Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä herättiin neljältä, enkä ole saanut tuota nukkumaan sen jälkeen..

Ipanalla on alkanut olla vatsavaivoja. Ei mitään hirveän dramaattista, mutta viime yö meni linjalla syöttö-kitinä-pulautus-torkut-syöttö-kitinä-pulautus. Väleissä tietty röyhtäytystä ja vaipanvaihtoa itkevälle vauvalle.

Nyt aamulla tajusin että vatsallaanhan tuo lapsonen nukkuu kuin pieni enkeli – mutta vatsalleen ei saisi nukuttaa ellei joku ole vieressä valvomassa. Kamalasti tahtoisin nukkua itsekin, mutta partioin nyt silmät ristissä tuon nukkuvan vauvan vieressä.

Vähän vanhempana voi sit antaa nukkua mahallaan... :) voi harmi jos teilläkin nyt on jotain vatsavaivoja. :( toiv ohimenevää...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vauva piereskelee komeasti heti kun pääsee vatsalleen. Ehkä pitää vaan antaa nukahtaa valvotusti siihen asentoon ja kääntää sitten selälleen, kun on pöristellyt tarpeeksi. Mistään sen vakavammasta vatsavaivasta ei tunnu olevan kyse (koputan puuta!)

Tällä meidän poitsulla vatsan kipristelyt sijottuvat just aamuyöhön, kun molemmat vanhemmat on väsyneimillään. Auttaa kanssa tuo masullaan olo ja mies on kyllä nukuttanut vauvaa vatsallaan rinnan päällään. Siinä en näe riskiä, vaikka mies yleensä itsekin nukahtaa siihen, mutta pehmeällä alustalla en vatsallaan vielä nukuta.

Mäkin oikein uunona nyt aloin oikein lukemaan aiheesta "nukuttaminen mahallaan". Tosiaan meidät 80-luvulla syntyneet on pelkästään nukutettu mahallaan :eek: Kätkytkuolemariski on kaiketi suurin jos patja on pehmeä. Mut esim omassa lootassaan ei kai ole kovin suuri riski? Ja etenkin jos vahtii. Yöllä mäkin olen pitänyt rinnan päällä masullaan ja ite todella epämiellyttävässä puoli-istuvassa asennossa josta herää niskat ja hätäluu puuduksissa :confused:

Mä en ole edes päivisin tajunnut tota mahallaan pitämistä, kertoo aika paljon mun väsymyksen tilasta tällä hetkellä... :oops: Tai vaan tyhmyydestä. Just vauva tossa heräili aamu-uniltaan piereksimään ja annoin hörpyt maitoa ja laitoin mahalleen - avot, siinä hän nyt nukkuu (sitterissä vielä). Meidän poika on kyllä alusta asti jaksanut nostaa päätään mahalla ollessaan joten kai sitä voisi nukuttaa silleen... Öisin en uskalla koska meillä on niin pehmeä patja. Tosin kyljellään hän nukkuu siinä jo nyt et ei se kovin suuri muutos olis mahalleenkaan laittaa... Selälleen kun jos puklaa niin kakoo puklua joten kyljellään on parempi. Ja sairaalassa nukuttivat kyljellään :) Ohjeita on kyllä just niin paljon kui ihmisiä maailmassa, et ei ota selvää mihin uskoa. Mut tilanteen mukaan, sanoisin et kuukauden päästä meillä nukutetaan vallan mahallaan mikäli vaivat jatkuu (tosin omassa sängyssään)o_O

Mun ja miehen kriisi-vaihe vaan jatkuu! Vetää mielen todella matalaksi :sad010Asiat todella pahasti umpisolmussa ja haluisin jo asioiden paranevan. Liian kauan ollut jo tällästä!

Kaikenlaista on, mitä ei sais tehdä ja yhdessä maassa on yhdet suositukset ja toisessa toiset ja vuosikymmenien saatossa ne vaihtuu monet kerrat.

Meillä vauva viihtyy joko pystyasennossa tai mahallaan. Osan ajasta/päikkäreistä/yöstä nukkuu myös mahallaan. On nukkunut näin pariviikkoisesta asti. Aina katson, ettei ole mitään räsyä minkä vauva vois huitoa nenänsä eteen eikä alusta ole pehmeä. Meillä kaikki muksut on masullaan nukkujia olleet ja hyvin ovat voineet, vaikka eihän se tietenkään ole mikään meriitti siitä, että näin kuulus tehdä kaikkien. Mä lähden siitä, et mikä vaan on vauvalle mukavaa ja itelle sitä kautta helpointa.

Tänään marisen siitä, et miksi miksi vauva itkee aina silloin kun olis muuta tekemistä. Meinas niin hermo mennä, kun syötin yksvuotiasta, söin itse ja vauva huutaa sitterissä. Meillä on alkanut myös vaihe, jolloin vauva alkaa itkeä, jos jää hetkeksikin yksin. ÄRsyTTÄvää!

Toi on joku karman laki että kun olis jotain muuta tekemistä niin vauva itkee. Meilläkin tuo haistaa ruoan ja se huuto alkaa aina kun saan ruoan lautaselle... Ja sullakin Röppö kun varmaan riittää sitä muuta tekemistä kun on sitä katrasta siellä... Mä siirtelen vauvalle sitä punakeltaista hymynaamaa sen mukaan missä se on niin saa sitä katsella. Joskus tyytyy siihen, huom joskus!

Tsemppiä Röppö sullekin arjen aherrukseen! Olen saanut susta sellaisen kuvan että pärjäät hyvin ja luovit hienosti arjessa lapsiesi kanssa. Et vaan ehkä jaksa/ehdi valittaa kaikesta siitä mistä me muut täällä maristaan. Tai sitten sä osaat vaan ottaa ne asiat asioina :)

Meillä vauva nukkuu meidän välissä (paitsi pari yötä oltu evakossa sohvalla ja vuodesohvalla et mies saa nukuttua töiden takia..). Vauvan laitan kyljelleen, mutta kääntää itsensä mahalleen enkä sitten käännä enää ettei herää. Ja nukkuu itkuhälyttimen kanssa vatsallaan. Mietin onko se huono asia, mutta toisaalta koliikkivauvaa suositellaan nukkuvan vatsallaan. Sängyssä nukkuu ja en tiedä onko sänky liian pehmeä vai ei.

Kyllä meillä hyvin menee enimmäkseen. Joskus ajoittain on kaaoshetkiä, jolloin kaikki ärsyttää ja ahdistaa ja kaatuu päälle, eikä mikään onnistu, mut olen oppinut että se kuuluu asiaan. :) niissä tilanteissa ei auta kuin hidastaa tahtia ja tehdä tärkeimmät asiat ekana.

Tsemppiä Spiraalille ja muille! Äitiys on iso juttu ja oppimista aina, kun uus vauva tulee ja arki muuttuu, oli lapsia ennestään tai ei.

Meilläkin tyttö tykkää olla pystyasennossa tai mahallaan,ainakin silloin kun maha vaivaa. Viime yönä tyttö oli mun vieressä nukkuessa ite kääntynyt kyljeltä mahalleen ja hyvin oli mennyt vakioasentoonsa pää sivulle ja toinen käsi pään alla. Mä olen kuulemma ite pienenä nukkunut parhaiten mahallani. Meillä myös alkaa huuto kun jää hetkeksi yksin. Koskakohan siihen tottuu,ettei se lapsi kuole siihen jos se esim. minuutin huutaa kun käyt vessassa tai vaihdat vaatteet. Ja välillä huutaa jos sen laittaa sohvalle tai sitteriin ja sitten kun ottaa syliin niin itku loppuu. En kuitenkaan halua,että tyttö oppii siihen että aina pääsee syliin kun hiukan inahtaa,että viihtyis muuallakin kuin sylissä.

Ja tuntuu että useimmiten kun mies on kotona niin tyttö nukkuu tai on muuten rauhallinen,mutta sitten kun olen sen kanssa kaksin,se itkee tai on muuten rauhaton ja tahtoo koko ajan olla sylissä :(

Eipä sit vissiin päästäkään huomenna kotiin. Vauva voi hyvin. Antibiootit hänellä lopetettiin, kun ois enää kaks annosta ollu jäljellä, mutta kanyyli oli menny tukkoon. Eivät sit enää laittaneet uutta kanyyliä.
Mulla on melkein 39 kuumetta ja tulehdusarvoki oli 78. Nyt sit yritetään löytää syy noille. Verta on otettu ja pissanäytteenkin annoin. Luultavasti saan vielä tän illan aikana antibioottia suoneen.

Mullakin tuli poru, kun luulin että päästään tänään kotiin. Pojalla sivuääni sydämmessä. :/ siis ei pitäis olla mitää vakavaa ja yleistä noin pikkusella. Eikä ole muita merkkejä asiasta. Huomenna voidaan vasta katsoa uusiks kun on enemmän ikää, , joten joudumme odottaa.

No nyt oli kyllä vaikea ilta! Vauva oksensi illalla maidot pihalle. Mietin et johtuko sammas"lääkityksistä". Oon laittanu kielelle sitruunaa, siitä vauvan suu alko vaahtoamaan... Koitin eilen vichyä ja sit tuo oksennus!?

21. aikaan alkoi miehen antaman korvikkeen jäljeen aivan hirveä kipuitku. Sain keinuttelulla rauhotettua nukahtamaan puoleksi tunniksi. Heräsi taas itkemään ja kauhea imuttelutarve. Söi rintaa ihan raivoissaan, jonka jälkeen välittömästi alkoi taas kamala kipuitku. Hyssyttelin ja keinuttelin. Heti kun lakkasin liikuttamasta tuo huuto alkoi.

Kävi niin sääliksi pientä. Sit tasan klo 24. aikaan alkoi helpottaa ja uni tulla. Kyllä tuo nyt niin selvältä koliikilta vaikuttaa. Tää oli pahin ilta mitä on ollut! :sad001

Nukahtamisen jäljeen tyttö nukkui 4.30 asti, joten yhdellä syötöllä meni yö ja sain itsekin hyvät unet.

Eilen sain muutamia vinkkejä koliikki itkuun..lämmin kauratyyny selän tai vatsan puolelle, vanha perinteinen kätky!heijaava sivuttaisliike helpottaa. Ja vauvahieronta!! Sitä kannattaa kokeilla!! 50e on pieni hinta siitä että kaikki saattaisivat olla tyytyväisiä. Moni kehunu vauvahieronnan.

Takaisin