Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^^ mä sain esikoisen aikana lahjaks sellasen mini kaurapussin nimellä "koliikkityyny"... en kyl koskaan oo kokeillu, mut josko se auttais...?! tsemppiä Pioni!!!!!

Voi Pioni! Tiedän tunteen... Meillä on noita iltoja kanssa ollut, Onneksi ei joka ilta! Jospa se teilläkin on vaan satunnaista! Vyöhyketerapiasta olen lukenut pelkästään positiivista ja sinne suuntaan mikäli ei ala helpottaa!!! 50€ kerta on meillä päin taksa ja yhdestä - kolmesta kerrasta saa jo avun!

Tsemppiä Pioni! :Heartred

Kiitos tsempeistä! :Heartbigred

Mulla on kauratyyny, täytyy ottaa käyttöön! Ja mä kyllä vien mielelläni vauvan hierontaan jos kipuilut jatkuu noin kovina!
Aiemmin on ollut vain semmøsta kitinää ja oon ajatellu onko tyyntä myrskyn edellä. Toivotaan nyt, et ei olis kolmea kuukautta tuollaista tuskaa. :sad001

Onneks vauva on muuten niin helppohoitoinen ja tyytyväinen. Siks onkin niin ihmeellistä, kun nuo vaivat alkaa aina samalla kellon lyömällä ja loppuu myös. Sinänsä kiva, et tietää millon kipu alkaa helpottaa ja uni tulee.

Kamala kun vauva pyytää ruokaa nälissään ja tiedän et se tulee siitä niin kipeäksi. Pakkohan sitä on antaa. imutteluun onneks on alkanut huolia tuttia ja sillä sain rauhoteltua välillä. Ny kyllä vähän pelottaa tuleva ilta!

Meillä auttanut toi vauvahieronta pojan kipuiluun jonkun verran, saatiin Lastenklinikalt siihen ohjeita. Pitää kokeilla tota kauratyynyä kans!

ääääöööääöööäöääöäöäöäööäöääääääääääähhh!!!! anoppi ja appiukko tulossa huomenna kattoo Paavoo :mad:

Mukava lauantai siis luvassa :wink Itse olen menossa anopin ja appiukon kanssa mökille grillailemaan(mies ja muksu toki mukana), mutta teen sen vapaasta tahdosta ku oon pitkään himoinnu grilli sapuskaa! :porc

Saakeli menee hermo anoppiin! Mä en vaan jaksa hänen ainaista vertailemistaan! Millon vertailee mua ja miehen veljen avokkia äiteinä ja millon meidän samana vuonna syntyneitä lapsia! Saaakeliiii!! Suuren ärsytyksen vallassa siis unille

Me ollaan mun vanhempien luona Espoossa ja tää on ihan kamalaa!! Haluun kotiin :(((

21. aikaan alkoi miehen antaman korvikkeen jäljeen aivan hirveä kipuitku. Sain keinuttelulla rauhotettua nukahtamaan puoleksi tunniksi. Heräsi taas itkemään ja kauhea imuttelutarve. Söi rintaa ihan raivoissaan, jonka jälkeen välittömästi alkoi taas kamala kipuitku. Hyssyttelin ja keinuttelin. Heti kun lakkasin liikuttamasta tuo huuto alkoi.

Kävi niin sääliksi pientä. Sit tasan klo 24. aikaan alkoi helpottaa ja uni tulla. Kyllä tuo nyt niin selvältä koliikilta vaikuttaa. Tää oli pahin ilta mitä on ollut! :sad001

Nukahtamisen jäljeen tyttö nukkui 4.30 asti, joten yhdellä syötöllä meni yö ja sain itsekin hyvät unet.

Tää kuulostaa tositutulta!
Jos yhtään lohduttaa:confused:...mutta meidän jokainen vauva harrastanut samaa, juuri noilla kellonlyömillä! tuo tuttihoito on kyllä parhaiten auttanut- saa imeä ilman oksuja:) ja se uni saattaa tulla hiukka aiemmin. se voi kyllä mennä muutamassa viikossa kokonaan ohi - tsemppiä!!

kunnon koliikkivauvat huutaa helposti läpi päivän ja yön, nää "iltakoliikit" on kuitenkin asteen siedettävämpiä.
voimahali:smiley-angelic003!!

sitä "kunnon koliikkia" vielä odotellessa..josko se nytten sen sitten tännekin lykäis..
(äh, parempi kun ei synnykään..ei ne masussa itke:confused5)

Mun huonekaveri on kyllä ihan idiootti. Huudatti vauvaa viime yönä puolille öin. Selkeesti ei ollu äidillä riittävästi maitoa vauvalle. Sit yökkö otti vauvan kansliaan, jotta tämä äiti saisi nukkua, kun ei kuulemma ole moneen yöhön nukkunut. No mitä tämä äiti alkaa tekemään, kun vauva on viety. No alkaa pakkailemaan ja puuhastelemaan muuta. Mä kiroilin, kun sen puuhastelut meinas herättää meidän vauvan.
Ja aamulla ennen seiskaa, se paukautti jo suihkuun ja alkoi pakkailemaan lisää kamojaan. Eikö sille tullu mieleen, et täällä on muita jotka ehkä haluis nukkua.
Onneks tuo äiti pääsee tänään pois. Ois menny kyllä hermo, jos ois pitäny vielä yksikin yö tuon kanssa olla samassa huoneessa. Toivottavasti mäkin pääsisin tänään kotiin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

meillä tyttö itki illalla 3 tuntia putkeen enimmäkseen sellasta kipuhuutoa. kaikkia asentoja koitin,heijasin,kävelin,silitin,pumppasin jalkoja ja tuntui toivottomalta kun toinen vaan itki. Oli selvästi nälkäkin mutta ei pystynyt syömään kuin aina kun kipu vähän hellitti. lopulta tyttö nukahti ja rauhoittui mahalleen mun viereen. Iltain se aina itkee ei juurikaan päivällä. jos on koliikkia,toivottavasti ei tästä pahene tai kestä kovin pitkään.

Ja sama koliikkihomma illalla! Tutti kovassa käytössä ja vaunuilla edestakasin liikettä niin selvittiin parhaiten. 22.30 oli pakko antaa rintaa, kun oli niin nälkänen ja ihan hirvittävä tuska huuto alkoi. Vauva katsoi mua ihan hädissään, AUTA ÄITi! :crybaby2 Kyllä äitikin kyyneileitä vuodatti, mutta pakko olla rauhallinen vauvan takia. Kaikkeni teen että vauvalla olsi hyvä olla. Tuon imemisen jälkeen mahasta kuului aivan kamalia ääniä ja käteen tuntui kuinka mahassa olis ollu pyörremyrsky.

Ja taas klo. 24 kipu oli poissa ja vauva pystyi imemään ihan normaalisti! Seuraava syöttö oli vasta aamulla puoli kuudelta. Saatiin siis taas hyvin nukuttua.

Mua alkaa pelottaa nuo illat. Ahdistaa ihan hirveästi kello 21-24! Koko päivän eilenkin mietin, et miten ilta sujuu. Nyt taas oon jo aamusta ressissä, että vauva joutuu illalla kärsimään! :sad001

Samaa täällä. Iltaisin itketään lohduttomasti, useimmiten vain vauva eikä aina äiti... Hiukan helpotusta on tuoneet pierunpilkkoja Disflatylit. Tuttia ei pieni huoli, raivoaa vaan. Tosin meillä iltahuuto on välillä 21-03. Ja nukkuu vaan max 3 h yöunia pätkissä. Saattaa tossa iltaysin ja yökolmen aikaan torkahdella ja herätä taas omaan kipuun ja huutoon. Mua kanssa pelottaa illat, toisaalta alan jo tottua niihin. Sekin on pelottavaa!

Meillä oli aamu lohdutonta itkua. Tissille rauhoittui hetkeksi mutta jos ote irtosi alkoi huuto. Nukkumaan ei suostunut edes lyhyttä pätkää eikä sylissä heijailulla lopettanut itkua. Laitoin köllimään masulleen mun vatsan päälle ja tutin kanssa rauhoittui hiukan. Nukkui puolen tunnin pätkän ja nyt on ottanut unta tissihörppyjenkin päälle sylissä, villatakin alla. Ehkä cuplaton, jota sai aamulla alkaa helpottaa.

Kakkaa ei ole tehnyt sitten eilisaamun vaikka tähän asti turautellut monta kertaa päivässä. Pitäiskö tuosta huolestua?

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Meillä ollut koko aamu taas kipuitkua. Tää mamma alkaa olee ihan poikki jo nyt ku kävelee aamusta iltaa poika sylissä ja heijaa,huojuu, välillä hieroskellaan masua ja pumppailaan jaloilla. Mikään ei auta. Ei cuplatonit ei mikään.

Luin just Nipsumuki et vauvat saattaa kakatakin vaan kerran viikossa ja se on kuulemma ihan normaalia.

Samaa täällä. Iltaisin itketään lohduttomasti, useimmiten vain vauva eikä aina äiti... Hiukan helpotusta on tuoneet pierunpilkkoja Disflatylit. Tuttia ei pieni huoli, raivoaa vaan. Tosin meillä iltahuuto on välillä 21-03. Ja nukkuu vaan max 3 h yöunia pätkissä. Saattaa tossa iltaysin ja yökolmen aikaan torkahdella ja herätä taas omaan kipuun ja huutoon. Mua kanssa pelottaa illat, toisaalta alan jo tottua niihin. Sekin on pelottavaa!

Marinaan jotain myönteistä, tänään kelpas ekaa kertaa tutti ja päiväunille jäi heräten välillä mahaan/painajaisiin. Kävin laittamassa tutin suuhun kun alkoi heräilemään ja kohta on 2 h yhtämittaista unta tuolla vedellyt. Ihanaa!

Ei ole ihanaa, että meidän vauvat kärsii! Mutta on ihanaa kun on kohtalontovereita ja näin saan vertaistukea teistä! Olen ollut aika maassa tän päivän. Miehen ja siskoni kans jutellut asiasta ja siitä kuinka pelkään illan tuloa. Jospa tää ei olis ihan joka iltaista... Nyt kello 21.45 ja vauva nukkuu tyytyväisenä isänsä sylissä! :Heartred

Takaisin