieltä :banghead: Tätä on toivonut niin kovasti eikä yhtään aiempaa plussaa ole tullut tässä 1v7kk aikana! Olin juuri tälle viikolle varannut lääkäriajan tämän lapsettomuus asian vuoksi, joten mun kohdalla pitää taas paikkansa, että heti kun aikaa varailee niin plussaa :)

Uskon olevan ihan hyvät mahdollisuudet siihen, että raskaus jatkuu normaalisti - raskaus on ollut niin alussa kun lääkkeitä olet käyttänyt. Tuskin mitään tramadolin tyyppistä olet flunssaan vetänyt. Älä murehdi turhaan ellei jotain konkreettista murehdittavaa ilmaannu. :happy: Nyt saat huokaista ja antaa itsesi nauttia siitä, että oot vihdoin raskaana!

Ps. Eikös lääkäri joissain tilanteissa määrää raskauden aikanakin antibiootteja, vai muistanko väärin? :confused1 Omakohtaista kokemusta ei ole.

Kyllähän ne lääkärit määrää tarvittaessa. Mä oon joutunu pissatulehdukseen syömään antibioottia estolääkkeenäkin puolet raskaudesta. Ja jotkut antibiootit sopii raskaana olevallekin.

Antibiootin suhteen saan ehkä huokaista. Äkkiseltään jostain luin että saattaa aiheuttaa maitohampaiden tummentumaa, mutta muistaakseni viikot pitäisi olla paljon pidemmällä, että vaikutusta olisi. Olen vetänyt duactia ja otrivin suihketta, jotka supistaa verisuonia. Buranaa käytin myös. Toivon mukaan eivät vaikuta näin alkuvaiheessa kun periaatteessa lähes hedelmöittymisen aikaan ja hitusen sen yli näitä käytin. Mut tänään tai huomenna soitan neuvolaan :)

Tämä on kyllä toivottu raskaus ja toivon niin paljon että kaikki menisi hyvin :Heartbigred

Tuskinpa noista tarttee olla huolissaan mutta soittele neuvolaan nii saat vielä mielenrauhan <3 käsittääkseni tietty voi soittaa myös teratologiselle niin siellä heillä on käsittääkseni kattavin tieto näistä lääkkeistä ja rajoitteista ja niiden haitoista.

Ja eipä sitä ennen plussaa voi tietää että tarviiko jotain välttää. Hyvinhän nämä on suojassa alkuviikoilla, muistaakseni ennen kuin sydän lähtee sykkimään.

Joo ajattelin huomenna soittaa tuonne teratologiselle varmuuden varaksi. Soitin neuvolaan ja sieltä sanoi, että raskaus on ollut kyllä tosi alussa kun olen lääkkeitä käyttänyt. Oli vähän sitä mieltä ettei varmastikaan mitään huolta niistä tarvitse kantaa. Sanoi myös että luultavasti olisi mennyt kesken jos olisi lääkkeillä ollut vaikutusta.

Kiitos teille tsempeistä! :)

Oops joo ei lääkkeet alkuraskaudessa haittaa sillä moni ei heti tajua edes olevassa raskaana ja voi olla et lääkitys on ollut oikeesti pahempaa.. Mun ystävä oli leikkauksessa eikä tienny sitä kunnes leikkauksen jälkee ja terve vauva syntyi..
Mä näin unta et oltii varhaisultrassa ja et sieltä löytyi kaksoset :D täytyy varata se aika ja toivoo et sieltä löytyy edes yksi ja elossa! <3

Teratologisella vastasi ihana kätilö puhelimeen. Sanoi ettei tarvitse huolehtia lääkkeiden suhteen :) Ei pitäisi aiheuttaa mitään.
Aiemmin kun soitin neuvolaan niin varattiin pitkän kierron takia varhaisultraan aika. Kiva sekin niin näkee millä viikoilla mennään oikeasti :)

Suva: kaksosten tuloa saisikin sulatella hetken :grin

Hei me on kirjoiteltu kohta jo puolet siitä mitä tarvitaan, että saadaan salainen ryhmä pystyyn! :)

Ja sit lisähuolta ku pyyhkiessä tuli verta :( ei oo aiemmin yhdessäkään raskaudessa tullut

Tai juttelin kaverin kanssa joka oli ultrassa mukana nii hän muistaa kätilön maininneen jostain hyytymästä kohdussa. Riittääkö mielenrauhan saamiseksi jos teen joka päivä raskaustestejä? :/ mä en kestä tällaista epätietoisuutta ja epävarmuutta

Ja sit lisähuolta ku pyyhkiessä tuli verta :sad001 ei oo aiemmin yhdessäkään raskaudessa tullut

Voih.. tiedän tuon tunteen. Mulla vuosi verta lähes koko viime raskauden ajan.. Oliko kirkasta vai ruskeaa?

Tai juttelin kaverin kanssa joka oli ultrassa mukana nii hän muistaa kätilön maininneen jostain hyytymästä kohdussa. Riittääkö mielenrauhan saamiseksi jos teen joka päivä raskaustestejä? :/ mä en kestä tällaista epätietoisuutta ja epävarmuutta

Kerkesin vastata edelliseen viestiin ennenkuin huomasin tämän. Käsitinkö oikein että sinulla on hyytymä kohdussa? Todettiin siis varhaisraskauden ultrassa? Minulla oli myöskin samainen, hematoomaksi kutsuttava pirulainen kiusaamassa koko edellisen raskausajan.. mut mun kohdalla se oli tosi iso. Koko ja sijainti vaikuttaa.

Joo kävin viikko sit varhaisraskauden ultrassa joka olikin liian ennakkoon ja vastas jotain 4+. Ei se ihan kirkkaan punaista ollu vaan vähän tummempaa. Olikohan vähän ruskeahkoa seassa...
Tuntuiko se hematooman vuoto miltään? Tai aristiko tms?

Joo kävin viikko sit varhaisraskauden ultrassa joka olikin liian ennakkoon ja vastas jotain 4+. Ei se ihan kirkkaan punaista ollu vaan vähän tummempaa. Olikohan vähän ruskeahkoa seassa...
Tuntuiko se hematooman vuoto miltään? Tai aristiko tms?

Saitko käynnistä mitään epikriisiä, jossa lukisi tarkemmin missä ja minkä kokoinen tämä hyytymä oli?

Mulla alkoi hematoomasta johtuva vuoto tosi rajuna. Sitä verta tuli niin paljon, että olin ihan varma keskenmenosta. Myös vatsaa särki muutaman päivän, joka myös vahvisti oletuksiani keskenmenosta. (Onneksi olin väärässä!) Tämän jälkeen sitä verta tuli menkkamaisesti. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Monesti pienet hematoomat saattavat hävitä itsekseenkin. Mulla se tuli pois vasta synnytyksen yhteydessä.

Saitko käynnistä mitään epikriisiä, jossa lukisi tarkemmin missä ja minkä kokoinen tämä hyytymä oli?

Mulla alkoi hematoomasta johtuva vuoto tosi rajuna. Sitä verta tuli niin paljon, että olin ihan varma keskenmenosta. Myös vatsaa särki muutaman päivän, joka myös vahvisti oletuksiani keskenmenosta. (Onneksi olin väärässä!) Tämän jälkeen sitä verta tuli menkkamaisesti. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Monesti pienet hematoomat saattavat hävitä itsekseenkin. Mulla se tuli pois vasta synnytyksen yhteydessä.

Siinähän se onkin ku se kätilö ei edes silloin alkanu mittaamaan sitä ja pikaisesti vaan mainitsi että siellä on sellainen. Ei siis mitannu kumpaakaan.

Siinähän se onkin ku se kätilö ei edes silloin alkanu mittaamaan sitä ja pikaisesti vaan mainitsi että siellä on sellainen. Ei siis mitannu kumpaakaan.

Ompa ikävää ettei sen paremmin tutkinut sitä.. Mutta nyt ainakin tiedät, että vuoto todennäköisesti johtuu siitä. Toivotaan että hyytymä häviää ennen seuraavaa ultraa. :)

Takaisin