Marraskuun höpinät

Ehdottomasti pullot ja rintakumit käyttöön jos ei muuten suju! Mekin on annettu parina päivänä myös korviketta jonkin verran, koska koen että mun mielenterveys on myös aika korkealla prioriteetillä. Meillä tekee kanssa öisin välillä sitä, että imee hetken, pudottaa nännin ja hamuaa uudestaan. Tuntuu etten yöllä oikein heru yhtä hyvin ku päivällä. Päivällä tissit vuotaa ja tiputtaa, yöllä ei ollenkaan.. Mutta muuten mennyt hyvin, tänään käytiin jo neuvolassa ekan kerran painonotrollissa (paino tippui osastolla yli 8%) ja poika on saanut näiden 4 päivän aikana jo 150 g painoa lisää! :) saatiin lupa, että enää ei tarvi herätellä joka kolmas tunti syömään, riittää että vähän tarkkailee ettei kauheasti yli 4-5 h mene :)

Voi kun joskus meniskin 5h ennenku syö uudelleen:joyful: Nyt alkanu meillä syömään vähemmän kerrallaan ja useammin. Reilu 3h pisin aika mitä nukkunut. Ei herätellä vaan herää itse.

Hyvin teillä tullut painoa :love017 Kyllä se mielenterveys on todellakin tärkeä koska jos itse on ihan loppu niin ei vauvaa jaksa hoitaa.
 
Voi kun joskus meniskin 5h ennenku syö uudelleen:joyful: Nyt alkanu meillä syömään vähemmän kerrallaan ja useammin. Reilu 3h pisin aika mitä nukkunut. Ei herätellä vaan herää itse.

Hyvin teillä tullut painoa :love017 Kyllä se mielenterveys on todellakin tärkeä koska jos itse on ihan loppu niin ei vauvaa jaksa hoitaa.

Osastolla ollessa olis nukkunut varmaan kellon ympäri ja oli vaikea saada pysymään rinnallakaan hereillä. Siksi oli pakko herätellä 2-3 h välein. Bilirubiinit ja verensokerit oli kuitenkin normaalit, mistä lie sitten pieni ollut niin väsynyt. Meillä yöllä kyllä heräilee nykyään ja viime yönäkin oli reilu 3 h putkeen hereillä ihan vaan maailmaa ihmetellen ja välillä syöden, mutta päivällä voisi nukkua helposti varmaan sen 5h jos ei heräisi vaipan vaihtoon tms. Varsinkin isän rinnan päällä mahallaan maatessa vaipuu sellaiseen koomaan, ettei herää edes nostettaessa... Aina herätessään kyllä heti hamuaa rintaa.

Pakko vielä lisätä, että pystyisinpä itekin imettämään istualteen, tai ylipäätään istumaan. Neuvolassakin oli tosi kiva seistä koko aika. :hilarious: Tänään ollut tuo haava kyllä ihan järjettömän kipeä.:arghh:
 
Ootko kastellu rintakumin ennen laittoa? Sillee se pysyy vähän paremmin paikallaan. Yleensä pidän vielä kiinni molemmin puolin ennen kun vauva saa kunnon imun aikaseksi niin sit se pysyy kunnes irrottaa. Sit taukojen aikana vauva aina kädellä sählää ja saa irti ja hirvee homma laittaa takas:facepalm:

Joo oon joka kerta. Taukojen aikana se just irtoo ja kun laittaa sitä takaisin niin vauva on jo ihan raivona. Välillä saadaan takaisin se hyvin välillä ei. Tai sitten vaihdetaan rintaa jos toisella rinnalla ei tuu yhtään mitään. Tänään on mennyt toistaiseksi aika kivasti. Eilen ja yöllä ei niin kivasti.
 
Just ku väsyneenä päätin et otan pullot ja pumppauksen käyttöö ni nyt se imetys onki lähteny iha hyvin sujumaa et ei oo tarvinnu pulloo antaa, välillä etenki öisin kunnon imuotteessa on hakemista. Rintakumeja kokeilin esikoisen kaa mut ei niistä ollu apuja, tuskin tämänkää kanssa ku koin joteki hankalaks. Öisin on kyl viel vähä sähläystä ku hää nukahtaa aina tissille ni sit ku aattelen et hää on täys ja siirrän omaa sänkyy (en saa nukuttuu jos vauva on vieressä ku pelkään et käännyn päälle, saatan kyl torkahtaa imettäessä) ni alkaa sellane ähellys ja meuhkaamine et hänel onki nälkä viel et helposti saattaa vierähtää tunti syömises ku joutuu herättelee kesken syönnin.. Kyljellää onnistu viime yön imettää mut seki oli vähä sellasta säätämistä ku hää laski aina tissistä irti ja ei meinannu saada uudelleen otetta. Aattelin et hää varmaan heruttaa ku käyttää tissii suussa ja päästää irti mut hää ite lopulta hermostuu siihe jos maitoo ei tuu just nyt :grin jospa se tästä pikkuhiljaa lähtis paremmin sujumaan :)
 
Just ku väsyneenä päätin et otan pullot ja pumppauksen käyttöö ni nyt se imetys onki lähteny iha hyvin sujumaa et ei oo tarvinnu pulloo antaa, välillä etenki öisin kunnon imuotteessa on hakemista. Rintakumeja kokeilin esikoisen kaa mut ei niistä ollu apuja, tuskin tämänkää kanssa ku koin joteki hankalaks. Öisin on kyl viel vähä sähläystä ku hää nukahtaa aina tissille ni sit ku aattelen et hää on täys ja siirrän omaa sänkyy (en saa nukuttuu jos vauva on vieressä ku pelkään et käännyn päälle, saatan kyl torkahtaa imettäessä) ni alkaa sellane ähellys ja meuhkaamine et hänel onki nälkä viel et helposti saattaa vierähtää tunti syömises ku joutuu herättelee kesken syönnin.. Kyljellää onnistu viime yön imettää mut seki oli vähä sellasta säätämistä ku hää laski aina tissistä irti ja ei meinannu saada uudelleen otetta. Aattelin et hää varmaan heruttaa ku käyttää tissii suussa ja päästää irti mut hää ite lopulta hermostuu siihe jos maitoo ei tuu just nyt :grin jospa se tästä pikkuhiljaa lähtis paremmin sujumaan :)

Meillä on sama homma, että nukahtaa tissille ja ku siirtää omaan sänkyyn niin aletaan etsiin tissiä uudestaan. Tää ei osaa enää ollenkaan nukkua muualla ku vieressä. Viime yönä luovutin ja vasten kaikkia ohjeita jätin lapsen aina mun viereen nukkumaan, ei vaan jaksa sitä rumbaa et nostaa sänkyyn ja 15 s päästä tissille monen tunnin ajan. Tänään ei oo päivälläkään suostunut nukkumaan muualla ku tissin jälkeen kyljessä kiinni. Tällä tuntuu olevan myös ihan järkyttävän kokoinen vatsa. Saattaa syödä helposti korviketta 70-90 ml ja silti olla taas kohta tissillä. Eikä edes pulauttele..

Epparihaava mukavasti auennut pinnasta koko matkalta niin, että tikit näkyy... Ei mitään toivoakaan istua tai edes käyttää terveyssiteitä housuissa, eikä varmaan pariin viikkoon kannata toivoakaan kivuttomuutta, liikkumista tai istumista. Ja minä kun jo ehdin iloita, että ensi viikolla pääsee vauvan kanssa ulos vaunuilemaan.
 
Meillä on sama homma, että nukahtaa tissille ja ku siirtää omaan sänkyyn niin aletaan etsiin tissiä uudestaan. Tää ei osaa enää ollenkaan nukkua muualla ku vieressä. Viime yönä luovutin ja vasten kaikkia ohjeita jätin lapsen aina mun viereen nukkumaan, ei vaan jaksa sitä rumbaa et nostaa sänkyyn ja 15 s päästä tissille monen tunnin ajan. Tänään ei oo päivälläkään suostunut nukkumaan muualla ku tissin jälkeen kyljessä kiinni. Tällä tuntuu olevan myös ihan järkyttävän kokoinen vatsa. Saattaa syödä helposti korviketta 70-90 ml ja silti olla taas kohta tissillä. Eikä edes pulauttele..

Epparihaava mukavasti auennut pinnasta koko matkalta niin, että tikit näkyy... Ei mitään toivoakaan istua tai edes käyttää terveyssiteitä housuissa, eikä varmaan pariin viikkoon kannata toivoakaan kivuttomuutta, liikkumista tai istumista. Ja minä kun jo ehdin iloita, että ensi viikolla pääsee vauvan kanssa ulos vaunuilemaan.

Auts toi haava :nailbiting: onneks ite selvisin muutamalla repeämällä mitkä ei tunnu hirveen kipeiltä, esikoisen synnytyksessä tehtii pieni eppari ja se vast oliki kipee ku ei kärsiny istuu kunnolla :wtf: nyt on taas vasen nänni hitsin kipee ku vauva yöllä nappas nii tiukasti kii pelkäst nännist et meinas vedet tulla silmii, nyt kirpaisee ain alkuu siitä imettäessä kunnes hetken päästä helpottaa
 
Meillä kanssa kävi yks päivä mies nappaamassa pojan tissiltä ku lähdettiin ton haavan takia lääkäriin, enkä ehtinyt irrottaan otetta nänneistä. Voi luoja miten sattu, ihan mieletön toi imuvoima :hilarious: mulla about joka toinen kerta sattuu toisesta tossistä imettäminen, en tiedä onko nänni tai tissi erilainen vai enkä osaa operoida toiselle puolelle kunnolla et imuote olis oikee.
 
Alun painonlaskusta huolimatta syntymäpaino saavutettu 11 pvän ikäisenä! :happy: Pituutta oli tullut vain 0,5 cm mutta pää kasvanut sentillä, mikä vähän huolettaa. Kai se kuitenkin on ihan ok, kun neuvolasss ei sen kummemmin asiaa kommentoitu ja seuraava käyntikin vasta kuukauden päästä. :nailbiting: Viime yö meni vihdoin lyhyillä herätyksillä, toki niitä olikin sitten 3 vai 4 mutta kivempi sekin kuin yksi herätys ja 3-5h hereillä :hilarious: epparihaavakin alkaa parantua, suihkuttelu ei enää kirvele joka kerta ja tuli käytyä pienellä 1,5 km aamulenkilläkin koiran kanssa! :Heartred perjantaina tulee pojalla 2 vko täyteen ja päästään vihdoin vaunuilemaan:love017
 
Meillä meni viime yö neljä tuntia valvoessa ku toine roikku koko ajan tissillä mut sit ei kuitenkaan tissi meinannu kelvata.. Tissi otettiin suuhu, pari imaisua ja nieleskelyä et kyl varmasti maitoa tuli mut sit päästettiin irti kesken kaiken ja alko uudelleen hamuamaa, jopa vähä raivoisasti, mut ei ottanu tissistä kii vaik kui oli jo suussa ja sit meinas jo hermostua siihen. Siinä alko äiti ja vauva turhautumaa ja oli pakko siirtyä sohvalle et muut saa nukuttua, jouduin sit antaa korviketta et jos tosissaan on nälkä mut hylkii vaa tissiä, sen jälkeen hää sit kävi lopulta nukkumaan. En ymmärrä mikä juttu toi on et tissillä "leikitää" eikä syödä kunnolla ku esikoisella ei ollu tuota ongelmaa vaa hää söi kerralla masun täytee ja jatkoi unia. Sit sitä tissii joutuu vaihtamaan koko ajan jos ei meinaa toisesta ottaa kiinni, en sit tiiä et eiks sitä maitoo tuu sit tarpeeks nopeesti jos hänel on jo liian kova nälkä ja maito pitäs tulla nyt heti.. Pitää kysyä neuvolasta ku tulee kotikäynnille et mikä juttu tää voi olla. Ens yönä jos on samaa ni annan sit pullosta lisämaitoo vaik en mielellään lähtis siihe mut ei voi mitään sit, äidin on kuiteki saatava nukkuu enemmä ku pari tuntia :grin
 
ihana lukea teidän vauva-arjista :Heartred mä olen päättänyt tänään lähteä synnyttämään :p limatulppaa alkoi tulemaan pienesti eilen aamulla, päivällä ei mtn mut sit myöhemmin iltapäivästä taas vähäsen ja illalla aivan kunnon klöntti: ei voinut erehtyä mistä oli kyse. Viimeksi lähdin sairaalaan 7h päästä limatulpan irtoamisesta mut nyt ei näytä mikään menevän samalla lailla kun edellinen raskaus, täällä sitä kotona vielä ollaan ja odotellaan et supistukset säännöllistyisi. Vauva samaa sukupuoltakin kuin esikoinen että siitä erot raskauksissa ei johdu. Oman- ja ultrien laskukaavan mukaan tänään 40+6, en olisi ikinä kuvitellut että tämä raskaus menee näin pitkälle! Ihanaa kun ei uni tule, olen valvonut pientä torkahdusta lukuunottamatta koko yön :wideyed:
 
Takaisin
Top