Noi keski-ikäiset naiset olivat munkin riesana, tosin toisella alalla, jossa meno oli kuin yläasteella kun olivat taantuneet kikatteleveksi teineiksi... Mutta myös huomasin kokeillessani lähärin hommia syksyllä, että tosiaan.. Vanhemmat työntekijät repivät ne vanhukset sängystä ylös, tiuskivat, huutavat vanhuksille.. Minäkin pyörittelin päätä, että mitä ihmettä :O Yritin ymmärtää, että aina vanhus ei kuule ja hermo voi mennä jos monta kertaa toistaa saman asian.. Itsekin syötin yhtä vanhusta, joka saattoi hokea koko syöttämisen ajan samaa kysymystä, vaikka kuuli vastaukseni.. Ymmärrän että varmasti, jos monta vuotta tekee samaa, niin voi kiristää kun alkaa vaihdevuodet lähestyä.. Onko se sitten niin, ettei kuitenkaan ole oikealla alalla, jos ei kestä sitä?
Toisaalta itse, olen tehnyt muutamaa hommaa: ollut 2 eri vaateliikkeessä, yhdessä tavaratalossa, huvipuistossa 2 kesää, päiväkodissa, vanhustenkodissa, koululla kouluavustajana... Kaikissa hyvät ja huonot puolet, hyvät ja huonot esimiehet jne, ärsytyspiikit nähty..!Itsellä alanvaihto ollut mielessä v. 2009 lähtien valmistumisen jälkeen ja siksi koittanut eri hommia, mutten vieläkään ole löytänyt omaa juttuani..
Joku konttorihomma, etuuksien tai lippujen ja lappujen käsittely kiinnostaisi seuraavaksi, harmi kun sitä ei pääse kokeilemaan ennen ku on koulussa sisällä.. Mutta sitten 2017 viimeistään kouluihin haku
Edit: ja itse en kadu yhtään että otin loparit vakituisesta työpaikastani, vaikka sain aikamoista moraalisaarnaa ihanaisilta sukulaisiltani.. Eipä ole rytmihäiriöitä ja pysyn hyvässä lihassa.. Vastahan uutisoitiinkin että kunnon työstressi voi aiheuttaa mm. Aivohalvauksen ja itse uskon tohon, ainakin kokemani jälkeen..