Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon huomannu, että oli sitten hyvin tai huonosti nukuttu yö takana, oon silti herätessäni väsynyt. Ei tässä kohti varmaan enää mikään uni mulle riitäkään, tää on jo niin kroonista.

Kyfixfix mulle tuli oksennus kurkkuun pelkästä ajatuksesta :sick006 Mä oon viel niin nirso et menis varmaan tovi ennen ku ees vilkaisisin salaattiin päin!

joo mulla tuli kyllä ihan ulos asti......mä oon kans aina niin tarkka mitä suuhuni laitan, esim. lihassa ei sa olla niitä ällöjä rustoja tai jänteitä, Hyi ja nyt TOI!!!!!! hrrr........

Lälly mulla on kans vaivana toi jatkuva väsymys yöunista riippumatta. Tosi inhottavaa kun koko ajan väsyttää :/

Hitsi onkoha tää miu nuha kääntyny allergian puoleen.. Toissakesänä oli allergiaoireet kiitos kun olin yhen kesän homesairaalas töissä.. Niin viime kesänä ei ollu muistaakseni juurikaa oireita, mut nyt.. Räkä on ainaki melko kirkasta välillä, mut tulee myös keltastakin harvemmin.. Vittyyyyyyyyyy... Mitähä niitä oli niitä raskaana oleville niitä lääkkeitä.. Jos kokeilis helpottaako.. Aivastuttaaki pirusti.

Mä luulisin et toi vois olla allergiaa ja taitaa itelläki olla, niiskutus pahenee ulkona entisestään. Mulla on niin lievä allergia nykyään että läheskään joka vuosi ei tule oireita ollenkaan. Nyt on ties mitä ihottuman tynkää ja hengitysvaikeutta (mistä raskaus varmaan selittää osan kyllä). Mä oon vielä pärjänny lääkkeettäkin mut mua jännittää se homesairaalassa synnyttäminen; saankohan mä sen vertaa happea et saan ton pykättyä ulos?

Maanantaina mä kyl kysyn neuvolan avuliaalta tädiltä et uskaltasko sinne laivalle kuitenkin vielä lähteä... Mies antoi suostumuksensa mutta erittäin epäilevällä kannalla on, pohtii raukka et mä synnytän tonne Itämerelle. Itse kun en oikein tiedä miten todennäköistä on et jotain tulis ni pare kysyy neuvolasta mielipidettä. Jos mulla ois enempikin ollu ongelmia raskausaikana ni en edes harkitsis mutta en sit tiiä riittäskö mun viimeaikaset oireilutkin viittaamaan siihen et parempi pysyä maan kamaralla vaan :).

Niin kai se parempi käyä apteekista tsekkaa niitä lääkkeitä.. Ja just luin allergiaiiton sivuilta, että elä tuuleta petivaatteita siitepölyaikaan.. Niin ja mitä me teimmekään tänään.. No tuuletettiin monta tuntia petivaatteit parvekkeel..

Mua ituttaa nyt ja rankasti.. Aamulla mulle tuotii lappu et pääsen tänää kotii ja kotiuttamisperusteena tutkimus mikä tehty 30h aiemmin..et meinasivat et joo potilas voidaan kotiuttaa ilman et tarkastetaan tilannetta. suostuivat sit onneks tutkiin kun ite pyysin oman mielenrauhan takia. Jäi vaan ihan paska maku siitäki tutkimuksesta. Huone täynnä opiskelijoita (ei kysyny saako ees olla) ja saivat mut vaikuttaan idiootilta, koska en luota siihen et kaikki ok kun en kerran enää vuoda (saanu 3g lääkettä mikä ehkäsee vuotoo).. Lääkäri vaan nauro mun ahdistukselle, tähän ei kai saisi väsyä kun on ollu 9vk soutua ja huopaamista..ja vauvoja ei voi muka synnyttää alateitse näillä viikoilla ja et ei viel oo muka varmaa et voinko muutenkaa synnyttää, vaikka muut lääkärit on painottanu et alateitse syntyy jos vaan menee kaikki hyvin.. Sit viel nauro et synnytät 38 tai 39 viikolla, tai sitte et!! Jos toi lääkäri sais päättää niin en synnytä ikinä!! Ottaa niin päähän et ei voida kunnioittaa toista yhtään, eikä kuunnella vaikka toisella on paha olla.. Kätilölle plussat, kun sentään kuunteli ja lohdutti ja neuvo et ens viikon synnytystapa-arviossa/ultrassa vaatia päätöksiä lääkäriltä ennen kun mun pää hajoo kokonaan..

Kuten uumoilinkin, ei mua töissä mitenkään muistettu. Aika moneen kolehtiin oon itse aika monta euroa laittanut - ja sitten itse saa vain hätäiset heipat. Oishan se ollut kiva edes joku kimppakortti saada.

Pari ihmistä oli ihan omiin nimiinsä ostanut pikku lahjat, mutta nyt jäi kyllä aika tylsä fiilis. Mun duuni on vielä sillä lailla näkyvä, että oon kaikkien kanssa tekemisissä enempi tai vähempi, en vain nökötä jossain nurkkahuoneessa.

Saattaa olla, etten hirveesti vastaile työpaikalta tuleviin puheluihin. :taunt005

Mua kanssa otti päähän, kun vaihdoin yksikköä ja muutin toiseen kaupunkiin, etteivät työkaverit muistaneet mitenkään. Kuitenkin kun toisille työpaikkaa vaihteneille työkavereille on järkätty läksiäisiä ja ostettu kimppalahjoja, joihin itsekin olen osallistunut, niin mulle ei sitten mitään. Parin työkaverin kanssa kävin "läksiäisillallisella", lainausmerkeissä siksi että maksoin itse oman ruokani. :angry2

Mie rupesin miettimään, et miun elämä on niin rajoitettua nykyään, et ootan todellakin että saan pikkujäbän jo seurakseni ko touhuun muutakin, kun sohvalla löhnään. :Heartred

Oon syyskuusta lähtien ollu vaan sisällä, koska ekat 3kk meni pönttöä halailessa ja lattioita laatottaessa.

Sit siitä vähän aikaa jaksoin käydä lenkillä, mut siihenki tuli stoppi kun ei antanutkaa kävellä pitkiä matkoja, eli sisällä olo jatkuu. Ja alko pelot, et teenköhän jotain liikaa, et pikkaselle on haittaa jne.

No sit sain Crosstrainerin sisälle, et jotai tekemistä ja nivelet suosis kans. Sekin loppu kuukauden päästä, ko maitohapottaa ja hengästyttää ja pyörryttää ja ei jaksa.

No sit sohvailu jatkuu. Ja sit ihan kehoitetaan ottamaan rv38 saakka rennosti.

Siis pisin aika on todellakin tämä oottavan aika! Mut onneksi tämä on takana ja kaiken vaivan väärti! :Heartred

Mutta pikkuhiljaa alkaa kyrsii tää jo.. Pulla ois valmis pian!

Eilen kattelin eläimien odotusaikoja netistä niin herttileijaa 3vuotta... Sympatiat heille.

ps. ei miu elämä ihan sohvailua ole, oon sentää kahesti ravintolas käyny. Ja käyn mie porukoilla - Prismas - koton - porukoilla - Prismassa ja sit välil Neuvolassa - Tk:ssa - Äippäpolilla - ja sit taas porukoila ja Primassa.

Mitennii ois kiva, kun kaverit ois oikeita kavereita ettei vaa ryyppykavereita?

psps. ootan että saan normaalikuteet päälle !

Last edited by a moderator:
Kävin ostamassa pari xl-kokoista paitaa, kun ei maha enää mahdu mukavasti perustrikoopaitoihin. Sovituskopeissa iski taas itseinho: selässä on uutta läskiä, maha on valtava, mikään ei näytä kivalta ja kaikki nyt ostettu on kohta tarpeetonta. Loppuaika menee mustissa kaavuissa, peilejä vältellen.

Mullakin on läskit kertyny selkään. Salin pukkarissa tossa joku kerta ihastelin kun selkäläskit pursusi topista. Jotenkin ymmärtäisin että se rasva menisi vaikka tisseihin, mutta selkään?!

Eilen kattelin eläimien odotusaikoja netistä niin herttileijaa 3vuotta... Sympatiat heille.

Siis millä eläimellä noin on?? norsulla odotus reilu 20kk, lienee pisimpiä maaelämillä tunnettuja?
Täällä kalenterinkanssa laskenut lampaille karitsoitipäiviä, eivät ainakaan ajoissa aloita:smiley-angelic002..puhkuvat kovasti ja tissit ja perä vaan turpoaa..yöt läpeensä saa juosta tarkkailemassa koska?, koska?, odottajan aika ON pitkä:grin! kun tulis edes ne ensimmäiset..olis niin ihana seurailla jo pikkubäiden touhuja.
sympatiaa kyllä kaikille joilla odotus ollut vaikeaa ja pitkän tuntuista!!

Aretha, ei meilläkään työporukka ikinä muista äitiyslomalle lähtijää, mutta pomo on aina tuonut kotiinasti paketin lapsen synnyttyä:), se lämmittää kyllä, vaikka tapa vaan lieneekin.

ja taas alkaa kaunis päivä! :hello2

SORI EI OLLUT TARKOITUS PILATA MARINAKETJUA POSITIIVISUUDELLA!

Mä tuossa mietin että ihmisen poikiminen on kyllä niin brutaali tapahtuma (synnykertomuksia taas luettu) että ihmettelee miten tällainen laji on onnistunut näinkin hyvin valtaamaan maapalloa.

En mie muista millä elukalla oli noi pitkä.. Ja yllättävän pienillä ötököilläki odotusaika 2vuotta...

Nonii. yö nukuttu huonosti kiitos nokan ja kurkkukivun.. Käyty apteekista hakee nenäsuihketta, bafucinia, rennietä ja bio oilia.. Nämä kaikki ihaniin flunssan ja raskauden oireisiin :)

Ainiii eile oli äitin synttärit ja mie en muistanu tai oikeestaa tiiä äitin synttäripäivää, oon pienest pitäen yrittän kysellä mikä se on se päivä ni millo 1.12. ja millon syyskuussa ja joskus ei millonkaa. Ja sen tajusin toissapäivänä, et äitin synttärit on ny huhtikuun tienoilla.. Ja äiti on saanu isän ja pikkuveljenki pitämää suunsa kii äitin synttäripäivästä. Et onneks satuttiin käymää eile ja nytkun on niinkin siisti puhelin ni pysty laittaa vuosittaisen muistutuksen, kun en oo muisitlappu ihmisiä ollenkaa. Mut hitto ärsyttää, mut nytpä tiiän.. TARKAN päivän ko ennen on pietty synttärit yleensä sunnuntaina, mut ny sattu niin, että ukin synttärit pietää sunnuntaina viikkoa myöhemmi ni sattupa sit oikeelle päivälle noi "juhlat"..

Äiti ku ei halunnu, et mie tiiän kun mie oisin painunu kauppaa ostamaan lahjoja.. Etten "tuhlaisi".. :(

Takaisin