Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi watun anoppi!!! Se ei näemmä enää muista miltä tuntuu olla viimeisillään raskaana. Pikkusen itsekäs tyyppi.

Musta ois ihana treffata kavereita, mutta aina ku pitäs lähtee johki, mulle tulee olo, etten viittis lähtee. Ois vaan niin kiva käpertyä omaan pesäkoloon. Tykkään olla kotona yksin, kaksin tai koko perheen kanssa.

Sit se tän aamun marinan aihe.... Prkleen iskias-hermot. Yöllä vihloi niin julmetusti, kun kylkeä käänsi. Mä oon ihan rampa noiden kanssa!!

Must tuntuu et ku se on päättänyt etten voi olla väsynyt niin en sit vissiin oo. Anoppi on vähän semmonen minäminä-tyyppi. Auta armias jos joku ei oo hänen kaa samaa mieltä niin on piru irti. :angry4

Tuhinamurmeli, hirveää!
Noi ihmiset voi vaan jättää omaan arvoonsa, kokemusta yhden kumppanin äidistä.
Itkin, raivosin silloiselle että miten hänen äitinsä voi olla sellainen!!!
Ensiksi kun oli nähnyt mun naaman, oli sanonut mun lähtiessäni tälle "ette sitten tee lapsia ton kanssa" :D
Olin silloin 18, mutta kyllä suututti!!
Hän haukkui minut aina kun oltiin käyty kylässä, milloin oli lihonut liikaa, milloin olin ollut "lötkö ja laiska".
Ei koskaan mulle näitä sanonut vaan kuulin jälkeenpäin tältä entiseltä.
Kyllä se tuntuisi vieläkin yhtä pahalta, jos miehen äiti käyttäytyisi noin!
Tsemppiä!!!!
Onneksi tällä maha-asukilla on järkevät isovanhemmat miehen puolelta.
Oman puolen porukka onkin sitten mitä on...
Isäni nainenkin on suht kärkäs, ei yhtään sellainen luonne mitä itse olen, yleensä en tunge nenääni muiden asioihin vaan annan ihmisten olla ja elää miten huvittaa..
Mutta tää tuli meidän entiseen asuntoon arvioimaan tätä alkanutta raskautta "jaahas, mikä veto tää sitten oli, tulla raskaaksi nyt lopputilin jälkeen?? Eikö sun pitänyt mennä opiskelemaan?" ---> vaikka kuinka kiltisti ton joltakin kysyisi niin paha maku siitä jää. Kuka tulee arvioimaan aikuisen ihmisen valintoja?
Kaikenlaisia aliarvioivia ja kaikesta kaikentietäviä mulkkuja sitä ympärilleen on saanutkin.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

lii-saaa: Meilläkin toi anoppi millon mistäkin jaksaa valittaa. En oo tarpeeks hyvin koulutettu, oon pullukka, en liiku tarpeeks.. Tosta liikunnasta sen verran et eka se valitti etten liiku tarpeeks, sit aloin käymään kuntosalil ja ryhmäliikunnas ni sit se olikin niin kallist ettei semmosest kannata maksaa ja sillon olin viel Elixiassa töissä ja sain sen jäsenyyden ilmaseks. Oltiin miehen perheen kanssa toissa kesänä Pärnussa ja siel laival appivanhemmat näki jonkun tuttavansa niin anoppi esitteli kaikki muut paitsi mut, koska mä en ollut niin hieno ihminen ku muut..

Jos mulla ois Tuhinamurmelin anoppi, se jäis kyllä täysin vaille mitään mummo-oikeuksia. Jumalauta jos ei aikuinen ihminen osaa viettää yhtä elämänsä kymmenistä vappuaatoista omin neuvoinensa, niin haiskoot miettimässä, miksei kukaan kutsu kylään. Ja kuka ylipäätään olettaa, että aikuisilla lapsilla on joku viihdytysvelvollisuus juhlapyhinä? Tai että aikuiset ihmiset eivät saisi asua missä haluavat?

No näinpä! Sanoin miehelle eilen et mitä enemmän sen äiti käyttäytyy noin sen vähemmän mun tekee IKINÄ mieli päästää omaa lasta sinne käymään. Ja en todellakaan aio vappuna liikauttaa ahteriani sinne suuntaan, vaikka vauva kuin köllöttäiskin viel masussa tai sit haluun jonkun korvauksen siit et meen kuuntelee sitä vinkumista ja kattoo ku muut dokaa. Sit anoppi viel näemmä on päättänyt et meidän pitäs olla siel, mutta on ihana kun miehen veli viettää vapun omien kavereiden kanssa. Miks me ei saatas olla kotona tai kavereiden kanssa? Toivon niin et olisin synnäril vapun ni ei todellakaan tarttis miettii et näkee ees koko ihmistä!

Ai että Anopin kans pitäis vappu viettää? Miks ihmeessä?

Meidän vanhemmat ei onneksi oleta meidän haluavan viettää heidän kans vappua! Kai kaikilla nuorilla on parempaakin seuraa kuin omat porukat! :rolleyes:

Anoppi kävi meillä eilen kylässä, kysyi taas paljonko mun paino on nyt noussut? Ny mua ei enää edes ärsyttäny vaan naurattaa. Mieskin taas repeili asialle, tärkeimmät kuulumiset oli sit vaihdettu!

Anopilla on koko ikänsä ollu joku syömishäiriö. Se on luuta ja nahkaa, menee joka aamu 5.30 kuntosalille. Tekee 20 km lenkkejä lonkkaproteeseillaan, vaikka kipeetä tekisi.

Kun niille mennään syömään, niin se ei itse syö, vaan kyttää sivusta jakkaralta ja kommentoi mitä kukin ei ole vielä maistanut!
Ja se ei ikinä syö meillä mitään. On kuulema just syöny kauheen annoksen kotonaan... Kahvikupillisen saattaa ottaa.

Voi reppanaa... Jos mun painon nousu jotenkin pönkittää sen itsetuntoo, niin suotakoon se sitten hänelle! :grin

lyytin exästä tuli mieleen, että jokaisen miehen pitäisi muuttaa hyvissä ajoin omilleen ja opetella elämään yksin ja elättämään itsensä. Tuntuu, että monet pojat on passattu kotona piloille ja sit ne muuttaa tyttökaverin kans yhteen ja taas joku passaa niitä. Mullaki oli tällänen exä. Onneks tää nykyinen on oppinut elämään omillaan, ni tietää mitä on tehdä kaikki hommat yksin ja maksaa kaikki yksin.

Toivon, että omat poikani oppivat myös elämään ja olemaan yksin. Pitämään huolen ensin itsestään ennen kuin muuttaa tyttiksen kanssa yhteen.

Lyyti, ei kai se ole viikoista tai kuukausista kiinni, jos vauvalla kaikki kunnossa. Jos vauva nukkuu, niin ajelee ja jos herää niin pitää tauon, jolloin vauveli pääsee turvakaukalosta lepuuttamaan selkää ja peppua.

Testatkaa ensin kuinka vauva ylipäänsä autossa viihtyy, vähän lyhkäsempiä matkoja...

Tuhina : Siis viimesillään olija on laiska jos ei jaksa mennä viettämään vappua?? Mulle vappu merkitsee ryyppyjuhlaa, joten ei tulis mieleenkään osallistua. Mun porukat kuolis nauruun jos menisin niille viettämään vappua, ei nekään sitä enää juhli. Sun anoppi kuulostaa kyl olevan tosi perseestä.. Nyt et mee sinne pitkään aikaan, ja laitat sen miehes kertomaan sille anopille et oot todella loukkaantunu niistä tän kertasista sanoista. Toivottavasti sun miehes pitää sun puolias kun äitinsä heittää tollasta hölynpölyä. Voi hemmetti ku voi olla itsekkäitä ihmisiä. Mun mummo, isäni äiti oli joskus nuorempana alkanu mun mutsista jotain isälle länkyttää, ni isä oli sille sanonu, et kuule, sä puhut nyt mun vaimosta. Ei ollu sen jälkeen enää koittanu puuttua asioihin, mitkä ei sille kuulu.

Huihuihui: Onneks mies pitää mun puolia. Sit äskön anoppi laitto viel oikeen sarkastisesti kirjotetun viestin, missä toivotteli hyvää loppu raskautta.. Et näin meillä. Mies on ihan suoraan sanonut anopille et anoppi puhuu musta ja mulle tosi rumasti niin anoppi vaan oli vissiin sanonut, että hän puhuu miten häntä itseään huvittaa.

Voiko anopin vaihtaa tai palauttaa? Onko niillä vaihto- ja palautusoikeus ilman et vaihtaa miestä? :p

Omaa marinaa: esikoinen itki, huusi ja ravasi KOLME TUNTIA yöllä. Ollaan siis nyt yritetty et se nukkuis omassa sängyssä koko yön kun ei saada enää nukuttua kun se tulee meidän väliin vehtaamaan... Ja mun nukkuminen on muutenkin niin huonoa! Niin helvetti 3 tuntia!!!

Ja mies keksi eilen et ainiin, meillä onkin se työpaikan mökille lähtö... Et ei se ollutkaan toukokuun lopussa vaan nyt! Voi perkele etten paremmin sanois! Mies lähtee siis ryyppäämään ja mä jään über-väsyneenä ton kiukuttelevan lapsen ja ulkoilua vaativan koiran kanssa kotiin. Kaupassakin pitää käydä jne jne. Ja huomenna kun tuo ukko tulee kotiin niin tuskin on pelikunnossa vielä iltaankaan mennessä...

Mä vaihdan kohta elämää!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miehen porukoiden piti tulla tänne vappuna poikkeamaan mutta päättivätkin siirtää kyläilyn LA-viikonloppuun kun miehen muksutkin on täällä. Ihan hyvä et ovat hollilla silloin, palais käpy jos miehen pitäis ensin kyytsiä muksuja parin maakunnan läpi että pääsee mun kanssa synnärille. Oon kyllä itse asennoitunu siihen että menee yli mutta eipä sitä koskaan tiedä.

Miehen vanhemmat on mukavia ja välimatkaa sen verran ettei niiden kanssa tarvitse liikaa aikaa viettää. Ja mies on pääsyt äitinsä helmoista itsenäistymään onneksi eikä ole äitinsä pompotelvissa niinkuin jotkut miehet valitettavasti ovat. Mutta symppaan kyllä kovasti teitä anoppien kanssa tuskailevia.

Mun eksän (sen jonka kanssa olin 9 v) äiti oli tosi kummallinen. (Ei ihmetytä mistä eksän kummallisuudet oli peräisin). Pääsääntöisesti se oli tosi mairea ja mutta välillä tosi ilkeä mua ja poikaansakin kohtaan. Se kittasi kaljaa kaikki illat ja viikonloput ja pöhnäpäiten oli sitten vielä äärevämpi persoona. Enkä oo kyllä ikinä tavannu miestä joka olisi ollut niin äitinsä pauloissa kun tää ko eksä. Se sen mutsi ei ollu mikään, sori vaan, penaalin terävin puuväri, mutta kaikki eksä teki kaikki asiat aina äitinsä mielipiteen mukaan. Aina, vaikka olisi ollut eksänkin mielestä idioottimainen idea. Ja siellä sen mutsin nurkissa oltiin kaikki viikonloput vaikka mekään ei toisiamme juuri nähty kuin viikonloppuisin ja olisi ehkä joskus voinut keskenäänkin aikaa viettää.

Muakaan ei tarvinnut sen mielestä julkisesti noteerata missään. Eksän isänäiti kuoli kun oltiin oltu jo vuosia yhdessä ja olin tutustunut ihmiseen hyvin. Tää anoppikokelas päätti että mulla ei ole asiaa eksän kanssa viemään kukkia haudalle vaan hän menee poikiensa kanssa keskenään. Mua ei tosiaan esitelty hautajaisissa kenellekään jos vaan tää täti ehti tohisemaan väliin. Sain toimia sentään valokuvaajana. Nää eksän vanhemmat oli eronneetkin jo aikoja sitten, silti se huseeras siellä ex-miehensä suvun keskellä. Kaiken huippu oli se että mulla oli ihan tyylikäs, joskin aika vanha villakangastakki jonka olin sinne hautajaisiin laittamassa. Eksän äiti sanoi vähän ennen lähtöä että toi takki on niin ryppyinen (wtf, villakangas rypyssä?!) ettei se päällä saa tulla hautajaisiin. Se kävi hakemassa varastosta jonkun ikivanhan kahisevan vanutoppiksensa, jollain hiivatin lehmäkuvioisilla pörrökoristeilla ja mun piti tulla se päällä hautajaisiin!! Mä olin niin äimänä etten tajunnut ees sanoa vastaan.

Vieläkin ihmettelen että kun jotkut asiat menee tarpeeksi oudoiksi ei niitä enää osaa kyseenalaistaa. Josko aika omituiset mun omatkin kotiolot oli ettei sen puoleen.

Tuhinamurmeli, sulla on kurjan oloinen anoppi. En mäkään lähtis sinne vapuksi ja kuinka kehtaa tuollaisia asioita ääneen sanoa. Anna olla vaan ja joku kerta sanot ääneen, että tuo tuollainen loukkaa kovasti.

Takaisin