Marraskuun höpötykset

Heippis!

Ensimmäinen neuvolakäynti meni hyvin, tosin ei siellä kuunneltu sydänääniä niinkuin olin toivonut. Paljon tuli uutta esille kirjojen myötä ja tuntu jotenkin todelliselta raskaus :)

Hammasasiaan viitaten, multa poistettiin yläviisuri ja hyvin meni. En joutunu edes särkkäriä ottaa. Tapauskohtaisiahan noikin asiat on mutta luulen että menee hyvin :)

Ei ne neuvolassa välttis näin aikasin ääniä kuuntelekaan, kun ne ei välttis vielä kuulu. Viimeksikin taidettiin kuunnella mulla vasta joskus 12-14 viikolla? Pitäs kaivaa se edellinen kortti ja sieltä kattoa..

Miten huonossa kunnossa olette olleet te, jotka olette saikkua pitäneet? Töissä pystyy olemaan, mutta tänään tuli lounas ylös, päätä särkee ja on muutenkin väsynyt ja nuutunut olo. En koe olevani sairausloman tarpeessa, mutta tänään ei töissä kyllä ole kiva olla. :( kirjoittavat varmaan aika helpolla saikkua, kun on monikkoraskaus. Firma on kuitenkin pieni ja minä olen ainoa ulkopuolinen palkattu henkilö, joten tuntuisi kurjalta olla pois. Eikä työnantaja tiedä vielä raskaudesta, joten sanomista tulisi ihan varmasti, vaikka jäisi jonkun muun syyn varjolla pois töistä. Tunti vain siltä,c että nukahtaa pystyyn..

Elaffy, mulla ei oo joka päivä oksentelua, nyt tosin enemmän viime päivinä ulkona oon lyhyesti joka päivä käyny, välillä jaksaa olla pystyssä mut tänää ja oliko viime ti en oo juuri sängystä päässy ylös ja päikkärit nyt vähintään on välttämättömät mieluummin pakitkin ite oon kyllä sitä mieltä et oon ihan saikku kunnossa. Voithan sä sanoo et mahatauti syyks jos vaan pari päivää oot saikulla... Ite oon ollu jo toista viikkoo.

Jos en ite pystys olla töissä, ni en olis. Turha sinne olis mennä oksentelemaan. Ja työnantajia ei tarvitse kumarrella oman jaksamisen äärirajoilla.

Mä oon saikulla muista syistä kun pahoinvoinnista, mutta jos oisin töissä niin tiedän että saikkua ois tullu nyt.Mä en ole kertaakaan vielä oksentanut, ilmeisesti nuo rannekkeet jeesannu sen verran. Keittiö on ollut inhottava paikka oleilla, onneks mies on jeesannu kaikessa, on tehny kaikki ruuat ja muutenkin hyysää kokoajan :D Mulla on myös hirveitä päänsärkyjä ollut, pahoinvoinnin lisäksi. Lepäilen päivisin tarpeen mukaan.

Elaffy komppaan muita. Kyllä välillä helpotusta pahoinvointiin tulee ku pääsee lepää eikä tarvii duunista stressata. Et vaikka firma on pieni niin olet sinäkin oikeutettu olee pois, kun vointi ei salli töissä olemista. Itse esikoisen odotuksen aikana oksensin 1h aikana 3krt ja lähin siltä istumalta pois. Saikkua sain viikon. Ja kyl se sillon autto ku sai vaa maata sohvalla. :)

Munkaan mielestä ei tarvitse olla selviytyjä. Täytyy olla itelleen armollinen. Ja vaikka raskaus ei ole sairaus, niin töistä voi olla poissa tuntematta huonoa omaatuntoa jos ei vaan ole työkykyinen.

En missään tapauksessa suosittele tota hampaan leikkausta näin raskausaikana. Ite tein sen virheen viikko sit ja kyllä kaduttaa!!! Toimenpide ei sinänsä oo paha mut se särky sen jälkeen! Ja panadol ei riitä. Älä ihmeessä mee jos ei ihan pakko oo. Meni 5 päivää etten saanu suuta kunnolla auki tai pystyny puremaan. Eli pelkkää puuroa ym.. ei ollu kivaa. Kyllä monet itkut itkin tuon säryn kanssa.

Oli multa mennyt ja päivittäiset yökkäilykohtaukset pois, mut tänään mies huomas et meiän toisel kissal on matoja niin sen jälkeen mun yökkäilytkin tuli takas. Tekis mieli pestä koko asunto samal ku tolle kissal syöttää matokuuria (jonka haen kohta apteekista), mutta siitä taasen tiedä jaksaako sitä nyt taas kun koko ajan pitää juosta varmuudeksi pöntölle asti. Luulin jo oikeasti päässeni tosta vaivasta eroon, mutta oli se ihan kiva edes hetki iloita :P

Hei ja kiitos kaikille kokemuksista. Minä olen sellainen "tunnollinen työntekijä", joka raahautuu vielä pää kainalossa töihin. Väsynyt toki olen, mutta oksentanut en ole vasta kuin kolme kertaa viikon aikana. En osaa itse kovin hyvin arvioida, koska ei ole enää työkuntoinen, kun minulla ei sellaista oloa ole oikein koskaan ollut.. :rolleyes: Jos tässä nyt vielä katselee, mihin suuntaan tämä olo menee.

Minäkin oon ollu jo yli kaks viikkoo saikulla ja ainaki tän viikon vielä oon. Mä oon oksennellu oikeestaan joka päivä ja nyt on tullu huimais mukkaan. Oksentelujen vuoksi en ennää saikulla olis mutta tuo huimaus ei nyt oo mitenkää kovin turvallista ku hoitelen vanhuksia. Siinä jos itellä alkaa päässä heittää ni aika riskiä hoitaa sitte muita. Oon kyllä muutenki niin väsyny et tuntuu ettei jaksais mittää tehä. Kyllä munki mielestä kantsii saikulle jäähä jos on yhtää semmonen olo et ei voi töitään tehokkaasti tehä. Tsemppiä!! :)

Niin ja siis multa poistettiin ylä ja ala viisurit samalla kertaa. Toi yläpuoli oli ihan jees, mutta alahampaaseen laitettiin tikit. Monta kertaa täällä itkeny, että miks kukaan ei varottanu tosta särystä. Buranalla olis varmaan kestäny säryn paremmin..

Murmeli mun doppleri on AngelSounds, ostin kaverilta niin en tiiä mistä saa mut raskauskeijua voisin veikata. Kantsii sitte olla täydellä rakolla ja käydä makaa johonkin korkeemmalle niin, että peppu on reunalla ja jalat roikkuu kunnolla alas päin :)

Luojan kiitos en ole töissä vaan hoitovapaalla En nimittäin jaksais kyllä nyt pätkääkään tehä mitään töitä. Väsyttää niin perkuleesti. Aamusta pitkälle iltapäivään on semmonen kesto ällö olokin. Ja vähänkään jos jättää pitemmän ruokailu välin niin pahenee.

Elaffy kyllä määkin oon tunnollinen työntekijä mut kun oikeesti oon sairaana niin oon sairaslomalla ihan hyvällä omallatunnolla ja siis muutenkin kun raskaana

Rannekkeet mullakin käytössä ja tuntuu toimivan, kerran oksensin ennen rannekkeita ja niiden jälkee en kertaakaan...apteekista ja maksoivat 20€ , pieni raha jos pystyy töissä oleen ja omienkin mukuloiden kanssa touhuamaan ja syömään tietty, harmi vaan kun eivät tosiaan väsymystä poista :/ aamuisin ei millää meinaa päästä ylös ja olisin jo seitsemän aikaan valmis nukkumaan :DD

Ite olin saikulla alkuun ihan sen taudin takia ja sit loppuun vaan lepäilemässä kun väsymys oli niin suuri. On ollu vaikeitakin päiviä töissä kun meinaa nukahtaa ihan totaalisesti. Mutta onneksi vielä jaksanu olla. Mut jos tää vielä pahenee niin sit varmaan pyydän sen saikun kun ei jaksa tehä mitään ja itku herkkä siinä sit samalla. Yritäppä itkevää asukasta lepytellä ku myötätunnosta itekki itkee oli asia kuin asia.

Mutta eipä tämä kotona oleminenkaan ole mitään herkkua ja sen takia mulle tulikin ensimmäinen tunteen purkaus näin raskaus aikana Mua ahistaa olla täällä yksin illat kun ukko töissä. Kaikki illat yhtä tylsiä. Ei kulu aika millään... Tuijottaa vaan tuota pojan leikkejä tai tv:tä mistä ei tule mitään mielenkiintoista ohjelmaa Tuntuu että sekoon kohta... Eikä voi minnekkään lähteä täältä korvesta ku ei ole varaa ostella bensaa. Tuo naurettava kotihoidontuki 272e näppiin ei kyllä mieltä lämmitä

Mul oli kans tollanen järkkyväsymys, kun odotin esikoista. Mut sillo oli koulusta ja duunista johtuvaa järkyttävä univelkakin :) onneks nyt kuitenkin tulee nukuttuu 8-9h plus päikkärit poikien kans.

Takaisin