mammax3, rv4?

Heipä hei, saako tulla mukaan?
Täällä olisi yksi 25-vuotias toisen lapsen odottaja. Laskettu aika on 26.1.
Tässä vielä toivutaan ensihämmästyksestä tuon raskaustestin jälkeen. Lasta on kauan toivottu, mutta mites sitä kuitenkin menee ihan hämilleen kahdesta viivasta tikussa? [:)]

Mulla ei ole tästä toisesta raskaudesta juuri mitään oireita. Väsyttää ihan kauheasti kyllä koko ajan ja rinnat on hieman herkät, mutta kun vertaa ensimmäiseen raskauteen, niin helpolla olen päässyt. Viimeksi oksentaminen alkoi heti raskaustestin jälkeen ja jatkui viikolle 16 asti. [:'(] Nyt sitten huolettaakin tämä oireettomuus. Onko muilla toisen lapsen odottajilla ollut tällaista, että toinen raskaus on tyystin erilainen kuin ensimmäinen?

Aliide: Tervetuloa joukkoon! Meitähän tänne mahtuu ;) Toivotaan, että porukat löytää ja uskaltautuu hiljalleen tänne palstalle. Uskon, että jutustelu lähtee paremmin käyntiin, kun ollaan kaikki päästy tästä odottamisesta jyvälle.

Mitä tulee raskauksien eroihin, niin kuulemani mukaan raskaudet saattavat erota toisistaan kuin yö ja päivä. Voi sua onnellista, jos pystyt pitämään pahoinvoinnin poissa! :) Mulla edellisessä raskaudessa pahoinvointi alkoi myös viikkoa ennen plussaa ja jatkui aina viikolle 18 asti. Siihen eivät edes pahoinvointilääkkeet auttaneet, vaan kärsittävä oli. Nyt raskaus alkoi siis aivan samanlaisilla oireilla, joten mulla näyttää sama kaava toistuvan, harmi. Toivotaan, että tää olo tästä helpottaa...

Juu, eiköhän tää turinointi vielä vilkastu kun käydään ensinnäkin neuvoloissa, ultrissa jne. [:)]

Halipossu, sulla kun on tärpännyt noin pian edellisen babyn jälkeen niin saako udella miten sä imetyksen kanssa toimit? Voiko raskauden aikana imettää? Minä kun olin kuullut että imettäminen toimii usein "luonnollisena" raskauden ehkäisykeinonakin. [:D] Hatunnosto sinulle!! [:)] Tuntuu että miten ihmeessä sitä itse jaksaisin kasvattaa sekä vatsaa että pientä vauvaa, tuntuu olevan haastetta riittämiin pelkässä raskausmahassa [:D]

Hyvää päivää jokaiseen tupaan!

Sadepilvi:: Saa multa kysellä...vastailen, mitä osaan ja ehkä vähän päälle. ;) Täällä palstalla on tullut vuodatettua vaikka mitä, joten aratkin aiheet on tullut välillä tongittua muiden palstalaisten kanssa.

Imetyksen varaan ei ehkäisyä kannata kyllä jättää. :) Toisillahan täysimetyksen aikana ei uusi raskaus natsaa, vaikka yrittäis kuinka, ja toisilla taas saattaa uusi raskaskaus alkaa "silmiä räpäyttämällä". Kyllähän nämäkin asiat ovat samallalailla yksilöllisiä kuin kaikki muutkin omaan kroppaan liittyvät asiat. Meillä asioista oli puhuttu niin, että seuraava lapsi saa tulla mahdollisimman nopeasti, koska mitään lääketieteellistä estettä asialle ei ollut. Virallisesti alettiin yrittää viime kierrosta, kun halusin ensin jonkin verran "parannella paikkojani". Mullahan ekat menkat alkoivat jo vajaa 2kk synnytyksen jälkeen eli aika nopsaa mun kroppa palautui silläkin saralla. Menkat olivat synnytyksenkin jälkeen yhtä säännölliset kuin ennenkin ja sen puolesta oli helppo ajoittaa "röörien rassaukset" oikeaan ajankohtaan.

Meillä poikanen on alusta asti saanut sekä tissiä että pulloa. Homma lähti siitä, että mulla ei maito noussut kunnolla synnytyssairaalassa ollessamme, vaikka tissillä ja ihokontaktissa lapsukainen viettikin kaiken ajan hereillä ollessaan. Nännit menivät rikki ja lapsi huusi nälkäänsä vaikka imuotteen sanottiin olevan hyvä. (Olin jo muutenkin ennen synnytystä sanonut miehelleni, että jos mä joudun vaikka leikkuriin synnytyssalista, niin ehdottomasti lapselle on annettava sitten muilla keinoin ruokaa.) Lapsi syntyi aamulla ja seuraavana yönä huuto ei lakannut edes yöhoitajankaan varmoihin otteisiin. Sanoin: "Kyllä tuo nälkäänsä nyt vaan huutaa." ja yöhoitaja oli samaa mieltä. Pullo otettiin käyttöön jo siis ensimmäisen vuorokauden aikana. Meidän poika oli syntyessään 53cm ja 4175g ja sille ei ihan pienet maitotilkat riittäneet, vaikka kuinka fiksut perhevalmennuksen tädit sitä mieltä olisivatkin olleet. Hoitajat antoivat korviketta normaalin vastasyntyneen annoksen, joka oli 10-20ml, mutta se ei meidän pikkujätille riittänyt. Hoitajat olivat ihmeissään, kun jo toisen elinvuorokautensa aikana kerta-annos oli 50-60ml. Ja siitä lähtien lapsukainen on ollut osaimetysellä, vaikka myöhemmin maitoa tursusi yllin kyllin. Tuossa pullottelussa oli se hyvä puoli, että mieskin saattoi osallistua ruokintaan (mammalla oli vapaa hetki;), mutta joillainhan saattaa käydä niin, että pullon jälkeen tissi ei enää kelpaa. Meillä ei kuitenkaan ole ollut sellaista ongelmaa missään vaiheessa, onneksi. Synnärillä tuo lapsi sai myös hoitsun toimesta ja meidän vanhempien luvalla ensimmäisen tuttinsa, koska imemisen tarve oli niin suuri ja mun tissit oli ihan rikki. Eipä tuosta tutistakaan mitään ongelmia ole seurannut. Nykyään tutti kelpaa muutenkin todella vähän.

Mä varasin tänään ekan äitiysneuvolan, mutta unohdin sitten kaiken muun asian ohessa kysyä just tosta imetyksestä raskausaikana. Vielä maitoa tulee mutta en sitten tiedä, kuinka kauan. Joku mammaystävistäni kertoi, että hänen tuttunsa oli imettänyt ollessaan kolmannella tai neljännellä kuulla raskaana. Kaipa tuo jossain välissä selviää itsellekin. ;)

No niin, tässä tuli nyt vähän tarinaa... Poikanen heräsi unilta ja kohta lähdetään käymään kaupassa.

Mä muuten mietin, että tänne vois vaikka joka kuukaudelle avata uuden keskustelupinon (miten niin oon vanhoihin kaavoihin kangistunut;) johon kaikki mieltä painavat ja/ tai ilahduttavat asiat eli koko raskausajan kirjo neuvoloineen kaikkineen voitais turista. Mitä te muut tästä tuumaisitte? Meinaan, että sitten (ainakin mun) olisi helpompi pysyä kärryillä teidän muiden jutuista, kun sitä tarinaa alkaa hiljalleen tulla enemmän. Eli selvennykseksi vielä: ajattelin, että kesäkuun alussa voitaisiin aloittaa uusi "kesäkuun keskustelu"-pino, johon kaikki tarinat tulisivat samaan läjään. Sitten heinäkuussa taas uusi keskusteluketju. Tajuskohan kukaan, mitä mä koitan selittää?

Nyt mars, mars ulkoilmaan.

Halipossu: Neuvolatädin kanssa tänään puhuin puhelimessa, ja hän oli sitä mieltä, että todennäköisesti pahoinvointi ei ole vielä vain alkanut. [8|] Nythän taitaakin olla vasta rv 5+0 meneillään. Toinen vaihtoehto on se, että tässä raskaudessa elimistö sopeutuu nopeammin hormooneihin, ja siksi pahoinvointikin on vähäisempää. Ihan alussahan minua ellotti hieman iltaisin. Kun väsymystä ja rintojen arkuutta kuitenkin on, ei kuulemma ole syytä suurempaan huoleen. Toivotaan niin!

Imetyksestä ja raskaudesta sen verran, että vauvahan saattaa alkaa hylkiä maitoa, kun äiti tulee raskaaksi. Maitoon tulee kuulemma erilainen maku raskauden myötä. Tai näin olen kuullut. :)

Heips kaikille!

Tuo Halipossun ehdottama idea joka kuukauden omasta keskusteluketjusta on ainakin mun mielestäni hyvä juttu. Helpompi olis pysyä perässä kuulumisten suhteen.

Täällä koitetaan jaksaa väsymyksen kanssa. Olo on niin kertakaikkisen vetämätön. Uni maistuis hyvin ympäri vuorokauden. Pahoinvoinnista sen verran että mulla ekassa raskaudessa pahoinvointi oli pahempaa kuin toisessa tai tässä kolmannessa. Ensimmäinen lapsi oli tyttö ja toinen oli poika. Sukupuolellakin kuulemma voi olla vaikutuksensa pahoinvoinnin määrään. No jää nähtäväksi osuuko arvaus oikeaan. Meinataan nimittäin kysyä sukupuoli kunhan sen aika koittaa. Onko muita jotka aikoo kysyä? Kahden edellisen kanssa ei olla tiedetty.

Tungen se minäkin tänne nokkani... Imetyksestä raskausaikana oli puhetta. Ei sille mitään estettä ole, mutta neuvolassa oli sitä mieltä että oman jaksamisen kannalta on kannattavampaa ehkä lopettaa. Tein sitten tämän pohjalta päätökseni vieroittaa poika tissiltä: Teenkö sen kun lapsi on puolivuotias ja saanut kuitenkin siihen asti äidinmaitoa vai pitkitänkö sitä, jolloin todennäköisemmin asia vaan hankaloituu.. ja haluanko pojan siihen tilanteeseen, että olen juuri vierottanut ja sitten siinä onkin jo toinen imuttelemassa. Tai pahemmassa tapauksessa vieroitan toista, kun toinen on jo maailmassa. [:)]

Imettämistä on kyllä ikävä, iso sellainen ja vähän alussa huono omatunto soimas, kun pojalta vein sen ilon raskauteni takia. Mutta sellaiset ajatukset vaan hus pois. [:)]

Kannatan myös tuota kuukausijaottelua, helpottaa paljon :)

Olen tässä nyt pari viikkoa vertaillut eri palstoja ja taidan tosissani rantautua tänne; vauvan palsta on vähän sekavan oloinen ja helistimessä viestejä tulee ihan älyttömästi eikä niitä kaikkia jaksa lukea. Kyllähän täälläkin tulee kiihtymään mutta jotenkin vain tykkään tästä eniten :)

Kävin tänään hammaslääkärissä, piti olla hampaanpoisto mutta lääkäri ei suostunut poistoon kun sanoi että tulehdusriski on suuri eikä raskausaikana saa syödä tarpeeksi vahvoja lääkkeitä jos tulehdus tulee. No, muutenkin päädyttiin hampaan korjaukseen poiston sijaan.

Siskolta sain tänään ikäviä uutisia, sydänääniä ei ollut kuulunut ekassa ultrassa. Heillä odoteltiin siis jouluvauvaa. Heillä on onneksi syksyllä -09 syntynyt poika ilostuttamassa ja jonkin ajan päästä koittaavat uudestaan :)

Jää vaan rozie tänne meiän kaa [;)] Pahoittelut siskon puolesta...

Vaan tulipa kumma ja pelottava tunne just ku makoilin sohvalla, sydän alkoi silleen muljahdella tai tuntui että se putoaa välillä "kuoppaan". Rytmihäiriöitä?? Kuuluuko ne raskausoireisiin? [8|]..... ne meni kai ohi nyt kun nousin ylös.

Pahan olon aaltoilut jatkuu, nyt pystyy kyllä syömään ja on pakkokin syödä melkein koko ajan jotain, töissä saa onneksi oven kiinni niin eivät ihmiset ihmettele kun koko ajan napostelen jotain [8|] Ja ihan mahdottomasti röyhtäilyttää. Terveisiä sikalasta juu...

Myöhäisillan nopeat huikkaukset:

Riikalle kiitokset (jälleen:) kommentista, joka koski imetystä raskausaikana! Kuinkahan nopeesti toi tissin hylkiminen voi alkaa? Oon nyt kahtena päivänä ihmetellyt, kun tissi ei enää "kiinnosta" normaaliin tapaan. Onkohan kyse nyt vaan jostain sattumasta vai voikohan kyse olla jo tosta "hylkimisreaktiosta"?

Rozie: Sadepilven tapaan toivon sun jäävän meidän kanssa leikkimään tänne yhteiselle hiekkalaatikolle! ;) Mä jäin Vau.fi-palstalle, kun täältä löysin sellaisen mukavan yhteisön, jossa jokainen sai olla oma itsensä. Ketään ei tuomittu erilaisista näkemyksistä tai kokemuksista vaan kaikkia kannustettiin ja tuettiin siitä huolimatta, etteivät ajatukset välttämättä aina käyneet yksiin omien kanssa. Aina löytyi kuuntelijoita ja tukijoita, vaikka arvomaailmatkin olisivat olleet erilaiset. Toivottavasti tämä tammikuistenkin ryhmä sallii näkemyserot sekä keskustelut ilman syyllistämistä ja hyväksyy meidät kaikki mukaan tälle yhteiselle matkalle. "Hyvä henki, parempi mieli." :)

Ja täältä myös pahoittelut tuosta siskosi tilanteesta! Paljon voimia ja tukevaa olkapäätä sinne suuntaan. Toivottavasti saadaan siskollesikin vielä aurinkoisia päiviä! Sulla on varmasti ristiriitaisia tunteita, kun oma raskaus tuo ilon tunnetta elämääsi, mutta siskosi tilanne surua... Mä olen aiemmin joutunut myös samanlaiseen tunnemyrskyyn/ ristiaallokkoon (hitusen eri syystä, mutta raskausajasta silti kyse), joten oikein iso halirutistus vielä lopuksi, ja ole armollinen omille ilon tunteillesi. Sulla on oikeus niihin! <3

Sadepilvi: Enpä ole kuullut rytmihäiriön tunteesta raskausoireena. Kyllähän ihan terveelläkin ihmisellä saattaa ilmetä pieniä ja viattomia rytmihäiriöitä (joita ei aina edes itse huomata), mutta jos oireet uusiutuvat/ yleistyvät, niin sitten vaan yhteyttä lääkärin suuntaan kaiken varalta.

Nyt hyvää yötä! *sammuttaa valot ja kömpii nukkumaan*

Halipossu - meillä poika oli aika itkuinen jonkin aikaa(en muista tarkemmin) ja tissi kyllä kelpas, mutta muuten oli jotenkin ihan erilainen... en itse edes tajunnut silloin, että mistä se voi johtua, kunnes kaverini valaisi mua. Se meni kuitenkin ohi ja jatkoin imetystä. Eli kysehän voi teidän kohdalla olla siitä, että maito maistuu erilaiselta. 

Taidampa varovasti minäkin ilmottautua joukkoon [:)]

Eilen vihdoin maltoin pessimistinä käydä testin hakemassa kun kiertopäiviä oli kertynyt jo 41 tavanomaisen 28 sijasta. Kovasti kuitenkin toivoin plussaa kun rinnat olleet arat jo viikonpäivät ja plussahan sieltä näyttöön tuli [:D]. Miehen kanssa yritetty meiningillä tulee jos on tullakseen nyt reilut parivuotta. Laskettuaika osuisi tuonne 19.1 suurinpiirtein. Ikää mulla 35 ja toinen raskaus, ensimmäinen päättyi vuosia sitten väkivallan seurauksena keskenmenoon. Miehellä ikää (jo) 46 ja täysi-ikäisiä tenaviakin entuudestaan. Pertunmaan puskissa asustellaan.

Rintojen arkuuden lisäksi ei kummempia oireita. Alavatsassa nipistelee ja välillä on hiukan 'outo'-olo, ei varsinaisesti okseta mut jotain sen tapasta kuitenkin. Kahvi ei oikein meinaa maistua ja siitä seuraa sitten päänsärkyä kun olen aikamoinen kofeinisti. Pitäisi vissiin koittaa jos fenixiä saisi alas, se auttanut räkätautien yhteydessä olleeseen kahvi ällötykseen/kofeiinin puutteeseen..

Täällä yksi uusi taas ilmoittautuu. Plussasin 22.päivä eli viime lauantaina. Eka nevola 10.6. Sieltä laskivat että nyt olisi rv5+1. Laskettu aika tais olla 27.1. Oon tässä jo muutaman päivän näitä teidän viestejä lukenut ja nyt päätin sit itekin kirjottaa.
Oon 23v ja eka raskaus. Mulla on rinnat kipeemmät kun koskaan ja väsyttää ja nälättää, muuten ei pahemmin oireita.  Olisiko joku osannut kertoa mitä tuo varhaisultra suurinpiirtein maksaa? vaihteleeko kaupungeittain?

Kuukausiketjut kuulostaa hyvältä! :)

Rozielle myös toivottelisin jaksamista siskon tukena olemiseen. :( Varmasti tuo keskenmeno koskettaa sinuakin kovasti nyt kun itsekin olet raskaana ja melkein samoilla viikoilla. Voimia koko perheelle.

Imetyksestä sen verran, että muistaakseni oma lapsi alkoi hylkiä rintaa aina kuukautisteni aikoihin. Mulla taisi alkaa menkat, kun lapsi oli noin kuusikuukautinen ja imetin yhdeksän kuukauden ikään. Varmasti ne hormonit vaikutti maidon makuun. Jotkuthan toki tandemimettää, eli molemmat lapset, vanhempi ja nuorempi, on rinnalla yhtä aikaa. Olen kyllä kovasti miettinyt, miten se isompi lapsi suhtautuu siihen ensimaitoon, jota alkaa tulla synnytyksen jälkeen? Eikös se ole hurjan rasvaisen makuista verrattuna maitoon, jota lapsi saa ensikuukausien jälkeen?

Jippii, minua oksettaa! [:D] Tätä olen odottanut, uskokaa tai älkää. Nyt raskaus tuntuu todemmalta.
Ajattelin kertoa vanhemmilleni raskaudesta nyt viikonloppuna. Jännittää, vaikka tiedän heidän suhtautuvan hyvin.

Tervetuloa kasvavaan joukkoomme Epelation ja Mir! :)

Epelation: Hui kauhistus! Tuli ihan kyyneleet silmiin tosta sun km-kokemuksesta. Tuollaisesta jää varmasti ikuiset arvet sieluun. Osanottoni näin jälkikäteen!

Mir: Asuinkunnasta riippuen tarjotaan yleensä niskapoimu-ultra ja sitten myöhemmin rakenneultra. Ainakin täällä Espoossa tuo ultraus maksaa julkisella puolella poliklinikka maksun, joka on ainakin meillä vajaan 30€. Tuo varhaisultra ei käsittääkseni kuulu minkään kunnan tarjoamiin palveluihin vaan siihen on halutessa mentävä jonnekin yksityiselle lääkäriasemalle. Edellisessä raskaudessa kyselin Mehiläisestä ultran hintaa ja se oli muistaakseni se oli jotain 150€ hujakoilla. Ei mitään ihan halpaa lystiä.

Mulla edelleen pahoinvointia - no mihinkäs se tästä nyt katoaisi? - ja alavatsa kipuja. Viikon päivät oli selkeitä kiinnittymiskipuja, mutta nyt sellaista menkkamaista kipua. Tällaista oli edellisessäkin raskaudessa. Vähän kyllä tuppaa ahdistamaan, kun selkäpuolellakin jomottelee. Toivottavasti homma etenee normaalisti ja omat synkät ajatukset ovat turhia.

Minäkin kannatan kuukausiketjua. Pysyy aika paljon paremmin selvillä, mitä kenellekin kuuluu. Tosin olen itse tosi laiska (ajoittain) kommentoimaan, lukemassa käyn useinkin.

Epelationille tsemppiä tähän raskauteen!!!

Nimeltä en nyt muista, mutta olette urheita, kun vielä imetätte ja on jo uusi tulokas kasvamassa. Mä mietin vieläkin, olenko valmis kahden pienen kanssa elämään, vaikka Tommo onkin "jo" 2v2kk lasketun ajan tienoilla.Siis on mulla mies, etten yksin ole, mutta kuitenkin...

Mulla paha olo aaltoilee. Eilen jo luulin, että se alkaa helpottaa, mutta tänään en enää luule mitään. Yritän vain tsempata.Työnteko ei kyllä oikein meinaa luonnistua, mutta pakko vain yrittää. Onneksi pystyn itse vähän säätelemään aikatauluani..

Anneliini liittyy mukaan joukkoon tähän! Plussailin maanantaina ja tänään rv 4+4, ihanaa! :) toivottavasti kaikki menee hyvin!

Halipossun idea on hyvä!

Halipossu: Kiva että jollekkin muullekkin on tulossa pieni ikäero. Mein esikoinen syntyi 12.1.2010 ja nyt laskettuaika 16.1.2011. Ensi alkuun hieman kyllä tuli sekavaolo siitä miten sitä sitten pärjää, mutta haluttiin että saavat tulla peräkkäin jos niin on. Kiva sitten vaihtaa kuulumisia miten on mennyt [:)]

Mitään oireita ei vielä ole tullut, muutakun väsymys. Voisin nukkua päivät ympäriinsä ja olenkin poitsun aina nukkuessa ottanut itsekkin pienet unet [:D]
Ensimmäinen neuvola vasta rvllä 10+2, ei millään jaksaisi sinne asti odottaa... En edes tiedä miksi noin myöhään vasta on. Houkuttelisi mennä yksityiselle jo nyt ultraan, maksaa vaan ilmeisesti kovin paljon, onko jollain kokemusta?

Taas mä olen äänessä. :D Just pahoittelin tonne toiseen pinoon, että mä oon koko ajan sormet näppäimillä...

Katrikerttu: Kivaa, kivaa! Meillähän on sitten ihan samanlaiset ympyrät! Päivät vauvan hoitoa ja koneella istumista. ;) Mä alkuun ihmettelin, kun täällä palstalla on päivisin niin hiljaista ja sitten mulla välähti, että eipä muut varmaan vielä tässä vaiheessa raskautta ole kotosalla vaan pyörittämässä sitä "aikuisten arkea" (lue: töitä/ opiskeluja). Ihanaa, etten ole ainoa. :) Ja totisesti voidaan sitten puida tätä tilanetta kaikin puolin...esikoista ja uutta salamatkustajaa.

Mulla la oli 28.12.09, mutta poikanen päätti tulla ulos vasta päivää ennen yliaikaiskontrollia eli "reilusti" tammikuun puolella. Mä olin tosi iloinen, että meille syntyi alkuvuoden vauva, niin ei sitten tarvitse funtsia mitään koulukypsyysjuttuja tms. Ja nyt kun tämän uuden tulokkaan la on tuolla loppu kuussa, niin en usko, että tälle (2010) vuodelle osuu. (Huh!) Oishan se ollut aika omituista, jos molemmat lapset olisivat syntyneet samana vuonna, toinen vuoden alkuun ja toinen vuoden loppuun. Siinä olisi sitten ollut koulussakin selittelemistä, että "ei me olla kaksosia" vaikka ollaankin samana vuonna synnytty. :D Mutta vielä ei voi tosiaan tietää, mitä tuleman pitää. Onhan niitä vauvoja syntynyt tähän maailmaan paljon ennen laskettua aikaakin...

Tänään mulla on ollut välillä ihan hirmuinen väsymys päällä. Olin ihan unohtanut, millaista se voi olla alkuraskaudessa. Loppuraskaudessa saatoin nukkua koko päivän ja yön ilman ongelmia, mutta tää alkuraskauden väsymystila tuntuu taas ihan uudelta. Nyt vähän harmittaa, kun en edellisessä raskaudessa pitänyt minkäänlaista päiväkirjaa. Tänään siis mies tuli kotiin, vilkaisi mua, otti lapsen syliinsä ja antoi heti luvan mennä torkuille. Olin ihan finaalissa (ja se näkyi kuulemma hyvin päälle päin), kun tänään poikasella on ollut kitinäpäivä ja mä en ehtinyt edes kuvitella torkuille menoa. Katsotaan mitä huominen tuo tullessaan...

Halipossu: Mulla oli esikoisen laskettuaika 2.1.10, eli hää kans vähä myöhästeli [:)] Tammikuu olis ihan kiva, jos sinne asti selvitään, kun miehenikin syntymäpäivä on silloin, saa sitten kolme kärpästä yhden iskulla [;)]
Noh, kyllä sitä kahden pienen kanssa pärjää, jos uusi tulokaskin olisi yhtä helppo mitä esikoinen on, ainakin tähän asti, ollut. Töihin pitäisi palata syyskuun lopulla, kyllä siellä sitte pari kuukautta ehtii olee kun taas jää pois [:D] Toivottavasti kaikki vaan menisi hyvin... Aina vaan vähän jännittää miten käy.

Nyt hiljenee tämä tyttö ja painuu pehkuihin, öitä kaikille!!

Takaisin