Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meiän pojalla on rytmi. Aina välillä. 21-22 nukkumaan, herää ekan kerran 00-01 välillä ja siitä eteenpäin noin 2h välein. Ja kuudelta ylös. Kyl se tuppaa väsyttämään ja tympii kun ei miehen kans saada tällä hetkellä kahdenkeskistä aikaa ollenkaan kun mä meen nukkumaan illalla ensin ja mies tuo vauvan myöhemmin. Saan paremmin nukuttua sen alkupätkän tuolla taktiikalla.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Tyttö nukkuu kans pisimmät unet alkuyöstä. Silloin menee 3 h. Sen jälkeen heräillään 1-2h välein mikä sekin on yhtä juhlaa päiväsaikaan verrattuna kun viettää tissillä koko päivän vedellen 10 min unia.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app

Ja marinat. Pitäisi olla onnellinen että miehen muksut oli niin innoissaan vauvasta mutta mulla alkoi palaa käpy kun kokoajan on ensin yksi tissitakiainen koko päivän sylissä ja kaksi isompaa koko ajan vieressä tiiraamassa. Ja kyselemässä. Teki jo mieli karjua tuhannenteen miksi se itkee kysymykseen etten saakelisoikoon tiedä mutta olis kiva jos joku sen kertois. Tai pari kertaa tulikin vähän murahdettua niille ja siitä poden huonoa omatuntoa :/

Lyyti; sitten palautetta vaan sinne miehen suuntaan...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Meillä kans syödään vähintään 3 kertaa yössä :) Edelleen pidän sitä normaalina ja siedettävänä määränä kun ei ole niitä hemmetin mahavaivoja mukana, mitkä esikoista riivas!!

Joo tosiaan, kyl mä nuo yösyötöt jaksan kunhan masu ei alkais pahasti vaivaamaan :)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Meillä pidetään sairaalassakin uskollisesti kiinni unirytmistä eli klo 21-22 yöunille, klo 00-01 eka syöttö, klo 04-05 toinen syöttö ja klo 07-08 herätys.

En ees muista käyneeni foorumilla yöllä. Ei pitäis valittaa kun tyttö söi klo 23, 3 ja 8 eli oon saanu ihan hyvät unet, mutta silti väsyttää ihan hirveesti :/

Ja nyt mennään kyllä takas nukkumaan!

Hyvin katkonainen yö takana. Vauvalla räkää nenässä, onneks on nenäfriida! Mut ei se kauaa kestänyt kun jo piti uudestaan imasta. Syödäkin piti vähän väliä, kun oli varmaan vähän tukalaa tukkoisena yrittää syödä.

Yövalvomiset on jotain semmosta, mitä ei voi käsittää ennen kuin on itse ne kokenut! Nyt vauvat on muutamia viikkoja vanhoja, joten tää on alkua vasta!

Kaikille tsemppiä ja voimia! Uskokaa vaan, nyt tuntuu et miten tätä voi jaksaa, kyllä sitä vaan jaksaa! Pää ihan pehmona ja me näytetään pian semmosilta zombeilta! :grin

Vertaistuki on tässä asiassa tosi tärkeää. Lapsettomat ei ymmärrä mitä valvominen voi olla, eikä heidän tarvitsekaan ymmärtää! On eri asia tehdä yövuoroa, kuin herätä yöllä syöttämään vauvaa ja sit päivällä sama homma jatkuu!

Ja vaikka nyt tää valvominen tuntuu kestävän ikuisuuden, se oikeasti loppuu! Se on niin ihanaa kun saa nukkua ekan yön kokonaan! Tää on vaan vaihe!

Ei selvästi riitä, että joudun heräämään ruokkimaan vauvani, vaan saatanan hyttyset haluavat myös osansa!! Heräsin KOLME kertaa yöllä siihen ininään korvan juuressa, eli yhtä monta kertaa ku vauvaa syötin! Yhteensä siis kuudesti herännyt! :mad: Sit olin niin väsynyt etten jaksanut lähteä sitä metsästämään, mutta opinpa, että tarkistan huoneen hyttysvapaaksi ennen nukkumaanmenoa..

Vitsi kun ne pistorasiaan laitettavat hajut on tosi hyviä mut vauvan kanssa niitä ei saa käyttää... Sama ongelma meillä tulee olee mökillä kesällä!!!

Babyblues käynnissä. Vaikka vauva on parasta mitä kohdalleni on tähän mennessä sattunut, koko matka tähän asti itkettää. Romanttinen ja lopullisesti taakse jäänyt viime kesä muistoineen, voimakasoireinen raskausaika, ikävät tapahtumat raskauden aikana, pelottava ja kivulias synnytyskokemus, tämä hetki kauneudessaan ja pieni pelko tulevasta itkettää niin maan perkeleesti. Olen itkeny koko eilisen ja tämän päivän tätä kaikkea. Tää pieni tässä sylissä päästää ihania inahduksia ja kujertaa unissaan tietämättä että mä tässä tiputtelen sen päälle näitä kyyneleitäni. Mä olen niin surullinen ja samaan aikaan niin onnellinen tästä kaikesta. Voi hemmetti, mä haluun antaa tälle lapselle turvallisen ja onnellisen olon, ja nyt oon vaan tällanen melankolinen vetistelijä :sad002 Onks teil ollu samaa? Millon tää loppuu?

Mulla oli kans babybluesia... vollotin millon mitäkin ja vauvan katsominen ja liika ajattelu vaan pahensi ulinaa. Yritin usein pidättää itkua mut ei se mitään auttanut. Nyt on jo menny ohi pahin, kesto ehkä 1,5vkoa. Toki välillä tulee herkistymistä, etenki vauva on rinnalla ja silitän sen päätä ja alab miettimään liikaa kuinka onnellinen olen jne.

Huihuihui, kovin on tuttua. Itku on reaktio mulla melkein kaikkeen ja huoli on milloin mistäkin. En koe olevani masentunut koska tunteita riittää laidasta laitaan mutta imetyksestä ressaaminen kyllä veti mielialan hetkellisesti tosi synkäksi. Ja nyt kun mainitsit niin kyllä tunnistan tuonkin että muistelen mennyttä vapautta, johon ei ole enää paluuta. Nyt varsinkin kun tää bebe tuntuu kovin vaativalta niin hetkittäin tuntuu kuin mut olisi laitettu pieneen häkkiin.

Kai tää joskus helpottaa. Ja kai tää on ihan normaalia?

Anoppi. On ihanaa, että samalla tontilla on apuri, joka vaunuilee ja hoitaa tarvittaessa, mutta TARVITTAESSA!!!! Joka päivä jossain vaiheessa käy ovi (ilman kputusta) ja kuuliu, "missä vauva on?" Sit mennään lepertelemään korvan juureen vaikka toinen nukkuu. Ja eilen hän totesi Repen serkulle, että "huomenna mennään katsomaan vauvaa" ja "huomenna haetaan vauva lenkille". Ette vittu hae, jos minä saan päättää. Mäkin haluan viettää aikaa vauvan kanssa ja pyydän kyllä apua, kun sitä tarvin. Se kynnys sen avun pyytämiselle vaan kasvaa jokaisen tuputuksen myötä...

9kk ummettaa ja nyt melkein viikon ollut aika ruikulia. Oisko joku välimuoto mahdollinen kiitos?

Takaisin