Marraskuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bofink
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vauva3, tehtiinkö se ultraus vatsan päältä vai alakautta? Taidanpa uskaltautua itsekin varaamaan sinne aikaa, kun ei tosiaan oo hinnalla pilattu :) Pieni hinta siitä, että voi huolettomammin (tai sitten hyvin huolissaan :S) jatkaa odottelua :)

Härre gud, että täällä ollaan oltu viikonlopun aikana aktiivisia :) kauheasti uusia ja lista meistä alkaakin olemaan aika pitkä jo, kiva kiva!

Pikkukakkoselle paljon voimia <3

Nyytti, mä olen kanssa kauhea vainukoira noitten hajujen kanssa. Esikoisen plussasta loppui tupakanpoltto, joka kyllä vaikutti suuresti asiaan. Ja nyt raskaana taas on kyllä kaikki hajut voimakkaampia. Mulla ei esikoisesta ollut mitään mielitekoja ruoan ja syömisen suhteen, mutta hajujen suhteen sitäkin enemmän. Rakastin puhtaan pyykin tuoksua (jos voi hullummaksi mennä, niin pää oli välillä jopa kuivausrummussa :p ) ja nyt näyttää tulleen kurkkuvoileivät pakkomielteeksi. Siis se tuoksu kun laitat paahtoleivän päälle tuoretta kurkkua, ah! Eihän tää kauhen järkevältä varmaan kuulosta, mutta minkäs näille voi..

Itsellä oli eka neuvola tiistaina ja ultra aika olisi sitten 16.4. mihin on ihan kauheeeen pitkä aika vielä! Onneksi on tuo pääsiäinen tuossa välissä niin menee ehkä vähän nopeammin aika!

onnea marjaku! :)

kyllähä ne nykyää haluaa että kaikki os tasavertasta ja miehet otettas neuvolaa mukaan ja huomioo,esikon aikaa otin eka neuvoilakäyntii,sai mieski tietoa mutta nyt en ota ku ultriin ja jos haluaa tulla mukaa..
ekassa neuvolassa saatii se vau.fi kirja jossa on raskuasviikot ja mihi ite ainaki kirjotan oireet ja fiilikset joka raskausviikolta tai millo siinä on kirjottamiselle tilaa,mulla on se esikon ajalta ihana muisto ja saa nyt verrata..kysyy juts syömiset,juomiset,polttamiset,selvitää lasketun ajan,varaa np-ultra ajan ja saa tietoa ja lappusia,otetaa paino,verenpaineet,hemoglobiini ja pitää ottaa verikokeet ainaki josai vaiheessa ja viedä pissanäyte,sieltä antaa siis purkit ja kysyy millo on otettu papa koe.. :)

mä aluks en olli innoissaa ku oltii vuos yritetty ku pelkäsin just että menetän sen,mä tykkään kans ajatella että mitä vaa voi tapahtua että on valmis tai sitte yllättyä ilosesti mutta täytyy nyt sanoa että varmaa aika murtunu oon jos menee kesken :/ mä kävin kans varhaisultrassa mutta kaikkihan on vielä mahollista :/ no ei sillä yritetää heti uudestaa toista jos menee kesken,se vaa ottaa päähä sitte ku ikäeroa tulis paljo yli 2 vuotta..

mulla nipistele maha paljon ja pelkäsinki sillo varhaisultraa menoa mutta kaikki oli hyvin mutta vieläki mietityttää miks se kipuilee

Vau! Täälläpä on jo paljon marraskuisia! Ja aktiivista keskustelua.
Ilmottaudun porukkaan mukaan jännittyinen tunnelmin.
Täällä siis 24v yhden lapsen äiti, joka plussasi vajaa pari viikkoa sitten :) Tarkoista viikoista ei ole oikein mitään tietoa. Esikoinen kun on vasta 9kk niin tämä tuli hieman yllätyksenä ;) Tänään mennään ensimmäiseen neuvolaan! Omien laskelmieni mukaan la olisi kuitenkin siinä marraskuun puolessa välissä suunnilleen. Synnyttää tahtoisin Kätilöopistolla. Siellä Haikaran pesässä synnytin esikoisenkin  ja tykkäsin kovasti paikasta. Huomasin että facebookkiinkin on jo perustettu ryhmä! Jos vaan passaa nii tulisin sinnekin mielelläni mukaan.

Tervetuloa ja onnea plussista ja taas uusille tulokkaille! :))

Täälläkin neuvolasta nimenomaan pyydettiin että isä tulisi mukaan ensimmäiselle käynnille. Onhan se molempien yhteinen lapsi ja alussa kartoitetaan perheen tilannetta, annetaan niitä "tietopaketteja" ja käytään läpi tulevaa. Varsinkin kun tämä on miehelle ensimmäinen, niin pidän hyvänä ideana että on mukana alusta asti näissä jutuissa :)
Jatkossa sitten ei minun puolestani tarvitse tulla kuin ultriin, mutta toki saa tulla jos haluaa.
Mun pitäis kohta lähteä työkkäriin. Tänään ois ensimmäinen päivä hoitovapaan loputtua ja pitäis tyttömäks käydä ilmottautumassa ja suunnitelmia tehä, blaah. Mulla on nyt inspis ja voimat kadoksissa. Esikoisen kanssa meni aamupäivä tapellessa ja sen vein mummilaan, että saan käytyä asioilla ja kaupassa.
Pöperö ei meinaa edelleenkään maistua ja eilen tuli oksennettuakin. Säännöllisemmin pitäis syödä, mutta ei vaan maita, eikä oo ollu suuremmin nälkäkään. Eilenkin huomasin neljän aikaan etten ole aamupalan jälkeen mitään syönyt ja kun söin, niin senkin pienen välipalan sitten oksensin pois. Illalla sit leivän sain alas mut siinä oli koko päivän syömiset, aamupala ja pari leipää koko päivänä.
On kyllä vetämätön olo, mut ei kai auta kun kammata naamaasa vähän ja lähteä kaupunkiin.

Neuvolaa en ole vielä varannut...katsotaan keskiviikon jälkeen. Keskiviikkoon asti pitäisi jännitelllä että onko kaikki ok. Tällä hetkellä palelua ja kasvojen kuumotusta, lämpöä on hiukan joka huolettaa vähän itseäni...

Nyt on sekä varhaisultra että neuvola varattu. Tosi "kiva", kun joka viikolle on nyt jotain neuvolaa ja lääkäriä. Ensin tuo ultra, viikon päästä neuvola ja siitä viikon päästä esikoisen neuvola. Mä keksisin niiiiin paljon muutakin tekemistä :D En siis saanut äitiysneuvolaa samaan aikaan esikoisen neuvolan kanssa. Kai se nyt ois ollut ihan sama, kuka mut olis siellä punninnut. Eihän siellä mitään oikeesti tärkeää ole, kun tulossa on jo toinen lapsi.

Mieheni oli ekan raskauden aikana mukana ainakin ekalla äitiysneuvolakerralla ja kaikissa ultrissa. Jos nuo äitiysneuvolakäynnit oli minusta ihan turhia, niin miehen mielestä ne olivat silkkaa ajanhukkaa. Esikoisen kanssa mieheni onkin sitten ollut lastenneuvolassa monta kertaa mukana. 1,5-vuotisneuvolassa pojat olivat keskenään, kun mun ei kannattanut ottaa sen takia palkatonta vapaata, ja neuvola sattui miehen syyslomalle.

Hellurei!

Täältä vielä mukaan yksi plussalainen :D

La olisi 18.11 ja kolmas laspi olisi näillä näkymin tulossa... Kaiken kaikkiaan tämä on jo minun 7. raskaus joten ihan helpolla emme ole lasten saamisessa päässeet. Hirmusesti jännittää onko siellä kaikki ok, mutta toisaalta osaan ottaa asian aavistuksen rennommin nykyään, että maltan jopa odottaa sinne ensimmäiseen normaaliin ultraan..

Väsymys on kaamea, mutta yritän touhuta mahd paljon - ehkä se sillä unohtuisi ;) rinnat myös kipeet, paleltaa, menkkamaista jomotusta vähän väliä... Tänään oli lähellä pönttöön kurkistaminen - onneks ei tarvinnu!

Täälläkin ois suositus et isät osallistuis enempi neuvolakäynteihin. Esikon aikana mies tais olla mukana ekalla kerralla ja sitten ultrissa. Nyt meen kyllä yksin Torstaina sinne neuvolaan, kun mies on töissä. Meillä oli kuiteskin vasta reilu kuukaus sitten esikoisen 1,5v neuvola jossa mies oli mukana, sekin on sellainen kerta että oikein toivovat isien osallistuvan.
Eipä siellä varmaan kauheesti uutta tule, jokseenkin kaikki vielä muistissa. Täytyy vaan koittaa muistaa ettei käy pissalla aamulla kun oliks siinä et pitää olla joku 4h pissaamatta, ekalla kertaa?
Mulla ollu nyt viikon verran joka päivä huono olo, toisina päivinä etoo melkein koko äivän joinain päivinä vaan jokusen tunnin. Viel ei oo tarvinnu onneks oksentaa, vaikka mietinkin et mahtaisko se helpottaa tätä huonoa oloa. Palelee ja väsyttää kanssa, ne olikin jo ekassa raskaudessakin. Koitin eilen illalla lukea vanhoja kirjotuksia täältä, mutta nukkumatti korjas matkaansa. Nytkin tekis mieli mennä nukkumaan.

Onnea muuten uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan :)

Nyytti.
Huomasitko et saatetaan olla sun kanssa samaan aikaan samassa paikassa synnyttämässä, jos kaikki vaan menee niinkuin toivoa sopii :D

Voinen vielä marraskuiseksi ilmoittautua, kun la laskurin mukaan näyttäis olevan 30.11.2013 ;)

Eli, 32v, esikoinen, nyt rv 4+3, la 30.11.2013 / EKKS. Toinen yrityskierto oli ku tärppäs, miulla on ollu kaikenmoisia gynekologisia ongelmia matkan varrella, joten vähän miehen kanssa mietittiin että suodaanko meille moista iloa edes (välivuotoja, jatkuvia kipuja, ei mitään löytynyt koskaan). Mutta kiva näin, nyt vaan toivotaan, et menis kaikki hyvin :) Erityisiä oireita ei kamalasti ole, alamasua nipistelee joskus ja sellasta "paineen tunnetta" on, mutta onhan tää kamalan uutta ja jännää, ja on tässä iltapäiväisen plussauksen jälkeen jo aika skaala tunteita käyty läpi...

kiva, että teitä on täällä muitakin!

MarjaKu, kas! En siis ollut huomannut :)
Saas nähä ultrassa sitten että siirtyykö tuo aika, neuvolan laskujen mukana LA olis 16pvä ja sehän sinne neuvolakorttiin tuleepi. Tää 14 on menkkojen perusteella laskettu täällä vau`n laskurissa enkä viittiny vielä muutella :)

Onnittelut ja tervetulotoivotukset taas uusille :)

Onpa meitä jo mukavasti täällä! Tosi kiva juttu! Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille. :)

Mulla on ollut nyt muutaman päivän sellaisia "sähköiskuja" (se on ehkä paras termi, millä niitä kuvailisin) alapäässä. Ei mitenkään erityisen tiuhaan, mutta joitain kertoja päivässä. Niihin ei liity mitään mahakipuja tai muitakaan kipuja, kerrallaan ne kestävät n. 2 sek.

Onko jollain muulla ollut samanlaista? Vähän mietityttää mitä tuo on, mutta onneksi huomenna on vihdoin se ultraääni! :)

Takaisin