Marraskuun höpötykset

Täällä poden ajoittain huono äiti omatuntoo kun ei jaksa leikkiä esikon kanssa samalla tavalla ja nukahtelee ihan miten sattuu. Tänäänki kesken pikku kakkosen simahin. Sais kyllä mies alkaa viihyttää neitiä enemmän. Työpäivinä tää väsymys on ihan kamalaa ja ens viikolla olis yövuorojakin. :/

Jospa tää kohta alkas helpottamaan. :)

Jetsoni, mä muistaakseni luin jostain et raskaana ollessaan olis joku mahdollisuus saada työterveydestä (?) joku "todistus" ettei tarttis tehdä yövuoroa. Siis just väsymyksen vuoksi. Ja mä kyl ainakin voin omasta puolesta sanoa, et mä Koen olevani riski jos joudun yövuoroa tekemään.

Siis pomo on sanonu että ei tartte tehä mut kun kerkesi suunnitella tämän listan niin tehään nyt. Onneks ei oo ku kolmelle viikolle kaksi yö vuoroo. :)

Onko muilla kaksos odottajilla suvussa kaksosia tai kolmosraskauksia ? Mietin vaan periytyvyyttä. Meillä on kaksosia ja 1 kolmoset.

Meillä on äidin puolelta joka kolmas sukupolvi kaksoset. Osa on tosin identtisiä, mutta minä olen taas se kolmas sukupolvi. Muuten ei ole kaksosia ollenkaan, eikä tule mieleen yhtään elossa olevia.. Eikös monikkoraskaus periydy ainakin jossain määrin? Ilmeisesti nimenomaan äidin puolelta..?

Elaffy haitko saikkua?

Mä toivon ja oon siinä luulossa et vaan epäidenttiset kaksoset periytyy, aika jännä teillä toi miten pitkälle te sukua tiiätte? Kun eikö 3 sukupolvee oo jo aika pitkälle niin sitä edeltäviä?

Puhutteko nyt siamilaisista kaksosista vai mitä epätoivottavaa identtisissä on? Vai enkö nyt vaan ymmärtäny.. ?

Ei identtisistä oo mitään epätoivottavaa ne vaan ei käsittääkseni periydy siis se kaksosuus

Ite siis oon identtinen kaksonen ja yks ois helpompi kerralla opetella hoitaan... Eikä meidän suvussa oo muita kaksosia

Mira, en hakenut. Eilen oli ihan ok olo. Päätä vain särkee koko ajan, mutta muuten pärjäilin ihan hyvin. :)

Mummoni oli identtinen kaksonen ja hänen mummo oli kaksonen. Näin muistelisin. En ole ihan varma, onko vielä pidemmällä lisää kaksosia. Suku on tiedossa 1500-luvulle asti. :) minulle on kuitenkin aina povattu kaksosia juuri tuosta syystä, että joka kolmas sukupolvi on saanut kaksoset.

Meillä ei ole kaksosia suvussa. :) Mutta pitäähän se kaksois-suku jostain aloittaa. :)

Murunen, oliko teillä hoitoja takana? Hoidot lisäävät "riskiä" saada kaksoset. :)

Mulla veljen perheeseen olis tullu kaksoset joista toinen huomattiin alkuraskaudessa jo keskenmenneeltä. Äidin serkut on kaksosia ja pikkuserkut kolmosia, ja mulla pikkuserkku just sai identtiset kaksoset. Noista kolmosista 2 identtisiä ja 1 ei, eli 2 munasolusta kehittyny.

Hoitoja toki naisparina, mutta hormooneita ei ollut käytössä. Eli kaksoisraskaus oli yhtä mahdollinen kun heteropareilla joilla ei ole suvussa kaksosia. Tiedossa oli että kaksi munasolua löytyy, mutta että ne kumpikin irtoaa ja saatika hedelmöittyy oli prosentuaalisesti melko pieni mahdollisuus.

Murunen, aah, okei. Selvensi paljon. Tuuria ollut kyllä matkassa teillä. :)

Meillä on todennäköisesti erimunaiset, mutta varmaa se on vasta synnytyksen jälkeen ja silloinkin vain, jos ovat eri sukupuolta. Muuten on aina se 30% todennäköisyys, että ovat identtiset.

Meidän suvuissa ei oo ollut niin pitkälle kun tiedetään ni kaksosia. Vois olla aika järkytys, jos sisällä meniskin kaks papanaa.

Ihan yksikin terve tapaus riittäisi molemmille :) (ihanko se ei kaksostenodottajille riittäisi, en siis tarkoittanut sitä)

Ne on erimunaiset kun siinä on väliseinä niiden välissä (niinku sun kuvassa näkyy) ja meillä myös, eli identtisiä eivät ole. :) Näin sanoi meidän lääkäri.

Mitenkäs kaksoisraskauksissa istukat...? Onko identtisillä yksi yhteinen ja eri munaisilla automaattisesti omat? Siis voiko tästäkin ultrissa päätellä onko yhdestä vai kahdesta munasolusta lähtöisin?

Takaisin