Mä kuulun sitten just niihin skeptisiin nimittäin en huolinut sitä rokotetta vaikka tarjottiin. Oon harvoin kipee ja jos olen niin en koskaan ole mitenkään kuoleman sairas. No nyt kun sanoin niin pitää tietenkin koputtaa puuta
Mäkään en ole tarpeeksi vakuuttunut miksi terveen ihmisen pitäisi se rokote ottaa... Ottaisin, jos olisin esim. riskiryhmää jonkun perussairauden vuoksi (tai jos työskentelisi esim. sairaanhoitajana ja on suurempi riski työn puolesta). Toki ymmärrän, että tauti koettelee kovin raskaana olevaa ja voi olla haitaksi sikiölle, mutta toisaalta todennäköisyys sairastua tuntuu niin pieneltä. En osaa ajatella muulla lailla... :O (eikä rokotteista tulevaa mielikuvaa tehnyt myönteisemmäksi se, että miehen sukulaistyttö sairastui loppuelämäkseen narkolepsiaan. )
Joo en mäkään ollut juuri koskaan sairas. Ei yhtään saikkupäivää 2011-2013 alkuvuoteen, kunnes.... Raskaana on huonompi vastustuskyky ja silloin meillä oli töissä influenssavirusta liikkeellä, joten muhun se sitten iski .
Mulla mies sairastelee, mutta mä oon välttynyt jopa flunssalta vaikka yleensä saan kaikki miehen taudit ja sata kertaa pahempana. Noihin rokotteisiin oon aina suhtautunut hyvin varauksella.
Mulla ois se neuvola vasta 9.12 mut sain toista reittiä selville tulokset. Paasto oli 0.jotain koholla ja tunnin arvo 1.5 koholla. 2h arvo tosi hyvä jo. Hitto jos joudun pistelee itteeni :/
Mä en myös ikinä noita influenssarokotteita ottanut vaikka työn vuoksi suositellaan otettavaksi.
Nyt kuitenkin otin, raskaus ja työ yhdistettynä.. Se riitti mulle.
Koskaan ei kuitenkaan voi tietää mitä eteen tulee ja vaikka ei oo ikinä ollu mitään kamalaa tautia ollut ni voihan se tulla. Ei tartte sit niin surkutella jos se rokote suojaiskin pahimmalta.
Mulla oli paastoarvo koholla 0.1, kaikki muut arvot täydelliset ja joudun pistelee itteeni kotona, no eipä oo yhdessäkään arvossa ollut mitään sanomista. Nyt sit vähennetään mittauskertoja kotona, kun kaikki arvot olleet normaaleita, mutta siitä huolimatta on koko raskaus ajan mittailtavan.
Se täytyy myös vielä todeta, että normi influenssalääkkeet on raskauden aikana kielletty. Eli se on sitten vaan kärsittävä, jos taudin sattuu saamaan. Mulle silloin lääkäri sitten määräsi panacodia pahimpaan oloon. Ilman sitä oisin varmaan kuollut.
Jossai oli puhetta dopplereista,mutta en nyt varmasti muista missä ketjussa! :) Elikkäs siis tilasin itselleni tuon unbornheart fetall dopplerin verkkokaupasta (puhelimeen liitettävä siis) joillakin taisi olla kokemusta,onko hyvä? Ja miten noitten geelien kans,unohdin tilata nii käykö siihen esim normaali käsirasva vai olisikoha apteekissa ultraus geeliä? :)
Ajattelin kokeilla ma kunhan tulee että löydänkö pienen ääniä ja jos en löydä niin sitten varmaan sinne yksityiselle aikaa varaamaan. Ma tulee rv 10.
Juu oookkkei! :) En kahtonu niin tarkkaan sitä laatikkoa et tuliko geeli mukaan vai ei,näkee sit.
Niin ja hei te ihanaiset naiset! Ihanaa vkl jokaiselle! :) Mä kyllä unohan kivut sun muut nyt vkl ajaks ja nappailen panadolia tarvittaessa naamariin. :) Tulis nyt mies töistä niin pääsisi herkuttelemaan
Siinä paketissa tulee pieni tuubi sitä geeluä! Kun ootte kokeilleet omianne, kertoilkaahan miten toimii! Mulla kuuluu hyvin omat ja vauvat sydänäänet, mutta kummankaan sykettä se ohjelma ei edelleenkään näytä ja kai siksi en pysty nauhottamaan. Ei edes vaikka kuuntelis omaa sydäntä rinnan päältä. Siis Unbornheart Fetal Dopplerista oli kyse. Mietin onkohan omani jotenkin viallinen. Toki pääasia on, että pikkuisen sydänäänet löytyy ja kuuluu. :)
Sitten vielä sellainen että millä viikoilla ootte saanu jo äänet kuulumaan? Mä vähän epäilen et ma saan vielä kuulumaan,kun itsellä on ylipainoa iha reippaan puoleisesti.. mutta no kokeillaan. :)