Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon tyytyväinen ettei tullut laitettua vielä laihiksen jälkeen ihan kaikkea vanhaa vaatetta pois. Löytyy vielä päälle menevä tuulipuku (joka kyllä lepattaa joka puolelta muualta paitsi mahasta) ja reilun kokoinen kevättäkki. Talvitakeista mahtuu vielä toi pienempikin maiharitakki mallinsa ansiosta päälle mutta isompikin on vielä kaapissa jos vielä tarvii.

Nyt en oo enää uskaltanu heittää niitä vähä isoiksi jääneitä farkkujakaan pois vaikkei niitä ny just voi käyttää. Voi olla kesällä tarpeen :oops:

Miehen eksä asuu nykyään kaukana eikä muutenkaan puutu enää nykyään meidän tekemisiin ja lasten kanssa asiat rullaa sopimusten mukaan, mutta kyllä silti aiheesta saadaan riitoja aikaan. Eli sympit teille kellä tilanteessa on todella kestämistä.

Alkuun kyllä karikoita oli. Ekana talvena kun seurusteltiin mies otti lapsia ylimääräisiksi viikonlopuiksi koko aurinkoisen pakkashelmikuun kun exällään oli joku runopiiri jossain hevonkuusessa. Silloin meinasin repiä goretexini kun sattumoisin jäi sitten kaikki suunnitellut laskettelureissut väliin. Mä toki ymmärsin että miehestä oli mukava saada lapsia luokseen mutta kyllä hänkin sen tajusi että se onnistui vain silloin kun exällä oli omia menoja. Kun mies olisi halunnut vaihtaa viikonloppua tai ottaa ylimääräisiä tapaamisia vaikka niin että saisi lapset mukaan sukujuhliin - ei ollut enää joustoa. Kun mies lakkasi pomppaamasta aina kun käsketään, alkoi kummasti exältäänkin löytyä joustoa.

Kunnes päätettiin muuttaa yhteen. Silloin exä yritti lasten kautta hankaloittaa tapaamisia. Sanoi ettei lapsia huvita tulla. Ihan kuin se olisi 5-vuotiaan päättävissä oleva asia että tapaavatko toista vanhempaansa. Lisäksi exä päätti alkaa lähetellä haukkumismeilejä, laskettaa saakelinmoiset elarit (joihin mies ilman parempaa tietoa suostuikin) ja uhkailla yksinhuoltajuuksilla ja ties millä. Niillä oli silloin vielä osituskin tekemättä ja exä teki siitä tuli karmean sodan vaikkei jaettavaa omaisutta ollut kuin parin tonnin arvosta. Osituksen saivat kuitenkin tehtyä ja tilanne rauhoittui kun mies ei lähtenyt haukkumiseen mukaan. Tapaamisetkin ovat sen koommin sujuneet hienosti ja ovat pystyneet sujuvasti sopimaan asioista.

Koputan puuta että tää tilanne pysyy. Edelleen tosi helposti kaikki exälästä tuleva saa mut hermostumaan, vaikka olisi ihan normaalia asioista sopimista ja olen jopa löysännyt pipoa alkuajoista valtavasti. Se on niin vaikea hyväksyä että on joku ihminen joka pystyy sörkkimään meidän elämää. En tiedä pahentuuko tämä sen jälkeen kun oma muksu pyörähtää kuvioihin.

Pakko marista.. mies pelasi kaverinsa kaa 4h pleikkaa ja kysy et onks meillä huomen mitä eli siis sama peli sessio huomenna. Mie katoin et ooks tosissasi, et kysyt et onks meil mitä huomenna!? Muutto ylihuomenna ja hä miettii ettei oo mitää? Nii no yksinhä mie oon pakannu ja kuurannu kämppää.. Sanoinkin etten laita enää tikkua Ristiin muuton suhteen. Et jos ei oo mitään nii siinäpä sovi huomiseks vaik mitä. Mie itku silmäs pidättelen itkuu ko turhauttaa tommonen "onks meil mitä" asenne.. vaikka mitä täällä tekemist ja pakkaamista! Argh. Tekis miel olls tekemättä mitää huomenna ja antaa yhe tehä kaikki yksin niiku mie oon tähä asti tehny.. "mie aloitan pakkaamisen 22päivä" jooo...

Et mikshä muutto on aiheuttanut mulle stressiä ja paineit.. ja painajaisia..

Varmaan.. Rupeis kuitenkin vaa vinettää. Enkä jaksa sitä ainakaan. Ei vaa jaksa päivän selvii asioit tolle jankuttaa. Eikä se vissii ees kuuntele ko kysy et ottaako hä kummatki keittiön lamput, kun oon siitäki eile viimeks sanonu et joutaa kummatki pois ko on loisteputket kuitenkin viel keittiössä..

Ja rupes löytyy pakkaamistaki ko sanoin etten enää tee mitää muuton suhtee. Vissii iski paniikki muuton suhteen tai sit et kerkee pelaa huomenna.. Mut yöl mie haluun nukkuu et sai lopettaa heti alkuun hommasa..

Hohhoijjaa? Arvaatteko mitä miehen exä laittoi just, kun mies laittoi että voisit edes kiittää joskus kun toiset muuttaa suunnitelmiaan sun menojen takia: "te olette mulle yhdentekeviä ihmisiä".. "En keskustele teidän kanssa turhista", vittu, mikä, mulkku.
Sanoin miehelle että mun raja meni rikki nyt, jos toista ei kunnioiteta missään mielessä, niin miksi sellaista auttaisin?
Hoitakoot omat hoitajansa tästä lähtien, mie olen ulos sen muijan passauslistalta.
En enää ikinä tule auttamaan muuta kuin miestäni heidän lapsensa suhteen, se ei ole mun tehtävä. Keskityn omalla ajalla mun lapseen ja kun on miehen lapsen aikataulutettu vaihtoaika niin siihen myös sitten.

Joo, tosiaan ja tän pitäis olla vielä "fiksu" ja "lämmin" ihminen kun on sellaisessa työssä.. Aina ei tosiaankaan voi uskoa jostakin ihmisestä jotakin, en uskonut ihan täysin miestä kun se exästään puhui aiemmin joitain juttuja.. Ajattelin että se oli sitä niiden "riitaisaa aikaa" ja sille ois vaan jäänyt huonot muistot, toi muija on niin hyvä esittämään ihmisille jotain..

Ja kenenkään ei tarvitse tykätä exänsä nykyisestä tai omasta exästään, mutta jos on pokkaa ottaa apua vastaan, niin pitäis jotakin rispektiä löytyä.........

*ttu.. Ärsyttää toi yks.. Yllätys kun ois muuttopäivä niin toi vaan makaa vieläkin sängys. Puol ysi herättelin jo hyväsellä niin kääntää vaan kylkee.. Miekää saanu kunnolla nukuttua niin käy vaa enemmä aivoon tollane vätys.. Ainaku ois jotai tekemistä niin löytyy kyllä unen lahjoja hälläkin........ Ärrinmurrin!!!!!!!!!!!!! Nukkukoon vaikka yhteen päivällä. Miepä käyn salaa avaimet uuteen hakemassa koiran kaa enkä mainihe asiast mitää.. :mad:

Last edited by a moderator:
Perun edellisen marmatukseni!! :laughing025Olin sitten viideltä ko olin nukahtanu niin kuorsannu tunnin puoltoist tuntii niin, että koiraki oli käyny älähtää miulle.. :laughing025 Eli jospa se ei ookkaa enää vätys mitä ennen oli aina, ku piti tehä jotai.. :rolleyes:

:laughing001

Toi kuulostaa tosi kurjalta tilanteelta hymykuoppa! :( ootko jutellu miehes kanssa? Tietääkö se, että sua vaivaa sen yöjuoksut?

Takaisin