Olen pahoillani että aiheutin pahaa mieltä teille! tää homma nyt vaan on tälläistä, ei tätä muulla asenteella oikeen voi järkevästi tehdä-eikä yksikään joka tuottavia eläimiä pitää, voi olla välittämättä niistä!!! sen verran tiivistä yhteiselo on.
Mutta en nyt ihan ymmärrä:
Mä en tykkää että eläimistä kirjoitetaan tollaiseen sävyyn. Ei ole eläimen vika ettei se pysty synnyttämään "oikein". Mua itkettää nyt
mikä sävy oli se mikä sai sut itkemään?
-Se että valvoin yön eläimen rinnalla auttaen sitä synnyttämään kuolemaa, jotta
se ei itse kuolisi verenmyrkytykseen(hidas, kivulias), itkua väänsin epätoivon hetkellä yksin eläimen "kanssa" veren keskellä
-eläimen ehdoilla menin, siksi kesti niin kauan, supistuksia ei juuri ollut ja homma oli erittäin rankkaa meille molemmille
-oletan että viitaat haulikkoon, joka on varsin nopea ja tehokas keino lopettaa kärsivä eläin-vaihtoehtona saattaisi olla satojen eurojen lääkärilasku ja epävarma parantuminen-mihin?-kukaan ei halua lemmikiksi, ainakaan siihen hintaan mitä hoitoon uppoaisi? Ja tämä oli spekulaatio siltä varalta että eläin sairastuu, vielä on ihan voimissaan!
Mitä vikaa on laadukas, lajinmukainen lyhyt elämä joka lautaselle päätyy? ottaa vastuun koko ketjusta syntymästä kuolemaan asti? itse en voi enää ostaa lihaa kaupasta koska en tiedä miten se on elänyt ja loppunsa kohdannut. että TOLLAISEEN SÄVYYN, nyt pikkaisen särähtää korvaan
mutta voin toki jättää kirjoittamatta, menee varmaa liian karkeaksi kieli välillä-se on keino purkaa mieltä ja helpottaa omaa stressitasoa. ei todellakaan ole tarkoitus ihmisten mielipahaksi mitään sanoa! Tarve jakaa tuntemuksia ja tunteita on yhtäläinen mulla kun monella muullakin täällä, mutta pitänee hiljentyä oman elämän faktoista foorumin yleisen hyvinvoinnin vuoksi. ei vaan oo mitään sanottavaa vauvanvaatteista..(no offence, en itse itke vaikka potkuhaalareista puhutaankin!!!)
pakko vielä sanoa kertana kiellon päälle, että
se nimenomaan ei ole eläimen vika jos ei pysty synnyttämään-silloin sitä on turha siihen hommaan uudelleen laittaa kärsimään.
Ei käsitä..
Tiedän, ei pitäisi ottaa munkaan nenille, mutta otinpa silti

, ne on nää hormoonit..