Palaa hihat mun äitiini. Sain taas ikeasäkillisen vauvatavaraa. Siellä oli sovittuja harsoja ja muovitettuja lakanoita ja äitin itsensä tekemä imetystyyny, joka on oikein hieno - mutta sitten niitä pirun vaatteita. Potkuhousuja ja vielä vähän lisää potkuhousuja. Pesunukkaista kirppisroinaa. Ainakin kolmet samanlaiset raidalliset potkarit, eri värisinä vain.
Kamoja purkaessani valitin miehelleni ääneen, että mä en itse saa ostaa mitään ja mihin helvettiin mä nämä työnnän. Mies sanoi, että pistät tyynesti sivuun ne mistä et tykkää ja ostat sellaisia mitä itse haluat. Äiti tunkee aivan liikaa mun tontille ostamalla mm. hiusharjan ja tutteja.
Otin sitten ison muovikassin ja kävin pikaisesti juniorin vaatteet läpi. Poistin joka ikisen vaatteen, lelun ja kulkussukan (kyllä! Sukkia, missä on sisäänommellut kulkuset), mistä en itse tykännyt. Voinkin varata kirppispöydän jo ennen synnytystä...
En vaan jaksa. Kun ei kerran kuunnella, niin ihan sama. Mä oon esittänyt toiveen, että kivoja kirkkaita värejä - niin tulee mintunvihreää ja vaaleansinistä. En itsekään käytä sellaisia, niin miksi pukisin niitä vauvallekaan?
Ahdistaa ja melkein raivostuttaakin. Täytyy sulatella pari päivää ja miettiä, miten sanani asettelen. Arvostan ajatusta, siis että halutaan auttaa ja tukea, mutta kun ei kerran yhtään kuunnella, niin on pakko tehdä jotain. Tukehdun tavaraan ja siihen tunteeseen, että mun oma äitini vie multa ilon kaikista vauvahankinnoista.