Marraskuun höpötykset

Trallalai tänään on 9+6 ja huomenna eka ultra, iik iik iik! Näinköhän pystyy vielä niskaturvotusta mittaa, saadaan varmaan toinen ultra perään :)

Erimunaisilla on omat istukat ja identtisillä, eli samasta munasolusta alkunsa saaneilla yhteinen. Ultrassa kaikki näkyy kyllä varhaisessa vaiheessa. :)

Ja toikin on jotenkin jännä juttu (piti jo vähän googlettaa), että erimunaiset kaksoset on pääsääntöisesti eri sukupuolta keskenään. Kun hedelmöittävän siittiön tyypistähän se riippuu...?

Aivan. Ois ihana kun tulisi tyttö ja poika (vaikka sillä sinänsä mitään väliä oo, kunhan ovat terveitä). :)

Mul ois muistikuva että erimunaiset kaksoset periytyvät isältä lapsille, eli isän tytär mahdollinen kaksosten saaja, ja isän pojan tytär yms.yms.
Tampereella järjestettiin pari vuotta sitten ainakin vielä monikkoja odottaville semmosia tietopläjäyks-tutustumiskäyntejä sairaalassa ja muistelen että siellä olisi näin kerrottu, tai sitten niissä lappusissa mitä sieltä sai mukaansa.

Mulla 7+5 viikolla jäi epäilyjen varaan että ovatko samassa istukassa, pieni väliseinäkalvo siinä näkyi, mutta lääkäti ei osannut vielä samoa ovatko samanmunaisia kaksosis juuri tuon väliseinän takia.

Mullakin on huomenna eka ultra :)

Eilen kokeiltiin miehen kanssa kotidoppleria, vaikka tiesin ettei sillä vielä mitään varmaan kuulu. Ensin ei kuulunut yhtään mitään kunnes mies tajus vaihtaa kuulokkeet niin johan alkoi kuulua jotain ääntä :D Mut en tiedä löysinkö jotain sykkeen tapaista ääntä kun yhdestä kohtaa kuului suhina/viuhahdus jonka perään heti vierestä kuului vähän kuin sydämen lyöntiääni. Nyt siis vasta rv 7+4 menossa et aika ihme on jos tuo muka syke olisi ollut :) Miten te jotka ootte ääniä kuunnelleet, ootte sykkeen erottaneet?

Myös identtisillä kaksosilla voi olla omat istukat ja voivat olla omissa pusseissa. Sehän riippuu ihan siitä, missä vaiheessa raskautta jakautuminen on tapahtunut. Jos ovat samassa pussissa tai samassa istukassa, ovat ilmeisesti varmuudella identtiset. Eri pusseissa ja eri istukalla olevat ovat todennäköisesti erimunaiset, mutta identtisyyteen on edelleen se 30% mahdollisuus. Varmuudella asia voidaan todeta vain syntymän jälkeen tehtävällä dna-testillä, jos lapset ovat samaa sukupuolta. Näin asia oli kerrottu monikkoperheiden sivuilla.

Elaffy: Mulla juuri tuo että ovst eripusseissa, omissa kalvoissa, ja mahdollisesti yhteinen istukka, sekään ei 100 % varma vielä ole.

Meillä ilmeisesti erimunaiset mut varmentuu vasta np ultrassa ja suvussa ei ainakaan ole tiedossa olevia kaksosia. Pitää varmaan aloittaa jonkin sortin suku tutkimus. :D ja minä en oo vielä perehtynyt noihin identtinen vai ei. Mut ajan kanssa kaikki. :)
8+3 viikolla ultrassa tuo väliseinän leveys oli jo huomattavasti kapeampi.

Freyja: koitin myös eilen ekaa kertaa doppleria ja en oo ihan varma kuulinko vain oman sykkeeni vai myös sikiön :D kait täytyy vaan pikkuhiljaa alkaa testaamaan kun viikkojakin kertyy lisää :)

Heippa! Kivaa keskustelua kaksosista. Saa itsekin tietää enemmän. :)
Vitsi olisi 1000 asiaa joita vois tehdä muksujen päikkeiden aikana. Mut mä en jaksa. Makaan vaan sohvalla puoli kuolleena. :(

Nippa nappa tässä selvitään. Ukko tekee nyt iltavuoroviikkoa ja minä siis kahdestaan tuon lauantaina 1v. kanssa ja kaiken huipuksi minä olen tullut nyt johonki tautiin kun kurkku kipeenä. Veto täysin poissa. Onneks tuo taapero viihtyy hyvin omissa leikeissään. Tosin on se väliin tonkimassa paikkoja mitä ei sais
Onneks mulla ei ole ihan mitään älytöntä pahoinvointia mut tänä aamuna kävin ekaa kertaa halaamassa WC:n pönttöä. Yökitytti niin pirusti mut ei tullu ylös asti sit kummiskaan. Siitä tulikin mieleen et ootteko kukaan koskaan kuullut että pahoinvointia olisi silloin enempi jos odottaa tyttöä? Joku joskus kertoi et silloin ois enempi naishormonia veressä ja se aiheuttaisi sitten enempi pahoinvointia. Mulla kolme poikaa enkä ole koskaan oksentanut...

Mysterious, niinhän se uskomus on, että tyttövauva saa äidin voimaan pahoin. Ja on kai tietellisissä tutkimuksissakin nähty yhteys äidin pahoinvoinnin ja tyttösikiöiden välillä. Mutta ei ole sataprosenttinen totuus. Itse voin niin pahoin esikoista odottaessa, että monet veikkas tyttöä ja poika siis tuli. Ja tuttavissa tytön saaneita, eikä voineet pahoin raskauden aikana.

Ystävälläni on kaksi tyttöä ja poika. Siinä järjestyksessä. Esikoisesta ei juurikaan pahoinvointia. Seuraavissa järkkypahoinvoinnit ja voimakas oksentelu. Et ei se sukupuoli näköjään mitään kerro. :)

Niin mä vähän ajattelinkin että taitaa olla vaan sattumaa mutta ainahan sitä voi hieman leikitellä ajatuksella Ja ei todellakaan ole pettymys vaikka neljäs poika tulisikin. Pojat on kivoja ja heidän kanssaan on aina kaikki sujunut niin hyvin. Mä varmaan vierastaisin hirveesti tyttöä ens alkuun...

Takaisin