Marinaketju

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nyt on ainakin yksi stressinaihe pois, saikku siis jatkuu äitiysloman alkuun asti. Työt taputeltu tämän työpestin osalta, määräaikainen soppari kun päättyy kevään kuluessa. On jopa huojentunut olo.

Apua! Opintotukien takaisinperinnät on niiiin rankkoja, mulle osui toi kohdalle kerran. Selitykseksi ei kelvannut, että olin jättänyt opinnot kesällä kesken ja mennyt loppuvuodeksi töihin – Kela kohteli mua opiskelijana vuoden loppuun asti. Ois ollut kannattavampaa olla kortistossa.

Kela yllättää usein negatiivisesti. Oon vahvasti sitä mieltä et Kelan piilotarkoitus on tehdä kiusaa ja hankaloittaa elämää. (joo, tekee se joskus hyvääkin mut veemäiset jutut jää mieleen.)

hymykuoppa: oho, sullehan tuli "sakkoa". Mulle tuli kanssa takaisinperintäkirje, kun tienasin liikaa 2012, mut vain yksi tukikuukausi eli vaille 300. Tosi inhottavaa saada tollasia. Onko siinä edes, et voit maksaa useammassa erässä?

Hymykuoppa: sen perintäkirjeen oon kans ite saanut ja sinne kun menee ja kertoo tilanteen, niin sen saa maksaa erissä. Mutta hoida ensi tilassa. Korothan siihen on lyöty jo päälle, joten "ihan sama sulle" kauan maksat sitä. Eli pienet erät (tyyliin 20€ kuussa). Perusteluina käytät romahtaneita ansiotuloja, vauvan tuloa yms., että nyt ei pysty enempää maksaa.

Mun mies sai vuosia sitten takaisinperintälapun Kelalta vaikka oli ilmoittanut sinne, ettei halua nostaa sitä. No opintotukea vaan maksettiin vaikka mies ilmoitti sinne monta kertaa, ettei tarvitse opintotukea.
No sit myöhemmin tuli takaisinperintälappu vaikka mies oli yrittänyt keskeyttää tuen maksun. Kela tuntuu välillä toimivan miten haluaa.

Jep. Ja aikanaanhan ne eivät ainoastaan perineet pois ylimääräisiä tukia, vaan takavarikoivat lisäksi jonkun prosentin "ylimääräisistä" tuloista... Näin mä sain 2300 euron takaisinperintälaskun, vaikka olin saanut ko. vuonna vain n. tonnin edestä tukia. Reilukerho! Ton muuttaminen oli työn ja tuskan takana, kun Kela ei kai millään halunnut luopua helposta tulonlähteestä.

Tuolle asialle kun ei mitään valitettavasti voi. Yritin kyllä taannoin kaikkeni, etten olisi just sitä reilua kahta tonnia joutunut maksamaan takaisin. :/ Sit jos sitä ei maksa, ni ottavat esim. lapsilisästä sitten kyllä omansa takaisin. Noi opintotuet kun on kaiken lisäksi niin isot, et niistä jääkin tota säästöön just tällasta varten..."ai mä saanki tätä vähän liikaa, kylläpä onkin paljon rahaa tilillä"

No hyi hitto! Täytyykin laittaa taas anopille kovaa faktaa pöytään ku hän suurinpiirtein ne vikat henkoset puhaltelee vielä tohon tuulikaappiin. Taktisesti on viety tuhkista pihalla aina kauemmaksi, mutta se kärrää sen aina ihan oven pieleen. Rautalangasta on mies vääntäny, että ole hetki siellä ulkona ku tumppaat ni vähän kerkeet ees raikastuu, mutta ei mee jakeluun. Onneks vierailut ei oo päivittäisiä...

Joo ja vanhempien tupakointi altistaa lapsia astman puhkeamiselle. Juuri tuon syyn takia että vaatteet ja hiukset "tartuttaa" myrkkyjä lasten hengitysilmaan...

Mitäs te saitte ystävänpäivän kunniaksi? Mä en yhtään mitään. Viimevuonna oli nallet, suklaarasiat ja kukat. Nyt ei mitään. Mäkun luulin olevani tärkeämpi kun kannan näin arvokasta painolastia ja paskanvitut suoraan sanottuna.

Raadan töissä illan ja mies ollu kokopäivän vapaalla. Itellä supistaa ja kylkeen sattuu niin, että kävelyki tekee kipeää. Tulinki töistä suoraan sänkyyn murjottaa ja mariseen tänne. Tää viikko on ollu ihan paska. Lieneekö sillä mitään yhteistä että menkat kuuluis olla näillä main?

Mie sain ruusuja, suklaata (jonka syötin lapsille ;D) ja kiroileva siili - mukin :)
Mie mietin päivällä, että varmasti en saa mitään kun mies on töissä ja kiireinen.. Olikin yllätys kun hääräilin vielä 5. aikaan illalla keittiössä ja mies tuli ruusupuskan kanssa ovesta sisään :)
Mulle Kelpais ne useamminkin ;)

Mä en sattuneesta syystä saanu mitään eilen. Paitsi kasan anteekspyyntöjä. No ehkä ens vuonna sitten :)

Olin eilen kaverin synttäreillä illalla ja söin sipsiä, lihapullia, fetasalaattia yms tosi suolasta ruokaa ja nyt on ihan kamala olo. Ihan kun olis krapula! Jalat ja kädet on ihan turvoksissa ja muutenkin ällöttää. Ei ois pitäny syödä. Nyt on tiukka linja ens torstaihin asti kun sillon on seuraava neuvola.

Mä en oo koskaan saanu ystävänpäivänä mitään :) Ei eroa meillä normipäivästä mitenkään. Saatan saada sit ihan jonain ei-merkkipäivänä kukkia tai jonku lahjuksen. Muutenkin vältän odottamasta liikoja noilta synttäreiltä, äitienpäivältä, hääpäivältä ym. muilta kohkatuilta päiviltä. Pessimisti ei pety tai ehkä ollaan vaan periaatteesta miehen kanssa tämmösiä vastarannan kiiskiä...

En miekää oo kai koskaa saanu mitään. Ollaan panostettu aina yhdessä oloon ja yhdessä tekemiseen ja katsottu hömppäleffoja. Paitsi eilinen meni ensiavussa. Sain vaatimuksen kyllä pusun kera, ettei ens vuonna ystävänpäivää sairaalassa kiitos. <3 Ja nukuin miehen sylissä pitkästä aikaa viime yön, kun pelotti vielä ensiavun jälkeen. En oo pitkään aikaa käpertyny lusikkaan nukkumaan, kun nykyää yöllä on niii kuumah ettei oo pystyny moiseen! Eile en ois kyl saanu muute unta. Tosin mie nukahan muutenkin vain miehen kainaloon joka ilta ja sit siirryn unissani omalle puolelle :P

Takaisin