Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi apua! Tule cranberry tänne Espooseen niin me jeesataan sua! Eikö sun omat vanhemmat voi auttaa sen aikaa kun pääset alkuun uuden vauvan kanssa? Sisarukset? Ystävät? Ihan kauhee tilanne...

Kai sillä miehelläkin on vastuu esikoisesta vaikka onkin kusipää? Eihän se voi sitä heitteille jättää jos ja kun lähdet sitten synnyttämään? Jos teillä yhteishuoltajuus on?

Sit vaan kaatikselle tollanen paska kun on muut asiat reilassa!! Tsemppiä yöt ENITEN sulle <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Spiraali, Eipä tästä espooseen pitkä matka olis :p Noh mun ja äitin tiet ei natsaa niin hyvin et voisin mennä sen hoiviin. Ja mun sisaruksista vaan sisko asuu omillaan ja öööööh ei tultais toimeen kyllä yksiössä. Kavereista suurin osa asuu yksiössä tai kaksiossa miehen kanssa. Ja sit ku niin nuorii ovat niin noh voitte arvata et vaipat ei kuulu jokasen haaveisiin omassa kotonaan. Ja sit tää mun paras ystävä just eros ja se joutu ahdingos muuttaa omille porukoillee joten en pystys senkään luo menee. Ja on meillä yhteishuoltajuus, mut tällä hetkellä tuntuu et oon täysin yh. Ja sen kans puhuminen on aika mahotonta. Jos yritän tulee sellanen huuto riita et itken loppu päivän.

Ja tuo paras kaveri on luvannu jeesiä jos tarvii kyytii sairaalaan tai hoito apuu jne, mutta sekin riippuu niin siitä koska tää päättää tulla ! Ku ei se voi elämäänsä pysäyttää nyt täysin mun takia tai lähtee töistä jne.

On kyllä vaikee sun tilanne. Mut jospa ne osais tarjota jotain apua kun juttelet asiasta siellä äitipolilla. Toivottavasti tuut sit kertoon kuulumisia jos tilanne muuttuu tai helpottuu. Toivottavasti vauva ainakin syntyis pian niin sun oma olotila vähän helpottais!

Tuntuu todella typerälle ruveta tässä tilanteessa vinkumaan yöunista, mutta en vaan kohta enää jaksa!!!! Joka yö jääpi unet vaan vähemmäks. Koko hemmetin raskausaika ollu yhtä he^vettiä ja loppuu kohti eikun pahenee,
Tartteen unta, Edes yhtenä yönä. Sitten taas jaksasin.

Sama vika täälläkin, Tinska. Ehkä tässä edes jonkun yön ennen synnytystä sais nukuttua... Muuten ei kyllä jaksa ponnistaa!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Nyt tuntuu tosi kurjalta :sad001 Heräsin vähän ennen neljää taas kipeisiin supistuksiin... Noh sit taapersin vessaan ja kun tulin takasin ni rupesin kattoo tota ukon kaulaa kun oli taas jossain välissä yötä kömpinyt viekkuun... Aika kauniisti täynnä fritsuja ja sehän on niin et yhtäkään en ole minä tehnyt.... Siis mun teki mieli mäjäyttää sitä lampulla päähän, mut tulin vaan sohvalle itkemään kun eipä nyt kauheesti nukuta... Eikö se vittu yhtään mieti miltä musta tuntuu !?!? Ärsyttää et pitää välittää tollasesta kusipäästä.... Me ei olla ees erottu ni uus akka kierroksessa...

Ottaa niin päähän sun puolesta CranberryLips. Paljon voimia sulle! Ei sun kuulu kestää tollasta miestä. Ei varsinkaan ku vauva on tulossa ja pitää myös ajatella sen parasta!

Tuntuu niin vitun pahalta... Mun pää on ihan just halki ku en kestä näitä kaikkia asioita. On kyllä niin avuton olo. En tiedä yhtään mitään mitä tekisin. Ja mietin vaan et mitä niin pahaa mä oon mennyt tekemään et ansaitsen tän kaiken ? Et oonko mä oikeesti niin paha ihminen et mun pitää kärsiä ? Eikö se jo riitä et on helvetin vaikee nuoruus ollu, 2 perus sairautta, hirvee masennus putki ollu ja kaikki muut ongelmat. Ja mun elämä vaan on koko ajan päin persettä. Kaikesta on selvitty, mut nyt tuntuu kyl ihan mustalta aukolta. Ja toi persepää taas huus ja raivos ja paineli töihin. Koitin puhuu sille tosta ensikodista ni herrapa otti herneet nenäseen. Ehkä mä vaan katoon täältä heti kun jonku paikan löydän.

Ja tsemii sulle Tuhinamurmeli sullahan voi olla iso koitos eessä jo :)

Ei se sun vika oo jos toinen käyttäytyy tolleen. Se on sen omaa tyhmyyttä. Ketään ei sais varmaan neuvoo, mutta itse jos olisin tossa tilanteessa ni näkisin et paras olis kai vaan lähtee, koska ei toi tilanne tee hyvää sulle eikä vauvalle. Sitä paitsi tommonen idiootti ei oo ansainnut teitä. Ei tolla käytöksellä. Voimahalit sinne! :3some

Toivon niin et olis iso koitos eessä, mutta yön aikana ei oo ollut mitään ja tuntuu et tästäkin äippäpoli käynnistä tulee niiiiiiin turha. Ärsyttää, ne luulee mua koht luulosairaaks siel. :oops:

Herranjumala tota sun miestä cranberry!!!!!!
Mun tekee niin pahaa sun puolesta, kukaan ei ansaitse tollasta käytöstä!!!!!!!!!!!
Mie oisin jo vienyt kirveen kanssa ulos koko miehen, sen verran menee nyt yli toi :'(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Eikös ensikoti olis just se paikka johon olis helppo mennä- eikä vaatis mitään yhteisymmärrystä sun "miehes" suunnalta..sieltäkautta varmasti pääsis apuun kiinni ja vois muuttaa omilleen kun asunto löytyisi. Kyllä murehduttaa sun puolesta! Jaksatko sä edes hakea apua sun tilassa?

Ärsytää vaan ku en jaksais hoitaa mitään asioita. En jaksais soitella ja kysellä. Ja toisaalta ei kukaan mitään selvää sais ku soittasin ku itken vaan vimmatusti. Ja toi laskettu aikakin on nii lähellä et täs olis jo kiire ja voi vee ku on niin hankalaa....

Doula-paikkakuntien lista löytyy ainakin täältä. Osa ensikotien palveluista maksaa, varmaan noi doulatkin, mutta luulen että sossu yleensä hoitaa sen... mutta jos sun kohdalla on niin kiiretilanne että rahajutut meinaa asettua esteeksi, varmaan me saadaan täältä joku kolehti kasaan.

Mutta siis sillä miehellä ei todellakaan ole mitään oikeutta raivota siitä, että mietit ulkopuolista apua! Eikö se osaa edes hetkeksi asettaa lasten etua oman perseensä edelle?

Mä oon niin äimänä ja järkyttynyt miten joku, varsinkin jo perheellinen ja muka aikuinen, voi olla noin kylmä paskiainen kuin Cranberryn mies (sukuaan myöten). Sun olisi tosiaan nyt hyvä päästä sieltä pois, saada pojan kanssa pieni hetki rauhaa ennen kuin synnytys alkaa. Voisiko vaikka joku sun ystävistä selvittää sen ensikodin tilanteen, tai vaikka joku meistä täällä? Doula-toiminnasta mulla ei ole käsitystä mutta luulisi että sieltäkin kannattaa ehdottomasti kysellä tukea.

Sä oot selvästi vahva ja viisas nainen, mutta ei tuollaista pitäisi kenenkään joutua kestämään. Ei tässä tilanteessa, eikä ikinä. Voimia!

Takaisin