Marraskuun ihmettelyt!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Toive3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Marbel, mä koen tällä hetkellä aikas samanlaisia tunteita... Tuulimuna keskeytettiin syyskuussa ja yllättäen tulin uudestaan raskaaksi jo toisesta kierrosta. Mutta takaraivossa koko ajan se pelko että tämäkin on tuulimuna... Ei oikein jaksa iloita kun tuntuu että kohta taas huomataan ettei siellä mitään kasva... Välillä olen aivan varma että nyt se onnistuu, tää on oikeasti tätä, mutta useimmiten tunteina on pelko ja epätoivo...

Toivottavasti meillä molemmilla kuitenkin on kaikki hyvin ja pienokaiset saapuvat maailmaan heinäkuussa! =)
Ja yritetään olla iloisia! =)

Täällä kans maalaillaan pirunkuvia seinille. Outoa. Vaikka alussa puhuttiin miehen kanssa että mennään rennosti (yksi km takana) ja surkutellaan sitten jos on aihetta tai iloitaan vastaavasti sit ultran jälkeen mut nyt viikon aikana tunteet on mulla heitelly ihan häränpyllyä tuosta lupauksesta. Mietin jo varhaisultraa, että tilaisinko. 

Toivotaan että kaikilla meillä on asiat masussa hyvin ja saadaan iloita kasvavasta masusta ensi vuoden puolellakin. :) 

Täällä yks uusi ilmoittautuu näihin ihmettelyihin mukaan. Elikäs viikoilla 7+3 mennään ja eilen tuli käytyä yksityisellä uä-tutkimuksissa just samanmoisten tunteiden takia kun on tänne muutkin kirjoitellu.. tuntuuko, eikö tunnu, onko tää normaalia vai ei yms.? Ja juu, maksoihan se, mutta oli se silti koko rahan arvoista nähdä siinä näytöllä pikkuinen "pähkinä" jonka sydän hakkas hurjaa vauhtia. Vastasi kooltaan kuulemma näitä viikkoja ja kaikki oli muutenkin kunnossa, ihanaa siis <3 Mut joo, paras juttu mitä tutkinu lääkäri mulle siinä sano kun kyseli oireista ja kerroin et kovin vähän on mitään vielä ollut, ajoittaista yökötyksen tunnetta ja väsymystä lukuunottamatta et "eihän niitä oireita viel kummemmin pitäis ollakkaan". Tottakai tämä on siis varmasti yksilöllistä miten jokainen kokee oireet ja tuleeko niitä ollenkaan mut mua ainakin helpotti kuulla ja nähdä et kaikki on enemmän kun ok ainakin tässä vaiheessa vaik ei oireita ookaan oikeestaan ollu :) Toivottavasti tää tieto helpottaa muitakin saman asian kanssa tuskastelevia! Ite oon ainakin tosi iloinen ja helpottunu siitä uä-kuvasta vaik alkuun pelkäsinkin mennä sinne ihan hirveesti mut oli se kaiken vaivan ja pelon arvoista :)

Mullakin on todella epäuskoinen olo tähän raskauteen liittyen. Oireet heittää häränpyllyä ja tunteet tuntuvat vaihtuvan joka minuutti. Eilen juteltiin keskenmenosta ja siihen liittyvästä pelosta miehen kanssa, ja koetin jotenkin järkevästi sanoittaa mun ajatukset; toisaalta ajattelen jo nyt, että kyseessä on tuulimuna tai keskenmeno, jotta ikävän uutisen kuuleminen olisi "vähemmän tuskaisaa". Tietysti siis toivoo että kaikki on hyvin, mutta jotenkin alitajuntaisesti valmistelee itseään jo siihen mahdolliseen tietoon, että Toukka on lakannut kehittymästä. Minulla on siis huomenna neuvolalääkärille aika ja jännittää ihan pirusti! Miestä jo vannotin, että se saa pitää puhelimen koko aamun vierellään töissä, että pääsen joko pillittämään tai hehkuttamaan sille uutisia.

Voi kunpa kaikki olisi hyvin !!! Ihanaa, että nuudi sai ultrasta hyviä uutisia. :)

En oo nyt varma puhuttiinko me just tässä ketjussa niistä blogeista, mutta tätä varmasti asionomaiset lukee, joten http://jokurandomi.blogspot.fi/ siinä se nyt on. Oon kyllä tosi kehno kirjottaja ja kirjotan yleensä kaikkee turhaa mutta jos jotain kiinnostaa niin welcome lukeen vaan :) ja siitä tulikin mieleen, osaako joku käyttää tot bloggeria vähän paremmin? Mulla meni täysin hermo kun en saa tota "sukunimee" pois näkyvistä.

Ja jee, onneks on suurimmaks osaks kaikki saatu hyviä uutisia ja toivotaan että ne asukit sielä masussa pysyy menossa mukana ensi kesään :) ja onnea kaikille odotukseen :)

Ihanaa kun tulee hyviä uutisia! eiköhän meillä kaikilla ole masussa kaikki hyvin:) Itse kans mietin koko ajan että kaikki ei varmasti ole hyvin ja että taas menee kesken. Vielä kuitenkin hyvältä näyttää täällä päin, tänään neuvolassa vanhalla dopplerilla kuultiin vahvat sydänäänet! huh, helpotti taas oloa. Ihmettelin vain kun näin aikaisin kuului nuo äänet sillä laitteella! olenhan vasta rv 8+6. :D

Menkkakivut kasvaa! piru vie kun en yhtään kestä tota kipua. Ainakin selvisi että johtuu kohdun kasvukivuista. 

Muuten, oletteko meinanneet ottaa tuon influenssarokotteen? en muista onko tästä aikaisemmin keskusteltu mutta kuitenkin:D Tänään sitä neuvolassa tyrkytettiin, sanoin että mietin vielä ja tulen sen ottamaan jos mieleni tekee. Mulla ei ole ikinä ollut influenssaa eikä varmaan ikinä rokotettukkaan sitä vastaan. Mietinkin onko se nyt tarpeellinen? mitä mieltä muut ovat?

Marraskuun loppuja vain kaikille :) Vielä pitäisi odottaa melkeen kaksi viikkoa tuohon varhaisultraan. Kauhulla tässä vähän ollaan kun oireet on pysynyeet poissa. Meis kyllä väitti että ei ole normaalia syödä pekonileipää ja vanilja kiisseliä yhtä aikaa... :D
No onneksi oman mielen pitää poissa asioista aika paljon kissa asiat, hain juuri toisen kissan ulkomailta emoticon Aika meneekin kissalajutuissa ja kohtahan alkaa chilien kylvötkin

Mä otan influenssarokotteen kyllä. Muutamana vuonna jo ottanut ja en aio tehdä poikkeusta myöskään tänä vuonna raskaana ollessani. Ei mulla sen kummempia perusteluja ole, mutta ainakin olen välttynyt ko. taudilta, tosin en kyllä muista, jotta kunnon influenssan oisin ennen rokotuksiakaan sairastanut. Meillä on työpaikalle järjestetty muutamia päiviä, jolloin rokotteen voi käydä ottamassa ja itse asiassa tänään piti käydä, mutta perhana kun unohdin. emoticon

En mä mitään influenssarokotteita ota, oon kuullut niin monelta ihmiseltä et ovat sen ottamisen jälkeen sairastaneet jokaisen pikkuflunssan mikä on eteen tullut. Lisäksi oon aina mennyt luomuna näissä asioissa, ja sairastankin todella harvoin. Just viime jouluna sairastin ensimmäisen ison flunssan viiteen vuoteen kurkkukipuineen, kuumeinen ja viikon petipotilaana olemisineen, että eiköhän tää oma puolustuskyky oo melko hyvä. :) En myöskään oo viimeiseen viiteentoista vuoteen sairastanut mahatautia, vaikka meilläkin se lapsilla kiertää jokaikinen vuosi vähintään sen kerran, joten kyllä mulla luotto omaan kroppaan on tosi korkealla. :)

Mä en ota influenssarokotusta. Pari vuotta sitten eksyin sen ottamaan ja sen jälkeen oon joka syksy sairastanu flunssan. Sitä ennen olin ollut terve, vaikka perhe ympärillä sairasti. En tiedä miksi eksyin ottamaan... Hieman aikaista pohtia tämmöisiä, mutta painaa jo mieltä: Esimiehelle kertominen. Olen hiljan aloittanut (koeaika kyllä jo loppu) unelmaduunissa, ja olen ihan täpinöissäni työstäni. Kukaan muu talossa ei samoja töitä tee, joten tuosta vain ei töitäni voi muille jakaa. Eikä uutta työntekijää noin vain kouluteta. Esimies varmaan ajattelee, että raskauduin tarkoituksella ja ns. työtä hyväksikäyttäen -> vakkaripaikka saatu, niin nyt voin jäädä kotiin -ajatuksella. Näin ei ole. Toki ei ehkäistykään, mutta ei liiemmin suunniteltukaan. Typerää ja todella aikaista pohtia tämmöisiä, mutta painaa se silti. Te, keillä on tulossa jo kolmas tai useampi lapsi: Kuinka pian alkoi uusi raskaus näkymään? Repesin muuten nauramaan, kun joku kirjoitti uusista housuistaan ja kuinka niitä tarvitsee nyt kovasti käyttää, kun kohta ei enää mahdu. Mulla on ihan sama! :D

En meinaa ottaa I-rokotetta, mul on sellanen käsitys et ei siit o mitää hyötyy..??
Mulla on tulossa 4. lapsi ja maha tuuppas heti ulos! ihan sama kolmannestakin... ei o yhtään kivaa ku pitäis peitellä vielä kuukausi tätä ja vatsa on niinku 9kuulla olis jo no, toki se on vaan LÄSKIÄ, mut kohtu sen tuuppaa tohon tyrkylle... just mietin et mitä hittoa pukis päälle ku on synttärijuhlat viikonloppuna... jätesäkki?

Mäkin pähkäilen tuota influenssarokotetta, eilen en vielä neuvolassa ottanut. Mä olen ottanut aina ennen raskaana ollessani (ja myös pojat ovat 3v saakka aina saaneet sen), mutta muina vuosina en. Koskaan ei ole kukaan meillä influenssaa saanut. Vauvaahan se suojaisi myös (ei tietysti niin paljon kuin myöhemmin raskaudessa otettuna), mutta meidän vauvathan alkavat olemaan sen 6kk jo ensi talvena kun rokotetaan, eli sitten voi ottaa vauvalle suoraan (jolle se kuitenkin on se vaarallisempi tauti). No, täytyy vielä miettiä, terkka tuumi eilen että todennäköisesti sen ehtii ottaa vielä tammikuussa kun menen taas neuvolaan, jos en jaksa lähteä yleisiin rokotuspäiviin jonottamaan.

Yleensä me ollaan etenkin lapsille otettu kaikki rokotteet (ja vielä itse ostettu vesirokkorokotteet ja esikoiselle rota, kun se ei vielä silloin kuulunut rokotusohjelmaan).

Mulla on kolmas lapsi tuloillaan ja masu on kyllä aika lailla littana. Tai no, littana se ei ole koskaan, muutama turha kilo edellisistä raskauksista on kuitenkin jäänyt, mutta ei raskautta vielä huomaa. Viime viikolla vielä tuntui että huomasi, kun olin niin turvoksissa kun koko ajan joutuu syömään, mutta tällä viikolla kun ruokamäärät ovat pienet ja oksentaminen vie osansa, niin eipä kyllä mitään masua ole. Housuista huomaa itse, että kiristää alavatsalta. Kohtu on kuitenkin vasta sen appelsiinin-greipin kokoinen.

Sella, tuskinpa sun esimies ajattelee, että sä noin laskelmoiva olet. Ja vaikka olisitkin, niin eihän se hänen asiansa ole. Mä ajattelisin asiaa niin, että ole itse onnellinen siitä, että olet löytänyt unelmaduunisi ja että siihen on sitten kiva palata joskus tulevaisuudessa. Esimiehesi tehtävä ei ole arvostella, vaan löytää tilallesi pätevä sijainen. Mun edellinen esimies (tai esinainen) osoitti kerran vuosia sitten aivan mahtavaa harkintakykyä, kun palkkasi vakivirkaan naisen, joka oli pitkällä raskaana ja jäi äitiyslomalle jo ennen kuin työ alkoikaan. Esimies tuumi, että hän oli pätevin ja paras tyyppi virkaan ja sitoutuu työhön sitten kun tulee takaisin työelämään. Ja näin kävi.

Taas uutta ihmeteltävää. Mulla on siis verenpainetauti ollut viitisen vuotta ja aika vaikeahoitoinenkin. Alapaine ei tahdo millään pysyä kurissa, vaan on pyörinyt jatkuvasti 100 tasossa ja lääkityksiä vaihdeltu/titrailtu aika paljon näiden vuosien aikana. Nyt olen ollut raskauden toteamisen jälkeen ilman lääkitystä (neuvolalääkäri kyllä kirjoitti varalle jo
Albetolin) ja tänään mittailin arvot 122/78 eli täydellistä. Kyllä näköjänsä raskaus tekee ihmeitäkin.  

Tilasin netistä kotidopplerin, joka saapui tänään. Varauduin siihen, ettei näillä viikoilla vielä mitään kuulu, mutta kuinka ollakaan: liikutellessani laitteen päätä alavatsalla diginäyttöön tuli vuoronperään erilaisia yli satasen sykkeitä - korkeimmillaan 175 lyöntiä minuutissa! Tuskin nuo omia sykkeitäni olivat. Vaikuttaa siis siltä, että masussa on edelleen elämää!

Tulkitsen noita sykevaihteluita siten, että korkein syke tuli silloin, kun laite oli lähinnä alkiota. Vai mitähän tuo vaihtelu meinaa?

Kylläpä tuli taas luottavaisempi olo tähän raskauteen! Yritän malttaa, etten joka päivä mittailisi. Iloa muidenkin viikonloppuun!

Takaisin