Marraskuun jännitykset

Mooooi

Maarinen, hui! Ihan kamala mielikuva nähdä raskaana oleva nainen kaatumassa suorilta jaloilta. Onneksi miehesi sai kiinni. Huhhhuh. Niin, ja minunkin äitiysvaatteeni matkaavat Äänekoskelle [:)] Vauvoja vaan tulee!

Rinkku en ole kuullutkaan että vakuutuspaperit pitää olla mukana. Ai, mutta tarkoitatkos vauvavakuutusta? Siitä en tiedäkään mitään [:)] Mutta eipä kukaan kysynytkään. Kuulostaa tosi tukalalta tuo käsivaiva, voi sinua ja muita joilla on tuollainen harmi, Ailimellakin taisi olla.

Sinttu spiritismiä, joo o [:D]

Kuukupista pari ystävää ovat vannoutuneita käyttäjiä, ja toisella just hiivavaivaakin. Kumpainenkin sanovat käytön olevan vaivatonta.

Amppu meikäläisen vilukissapäivät ovat olleet ohi jo kauan. Hiki tulee vähäisemmästäkin ja nukkua pitää alasti. Nyt imetysliivit ja kalsarit jalassa, silti tulee HIKI. Ihme ja kumma.

Vielä musiikista jota kenties aiotte synnytyksen aikana kuunnella. Miettikää hyvät ihmiset tarkkaan. Kun vain ajattelenkin noita kappaleita, tulee kyyneleet silmiin. Mietin vain, että jos jossain julkisella paikalla kuulee,vaikka radiosta, jos hyvä säkä käy... Tunteet käy päälle heti. Kuin olisi juuri saamassa vauvan syliin, pienen ja alastoman.

Iita enpä tullut laskua edes ajatelleeksi vielä. No, tulee mitä tulee, pääasia että vauvalla ja minulla oli kaikki hyvin. Toivotaan, että sinä tällä kerralla pääset sujuvasti lähtemään ilman viivytyksiä ja odotteluja[:)]

Juupa juu. Vauvan nimi julkistettiin tänään kaikille, kun koko ajan jo olemme käyttäneet hänestä nimeä. Eka nimi tuli jo ennen RU:ta ja toinen sitten syntymän jälkeen. Näin meillä. Nimeä saa käydä kahvittelemassa tutut omaan tahtiin. Näin hoidimme hääkahvituksenkin, ilman suurempia kuvioita.

Illan jatkoja

Hei taas, ja onnittelut maariselle onnistuneesta ulkoilusta. Jokunen viikko sitten meinasin ottaa kans lukua bussipysäkillä ostoskassien kanssa... ei missään lähimaastossa minkäänlaista rappusta tahi muuta istuinpaikkaa [8|] No, hyvä että miehesi oli paikalla ja otti kopin [:D]

Ailime, mulle kans viitattiin neuvolassa kintaalla tuohon käsivaivaan. Onneksi pääsin fyssaan työterveyden kautta. Yritin googlettaa hoito-ohjeita pikaisesti, mutta törmäsin kans tuohon lastoitukseen... Tuli vaan mieleen, että saan varmaan tulevana perjantaina jumppaohjeet, jos haluat niin välitän kyllä sullekin?! Niin, ja Rinkulle myös jos tarpeen?

Sinttu, meillä se on tuo miekkonen joka jaksaa häärätä kynttelien kanssa. Itellä meinaa välillä unohtua tuo romantiikkaosasto... ja kyllähän se kuuluu tähän pimeään aikaan helliä mieltä ja sielua lämpimällä luonnonvalolla. Telsu kiinni, tuikut tuleen ja hyvää musiikkia soimaan! Ja niinkuin Amppu ehdotti lisäjännitystä vaan peliin - neulanuket ja yrtit kehiin [:D]

Mitä muuten arvelette tuosta "laatikkoleikistä"? Jotkut ovat jo ottaneetkin siihen kantaa. Itse olin ajatellut nukuttaa ensi alkuun lasta siinä boxissa, vuorattuna tummanpunaisella kankaalla (se kohdunomainen väri ja tunnelma). Kuitenkin voisin kuvitella että kapalointikin rauhoittaa, niinkuin Prana on jo kertonut? Kaipa se sitten selviää kun se tuhisija on tässä ja olemassa, yksilöitähän me kaikki ollaan.

Mukavaa lauantai-iltaa teille muille pallomahoille! Ja tietenkin myös Pranalle ja Pululle nyytteineen!

Moi mammat!

Ei oo tainnu kukaan lähtee nyytin haku reissulle tänään ...vielä?

Sinkkivoidetta minun ystäväni suositteli ostamaan ja se onkin jo tuolla hoitopöydän luona, kuin myös vanulappuja ja -puikkoja. Nii ja kosteuspyyhkeitä, ne on kuulemma käteviä. Täällä pitäs vielä käydä vaippaostoilla ja varulta korviketta, jos sattuu ettei maito nousekaan, kun sitä tarttis, tämäkin on ystäväni neuvo, jolla on jo 5kk ikäinen poika.

Jyväskylän näyttelyreissulta selvitty ilman mitään erityisiä kiputilaoloja. Eikä ihme kyllä väsytä, vaikka viime yö meni horroksessa ja se herätys niin pirun aikaisin [:)] Vanhempi koiruus saapui kotiin eilen ja sen rohinaa ja kuorsausta meni viime yö kuunnellen[:)] Varmaan väsy iskee kun on piipahtanu saunassa ja lösähtää sohvan nurkkaan. Meillä ei oo koskaan ollu mitään erityisiä odotuksia noiden karvakuonojen pärjäämisestä näyttelyissä, ne on ikään kuin meidän harrastus ja koirien karvojen kunnosta ym. huolehtimista. Tänään kumpikin sai hyvän johon olimme tosi tyytyväisiä.

Nyt tämä mamma menee saunaan. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Ai joo, Sinttuhan olikin myös pohtinut tuota sänkyongelmaa... Vaikeita kysymyksiä. Niin, ja ananaskukasta eli guzmanniasta muistelisin, että viihtyy ihan vaikka pohjoisikkunalla ja ei tarvi usein kastella. Itse just tosin onnistuin tappamaan toisen ostamistani syklaameista [>:] mutta toinen vielä töröttää ikkunalla ja kukkii [;)]

Nyt lähen törkkäseen sulhaspiirakat uuniin (ehtoisa emäntä ihan itse onki kaupan pakastealtaasta), kun sulhanenkin kohta kotiutuu. Pittää varmaan vielä munavoitkin sötköttää!

Iltaa vielä täältä sohvatyynyjen välistä!

Enhän mä taas malttanut olla kurkkimatta tänne.. [:)]

Pranametri: Aika selkeesti sait kyllä selitettyä tuon kapaloimisen! Ei kuulosta vaikealta. Ja kyllä ne varmaan muuten täälläkin osaa neuvoa tuon kapaloinnin, jos vaan muistan kysellä! Jossain oon myös nähnyt kirjan, jossa näytetään eri kapaloimistyylejä. Vois olla hyvä hankkia sellainenkin.

Rinkku: mä kanssa oon tyytyväinen, että pysyy tavarat vielä käsissä. Mun äidillä oli kuulemma samanmoinen vaiva mun synnyttyä. Oli kuulemma vielä saanut kiellon, että ei ois saanu mua nostella ollenkaan. Hmm. Oli kuulemma silti nostellut. Kyllä se ilman leikkausta oli parantunut, mutta pitkään oli kestänyt tuo vaiva. Ja Eevastiina: laita ihmeessä jumppaohjeita tulemaan jos vaan mitenkään pystyt, kelpaa kyllä!!!

Oijoi, maarinen, taas oli onni onnettomuudessa sulla! Onneks mies ehti ottaa kopin, ennekuin kunnolla tuuperruit. Huhhuh!

Kuukupista sen verran vielä, että mä ainaki suosittelen sitä erittäin lämpimästi! Varsinkin, jos on taaksepäin kallistunut kohtu, on tuo kuppi loistava keksintö: ei falskaa eikä satu niinkuin saattaa tamponien kanssa käydä. Mä käytin aluksi tuon kupin kanssa siteitä, kun en ollut varma, että miten se toimii, mutta sitten uskalsin olla myös ilman sidettä loppujen lopuksi. Omani (Lunette-kuppi) tilasin Leastoresta. Toivottavasti ei haittaa, että vähän mainostan täällä.

Ihanaa iltaa naiset!

Nyt on babyshowerit juhlittu, ja ilta oli kutakuinkin täydellinen! Ystäväni teki ihanan kakun, jossa oli siis iso vauvamaha ja tissit askarreltu erikokoisista kakkupalleroista ja päälle tehty "iho" ja "babydoll-asu" marsipaanista. Sitten tosiaan mä tuskartelin sen elämäni ensimmäisen voileipäkakun savulohesta, mutta mun mielestä siitä jäi puuttumaan se maku, vieraat kyllä kehuivat!
Ja lahjuksia sai sekä äiti että vauva; nyt on taas vähäsen uutta vaatetta, äijähenkinen tuttipullo (musta korkki, kuvituksena pääkalloja ja kummituksia!) satukirja, vauvanhoito-opas (tosi hauska, nimeltään Vauvan virike- ja aktivointiohjelma, suosittelen tutustumaan ja toimii varmasti myös isille!), äitille jalkakylpysuolaa ja taivaallisen pehmeä pyyheliina kylvyn jälkeen, namia ja suklaata... Lisäksi juhlat järjestänyt ystävä oli tehnyt Sinkkuelämää-sarjasta tutun (tai oli kuulemma kaikille muille tuttu, vaikka itse sarjan jokaisen jakson oonkin nähnyt, niin enpä tällaisesta edes tiennyt!) missä oli siis tehty kerroskakkumallinen asetelma vaipparullista, päällä nalle & tutti, sivuille aseteltu vauvaöljyputeli, peppupyyhkeitä ja talkkipurkki. Juhlat järjestänyt ystäväni oli myös jokaiselle vieraalle ja mulle askarrellut "partyfavorit" eli pussukan, missä oli shampanja-pullon mallinen suihkusaippua, pieni sininen kumiankka ja vaahtokarkkeja. Unohdinkohan jotain? Niin paljon kaikkea, vaikka meitä oli vain yhteensä vain seitsemän tyttöä! Ja kaksi heistä oli jo aiemmin sanonut, että tuovat lahjan myöhemmin, kun tulivat suoraan töistä juhliin... Kolmea täyteen pakattua kassia sieltä siis kiikutettiin kotiin jo nyt! :D Oon kyllä ikuinen lapsi, ja tietysti huomion lisäksi rakastan lahjoja, vaikkei ne enää mulle juhlissa pääasia olekaan. Mutta ihanaa silti saada kaikkea söpöä! :)
Eikä isikään tyhjin käsin jäänyt, vaan mahakakusta isille tuotiin toinen tisseistä, että saa sitten nauttia :D

Ailime, ei taida lentoyhtiöt enää huolia mua kyytiin kadonnutta untani etsimään... Eli jos ei sitä nyt löydy, niin nukutaan sitten päikkäreitä joskus tulevaisuudessa beiben kanssa, tai sitten kun unelle on taas aikaa ja se jostain on löydetty :) Ja niin, oon jo teini-ikäisestä asti ollut ylpeä CV:stäni, joka on mulle kyllä tietyllä tapaa niin kovin arvokas; haluan tehdä töitä, joissa viihdyn, ja oon tottunut saamaan hakemani paikan - ikinä ei oo jäänyt saamatta! (Kuulostan hirveältä työnarkomaanilta, mut en sentään sellaiseksi suostu myöntymään :)) Lähinnä ne harrastukset, aikuiset kontaktit, myös mammalomalla on mulle tärkeitä, ja siinä samassa kun voi kätevästi kartuttaa tuota ansioluetteloa, niin sopii! Jos siis vauva ei tästä kärsi, pieni on ykkösenä! Toivottavasti säkin löydät mieleistäsi puuhaa!

Pranalle kiitokset kapalointivinkeistä! Täytyy muistaa sairaalassa kysellä vielä lisäjeesiä... tai sitten pyytää oppia vaikka lähipiiristä, varmasti joku osaa!

Pyörtyileviä maarista ja Eevastiinaa tsempaten, nyt rauhassa! Itselläkin sen verran pahasti saattaa yhtäkkiä huippauskohtaukset viedä, että pelottaa... Ja onneksi uljas prinssisi oli maarisella vikkelä salama!

sinttu, polttelet vaan itsekkäästi niitä kynttilöitä - niin mäki teen! :D Kun muutettiin miehen kanssa yhteen, niin se kiros kaikki mun tuoksukynttilät ja asetti ne pannaan. Minäpä niitä kuitenkin polttelin, miehenkin läsnäollessa, sille kertomatta. Sitten jollain kauppareissulla olin täyttämässä varastoa ja mies kitisi "Et voi polttaa noita haisevia, kun mulle tulee pää kipeeks ihan oikeesti hei"... Siinä hihitellen sitten kerroin, että niin, vastahan mä noita vaniljatuikkuja oon sen 50kpl poltellut, eikä se mitään oo valittanut vaikka kotona ollut. Oon siis saanut luvan polttaa mietoja tuoksuja, ei sillä, en mä ite niistä vahvoista pidäkään ;)

Minä se kiirehdin juhlista kotiin, jotta ehdin miestä näkemään, kun meinasi mennä tänään ajoissa unille. No, tulin kotiin jo 30min sitten, ja tuossa tuo mies edelleen pelailee konsolipelejään... Vaan ehdinpähän mäkin kätevästi teidän päivät tulla tsekkaamaan! :P

Hei naiset, päivä jo melkein puolessa, eikä täällä ole ketään!
Ootteko muka ihan oikeesti jossain reippaina ulkoilemassa tai tekemässä jotain järkevää? ;)

Taitaa alkaa olla niin, että touhut vähenee raskauden ollessa jo loppusuoralla ja ehditte siksi tänne usein, ihanaa! Ja minä pystyn istumaan pidempään koneella ja jaksan ennen kaikkea [:)] Vauva on isin sylissä, hautomossa, tyytyväisenä, kissa jaloissa sohvalla.
Voi näitä tuoreen äidin liikutuksia ja huolen aiheita. Voitteko kuvitella, että olen selvinnyt hengissä siitä, että vauva aamulla aivastellessaan sai nenästään ulos oikean rään?!?! Ja minä pyyhin sen. Huolestuneena, että onko sillä jo flunssa, pienellä. No ei oo... Ei ole muuta tullut päivän aikana. Aivasteluhan on ihan asiaan kuuluvaa. Kävin jopa lenkillä tänään! Olin aamulla alkamassa tiskaamaan, kun mies tuumasi että joo ei sitten lenkille tänään, vai.
Päätin Ampun tavoin jättää tiskit odottamaan ja lähdin kävelyllä. Ihan yksin. Irti vauvasta. Ei ole helppoa, vaikka turvassa isän sylissä onkin. Sain kuulla kuittailua takaisin tullessa: Puhelin oli ihan vieressä, jos tarvii hälyyttää karhuryhmä paikalle niistämään, pojalta kun voi tulla vaikka räkää. Ja pelastushelikopterikin tulee tarvittaessa paikalle. Isä, poika ja kissa juuri ja juuri selvisivät ilman minua sen yli puolituntia. Sain täydellisen raportin joka henkäyksestä ja inahduksesta....[:D]

Pukluista ja röyhtäilystä. Hei kokeneemmat! Taas kyselen perään. Tällä kertaa asia on vauvan röyhtäily ja puklaaminen. Mitä jos vauva ei tee kumpaakaan? Meidän poika on yhden kerran röyhtäissyt, siinä kaikki. Voiko olla että se syö niin rauhassa tai muuten sopivalla tekniikalla, että ei mene ilmaa mukana vai mistä voisi olla kyse? Tällästä tää äitinä oleminen on, kaikki pitää kysellä kun ei tiedä [:)]

Jos raskaana ollessa olin itkuherkkä niin nyt mennään ihan toisella tasolla. Yritin laulaa pikkumiehelle Maan korvessa kulkevi kun se tillitti silmät auki ihmetellen maailmaa jonne on tullut. Ei onnistu, ääni väräjää ja itku tulee. Mies sanoi, että eihän poika tunnista sua kohta jollei ole punaiset silmät.

Olen mielenkiinnolla, mutta helpottuneena omasta tilanteesta, seuraillut tuota 'toimintaa äippälomalla' ja CV-keskustelua.Onneksi itsellä on vakituinen virka, johon palata kolmen vuoden hoitovapaan jälkeen ja tuottoisa kesäyritys, jossa saa puuhastella ulkona perheen kanssa keäisin.Haudotaan vauvaa ja elellään rauhassa, että saa poikamme hyvän alun elämälleen; ne kolme ensimmäistä vuottahan ovat lapsen jatkon kannalta ne tärkeimmät ja iloitsen ja kiitän siitä, että voimme ne vuodet hänelle antaa ja nauttia antamisesta.Taustalla, kun 'kummittelee' se, että meidän molempien vanhemmat olivat aivan liian kiinni omassa elämässään, kun olimme lapsia.[:)]

SannaKoo kuulosti siltä että nautit täysin rinnoin juhlista. Ne menivät ihan putkeen mitä ilmeisimmin ja vielä noin paljon lahjojakin. Sait olla illan kuningattarena. Hienoa, kohtahan se huomio on sitten vauvassa tyystin. Hyvä päästä nauttimaan sitä ennen, kun sellaisesta pitää[:)] Toi kakkutissin tuominen kotiin oli tosi hauska [:D]

Mieheni on aivan lumoissaan näistä uusista kurveistani. Osaako joku kertoa, kuinka kauan vie ennen kuin peittoja tulee taas heiluteltua? Ymmärrän että se on kovin yksilöllistä ja riippuu paljon siitä mitä tuolla alhaalla on tehty ja tapahtunut synnytyksessä. Nii, että kauanko tää värkki paranee, noin yleensä? SIsällä tikkejä, jotain pientä. Jälkitarkastus on vasta parin kuukauden päästä, samalla kun vauva käy lääkärillä 2 kk tarkastuksessa. Aika pitkä aika, sanoisin. Luulin myös että neuvolassa käytäisiin ahkerammin, mutta seuraava aika on kun vauva on jo kuukauden vanha.

sujuvaa sunnuntaita kanssasisaret. Minä laitan tuonne yhden listan laskettujen lisäksi, synnyttäneet. Siihen voi laittaa milloin vauva syntyi ja milloin olisi ollut LA.

Moi!

Täällä on vähän ulkoiltu tänään ja aikamoista taiteilua oli, kun paikka paikoin tiet aika liukkaat.

Piukku81 Niin olen kuullut että KAKSilla on aika kylmä, villasukat on kassissa [:)] Kuhan ei mulle lähtö tule niin että on yöpaita vaan päällä ja croksit, joskus selkäkivun takia en saanu vaatteita päälle ja mies istutti väkisin autoon niin etten vaihtanu vaatteita ja niin sitä yöpaita (pitkä) päällä mentiin päivystykseen [:)]

Viime yö meni tosi hyvin nukkuessa, en heränny koko yönä ja nukuin semmoiset 10 tuntia. Aamulla meidän nuorempi koiruus tuli sitten naaman pesemään että josko se mamma nousis jo tähän päivään.

Mulla on tuollainen Ruskovillan Villavauva esite ja siinä on ohje kapalointiin, kuin myös harsovaippojen taitteluun. Me miehen kanssa kerran jo nallelle harjoiteltiin kapalointi sekä harsovaippa. [:)] Ystäväni toi minulle oman kapalointi liinansa ja näyttikin kuinka se tehdään, mutta saavat kyllä osastolla ennen kotiin lähtöä neuvoa meille sen monta kertaa.

Sunnuntaita kaikille!

Verenpainetta täälä mittaillaan, kun kerta käskettiin, noh normaalihan se on, hyvä niin.

Kaverillani on n 4kk:n ikäien vauva ja hälle oli neuvottu ettei rintaa syövää lasta tartte nykyään röyhtäyttää ollenkaan, näin neuvottiin siis Joensuussapäin kuulemma. Itse en vielä ole saanut neuvoja asiasta suuntaan enkä toiseen...? [8|] Entäs muut??

Noniin, heräilittehän te sieltä uuteen virtuaalipäivään mun seurakseni! :)

Ja tosiaan, nautin juhlistani ihan täysin, satumaisen ihanaa! Näitä iltoja on tässä raskausaikana ollut ihan liian harvoin, että saisin rakkaimmat tyttökaverit koolle ja vaan oltaisiin yhdessä. Näistä en kyllä suostu luopumaan vauvankaan tultua!

Pranametri on siis jo ennättänyt ottaa omat itsenäiset askeleensakin äitinä! Mä oon kauhulla miettinyt, että mitähän siitä sitten tulee, kun mä kiinnyn muutenkin vahvasti ihmisiin ja oon vähän sellanen perskärpänenkin kai joidenkin mielestä, niin entä sitten oma symbioosi-vauvani?! Miehesi, Prana, on kyllä hauska, kun uskalsi kuittaillakin vielä :)

Ainiin, joulukatu aukeaa (aukesi?) tänään Helsingissäkin! Hittolainen, miten mä unohdin sen! Samoin ku nyt muistui, että tänäänhän olisi ne yhdet lastentarvikemyyjäiset, joista keväällä kävin haalimassa kassitolkulla vauvalle ensimmäisiä asioita... En tosin oo ihan varma, että minkä kokosia vaatteita mun nyt kannattaa ostaa. Ehkä siis annan murun syntyä ensin, ja pohdin sitten....
Pääsikös se Amppu kaupungille asti? Tiskit kyllä odottaa - jollei vaikka mies ehdi ensin niiden kimppuun ;)

Mulla olisi hirveästi energiaa ja tarmokas olo, mutta en oikein tiedä, mitä sitä sitten tekisi! Tiskit voisin minäkin hoitaa, mutta eihän se nyt ole kivaa! :) Joulupaketteja voisin kääriä, siitä ainakin tykkäisin... Haluaisin ehkä myös kävelylle, ulkona näyttää olevan aika kiva ilma. Tosin haluaisin ehkä tuon ukon matkaan, mutta se vielä uinuu tuolla kammarissa...

Josko sitä aamupalaa pitäisi yrittää natustella, kun tässä hereillä ollessa olen ehtinyt jo suklaalla pahimman nälän poistaa...

Ja heti perään lisää:

Pumppasin ekan kerran maitoa pulloon, testimielessä ja tulihan sitä. Olen huomenna lähdössä kauppaan yksin ja mies jää poikansa kanssa. Vaikka imetänkin ennen lähtöä niin ajattelin että on varulta pullo jääkaapissa. EN tiedä millaisia pumppuja olette hommanneet, mutta meillä on Ainun pumppu ja sen mukana tulleista ohjeista poiketen terveydenhoitaja sanoi maidon säilyvän vain vuorokauden, paketin ohjeen mukaan kolme jääkaapissa. Ja pakkasessa kolme kuukautta, ei puolta vuotta (jos nyt oikein muistan).

Niin joo, ja tuo mies kun on sen verran kärkäs suustaan, niin on alkanut kommentoida, kuinka hän tunnistaa minut enää takaapäin. Aina nukun selkä häneen kohti vauvaa [:D] TUlee ja halii selkäpuolelta, kun on tutumpi...

Rinkku, mä muistan myös kuulleeni, ettei vauvoja enää tartteis röyhtäyttää.... Mutta luotan, että tähän ainakin saan sitten synnärillä vastauksen :)

Hih, mä kans tossa aamulla mietin, et jos iltaan mennessä ei maarisesta kuulu, niin oletettavasti seki on lähtenyt vauvanhakureissulle! Sehän ois jo aikalailla aikakin, et pysyy sentään joku järjestys! (tosin en paheksu teitä etuilijoita, koska mäkin haluun :D)

Tänään on nyt sitten pukkimista kahdesti harrastettu, josko se reitti alkais kohta olee vapaa vauvalle :D
Ja perinteisesti ens vko on niin täyteen ohjelmaa varattu (joka päivällä jotain kalenterissa, ei ookaan kuukauteen ollu tällasta tilannetta!), että menis ihan taiteen ja tieteen sääntöjen mukaan, jos lähtö tulis. (oottelee, ja toivoo, ja oottelee, ja toivoo)

Meillä ainaki esikko itki ekan jos toisenki yön sairaalassa ja ihan va sen takia ku minä en tajunnu röyhtäyttää.[:o] Sitte rutisi kumpiki pää ja massu ei sen jäläkeen vaivannu, et kyllä minä ainaki nostelen tämänki sitte olalle ja röyhtäytän sama mitä sairaalassa sanoisivat. Jos röyhtäys ei tuu, eikä vauvalla mitään masuvaivoja ni ei sillon kannata väkiste röyhtäyttää.[:)]

Sekstailusta: Me aloteltiin n. 4vkoa synnytyksen jäläkeen, heti ku tikit oli sulanu, aikasemmin en halunnu es yrittää vaikka ei kai ne vähät tikit olis es haitannu. Ja voi kyllä oli nannaa.[:D]

Pranalle meinasinki tuosa yks päivä ehottaa sitä synnyttäneiden ketjua. Pysyy mukana kaikkien vauvoista. [:)]

Mööööö!
Vaikka ei kai vielä pitäis sanoa noin kun ei maitoa tule [;)] Mietin tossa kyllä just sitä rintapumpun ostoa. Että millasen sitä hankkis. Joku käsikäyttönen on mielessä. Olikohan se Avent merkkinen mitä oli paljon kehuttu jossain. Siihen kun saa sopivat pullot ja purnukat asennettua missä voi maitoa sitten pakastaa ja säilyttää. Ja itseasiassa meillä onkin jo yks sen merkkinen tuttipullo hankittuna. Taitaa siis tuon merkin hankintaan mennä.

Heitin just äidin ja sen miehen satamaan. Lähtivät ruotsin-risteilylle. Ja meillä olis sitten pari päivää koirulin hoitoa. Mennään niiden luokse pariksi päiväksi asustelemaan kun ei viitsi rotweileriä tänne meidän pieneen asuntoon tuoda pyörimään. Äidillä kuitenkin omakotitalo ja aidatulla pihalla paljon tilaa. Eli siis sitä "joutuu" nyt sitten parina päivänä väkisinkin lähtemään lenkille. [:D][:D]

Kamat siis kassiin ja menoksi.

Moi!

Rintapumppu pohdintaa täälläkin harrastettu... kun jos äitiini tulen, niin kyllä sitä maitoa pitäisi riittää, ja mieluusti minäkin ainakin ens kesälle täysimettäisin ja sen jälkeenkin ihan mielellään jatkaisin. Vaan jostain syystä on tullut pelko, että entä jos ei maitoa tulekaan, niin sitten on satsannut turhaan nekin kympit rintapumppuu, jota tuskin saa myytyä kellekään! Lähipiirissä on vain yksi vauvasta haaveileva, jolle tietysti saisi käyttämättömän pumpun varmaan myytyä... Vaan jos ei saakaan, niin kukaan tuntematon tuskin ostaisi sitä, vaikka kuinka vakuuttelisi sen olevan käyttämätön. Mietinkin, että voisiko tän ehkä jättää sellaiseksi, minkä saa sitten vaikka joku ystävistä tai mummeista käydä hakemassa vauvan synnyttyä, ja jos maidontuotanto lähtee hyvin käyntiin? Kun en mä itsekään osaa varmaan valintaa tehdä...

Mä sain miehen patistettua maalaamaan nyt ton pinnasängyn loppuun, eli ensi viikolla oikeasti saadaan makkari kasaan. Pitäis myös alkaa kirjoitella vähän ostoslistaa, että mitä pitää mistäkin kaupasta käydä hakemassa...

Amppu, juu, eihän tässä kiire oo, mut mä oon vaan maailman kärsimättömin ihminen! Kaikkimullehetinyttälläsekunnilla! Etenkin kun kateellisena lueskellut mm. Pranan vauva-arjen ihanuudesta, niin kyllähän sitä ton nyytin mielummin jo tohon vatsanahkan toiselle puolelle ottaisi... Ja pääasiassahan mä koitan vaan varmistella, ettei vaan menisi liian pitkälle :D
Harmi, ettet kaupungille jaksanut, mutta onhan tuossakin jo sunnuntaipäivälle mun mielestä ihan riittävästi :) (eli aikalailla saman verran, ku mitä mä olen tänään tehnyt :D)

sintulle kivaa koiranhoitoa! Toivottavasti sä et nyt sit oo seuraava lähtijä, ettei tarvii rotikkaa synnärille ottaa ;)

mOI TAAS

Samaa minäkin ajattelin kun Maarisen perään huutelin, että joko on tullut hänellekin lähtö vauvaa hakemaan[:)]

Amppu sillä me olemmekin niin  paljon miettineet omaa vanhemmuutta, että tietää mitä tekee toisin omiin vanhempiin nähden. Suhde omaan äitiin esimerkiksi on hiukan herkkä nyt kun itsekin on äiti (ihanaa päästä sanomaan olevansa äiti). Jouduttuani/päästyäni sairaalaan silloin maanantaina, en enää kyennyt tekstiviestiä äidilleni laittamaan. Jotenkin tökki tosi pahasti. Tieto meni mieheni kautta ja ilmoitin että en aio tekstailla ennen kuin vauva on maailmassa. Siskoni ja veljen morsiamen kanssa kyllä soittelinkin ja yhden ystävän. En pysty selittämään miksi oli pidettävä etäisyyttä, mutta oli vain. On muuten totta, että äitiysloma on ollut aivan tynkä meidän lapsuudessamme. Kyllä meidänkin poika jossain kerhossa tulee käymään, kunhan se aika koittaa.
Tuo kyynelehtiminen on sitten ihan takuuvarma teidän häissä[:D] Minä itkeä pillitin maistraatissa silloin keväällä.

Rintapumpusta se kai joiltain jää käyttämättä, jos vauva ei vaikka pulloa huolikaan. Kannattaa ehkä hommata vasta kun tarvitsee. Synnäriltä saa ohjeita myös käsinlypsämiseen, kuulin kun kätilö naapuria aikoi opastaa. Että ei sitä ihan hukassa ole jos aluksi pitää kovia tissejä tyhjentää vaikka käsin.

Sintulle  mukavaa koiranhoitolomaa!

Sauna alkaa olla lämmin, joten ei kun lauteille. Palaillaan. Ai niin, eipä tuo poika tunnista kohta isäänsäkään ilman punaisia silmiä [:D] Hän lauloi pojalle ja tuli itku sitten samalla kun toinen tuijotti tutkien suoraan silmiin tunnistaen laulun.

Takaisin