Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nii ja kissat valitettavasti saattaa elää hirmu pitkään. Niinku mummolan kissa on sitkeesti ollu jo vuodest -93 eli about 21 vuotta :P

Nii et lyyti yrität nyt vaan sopeutua yhteiseloon kissan kanssa :p Voihan olla että teistä tulee vielä ylimmät ystävät:rolleyes:

Siis minnuu nii vituttaa tää kuumeen sahaaminen.. Päivän aikana saattaa kuume sahata kunnolla.. 36,6-37,5.. Siis mie reagoin näin homeisiin paikkoihin.. Kuume sahaa ihan älyttömästi ja ompa kiva, et tää homeinen paikka on paikka mis pitäs asua! Vielä päälle 2vkoa!!!! Niiin rasittavaa, ku et oo kipee, mut kyl kuume sahaa ku joku vittupää! Pitäs tehä vaik mitä.. Tai no pakata, mut ei.. Ku tää kuumepaskahomevittu seilaa edestakas ja vie voimat..

Kyfixfix; Jotenkin arvasin et teillä on kans ruttunaama :) meillä on 2v biatch!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Eikä se jääräpäisyys ja vedon voima oo koosta kiinni. Meillä on/oli täyttä lihasta oleva Corgi. Nykyään seki on löytäny ton syömisen ilon, mut kyllä sitä nurin meinaa silti olla. Ennen itelläkin oli jopa voimaa jotenki olla liikahtamatta kahta metriä, kun toi bodari vetäs täysiä. Kolmen Corgin kokemuksella ihmettelen suuresti tuota voiman määrää.. No tosin ain tykän vetää lenkit alusta loppuun asti, etten sinänsä ihmettele takareisien lihasvoimaa.. Lääkäriki vitsaili, et käyttääks koira aineita, kun on tollaset lihakset..........

Kyfixfix, mun siskon perheellä oli kans narttu rotikka. Jahtasi lintuja ja kerran karkasi linnun perässä semmoselle lehmän lannalla höystetylle pellolle. Eikä tullut takasin, kuin hakemalla. Kyttäs vaan sitä lintua! :grin

Sit se tuli aina vieraidenkin syliin, antoi pusuja ja kuvitteli olevansa pikkukoira.

Ihana tapaus! :Heartpink

Mulla oli aikanaan hirviä ajava sakemanni:grin, muuten oli kun paraskin paimenkoira joka kyljessä kulki, mutta hirvien kohdalla teki rajun poikkeuksen- ajoi ne vielä oikeaoppisesti omistajalle.. sai vaan mennä rytinää piiloon puuntaakse ja odottaa sen vartin ajon loppua.
kyllä ne vaan kaikki osaa:grommit

Mä olen muuten vaan hitokseen väsynyt ja kiukkuinen. :mad:

En löydä sitä tekstiä näistä ketjuista, jossa puhutaan synnytyksen toivelistasta kun tätä tekstiä on nii paljon täällä sivuilla :confused:(joo, joo, tiedän ettei ole pakko lukea). Mut mikä hiton toivelista? Siis sekö joka sinne Ipanan esitietolomakkeelle laitettiin et jos on erityistoiveita niin voi kertoa. Mä toivoin vaan, että mun selkäkipu otettaisiin huomioon synnytyksessä ja en ees muista mitä muuta sinne kirjoitin.

Lenkille ei jaksa mennä, miten voikin olla näin väsynyt???? Parin viikon flunssasta kun alkaa toipua, niin luulisi tässä olevan pljon pirteämpi. o_O

Joo, just se ipanapa! Siihen toiveita.
En mäkään laittanu muuta kuin toivon sektiota jos perätilassa ja tehokas kivunhoito.

joo, onhan toi ihan hauska otus, mut hitokseen rasittava välillä :mad: nytki se "hiipii" tos sohvan takana, ihan ku en huomais sitä.... ja kohta se on sylissä taas :confused:

Mikä Ipana? Taasko multa on jäänyt jotain välistä? :confused:
Ekan kerran tuosta toivelistasta kuulin virallisesti viime viikon perhevalmennuksessa.

Alkaa vähän jännittää, että mitähän muuta multa on jäänyt kuulematta. Tuntuu, että täälläkin on monella ties mitä tutkimuksia ja arvioita sun muita, mistä mulle ei ole hiiskahdettukaan.

Ipana-sähköinen esitietolomake synnäriä varten missä kysytään mm. raskausajan tiedot, pitkäaikaisairaudet, lääkitykset ym. Aiemmin ollut paperiversio ja saattaa jossain olla vieläkin? Tää on se mihin laitetaan vauvalle hätäkastenimi ym.

Arviot ja tutkimukset menee hiukan kuntakohtaisesti ja jos on normaalisti edennyt raskaus, ei niitä extratutkimuksia tarvitsekaan odotella.

Muoks. Pääasia, että ois neuvolakortti mukana kun menee synnärille ja onhan sitä synnytetty ennenkin ilman sitä! :)

Muokattu viimeksi:
Älä huoli Aretha, ei ole täälläkään mitään esitietokaavakkeita saatu. Kai se vauva ilmankin syntyy. Hyvä kun ovat muistaneet neuvolakorttia täyttää.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Ihan samanlainen on meidän rotikka... Syliin tunkee vaikka on muutama kymmen kilo tuota elopainoa :D ihania mut silti välillä rasittavia (varsinkin vielä tässä parin vuoden iässä kun on vielä ihan pentu)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jotkut terkat saattaa täyttää sen. Esikoisen aikaan toi oli jo käytössä, mutta terkka täytti ja kysyi multa vain hätäkastenimet ja onko ajatuksia synnytyksestä.
Nyt salasanalla täytettiin kotona ja terkka tarkasti seuraavalla neuvolakäynnillä. Sit vasta laitto sen menemään sairaalalle eteen päin.

Meiltäkään ei oo kyselty hätäkastenimiä (ei tosin kuuluta kirkkoon) eikä mitään muutakaan. Kai HUSin sivuilla olisi synnytystoivelomake, jonka saa täyttää jos huvittaa, mutta mitään virallista ja pakollista lomaketta ei ole tullut vastaan.

Tohon Ipanaan sai sellasen linkin ja salasanan neuvolasta et ne pitää kyl tosiaan erikseen antaa et tulis täytettyä...

Mä en saanu mennä neuvolaan tän flunssan takia!!! Mä nukuin ihan helvetin huonosti ja hain särkylääkettä keskellä yötä ja heräsin aikasin neuvolaan ja sit mulle tuli sellanen olo et pitäskö kysyy ku paikka vilisee immuunirajotteisia. Sit mä soitin ja kysyin ja ne perus mun ajan, nyyh!
No okei, multa poistu se ongelma miten pääsen sinne mut oisin halunnu kaikki mun tulokset ja muut. Taidan kysellä puhelimessa koska pitää varata uus aikakin...
Yöllä oli tosiaan aivan jäätävä päänsärky mut se kyl tuntu olevan hartialähtöstä, muuten oisin varmaan tunkenu väkisin sinne neuvolaan...

ÄLLÖTYSVAROITUS! ei sovi aamupalalle luettavaksi!

no niin, karmea karitsointi oli yöllä-klo 00-06 ja seiskalta pystyyn lapsia hoputtamaan,eli hiukka on krapula-fiilis nyt:confused:.
meinas ekakerran loppua usko omiin käsiin, ku iso karitsa ei millään tullut ulos-oli takertunut kahteen kuolleeseen/mädänneeseen sisarukseensa eikä synnytys edistynyt, erittäin epämääräistä mössöä oli koko hoito. mutta niin vaan siitäkin selvisi, ihan yksin- ja se yksi karitsakin voi nyt vahvasti. onneksi mies ei ollut yövuorossa ja sai lapsetkin nukkua (kuopus kun vaatii jonkun halinallekseen..)!
nyt jännään sitten kohtutulehdusta tms emälle..(****sensuroitu yleisen edun nimissä***). oppipahan taas jotain, tuo on semmoinen ex-lemmikki pelastettu meille koemielessä kun eivät raaskineet lopettaa. lupasin koettaa sen kanssa-tyhmä minä:violent001!

***SENSUROITU YLEISEN EDUN NIMISSÄ***

hooh, mutta omalla vauvalla ollut kauheen kivaa (tai stressaavaa:rolleyes:) koko yön- hirveetä jumppaa ylläpitänyt:smiley-bounce012

Muokattu viimeksi:
Takaisin